binus06

Musik til middagen og festen

30 indlæg i dette emne

Hvad gør I med musikken?? :floejt: :floejt:

Jeg er i vildrede, kunne egentligt godt tænke mig at have en der kunne spille og synge med til diverse sange under middagen, men ellers ville jeg have det fint med et anlæg der bare spillede noget afdæmpet musik - klassisk måske??

råd søges :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet to playlister på YouTube. Den ene med afdæmpet musik til middagen, den anden med musik til festen. Så kan folk også selv vælge/tilføje til listerne.

Det kræver selvfølgelig at der er adgang til Internettet på feststedet..

Er det ikke noget med at der er kommet en masse reklamer i mellem sangene? (synes jeg der var sidst, jeg brugte youtube) ville jo være noget så irriterende, hvis man hele tiden skulle lytte til dem. :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo faktisk det vi gør når vi tager ud til bryllupsfesterne. Spiller dinnermusik under middagen og dansemusik efterfølgende. Det eneste vi ikke gør er at synge med på festsangene. Vi har musikken til sangene og spiller dem men synger ikke med på dem. Det vil vi ikke byde folk :lol: Festsangene laves jo også med henblik på at de skal synges af selskabet/gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lavet to playlister på YouTube. Den ene med afdæmpet musik til middagen, den anden med musik til festen. Så kan folk også selv vælge/tilføje til listerne.

Det kræver selvfølgelig at der er adgang til Internettet på feststedet..

Er det ikke noget med at der er kommet en masse reklamer i mellem sangene? (synes jeg der var sidst, jeg brugte youtube) ville jo være noget så irriterende, hvis man hele tiden skulle lytte til dem. :unsure:

Så har jeg ikke oplevet det :) Spotify gør det, hvis ikke man betaler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet to playlister på YouTube. Den ene med afdæmpet musik til middagen, den anden med musik til festen. Så kan folk også selv vælge/tilføje til listerne.

Det kræver selvfølgelig at der er adgang til Internettet på feststedet..

Uh, det ville jeg nok være forsigtig med. Netop som chrisser skriver, så risikerer I at der kommer min. 30 sekunder lange reklamer med jævne mellemrum. I risikerer også, at lydkvaliteten er dårlig på flere af sangene, hvilket kan blive ekstra tydeligt, når musikken spilles på gode højtalere.

Vi laver også playlister, men regner enten med at skaffe sangene, så de ligger lokalt på en computer (så er vi ikke afhængige af internet-forbindelse), eller også ender vi med at "ofre" 50 kr for en måneds spotify premium, så vi slipper for reklamerne.

Jeg vil i hvert fald råde jer til at lede efter et alternativ til en playliste på youtube :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep Binus. Hvis du klikker på billedet på min signatur åbner vores hjemmeside i et nyt vindue. Klikker du på Facebook linket kommer du til vores Facebook side. Klikker du på indhent tilbud kommer du til vores tilbudsformular. :lol:

Jeg var i øvrigt ovre og sætte et par højtalere og en forstærker op til en af min datters veninders konfirmation her i torsdags hvor vi satte en computer til med musik fra spotify. Der var nemlig reklamer på numrene og samtidig var udgangsniveauet meget lavt. Selvom jeg satte en mixer foran forstærkeren kunne jeg slet ikke gaine (skrue) op til samme udgangsniveau som vores "almindelige" pulte/afspillere. Det var fint nok for dem - en hyggelig middag i en daglig stue - hvor der bare skulle være lidt baggrundsmusik ind i mellem men det vi taler om her er noget andet. Det er jeres livs fest og for mange den største dag i livet indtil nu. Folk er festglade. Pauser kan man leve med men det ødelægger det meget hvis der kommer reklamer ind på flere af numrene. Vil man ikke ofre pengene/har man ikke midlerne til en prof. musikløsning så gør jer selv den tjeneste, som Juko siger, at lægge numrene ind i mapper på computeren. Så undgår I reklamer og har heller ikke risikoen for at netforbindelsen ryger

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet to playlister på YouTube. Den ene med afdæmpet musik til middagen, den anden med musik til festen. Så kan folk også selv vælge/tilføje til listerne.

Det kræver selvfølgelig at der er adgang til Internettet på feststedet..

Uh, det ville jeg nok være forsigtig med. Netop som chrisser skriver, så risikerer I at der kommer min. 30 sekunder lange reklamer med jævne mellemrum. I risikerer også, at lydkvaliteten er dårlig på flere af sangene, hvilket kan blive ekstra tydeligt, når musikken spilles på gode højtalere.

Vi laver også playlister, men regner enten med at skaffe sangene, så de ligger lokalt på en computer (så er vi ikke afhængige af internet-forbindelse), eller også ender vi med at "ofre" 50 kr for en måneds spotify premium, så vi slipper for reklamerne.

Jeg vil i hvert fald råde jer til at lede efter et alternativ til en playliste på youtube :)

Tak for rådet, men playlisterne er flere gang lyttet igennem og der er ingen problemer, hverken med lyd eller reklamer. Sidstnævnte skyldes nok mit program der ikke tillader nogen form for reklamer, for det gider jeg ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min egen familie er det såmænd heller ikke almindeligt med musik under middagen og derved kan man sige at det også var nyt for mig da vi selv for mange år siden begyndte at spille på den måde som vi gør det i dag hvor det også er musik under middagen i 99% af tilfældene.

Om man foretrækker musik under middagen eller ej er en smagssmag ligesom det blandt os DJ's er en smagssag om man kan lide at spille under middagen eller ej. Vi har mange kolleger som ikke bryder sig om det og helst er fri for det og så er vi nogle som godt kan lide det og som syntes det giver mere helhed bag det produkt man leverer at der kan spilles på flere tangenter og at man viser at man kan andet end at spille dansemusik i et "højt" niveau.

Derfor kan jeg også kun fremhæve de positive ting ved at have musik under middagen. Man har musik til de festsange gæsterne kommer med. Nogle gange er det basalt set ikke nødvendigt. Andre gange har pågældende selskab bruge for det, musik er godt til at være med til at skabe stemning og give en atmosfære og så er musik også godt til at "følge op" på taler når man som DJ bruger det aktivt og ikke bare afvikler musikken slavisk/ud fra en playliste eller en CD. Det samme gælder i forhold til stemningen. Jeg giver personligt ikke meget for en DJ/en musiker som spiller den samme form for musik under desserten som under forretten. Musikken skal følge udviklingen i festen/middagen og stemningen og der er folk normalt mere i stemning og vil godt have lidt mere rytmer og varmes op under desserten hvor de har siddet i mange timer. Ikke niveaumæssigt men stilmæssigt. Gennemgående skal folk kunne snakke sammen uanstrengt så musikken under middagen skal også være baggrundsmusik. Det - at tilpasse niveauet så det er passende- er heller ikke altid lige let og noget man bare gør. Der går jeg selv tit ned i lokalet og lytter. Derved giver man også et signal til folk om at det er ok at sige hvis de syntes det er for højt og står der nogle borde meget tæt på én har man som regel også en dialog med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fornemmelse er at en god pianist ligger på ca. 3 - 4.000 DKK for 4-5 timer. I mine øjne er det ok set i lyset af den forberedelsestid de har, transport m.v. men det skal da ikke være nogen hemmelighed at vi "sælger" meget få pianist/DJ løsninger (det vi kalder en pakkeløsning) fordi mange foretrækker DJ løsningen, når de finder ud af at vores DJ's også kan lave musik til festsangene. Det handler nok først og fremmest om at pakkeløsningen er en dyrere løsning men også om at DJ'en kan levere mere alsidig musik end en pianist hvor musikken altid vil være mere ensformig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men hvis man ved at man bare gerne vil have klassisk musik spillende, så er der ikke behov for en DJ. Og hvis du kender nogle til de priser, må du meget gerne linke dem, for vi har fået indhentet nogle tilbud som alle som en ligger oppe på 6000-8000 kr for 4-5 timer og så er det eksklusiv kørsel.

og vi vil IKKE have sådan en som spiller med på sangene, der skal synges eller som spiller "pas på den knaldrøde gummibåd". Ikke at der er noget galt i den slags, men det er ikke den slags vi gerne vil have

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også præcist hvad jeg siger når folk spørger om jeg synger med på sangene. Ønskede de vitterligt det havde de jo valgt en spillemand. Jeg har den klare holdning at personlige festsange bliver lavet med det formål at de skal synges af selskabet og ikke af en vildt fremmed.

Klassisk musik er jo noget andet end en pianist og ofte inkluderer det også mere end bare en person og formentlig også en dyrere løsning som du selv siger. Den eneste jeg lige kan komme på er Peter Reiming. Han spiller klassisk flamenco-guitar men det er nogle år siden jeg har talt med ham og kan ikke huske hans priser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville gerne have en pianist til at spille under middagen, men de er nogle dyre nogle.. så vi regner med bare at lave en playliste.. en til middagen og en til efterfølgende

Vi betalte 6500kr for både klaverspiller og DJ- fra kl.18-06 inklusiv alt.

Det synes jeg faktisk ikke, er så dyr en post... især klaverspillet blev husket. Dog var hans DJ skills ikke de allerbedste, men han var sød og rar- og spillede de gæsterne bedte om.

Det gav en helt fantastisk stemning med et live forte piano under maden med levende lys og blomster overalt.

Fortryder intet!

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men hvis man ved at man bare gerne vil have klassisk musik spillende, så er der ikke behov for en DJ. Og hvis du kender nogle til de priser, må du meget gerne linke dem, for vi har fået indhentet nogle tilbud som alle som en ligger oppe på 6000-8000 kr for 4-5 timer og så er det eksklusiv kørsel.

og vi vil IKKE have sådan en som spiller med på sangene, der skal synges eller som spiller "pas på den knaldrøde gummibåd". Ikke at der er noget galt i den slags, men det er ikke den slags vi gerne vil have

Mener, at vores pianist/Dj hed Nicolai Bang.

Og hans klaverspil var smukt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer