Shii

To trosretninger, to præster?

8 indlæg i dette emne

Min kæreste er katolik, jeg er protestant. I princippet er det jo ret ens, og eftersom ingen af os egentlig er specielt kristne, er det på ingen måde noget der påvirker os.

Dog blev det hurtigt valgt at det flotteste kirken i byen, trods alt, var den katolske, ergo var det selvfølgelig den vi skulle giftes i!

Præsten i denne kirke er en kvinde, og hun er helt fantastisk. Vi har haft mange gode snakke, og jeg er rigtig glad for at hun skal velsigne os.

MEN:

Nu har jeg fået et tilbud om at en Dansk protestantisk præst kan velsigne os.

Den danske præst er faktisk åben overfor en fælles velsignelse, og for mig vil det jo også betyde at en lille del vil kunne siges på dansk, til de danske. Hvilket jeg tænker også vil være rigtig specielt for dem.

Men hvad synes I? Ville I synes det var underligt at have to præster laver en fælles begivenhed ud af det?

edit: Vi bliver gift i Holland, derfor er velsignelsen hovedsageligt på hollandsk.

Redigeret af Shii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ville være fedt :)

Nu ved jeg ikke hvad sprog en katolsk vielse foregår på (troede faktisk det var dansk, når det nu er i DK) men jeg ville som gæst (og som brud) "kede" mig til en vielse hvor jeg intet forstod, og det ville ikke give den følelse og oplevelse som jeg synes en vielse skal give.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det ville være fedt :)

Nu ved jeg ikke hvad sprog en katolsk vielse foregår på (troede faktisk det var dansk, når det nu er i DK) men jeg ville som gæst (og som brud) "kede" mig til en vielse hvor jeg intet forstod, og det ville ikke give den følelse og oplevelse som jeg synes en vielse skal give.

Hov, glemte at nævne at det jo er fordi vi bliver gift i Holland, så derfor er vielsen jo selvfølgelig på hollandsk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørgsmålet er vel mest, om den katolske præst vil være med til en fælles velsignelse med den danske protestantiske præst? (er det i øvrigt den nye sømandspræst i Rotterdam?)

For ellers synes jeg da, at det kunne være cool med en fælles velsignelse :)

Ham har jeg desværre ikke mødt endnu. Han kommer først sidst i Juli, så jeg tror næppe han ville være klar på at smutte til Amsterdam og velsigne os. Men man ved jo aldrig!

Og ja, jeg har nemlig tankerne at hvad hvis den katolske præst ikke ønsker at have en fælles velsignelse. På den anden side tænker jeg også at den kirke har i gennemsnit et bryllup hvert år, og hernede betaler man jo direkte til kirken man bliver velsignet i. Det vil sige hvis hun siger nej så går hun glip af 5000 kr. ca. lige ned i kirkenbøssen! Men måske præster ikke tænker så meget på økonomien :oops:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spørgsmålet er vel mest, om den katolske præst vil være med til en fælles velsignelse med den danske protestantiske præst? (er det i øvrigt den nye sømandspræst i Rotterdam?)

For ellers synes jeg da, at det kunne være cool med en fælles velsignelse :)

Ham har jeg desværre ikke mødt endnu. Han kommer først sidst i Juli, så jeg tror næppe han ville være klar på at smutte til Amsterdam og velsigne os. Men man ved jo aldrig!

Og ja, jeg har nemlig tankerne at hvad hvis den katolske præst ikke ønsker at have en fælles velsignelse. På den anden side tænker jeg også at den kirke har i gennemsnit et bryllup hvert år, og hernede betaler man jo direkte til kirken man bliver velsignet i. Det vil sige hvis hun siger nej så går hun glip af 5000 kr. ca. lige ned i kirkenbøssen! Men måske præster ikke tænker så meget på økonomien :oops:

- og her troede jeg, at han var startet, så han kunne være med til genindvielsen af kirken i næste måned :oops:

Jeg tror dog, at kirken tænker en del på penge :pokey: Men spørg den katolske præst ad, og i så fald under hvilke præmisser, hun vil være villig til det på.

Er næsten sikker på han først starter i juli, men bliver da helt usikker! Synes næsten bare jeg fik at vide jeg først kunne snakke med ham om det til den tid!

(jaja, nu har jeg skrevet til præsten alligevel, så må vi se hvem hulan af dem det er! haha!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer