17maj2014

Fejl i vielsesring :-(

10 indlæg i dette emne

Håber det er ok jeg skriver herinde. Jeg blev gift for en uge siden. Og igår ser jeg, at der er en fejl i min vielsesring. Der er et lille stykke guld der sidder løst. Jeg sender et billede til ham vi købte ringen af. Og han siger han aldrig har set det før. Han skynder sig at bestille en ny ring hjem. Den skal så også være 1 nummer mindre. Den her er ved at ryge af mine fingre hver gang jeg vasker fingre. Men jeg er bare knust. Det er fint jeg får en ny ring... Men det er jo ikke den min mand har stået og givet mig på i kirken:-( Jeg er rimelig sikker på forhandleren vil have ringen tilbage med fejlen. Men jeg vil ikke af med den. Den betyder meget for mig. Hvad ville I gøre? Havde jeg pengene, købte jeg ringen med fejlen, og fik den smeltet om til et hjerte, som jeg kan have i en kæde. For så har jeg den altid på mig. Men vores ringe kostede 7700kr. Min har sten i. Så den er ikke billig:-/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det ærgerligt. Kan godt forstå at du helst vil beholde den ring du fik på af din mand. Kan stykket måske repareres ? Eller smeltes om til en tilsvarende ring med guldet fra din ring ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der ikke er muligt for reparation eller lign., så når den nye ring kommer, så kunne du få din mand til at sætte ringen på din finger. Jeg ved godt at det ikke bliver samme følelse, som at stå i kirken, men tænker også at det løfte i har givet hinanden i kirken må være det som betyder mest.

Ved ikke om du kan følge mig? Vi er alle forskellige, men for mig er det ikke ringen som er det vigtigste, naturligvis er det et symbol på jeres kærlighed og at i har sagt ja til hinanden og igennem ringene kan vise andre at i er mand og kone, men for mig så er det ordene, det at sige ja til hinanden og give hinanden et løfte om evig kærlighed det er det vigtigste. Ringen er på trods af at det er et stærkt symbol på kærligheden, blot en materiel ting. Nu har vi så heller ikke brugt mange penge på vores vielsesringe, men igen er jo et valg man tager.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har snakket med guldsmeden, han siger at de reparerer dem ikke. De sender dem ned til firmaet, og så vurderer de om det er dem der har lavet en fejl, og så får man en ny... Jeg forstår ikke, at man ikke kan lave den. Har lige fået beskeden, at jeg får den nye ring gratis. Men skal jeg beholde den der er i stykker, så skal jeg give indkøbsprisen for den. Det er 2900kr:-( Ringen betyder meget for mig. Når jeg ser på den, husker jeg tidspunktet jeg fik den på. Og det tidspunkt i kirken er et uerstattelig øjeblik for mig. Vores økonomi sejler lige nu pga brylluppet. Så det er virkeligt et dilemma for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Jeg kan godt følge dig - da jeg fik stjålet alle mine smykker var der også enkelte, som forsikringen mente de kunne erstatte med nye smykker. Men det var jo bare ikke det samme, når det ikke var dem som jeg havde fået i gave der og der af den og den. Endte dog med at beslutte mig for, at jeg godt ville have det igen jeg kunne, og så måtte jeg bare koble mine gamle minder til de nye smykker :) Det viste sig så, at de ikke kunne erstatte smykkerne med de samme smykker, desværre, og så kunne det jo altså bare være lige meget :boohoo:

Men havde jeg kunne få de samme smykker var jeg blevet rigtig glad! Jeg er sikker på, at jeg havde fundet ud af, at få min hjerne til at tro, at det var de gamle smykker :wink::) (Øj det var dårligt formuleret - håber du fanger det :rolleyes:)

Så jeg forstår dig godt, men jeg synes at du skal tage den nye ring og overfører dine minder til den :) Du skal ikke gemme den gamle ring og være mere knyttet til den, end den du går rundt med på din finger hver dag :) Og ja det er mega skod at det sker nu, men man ved aldrig hvad tiden bringer og der er altid desværre risiko for at man mister sin ring - om det så er tyveri, forglemmelse eller man taber den ... Så det jeg prøver at sige er, at intet må ødelægge dit forhold til den ring du nu har på - bare bild dig selv ind at det er den samme ring :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe den nye ring er magen til den gamle, ville det ikke betyde alverden for mig.

Selvfølgelig er mindet fra vielsen et stort øjeblik, men det glemmer du jo ikke bare fordi du får en anden ring. Et minde er ikke materialistisk, så du må skille følelser og ting ad, og se på den nye ring som symbolet på jeres kærlighed - for det er jo det den er.

Jeg er helt enig med Rose90 i at du ikke skal beholde den gamle ring, da to ringe vil lade dig blive i dette dårlige minde om at din ring gik i stykker. Over tid vil du vænne dig til at din nye ring er din rigtige ring, og den vil forhåbentlig blive dit materielle minde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis ringen betyder så meget for dig, og du ikke tænker negativt når du ser på den - hvorfor beholder du den så ikke på trods af skaden? Og så lader være med at få en ny?

Eller kunne det måske tænkes at skaden sidder, så den kunne blive mindre synlig, når du får lavet ringen mindre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fejl i min forlovelsesring. Blev også rigtig ked af det og panikkede lidt , men jeg ville have en ny, da jeg synes så dyr en ring bare skal være i orden. Jeg synes faktisk, at det var flovt (en underlige følelse at få), at jeg gik i en uge - fjorten dage uden ringen på, og at jeg jo så ville gå rundt med en forlovelsesring, som jeg så ikke havde fået, da min kæreste friede. Trods panik og at var så ked af det, så har jeg slet ikke tænkt de tanker, som jeg troede at jeg ville tænke om den nye ring. Håber du bliver glad for din nye ring, og at du ligesom mig bare glemmer, at der også har været en anden ring inde i billedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer