Rose.M

kræsne børn

31 posts in this topic

Nu kam man ikke selv have mad med der hvor vi holer festen. det en rastaurent og altså ikke et sted hvor man bare kan spise en "madpakke".

Jeg har aldrig oplevet at en restuarant har et problem med at børn har madpakke med, når det er så stort et selvskab… Går ikke ud fra vi snakker børn som er en 12-15 år…

Men nok om det.. Det er bare min holdning, men som jeg også sagde, så synes jeg det vigtigste er at man gøre som brudeparret synes bedst om! Og hvis det for jer betyder at I vil servere det samme for alle, så synes jeg helt sikkert det er sådan I skal gøre :) Men vi holder også vores bryllup i et forsamlingshus, så vi kan heldigvis selv bestemme, og regner iøvrigt ikke rigtig med at børnene skal være med om aftenen og hvis de skal, så bliver det kun kort...

0

Annonce ♥

Vores 3 unger er 7, 11 og 11 og der bliver ikke serveret børnemenuer. Jeg regner bestemt med at det nok skal gå :) og ellers er de godt sultne til morgenmaden dagen efter.

0

Man kan vel ikke tale om manglende opdragelse når det er svigerforældrene der bringer det på banen. Godt nok bliver det sagt at børnene er kræsne men det skyldes måske at det har været i mere hjemmevante omgivelser hvor de her kommer ud sted hvor de kan se at maden bliver flot serveret, lækkert anrettet m.v. Man kunne jo gøre sig den overvejelse om børnene selv overhovedet ønsker at få "særbehandling" og gå glip af alt det andet.

0

De ER kræsne, de gange hvor vi har spist sammen, brokker de sig og rynker på næsen over maden, Og så ville de ikke have det og heller ikke det, så må der ikke være krydderier på, aller helst ville de have kyllingelår uden alt eller noget der er helt stegt til den tørre side eller grillmad som pizza og pomfritter.

0

Annonce ♥

Rose.M det lyder som om du allerede har taget en beslutning, og den synes jeg I skal stå fast ved, hvis det er sådan I føler det bedst for…

Et bryllup er hvad man gør det til, og man bestemmer jo selv om det skal være en voksenfest m. børn eller om det skal være en fest, hvor der tages hensyn til børnene. Der er intet der er rigtigt eller forkert - et bryllup er jo den fest som bruden og gommen gør det til…

Og siden forældrene ikke selv har spurgt, så tror jeg ikke du skal ligge mere i det. Min mor kunne også godt have fundet på at gøre mig opmærksom på kræsne børn, fordi hun gerne ville undgå at jeg følte, at jeg ikke havde tænkt på det og så fordi hun FORGUDER sine børnebørn… Så tror du skal sige at I har bestemt jer, og så er det sådan det er…

I vores familie er børnene også kun 2 og 4, og jeg kan personligt godt forstå at de måske har svært ved at spise sofistikeret mad, som voksne ofte vælger til bryllup… Men igen, et bryllup er hvad bruden og gommen gør det til :D

1

Hmmm. Så er der noget om det AnetteG siger og så kan de lige så godt lære før som siden at få øjnene lidt op for anden mad end det de plejer at kunne lide. Der er min erfaring som skrevet overnfor at de er mest åbne overfor "nye ting" når det sker andre steder end lige derhjemme, hvad enten det så er hos venner på en restaurant eller lignende. Min egen søn har også altid været kræsen i forhold til salat m.v. og jeg havde ham så med en burgerbar i Kbh. engang hvor vi skulle i biografen. De var ved en fejl var kommet til at komme andet end lige ketchup og bøf i hans burger. Undervejs siger han så: Det er egentlig mærkeligt at man spiser noget man ikke kan lide og så smager det faktisk godt :lol:

0