Shii

Bryllup i Holland - OK - 30 August 2014 - FANTASTISK nyhed!

57 posts in this topic

Annonce ♥

Ser fint ud :) . Jeg vil lige tippe om at du forsigtigt kan smelte sløjfens ender så du ikke risikerer trevler :)

TAK! De blev hurtigt rigtig grimme, jeg overvejede at klippe dem helt af, men det ser bare lidt dumt ud. Jeg vil sætte gang i ligtheren!

0

Så er vi vidst ved at nå final count for hvem der kommer.

Jeg e roverrasket over at der faktisk er rigtig mange sm fravælger selve middagen ? Vi har inviteret 80 mennesker til middag og kun 49 kommer!!!! Tilgengæld er der 10 som stadig kommer i kirken samt til receptionen, og yderligere 5 som har valgt kun at ville komme efter middagen.

Men jeg synes det er helt okay, det er jo middagen der trækker mest af budgettet, så det er jo penge sparet.. Og eftersom dem der har valgt middagen fra alle er nogen vi ikke har et tæt forhold til, er det ikke nogen vi kommer til sådan at savne vildt meget, forstået på den måde at de jo kommer til reception/fest og vi ser dem der.

Det eneste jeg er RIGTIG ked af er at min bror slet ikke reagere på mine henvendelser, så jeg må nok indse at han ikke kommer. Derudover har min ene søster ikke råd til at komme, det er jeg oprigtig ked af, og vi har endda sagt at vi gerne vil betale, men det føler hun ikke hun kan tage imod... Det er SÅ ærgerligt!!!!!!!!!! Hun er den eneste der ikke kommer af alle mine søskende (Udover min bror, men ham har jeg ikke et tæt forhold til, så det er mere trist end ærgerligt).

0

Det regner med pakker!

I dag har jeg fået de balloner jeg købte, 100 stk. Jeg ved ikke hvad de skal bruges til, men det er nok også meget heldigt for den ene jeg pustede op for at tjekke farven virkede rigtig skrøbelig!

Derudover er vores små hjerter kommet!!! OG OG OG: Vores cake topper! Den er SÅ smuk, og jeg kan virkelig kun anbefale Secret Creation

post-71096-0-69793300-1406823948_thumb.j

Denne her der bare er Mr. & Mrs. tænker jeg at sælge, den fulgte med de små spejle, når man købte kæmpe parti :loveshower:

post-71096-0-03192100-1406823965_thumb.j

0

Annonce ♥

Så svarede min bro rmig endelig... Og jeg havde næsten håbet at han ikke gjorde, for jeg må faktisk indrømme jeg blev en smule tøsefornærmet...

Hans morfar (Vi har ikke samme mor), fylder 91 tre dage efter vores bryllup.... Og fordi det jo nok er morfarens sidste fødselsdag vil han hellere til det.

Og i mit stille sind tænker jeg bare... Det kan da godt ske det er sidste fødselsdag... Men mit bryllup er da trods alt det ENESTE?!? Morfaren er senil og kan ikke huske nogen, så selvom det er super egoistisk af mig, så synes jeg da virkelig at det er sådan lidt... At blive valgt fra fordi hans morfar fylder 91 tre dage efter....

Ahh well... Han bestemmer jo selv, jeg er bare skuffet og tøsefornærmet.. Hvilket jeg ikke var før han svarede mig...

0

Så fik vi købt nye ringe!

Det var faktisk en lidt spontan idé, vi havde jo egentlig tænkt at vi ville bruge vores forlovelsesringe. Men jo tættere på brylluppet vi er kommet, jo mere ville jeg bare gerne have en helt simpel guld vielsesring.

Så det har vi fået :loveshower::loveshower: Eller fået... Vi har selvfølgelig betalt for dem :oops:

http://www.punte-juwelier.nl/wp-content/uploads/2013/04/Juwelier_Punte-Aller_Spanninga-363.jpg

Det er dog et ret dyrt impulskøb, på trods af at de er rigtig billige guld-ringe, koster de alligevel 5300 kr. :pokey: Oh well, vi skal jo have dem forevigt! Og det heldige her er at ringene er helt ens. I vores forlovelsesringe kunne min kæreste ikke få en ring der passede fordi mænd i hans familie bare har super tynde fingre :oops: Jeg bruger en str. 18,5, og han bruger 17,5 :tunge: De fleste mandeudgaver findes fra str. 18.

0

Navneændring, nu nok ikke muligt!!

Jeg er RASENDE! Da vi blev noteret til at vi ville giftes fik vi et lille papir, som den Danske ambassade her i Holland skulle udfylde. Papiret er en anmodning om at den provins jeg er bosat I skal følge den danske lovgivning i forbindelse med navneændring. Ganske smertefrit.

Men den danske ambassade nægter. Med begrundelsen at "Sådan fungere det ikke i Holland, så skal jeg søge i Danmark!!!!". Så linker hun til følgende:

Har du fast bopæl og varig tilknytning til det land du bor i (domicil), skal du søge navneændring dér, også selvom du er dansk statsborger. Hvis myndighederne afviser at foretage navneændring for dig på grund af dit danske statsborgerskab, skal du søge i det sogn i Danmark, hvor du sidst har boet.

Og når jeg så forklare at de jo IKKE nægter at lave navneændringen, kan jeg ikke se hvad problemet er? De skal jo bare have et papir hvorpå de får bekræftet hvor de skal hente den lovgivning fra, for dokumentationens skyld.... Og at I så fald bliver det jo nægtet af den DANSKE ambassade og ikke af landet jeg bor i.

Jeg er så rasende og det er så latterligt at det slet ikke er til at fatte. Alternativt skal jeg lave mit navneskift direkte i Danmark og det tager jo ALT for længe! (Når man bor i udlandet!)

Så forklarede hun mig at jeg jo også måtte forstå at når jeg boede i Holland, skulle man jo følge den hollandske tradition om den ikke var god nok? Hernede beholder man sit pigenavn, men opnår retten til legalt at kunne underskrive med sin mands efternavn. Men ja, ærligt, så synes jeg det er latterligt??? Man kan da alligevel ikke SE hvad der står i min underskrift, og hvis jeg vil kalde mig "Kristina Verbeek", og stadig hedde "Kristina Larsen" i mit pas, så kan jeg sgu da bare gøre det altså :pokey::shooter: Det behøves jeg da ikke være gift for :shooter:

0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det er irriterende at det skal være så besværligt at skifte navn, men jeg er slet ikke overrasket, desværre. Som jeg læser dit indlæg er det ikke umuligt at skifte efternavn, det tager bare længere tid. Så væbn dig med tålmodighed, accepter at alting ikke er klar på en fikseret dato. Så må det tage den tid det tager..

Jeg kender et dansk/kinesisk ægtepar hvor navneændring også har været en laaang omvej, men har ikke forhindret dem i noget, så det er da positivt :)

Med hensyn til din søster som ikke har råd til at komme til Holland: Er det muligt at I sender hende en flybillet? En type der ikke kan tilbagebetales - så er der ikke mere at rafle om.

0

Jeg er RASENDE! Da vi blev noteret til at vi ville giftes fik vi et lille papir, som den Danske ambassade her i Holland skulle udfylde. Papiret er en anmodning om at den provins jeg er bosat I skal følge den danske lovgivning i forbindelse med navneændring. Ganske smertefrit.

Men den danske ambassade nægter. Med begrundelsen at "Sådan fungere det ikke i Holland, så skal jeg søge i Danmark!!!!". Så linker hun til følgende:

Har du fast bopæl og varig tilknytning til det land du bor i (domicil), skal du søge navneændring dér, også selvom du er dansk statsborger. Hvis myndighederne afviser at foretage navneændring for dig på grund af dit danske statsborgerskab, skal du søge i det sogn i Danmark, hvor du sidst har boet.

Og når jeg så forklare at de jo IKKE nægter at lave navneændringen, kan jeg ikke se hvad problemet er? De skal jo bare have et papir hvorpå de får bekræftet hvor de skal hente den lovgivning fra, for dokumentationens skyld.... Og at I så fald bliver det jo nægtet af den DANSKE ambassade og ikke af landet jeg bor i.

Jeg er så rasende og det er så latterligt at det slet ikke er til at fatte. Alternativt skal jeg lave mit navneskift direkte i Danmark og det tager jo ALT for længe! (Når man bor i udlandet!)

Så forklarede hun mig at jeg jo også måtte forstå at når jeg boede i Holland, skulle man jo følge den hollandske tradition om den ikke var god nok? Hernede beholder man sit pigenavn, men opnår retten til legalt at kunne underskrive med sin mands efternavn. Men ja, ærligt, så synes jeg det er latterligt??? Man kan da alligevel ikke SE hvad der står i min underskrift, og hvis jeg vil kalde mig "Kristina Verbeek", og stadig hedde "Kristina Larsen" i mit pas, så kan jeg sgu da bare gøre det altså :pokey::shooter: Det behøves jeg da ikke være gift for :shooter:

Nu bor jeg i Sverige og da jeg skulle ændre efternavn (før jeg blev friet til) skulle jeg også først søge i det svenske system det fik jeg så afslag på fordi min mormor hed Krøier Svendsen og mellemnavne regnes ikke som en del af efternavnet i Sverige så 1800 kr fattigere kunne jeg først derefter få lov til at søge i Danmark, det kostede 500 kr ekstra, men tog kun 2 dage.... Så ja det danske system kan ikke ændre det før du har et afslag i det land du bor i, sådan er EU-reglerne desværre....

0

Nu bor jeg i Sverige og da jeg skulle ændre efternavn (før jeg blev friet til) skulle jeg også først søge i det svenske system det fik jeg så afslag på fordi min mormor hed Krøier Svendsen og mellemnavne regnes ikke som en del af efternavnet i Sverige så 1800 kr fattigere kunne jeg først derefter få lov til at søge i Danmark, det kostede 500 kr ekstra, men tog kun 2 dage.... Så ja det danske system kan ikke ændre det før du har et afslag i det land du bor i, sådan er EU-reglerne desværre....

Men problemet er bare at jeg jo netop ikke kan få afslag :shooter: For det er ambassaden der slet ikke vil underskrive papirene. Det vil sige at jeg ikke har et afslag for den instans der skal afvise det, fordi den danske ambassade ikke vil undersrkive de papirer de skal bruge for at starte en navneændring. :shooter::pokey:

Og jeg kan sagtens få navneændringen igennem hernede, hvis bare ambassaden skriver under på papiret.

0

sh*t man....... !!!!!!!!

vi bor i Norge og skal giftes i Dk - må da vidst hellere lige få undersøgt hvordan og hvorledes. Havde overhovedet ikke Tænkt at det skulle være et problem!!!

Håber da snart det går i orden med skiftet, det skal jo helst være den nye underskrift på "kontrakten" ;-) hihi

0

Annonce ♥

sh*t man....... !!!!!!!!

vi bor i Norge og skal giftes i Dk - må da vidst hellere lige få undersøgt hvordan og hvorledes. Havde overhovedet ikke Tænkt at det skulle være et problem!!!

Håber da snart det går i orden med skiftet, det skal jo helst være den nye underskrift på "kontrakten" ;-) hihi

Det er lige meget hvilket land du skal giftes i, det er dit bostadsland der bestemmer reglerne

0

sh*t man....... !!!!!!!!

Det er lige meget hvilket land du skal giftes i, det er dit bostadsland der bestemmer reglerne

Men det er jo bare latterligt at ambassasen så ikke samarbejder med landet, og med det samme siger navneændringen skal ske i Danmark :pokey:

Ej jeg synes bare det er så dybt uproffesionelt, og jeg lader den simpelthen ikke være.... Jeg synes simpelthen det er latterligt at den stupide kælling sidder og siger til mig at jeg jo må leve med at når jeg bor i Holland SKAL jeg følge den hollandske lov på det punkt, når det er FORKERT! Synes simpelthen ikke det kan passe at en ambassade ikke kender en Danskers rettigheder. Synes virkelig det er forkasteligt at de på den måde laver et problem ud af det!!!!!

Og ikke nok med det, så skriver jeg til det sogn der så ville skulle hjælpe mig... De holder så ferie frem til d. 19 august.

Jeg må indrømme jeg lige nu har nået GRÆNSEN. Jeg regner med at jeg ringer til ambassaden igen imorgen, og hvis hun stadig taler så latterligt til mig, så sender jeg en klage! Ej jeg er bare så træt af at alt tage 100 år, når det burde være SÅ simpelt!

0

sh*t man....... !!!!!!!!

Men det er jo bare latterligt at ambassasen så ikke samarbejder med landet, og med det samme siger navneændringen skal ske i Danmark :pokey:

Ej jeg synes bare det er så dybt uproffesionelt, og jeg lader den simpelthen ikke være.... Jeg synes simpelthen det er latterligt at den stupide kælling sidder og siger til mig at jeg jo må leve med at når jeg bor i Holland SKAL jeg følge den hollandske lov på det punkt, når det er FORKERT! Synes simpelthen ikke det kan passe at en ambassade ikke kender en Danskers rettigheder. Synes virkelig det er forkasteligt at de på den måde laver et problem ud af det!!!!!

Og ikke nok med det, så skriver jeg til det sogn der så ville skulle hjælpe mig... De holder så ferie frem til d. 19 august.

Jeg må indrømme jeg lige nu har nået GRÆNSEN. Jeg regner med at jeg ringer til ambassaden igen imorgen, og hvis hun stadig taler så latterligt til mig, så sender jeg en klage! Ej jeg er bare så træt af at alt tage 100 år, når det burde være SÅ simpelt!

Hvorfor kan du ikke søge direkte i Holland? Jeg boede også i Sverige første gang jeg blev gift og der skulle vi bare fremvise vores danske vielsesattest så gik de ind og rettede i systemet....

0

sh*t man....... !!!!!!!!

Hvorfor kan du ikke søge direkte i Holland? Jeg boede også i Sverige første gang jeg blev gift og der skulle vi bare fremvise vores danske vielsesattest så gik de ind og rettede i systemet....

Vores provins, Zaanstad, vil have at ambassaden underskriver et papir, så kan de sagtens ordne det. Men de skal have bekræftet fra ambassaden at de må følge den danske lovgivning. Og ambassaden mener at jeg bare skal følge den hollandske lovgivning, eller også må jeg kontakte mit sogn i Danmark og få det ændret det der. Mit danske sogn har allerede afvist at ændre det, fordi jeg ikke har en afvisning fra at de ikke vil ændre det her i Holland.......

(Og så er vi tilbag eved at det kan jeg ikke få, fordi min kommune jo ikke afviser, men den DANSKE ambassade afviser :pokey: )

0

Annonce ♥

Jeg er GRÆDEFÆRDIG!

Jeg havde jo købt det skønneste stempel fra en bruger herinde. Jeg fik det og det var bare SÅ fint :loveshower: Så manglede jeg bare blæk så på ebay med mig og bestille dejlig blæk!

Blækket ankom i går, så igår aftes besluttede jeg at stemple alle vores 150 kort, som vi har fået hjem fra USA :loveshower::loveshower:

I dag da jeg kommer hjem på arbejde, ser jeg så at det er som om alt blækken har haft noget olie i sig som er trukket ud i papiret på kortene, så der er sådan en "fedtet" kant rundt om blækket, ALLE vores "favour-kort" er ødelagte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg skriver så til den sælger der har solgt mig blækket, efter at jeg tjekker om jeg har gjort noget galt, måske var det forkert papir? Nej, der stod nu altså det kunne bruges på ALT papir og alle slags kort!

Hvad svarer sælgeren tilbage? At jeg skal kontakte PRODUCENTEN! :pokey::shooter: Ikke engang et undskyld, eller "ej hvor forfærdeligt" får jeg. Jeg var TOSSET. Jeg bad om at få alle mine penge tilbage+ dækket de 150 kort som nu er ødelagte... Men selvfølgelig får jeg kun mine penge tilbage... Men nu skal jeg så tage til takke med noget andet.... Er SÅ ked af det, og aner simpelthen ikke hvad vi skal finde på at købe, som ligner noget der er i samme hjemmelavede stil som alt andet, og som ja.. Ikke koster noget :pokey:

Jeg er SÅ ked af det.... Har ikke engang tid til bare at lave noget selv, hvilket nok ville være det bedste alternativ...

0

Jeg har nu afslag fra alle steder, på nær det sted jeg rent faktisk skal bruge afslag fra for at kunne lave en navneændring. Rigtig komisk ikke?

Jeg overvejer om jeg skal flytte til Danmark i et par uger og ordne det der, gad vide om det kan lade sig gøre! Ej, men altså!

Derudover er der totalt panik fra min tvillingesøster. Hun har det rigtig hårdt økonomisk, og hun er lidt tyk (ikke så tyk som mig!), og havde købt en billig brugt kjole, og den sidder mildest talt forfærdeligt. Kjolen er SMUK smuk smuk! Men hun får dinglepatter og mave i den :oops: . Nå men hun har jo ikke penge til at købe en ny.

Jeg har så tilbudt at jeg gerne vil købe en. Hun har hjulpet rigtig meget til bryllup; Ikke nok med at hun er brudepige, er hun gave ansvarlig for alle danske gaver, samt ceremonimester (en ud af to). Derudover er hun min tvillingesøster, plus mor til mit gudbarn (som også er vores blomsterpige).

Men hun føler hun slet ikke kan tillade sig at tage imod det. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ser den store ekstra udgift i at give hende en smuk kjole, og jeg ser bestemt kun det som noget positivt at hun får en smuk kjole og føler sig godt tilpas.

Jeg har så givet hende en hjemmeside til en butik hvor vi kan købe en kjole, og straks faldt hun bagover fordi det var aaalt for dyrt... Selv H2B er nu aktivt gået ind og har valgt hvilken kjole HAN synes hun skal have på, for at vise at vi altså virkelig gerne bare vil give hende en kjole. Selvfølgelig er det mange penge, men ærligt så bruger vi flere penge på f.eks. vores ringe, eller blomster. Og når alt kommer til alt så er hun trods alt VIGTIGST! Den kjole jeg har kig på koster omkring 800 kr, og det synes jeg er BILLIGT for en gallakjole... Prislejet i den butik er imellem 700 og 5000 kr. Svigermor og svigerinden har købt kjole der også.

Nå: Derudover har jeg fået booket aftaler til at få lavet hairextensions, negle og øjnvipper. UH og spray tan! Det skal nok blive godt :cheerleader3:

0

Øv med den kjole... Kan I ikke sige at det plejer at være brudeparret der køber brudepigekjolerne??? Jeg har købt kjole, tilretning og hårpynt til min søster, hun er på SU og med polterabend, gave og diverse bliver det hurtigt dyrt at være brudepige

0

Annonce ♥

Øv med den kjole... Kan I ikke sige at det plejer at være brudeparret der køber brudepigekjolerne??? Jeg har købt kjole, tilretning og hårpynt til min søster, hun er på SU og med polterabend, gave og diverse bliver det hurtigt dyrt at være brudepige

Jo men problemet er jo at hun ved vi ikke har købt til H2Bs søster, som har købt en kjole der kostede over 5000 kr.....

0

:loveshower::loveshower::loveshower: YES! Jeg elsker kordegn Anne-Mette ved Ravnsbjerg Sogn!!!!!

Hun har godtaget en sur email fra ambassaden som et afslag og vil derfor sørge for mit navneskift :loveshower::loveshower::loveshower:

:cheerleader3: Derudover har jeg i dag bestilt en ny autostol og buggy til min niece, samt indkøbt tøj til en uge. Så er vi køreklar til når hun kommer på ferie! :cheerleader3:

0

:loveshower::loveshower::loveshower: YES! Jeg elsker kordegn Anne-Mette ved Ravnsbjerg Sogn!!!!!

Hun har godtaget en sur email fra ambassaden som et afslag og vil derfor sørge for mit navneskift :loveshower::loveshower::loveshower:

:cheerleader3: Derudover har jeg i dag bestilt en ny autostol og buggy til min niece, samt indkøbt tøj til en uge. Så er vi køreklar til når hun kommer på ferie! :cheerleader3:

Dejligt at I får styr på tingene...

0

Manden er lige taget på bachelor party.... Den stakkel havde ikke set det komme! Jeg skulle på arbejde men havde givet ham en lang liste over ting han skulle på bestemte tidspunkter. Og hans kammerater og brødre har så bortført ham på det første sted på listen :cheerleader3:

Jeg er selv på arbejde, og er egentlig små deprimeret.... Det hele minder mig bare om at jeg har savnet min mor og tvillingesøster igennem planlægningen af dette bryllup, og selvom min søster bliver ved at sige at jeg jo har min skønne svigerinde og svigermor, så er det altså bare ikke det samme.

Heldigvis kommer min mor og tvillingesøstr (Og lille niece) om 8 dage! NEJ hvor jeg glæder mig, og gud hvor får vi bare ALT for travlt!

Jeg er så bange for at jeg har glemt et eller andet, eller at jeg har fejl vurderet noget.

Vi skal jo giftes om torsdagen, og så igen om lørdagen (Sådan fungere det i Holland). Men jeg har ikke tid til at få lavet negle f.eks. så det skal laves om onsdagen.. Og så må jeg pakke hænderne ind og krydse fingre de ikke går i smadder før lørdag!

Årh er det totalt urealistisk at de holder sig fine i 4 dage?

0

Manden er lige taget på bachelor party.... Den stakkel havde ikke set det komme! Jeg skulle på arbejde men havde givet ham en lang liste over ting han skulle på bestemte tidspunkter. Og hans kammerater og brødre har så bortført ham på det første sted på listen :cheerleader3:

Jeg er selv på arbejde, og er egentlig små deprimeret.... Det hele minder mig bare om at jeg har savnet min mor og tvillingesøster igennem planlægningen af dette bryllup, og selvom min søster bliver ved at sige at jeg jo har min skønne svigerinde og svigermor, så er det altså bare ikke det samme.

Heldigvis kommer min mor og tvillingesøstr (Og lille niece) om 8 dage! NEJ hvor jeg glæder mig, og gud hvor får vi bare ALT for travlt!

Jeg er så bange for at jeg har glemt et eller andet, eller at jeg har fejl vurderet noget.

Vi skal jo giftes om torsdagen, og så igen om lørdagen (Sådan fungere det i Holland). Men jeg har ikke tid til at få lavet negle f.eks. så det skal laves om onsdagen.. Og så må jeg pakke hænderne ind og krydse fingre de ikke går i smadder før lørdag!

Årh er det totalt urealistisk at de holder sig fine i 4 dage?

Acrylnegle er mere holdbare end man lige tror, lige før min søsters konfirmation var jeg på 4 dages overlevelsestur og jeg kom hjem med 10 fine negle alligevel

0