Fr.Thomsen

Hvad gør I først?

17 indlæg i dette emne

Hej Allesammen

Ja som overskriften

Hvad gør I først?.. Make- up eller Hår?

Tænkte mig at få Make-up på først og så sat hår bagefter.. Men fra mange af beretningerne ser det ud til de fleste får sat håret først og Make up bagefter..

Er jeg forkert på den?.. Min tidplan skrider helt og aldeles hvis der er en "bestemt" grund til Håret sættes først.. :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde makeup først og frisøren kom efterfølgende og satte hår. Kan ikke se nogen speciel fordel ved at gøre det omvendt, tvært imod. Hvis nu man skal have pandehåret nede og får hårspray i, vil det være meget upraktisk at skulle "ind under" med makeuppen efter. Så læg du bare makeup først - det fungerede perfekt for mig :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror heller ikke der er nogen bestemt grund til hvad rækkefølge man gør det i…

Jeg tror dog jeg vil vælge at få sat håret først, fordi der skal jeg ud af huset, og så er make-up'en ligesom mest frisk når jeg skal ud af døren…

Men det kommer nok også lidt an på, hvornår man kan få tid hos frisøren - hvis nu det bliver lidt knebent med tid efter frisør, så ville det da være en klar fordel at lægge make-up'en først

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt make up først, da begge ting er ude af huset, og min frisør synes det var ærgerligt hvis jeg skulle tænke på at håret blev ødelagt når jeg skulle have langt make up. Fx hvis man skulle sidde i en stol der går op i nakken. Og så skal frisøren desuden sætte slør i også, så vil gerne have det på til sidst.

Men i bund og grund tror jeg bare man gør som det passer en bedst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker også det ikke betyder noget, hvad man vælger at få ordnet først. Frisøren skal også lægge make-up på mig, så hun får bare lov at bestemme hvilken rækkefølge det bliver i, for mig er det ligemeget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have sat hår først og have lagt makeup bagefter. Jeg ville nok egentlig selv have valgt den omvendte rækkefølge, men det er kosmetologen, som har rådet mig til at få sat håret først. Hun mener, at frisøren nemt kan komme til at ødelægge makeuppen med diverse sprays osv, så nu har jeg rettet mig ind efter det.

Men egentlig tror jeg rækkefølgen er ligegyldig. Jeg stoler da på at både kosmetolog og frisør er forsigtige og tager hensyn til hinandens arbejde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvad jeg får gjort først.. Men det er den samme der sætter mit hår og lægger min makeup... :wink: Så hun får lov til at bestemme.. Glæder mig bare til at blive nusset om inden det hele går løs... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at få sat håret først, det tager nok længst tid og jeg vil gerne have make-uppen så frisk som mulig og der er mindst mulig risiko for at jeg kommer til at gnide i ansigtet når make-uppen er på ...

Vi (min mor og jeg) har tænkt på at vi vil have en kosmetolog hjem til mine forældre som skal lægge make-up på mig, min mor og min søster og de kunne jo passende få lagt make-up når jeg er ved frisøren og så kan min søster tage til frisøren når hun har fået lagt make-up og kosmetologen kan sætte min mors hår samtidig med make-uppen... Det skal times og tilrettelægges meget nøje for os, ellers ender vi ud i at ingen af os er klar når vi skal være det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner også med opsætning af håret først, da vi nok vil prøve at matche make-up'en ift. hår og kjole - så make-up ligesom bliver prikken over i-et :c166: Men det vigtigste er vel, at tidsplanen holder :7himmel: og at kjolen ikke får ødelagt hår eller får make-up på :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey :)

Jeg skal til en frisør, som har en kosmetolog tilknyttet i salonnen.

Så 2 dage før dagen, skal jeg ned og have lavet shellac negle.

På selve dagen skal jeg møde hos frisøren med alt hvad jeg skal ha med (kjole, sko, taske, ekstra taske med hjælpemidler) mv..

Dernæst får jeg en let ansigtsbehandling der skal give fugt.. og så ved jeg så ikke rækkefølgen.. Men dernæst skal der sættes hår og laves makeup.

Undervejs får jeg asti.. og en hjemmesmut sandwich... og så til sidst skal jeg hjælpes i kjolen. Dernæst kommer min far og henter mig i en lejet bil.. og så kører vi direkte til kirken :)

Jeg får prøve-hår, prøve make-up shellac negle, ansigtsbehandling, makeup på dagen, hår på dagen samt tre små produkter (bl.a. lipgloss) til tasken.. samt asti... altsammen til en pris a 2800 kr.

Jeg syntes klart det er pengene værd.. og med lidt over 3 uger igen så glæder jeg mig helt vildt :)

K. Karina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey :)

Jeg skal til en frisør, som har en kosmetolog tilknyttet i salonnen.

Så 2 dage før dagen, skal jeg ned og have lavet shellac negle.

På selve dagen skal jeg møde hos frisøren med alt hvad jeg skal ha med (kjole, sko, taske, ekstra taske med hjælpemidler) mv..

Dernæst får jeg en let ansigtsbehandling der skal give fugt.. og så ved jeg så ikke rækkefølgen.. Men dernæst skal der sættes hår og laves makeup.

Undervejs får jeg asti.. og en hjemmesmut sandwich... og så til sidst skal jeg hjælpes i kjolen. Dernæst kommer min far og henter mig i en lejet bil.. og så kører vi direkte til kirken :)

Jeg får prøve-hår, prøve make-up shellac negle, ansigtsbehandling, makeup på dagen, hår på dagen samt tre små produkter (bl.a. lipgloss) til tasken.. samt asti... altsammen til en pris a 2800 kr.

Jeg syntes klart det er pengene værd.. og med lidt over 3 uger igen så glæder jeg mig helt vildt :)

K. Karina

Får du ansigtsbehandlingen på selve dagen? Det har jeg aldrig hørt om før, tror jeg ville blive helt vildt stresset, men det er jo et personligt valg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begge dele har sin fordel :)

Jeg havde vasket håret aftenen før, men alligevel trængte det til en vask og føn, og dernæst diverse pudder og hårsprays for at give det fylde, så jeg fik sat håret først. Det kommer nok lidt an på, hvor besværlig ens hår er. For de fleste er rækkefølgen helt ligegyldig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey :)

Jeg skal til en frisør, som har en kosmetolog tilknyttet i salonnen.

Så 2 dage før dagen, skal jeg ned og have lavet shellac negle.

På selve dagen skal jeg møde hos frisøren med alt hvad jeg skal ha med (kjole, sko, taske, ekstra taske med hjælpemidler) mv..

Dernæst får jeg en let ansigtsbehandling der skal give fugt.. og så ved jeg så ikke rækkefølgen.. Men dernæst skal der sættes hår og laves makeup.

Undervejs får jeg asti.. og en hjemmesmut sandwich... og så til sidst skal jeg hjælpes i kjolen. Dernæst kommer min far og henter mig i en lejet bil.. og så kører vi direkte til kirken :)

Jeg får prøve-hår, prøve make-up shellac negle, ansigtsbehandling, makeup på dagen, hår på dagen samt tre små produkter (bl.a. lipgloss) til tasken.. samt asti... altsammen til en pris a 2800 kr.

Jeg syntes klart det er pengene værd.. og med lidt over 3 uger igen så glæder jeg mig helt vildt :)

K. Karina

Kender du ansigtsbehandlingen? :-) Selv har min hud bare brug for ro i dagene op til for at tage sig bedst ud, så det ville jeg bare lige gøre dig opmærksom på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer