Brud86

Kaster i bukkettet, hvorfor/hvorfor ikke?

75 indlæg i dette emne

Jeg tror ikke min skal kastes, jeg ville egentlig gerne, men eftersom der ikke kommer til at være voldsomt mange ugifte kvinder til stede, så er det måske lidt ligemeget? :(

Om ikke andet, så skal den ned og ligge på svigermors grav om søndagen, inden vi rejser på bryllupsrejse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forlængst bestemt at min buket skal lægges på min brors og bedsteforældres grav dagen efter. Der er kun 1 (måske 2) ugifte kvinder når man ser bort fra et par enker. Så hvis man skal holde sig specifikt til traditionen vil det blive en ret flad fornøjelse i vores tilfælde :-) Havde der nu været 5-10 stykker så havde det givet mere mening... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget i tvivl, men har heldigvis lidt tid til at finde ud af det i. Jeg hælder dog mest til at kaste den, og gerne få en fest ud af det.
Men vi er så også de første i vores omgangskreds, som skal giftes :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kastede ikke min buket. Jeg har ikke været til et eneste bryllup hvor det er sket, hverken som gæst eller som fotograf, så derfor synes jeg ikke, der var særligt oplagt.

Min buket var en lyngbuket, og jeg satser på, at der skal lidt lyng med til hvert af takkekortene, så buketten nærmest bliver delt ud til gæsterne :-)

post-65672-0-91970900-1414092427_thumb.j

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg havde egentlig ikke rigtig forventet at have noget forhold til min buket og havde ikke gjort mig nogen tanker om, hvad den skulle bagefter, men havde ikke tænkt mig at kaste med den fordi jeg synes det virker lidt plat og opstillet. Men til brunchen dagen efter brylluppet lavede jeg og min mand for sjov et lille trick, hvor vi forsøgte at få hans brors kæreste til at gribe den uden at tænke over det (jeg stod lige indenfor døren til et lokale som hun blev lokket ind i og var klar til at kaste i hendes retning når hun trådte ind). Der var kun os i lokalet så der var ikke noget stort optrin over det. For at afslutte historien om situationen kan jeg sige, at planen mislykkedes - hun nåede ikke at fatte hvad der foregik før buketten lå på gulvet - øv øv... Men den havde heldigvis ikke taget skade. Resultatet af episoden blev, at hun fik buketten med hjem. Men må indrømme (selvom jeg stadig ikke helt selv forstår hvorfor) at jeg på en eller anden måde var ked af at give den fra mig og det gjorde lidt ondt på mig at se hende gå afsted med den ("hold nu op, det er jo bare en buket og du plejer da at være ligeglad med blomster", blev jeg ved med at sige til mig selv). Da vi besøgte dem et par dage senere så jeg buketten stå lige så fint i en vase - ihh hvor blev jeg glad for at se den igen :) Ved ikke hvor længe hun gemte den men i dag griner jeg bare lidt af min egen pludselige mystiske følsomhed for et lille bundt blomster med et rødt bånd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville ønske jeg havde kastet den.

Det endte med at jeg glemte den på køkkenbordet, vi rejste på bryllupsrejse dagen efter, og da jeg kom hjem fra ferie, var den rimelig sølle at se på.

Så hvis jeg havde kastet den så havde den da gjort lidt glæde og været genstand for lidt morskab om aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer ikke til at kaste min.. Vi laver selv min buket af solablomster (blomster lavet af balsatræ), papirblomster, brocher og blomster :) Det har jeg valgt fordi jeg heller ikke kan bære at skulle smide den ud, så på denne måde holder den for evigt, og kan stå fremme herhjemme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke, at der er et klart ja eller nej. Er der mange yngre / jævnalderen ugifte kvinder, ja, så kan det da være en sjov ide. Er der ikke, så vil det jo blot fremstå lidt fjollet.

I går morede de sig nu kosteligt:

Fantastisk billede - det ser herligt ud; nu får jeg næsten lyst til at kaste ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg endte med at kaste min og det blev til et samtaleemne resten af festen ..

Skæbnen ville nemlig, at det var den mandelige gæst, der "greb" strømpebåndet (det landede lige på hovedet af ham!),'s kæreste, som greb buketten ..

Vi glæder os altså til vi snart skal til bryllup igen ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter lige at have skimmet tråden tror jeg den er meget repræsentativ for hvad de fleste gør generelt. Jeg vil skyde på at brudebuketten bliver kastet ved ca. 25% af de bryllupsfester jeg er ude til. For de mange som ikke gør det handler det tit om at der er nogle andre mere dybdegående overvejelser bag, hvad enten det så handler om tidligere familiemedlemmer eller et ønske om at tørre buketten og have den til evigt minde. Og så er der helt sikkert nogle som kort og godt glemmer det. Men når jeg oplever at brude kaster brudebuketten så sker det typisk 15 min til en halv time efter brudevalsen og som regel til Beyonces Single Ladies :) Forudsat at brudeparret - også - er til den genre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved jeg ikke :/ tænker egentlig at lægge den på min farfars grav, men omvendt vil jeg også gerne lægge den på min morfars grav.. Og et eller andet sted ved jeg ikke om det er mærkeligt.. Det er jo mange pr siden de døde 1994 og 1997.. Bum bum... Måske jeg bare får den tørret :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle.

Jeg er også i tvivl om jeg skal kaste, for jeg synes også det er for amerikansk og er nok lidt egoistisk fordi jeg ikke vil af med noget som sikkeret er meget smukt. Desuden så stod min søster og jeg i gruppen, da vores svigerinde kastede sin, men jeg trådte et skridt tilbage for IKKE at gribe den, for så ville der nok blive lagt et pres på min kæreste og det ønskede jeg ikke. Ved ikke om andre af gæsterne er blevet gift på de sidste 4 år, men nu er det min tur den 25 juli :loveshower: og er ved at være godt spændt,nervøs,glad m.m :c166::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjov tråd, selvom den er gammel efterhånden :)

Jeg vil kaste min, for der kommer en del ugifte unge kvinder med til festen, så jeg er sikker på, at det vil skabe lidt sjov og samtale mellem min egen danske familie og min kærestes hollandske samt vores engelske og irske venner, som deltager  :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste for mig bliver at kunne lægge buketten på min mormor (og hendes mands) grav dagen efter brylluppet. Hvis de ugifte kvinder til festen insisterer på, at jeg kaster, så gør jeg det gerne, men 'vinderen' er nødt til at aflevere den igen... :)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎20‎-‎05‎-‎2016 at 11:43 PM, Sandie Lind said:

Sjov tråd, selvom den er gammel efterhånden :)

Jeg vil kaste min, for der kommer en del ugifte unge kvinder med til festen, så jeg er sikker på, at det vil skabe lidt sjov og samtale mellem min egen danske familie og min kærestes hollandske samt vores engelske og irske venner, som deltager  :D

Sidste år skrev jeg at brudebuketten blev kastet ved ca. 25 procent af de bryllupsfester jeg er ude til. Det passer stadig meget godt. Jeg kan ikke se at det virker specielt amerikansk og ser det netop også som et sjovt indslag hvad enten det så er en dansk eller en international bryllupsfest. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, diskobil said:

Sidste år skrev jeg at brudebuketten blev kastet ved ca. 25 procent af de bryllupsfester jeg er ude til. Det passer stadig meget godt. Jeg kan ikke se at det virker specielt amerikansk og ser det netop også som et sjovt indslag hvad enten det så er en dansk eller en international bryllupsfest. :)

I Holland er det tradition, ligesom i USA, så det er også en af grundene for mig :) Desuden binder jeg selv buketten, så den bliver ikke så speciel igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Talte med gommen til weekendens bryllup (det ene af dem jeg selv skal ud til) hvor vi kom til at tale om brudebuketten og hvornår man kastede den, hvortil jeg sagde at man selv bestemmer det (og om den vil kastes) men at det umiddelbart var bedst efter brudevalsen. Han spurgte så om ikke det ødelagde noget; Overhovedet ikke. Det tager ikke lang tid og kan tværtimod være med til at få flere på gulvet. Og så er Beyonce - Single Ladies naturligvis et must her :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer