LMC2012

Vielse

23 indlæg i dette emne

Vi har valgt at blive viet kl 13,men vi er i tvivl om det er for tidligt, da vores gæster kommer til at kede sig for længe. Der er reception kl 15 og efterfølgende er der kagespisning kl 16,samt velkomst drink.

Gæsterne skal efterfølgende gå til bords kl 17.30.

Er det for langt tid at vente? Eller er vielsen for tidlig.

Vi er også lidt i tvivl, hvor langt tid skal vi sætte af til bryllups billeder? H

Gerne komme med erfaringer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at undgå gæster der keder sig har vi valgt at gå direkte til receptionen efter kirken (ligger lige ved siden af) og så tage ud og få taget billeder efter receptionen hvor det passer med at vores gæster kan checke-in på hotellet, skifte tøj, slappe af eller whatever de har lyst til.....

Vi servere kagen til receptionen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi også og i tænker ikke det er for tidligt? :)

Nej, det er os selv der har ønsket den tid, både fordi størstedelen af vores gæster kommer fra andre landsdele og så vi kan få et par timer med vores receptionsgæster inkl foto foran kirken, jeg har hyret 2 af min lillesøsters veninder til at gøre alting klar til receptionen (kaffe, velkomstdrinks, lune pizzasnegle osv), vores reception skal holdes i sognehuset ved siden af kirken og hotellet hvor resten af festen skal holdes ligger max 150-200 meter ned ad vejen så man kan gå derhen.

Når vi har sagt pænt farvel til receptionsgæsterne og er smuttet til fotografering slutter vores toastmaster af og sender gæsterne til hotellet, mens vores forældre og sikkert også nogen af de andre gæster hjælper de unge damer med at rydde af i receptionslokalet....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også vielse kl 13, men har så ca. 30 min ud til feststedet. Men personligt synes jeg ikke det er for tidligt at starte reception kl 15, men lidt snacks og kage. Vi går også til bords 17.30, og tror faktisk mange gæster vil nyde lige at kunne være sig selv og sidde og snakke lidt, da der under middagen måske kommer en del indslag, og dermed er der måske ikke under middagen mulighed for de byde samtaler. Så en reception på et par timer synes jeg ikke er for lang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at find den tråd der er over hvad gik galt - størstedelen af de brude der skriver der, skriver at de alle følte dagen gik alt for hurtig og gerne ville have startet tidligere…

Jeg håber også vi kan komme til at blive gift kl 13, når vi får bestilt tid i kirken, og så tænker jeg også vi går direkte til reception (ved ikke lige om billeder kommer før eller efter - men uanset hvad tænker jeg at vores gæster bare tager til receptionen og begynder)…

Vi har en del flere med til reception end til spisning, og derfor vil jeg også gerne kunne nå at nyde deres selvskab :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kan se der er opbakning for vielsen kl 13,men denne vielse varer højst 45 min,derefter er der fotografering foran kirken indtil 14.15.

Vores reception er kl 15,der er kun 5 kørsel fra kirke til fest sted. Er bange for at gæsterne kommer til at kede sig fra 14.15 til 15.00? Vi vil så servere kagen kl 16,dog vil der være lidt mundgodt til dem fra 15-16:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay kan se der er opbakning for vielsen kl 13,men denne vielse varer højst 45 min,derefter er der fotografering foran kirken indtil 14.15.

Vores reception er kl 15,der er kun 5 kørsel fra kirke til fest sted. Er bange for at gæsterne kommer til at kede sig fra 14.15 til 15.00? Vi vil så servere kagen kl 16,dog vil der være lidt mundgodt til dem fra 15-16:)

Hvorfor skal jeres reception ikke starte umiddelbart efter I er kommet til stedet???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er meget normalt - men tror altså de fleste starter receptionen enten uden brudeparret, eller også tager man direkte til reception alle sammen, og så får taget billeder efter receptionen men inden festen…

Og hvorfor skulle gæsterne kede sig? En fest er da hyggelig, og den bliver da ikke mindre kedelig af at man ikke lige sidder ved bordet og spiser! Desuden kan I jo ikke snakke med dem alle på en gang, så tror altså ikke det gør den store forskel for gæsterne at I ikke lige er der en times tid…

Bare sørg for der er noget at drikke - og så overvej at hvis vielsen allerede starter kl 13, så er der måske nogle som ikke har nået at få frokost, så derfor kunne det være en god ide at servere noget som kan spises (måske også lige ud over kage)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi vi gerne vil havde taget nogle billeder efter kirken, så vi er ikke selv til stede ved receptionen. Men er det meget normalt?

Personligt synes jeg det er synd hvis receptionsgæsterne skal sidde og vente på brudeparret som i mange tilfælde vil være de eneste de kender, men det er jo op til det enkelte par, under alle omstændigheder kan I vel godt sørge for snacks og drikkelse står klar selvom I ikke selv er der, for jo jeg ville synes det var kedeligt at stå udenfor et aflåst receptionslokale i en time.... Hvis der var mulighed for det kunne i sætte ting frem til forskellige havespil eller lign

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det lyder som en god idé med lidt snack og vand til receptionen. Jeg tror vi arrangere noget for reception ved vores nye hus, da der er flere gæster der ikke har set det, så kan glo bryllup gæsterne deltage der. Derefter tager vi hen til fest stedet og holder reception med kage osv :) tak for svar det har været en hjælp.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uanset om man bliver viet kl. 13, 14 eller 15 så vil man som brud/gom have en følelse af at dagen går alt for hurtigt. Det kan dårligt undgås. Men det der spørges til her er jo gæsterne. Der er det helt normalt at brudeparret først støder til receptionen eller hvad man kalder det efter fotograferingen. Er der eksterne gæster med til receptionen, dvs. folk som ikke skal med til den efterfølgende fest er det ofte en god ide at skyde fotograferingen så brudeparret er med ved receptionen og derefter kan køre ud og blive fotograferet for derefter at vende tilbage så de er klar til velkomstdrink og middag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har, som glogæst/receptionsgæst til mange bryllupper, aldrig oplevet andet end at brudeparret er kørt direkte fra kirke og til fotografering og så er ankommet senere til receptionen. Ja, man sidder/står og venter på, at de kommer, men man hygger sig jo med de andre gæster :)

Hvis det var mit eget bryllup, så ville jeg også være nervøs for, om jeg eller andre kom til at tabe mad/drikkevarer på kjolen... Så hellere komme det senere til receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det mest gængse men jeg har også oplevet det andet som kan være meget hensigtsmæssigt når der er andre gæster end festgæster. Det du mener er at når først billederne er taget så gør det ikke så meget at der spildes på tøjet efterfølgende. :lol: :lol: Nej selvfølgelig mener du ikke det men der bliver jo også taget billeder efter receptionen (i dag er det meget udbredt at bruge heldagsfotografer der er med helt frem til brudevalsen og gæsterne tager også billeder om aftenen). Tøjet kan jo også blive beskidt i forbindelse med selve fotograferingen. Sådan er der jo så mange ting

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også det mest gængse men jeg har også oplevet det andet som kan være meget hensigtsmæssigt når der er andre gæster end festgæster. Det du mener er at når først billederne er taget så gør det ikke så meget at der spildes på tøjet efterfølgende. :lol: :lol: Nej selvfølgelig mener du ikke det men der bliver jo også taget billeder efter receptionen (i dag er det meget udbredt at bruge heldagsfotografer der er med helt frem til brudevalsen og gæsterne tager også billeder om aftenen). Tøjet kan jo også blive beskidt i forbindelse med selve fotograferingen. Sådan er der jo så mange ting

Hæhæhæ, nej, det er selvfølgelig ikke det, jeg mener, men det gør ikke såååå meget, hvis der spildes efter de officielle billeder er taget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 13 og har valgt at køre direkte til receptionen sammen med gæsterne - vi har gæster med til denne som ikke er med om aftenen, og derfor er det vigtigt for os at bruge tid sammen med dem. Vi tager så ca. 1 times 'officiel' fotografering for os selv ml. kl. 16.30-17.30 (det er i omgivelserne omkring vores receptions/feststed, så det er nemt). Middags/festgæsterne har så selv denne time til at slappe af i de grønne omgivelser (skov/strand) inden middagen. Jeg regner bestemt med at folk er gode til at hygge sig sammen alene - og der vil vel altid være lidt ventetid for gæsterne til et bryllup, men jeg har nu ikke selv oplevet det negativt førhen. :) Vi har jo så også valgt at begrænse den 'officielle' fotografering, så den ikke varer 2-3 timer, men vi prioriterer tiden med gæsterne højere og er nok også mest til stemningsbilleder i det hele taget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2-3 timer ? :lol: Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Jeg har hørt om 1 1/2 - 2 timer hvad jeg også syntes er lang tid i forhold til gæsterne. Det I jo også opnår ved at køre til receptionen sammen med gæsterne er at når I forlader receptionen, så er det også naturligt at de gæster som ikke skal med efterfølgende forlader receptionen. Derved får man også lavet et naturligt break i forhold til dem hvor de jo ellers typisk ville vente ved receptionen på at I kom tilbage fra fotografering og først forlade receptionen lige inden middagens start.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige præcis diskobil, for os ligger der også noget praktisk i det da vores forældre så kan hjælpe pigerne med at rydde op i receptionslokalet så vi ikke skal tænke på det søndag.... Og så giver det 1,5-2 timer hvor vores gæster kan checke ind på deres værelse og evt skifte tøj (de fleste har været på farten fra morgenen for at komme til vielsen, og man har måske ikke lyst til at sidde med festtøjet på kl 7 på færgen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi planlægger at gøre det på samme måde som Sarah skriver. Vi tager direkte fra vielsen til receptionen, så vi får mest tid sammen med de gæster, der ikke skal med om aftenen, og så tager vi billederne efter det. Vi vil dog have taget nogle forskellige billeder ude foran kirken, men forventer ikke, at det tager så lang tid :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer