Frkrasmussen

Prinsessernes drømmebryllup <3

140 posts in this topic

2 piger - 1 bryllup :c166:

Velkommen til vores bryllupsplanlægning.

Jeg (Charlotte) har været medlem af BK siden maj 2013, og nu er det endelig MIN tur til at kunne oprette en planlægningstråd.

Vi vil begge være at finde herinde, og vi skal nok skrive, hvem der svarer på hvad herinde :wink:

Vi drømmer om et bryllup i organisk og vintage inspireret stil. Noget rå, enkelt, romantisk og stilrent. :happy:

For at holde styr på det hele, har vi denne plan..

Huskeliste

Er ordnet, Undervejs, Mangler

Så hurtigt som muligt:

Lav en gæsteliste: 45 stk uden børn

Bryllupsdatoen: 06.06.2015

Reserver plads i kirken: Skt. Markus Kirken

Reception: evt Charlottes forældres have

Lokale til fest: Scheelsminde, Aalborg

Musik: Ven af familien

Blomster: Charlottes mor

Transport fra kirken: Charlottes far

Fotograf: Malenes Onkel

Lokation til billeder: Østre Anlæg og Karolinelund

Budget: ca. 80.000 kr

Overnatning til bryllupsnatten: Scheelsminde brudesuite

9-6 måneder før:

Forlover: Malenes veninde (til Malene) og Charlottes veninde (til Charlotte)

Toastmaster: Malenes storebror

Gavekoordinator: Charlottes veninde

Brudepiger/svende: Charlottes 2 søstre og Malenes 2 nevøer

Invitationer

Lave en ønskeliste

Se på brudekjoler: begge er købt :a1221:

6 måneder før:

Send invitationer ud: done :-)

Bestil frisør og makeup: en gammel kollega

Køb brudekjole + tilbehør: købt hos luccabride

Bestil bryllupskagen: Vadum guldbager

4 måneder før:

Få styr på mad, lokale osv

Menukort

3 måneder før:

Ægteskabserklæring: afleveret

Navneændring: er sendt afsted

Prøvelsesattest: afleveret

Kontakt kirken

2 vidner: Min mor og svigermor

Øve brudevalsen + andet

2 måneder før:

Personlig pleje: motion, vand, sund mad, hårkure, ansigtsbehandlinger, bodyscrubs, manicure, pedicure osv

Brudebuketten, brudepige buket og knaphulsblomster til fædre, og brudesvende bestilles.

1 måned før:

Bordkort:

Gennemgå svar på invitationer:

Bordplan:

Tjek alle papierer:

Møde med præsten. (vielsesritual, udsmykning af kirken, salmer, regler vedr. foto/video, anderledes ritual:

14 dage før:

Skiftetøj til bryllupsmorgen:

Kontrol af bryllupstøjet:

Nye sko gåes til (hvis ikke før):

Få styr på aften med toastmaster:

Brudevalsen:

Dagen før:

Lav kager til kagebord:

Gøre skåle klar til slikbuffet:

Klargøre lokaler og reception:

Pakke kufferten med skiftetøj:

Gennemgå morgendagens plan:

Sige farvel til min elskede (sidste dag som kærester/forlovede!!!)
Gå tidligt i seng:

Brudene:

Kjoler:

Sko:

Undertøj:

Smykker:

Brudebuketter:

Hår:

Strømpebånd:

Noget gammelt, lånt og blåt:

Hår:

Makeup:

Negle:

DIY projekter:

"Vil i gøre os den ære at": se her

STD kort: se her (sendt ud)

Invitationer:

Receptionsinvitationer:

Gæstebog:

Bordpynt: ideer

Slikbuffet:

Kærlighedsfrø:

Drinkskort:

Muffinspinde:

Photobooth:

Favours:

Kuffert til toiletter:

Doorhangers:

Risposer:

Kirkehæfter:

Bordkort:

Menukort:

Pynt til receptionen:

Edited by Frkrasmussen
0

Annonce ♥

:loveshower: Wee... Tillykke med jeres egen planlægningstråd... Og stort tillykke med det kommende bryllup... :loveshower:

0

:loveshower: Wee... Tillykke med jeres egen planlægningstråd... Og stort tillykke med det kommende bryllup... :loveshower:

Tusinde tak. Det har også kriblet i fingrene med at komme igang :cheerleader3: og tillykke til dig. 20 dage!! :loveshower:

0

Kort om os :tunge:

Jeg hedder Charlotte og er 22 år. Min kæreste/forlovede hedder Malene og er 28 år.

Vi har på nuværende tidspunkt været sammen i 2 år og når vi skal giftes, har vi været sammen i 3 år.

Malene er min bedste veninde og min soulmate, jeg kunne ikke forestille mig 1 dag uden hende :a1221:

DERFOR valgte jeg at fri til hende, på vores 2 års dag, i skoven ved himmelbjerget i Silkeborg

og som i nok kan regne ud, så sagde hun JA :loveshower:

Der sker rigtig meget i vores liv lige nu, og grundet det, er jeg ikke et sekund i tvivl om,

at vi hører sammen.

Malenes forældre er midt i en skilsmisse efter 40 år sammen, som er hård at komme igennem.

Vi har dog fundet den magiske vej sammen og stadig koncentreret sig om vores lykke.

Skæbnen ville så, at jeg tirsdag den 20/5 2014 snakker i telefon med min mormor ang frieriet

og at jeg rigtig gerne ville giftes i "hendes" kirke.

Onsdag den 21/5 2014 snakker jeg med kirkekontoret omkring kl. 10 og vi får bestilt en dato og tid med det samme.

Kl. 17.30 ville skæbnen så, at min stedfar, moster og jeg finder min mormor død, af et hjertestop :(

Vi får at vide, at hun har været død i 6-8 timer.

Hun døde meget pludseligt og var "frisk".

Men uden tvivl, at jeg VED at vi har valgt den rigtige kirke nu.

Min mormor bliver stadig en del af brylluppet og da jeg er (var) mormors pige, så betyder det enormt meget, både for Malene og jeg :loveboard:

0

Annonce ♥

Hejsa, dejligt med denne tråd - den vil jeg følge:-)

Hvor tragisk med din mormor, men som du selv skriver - der er ingen tvivl om, at det er den rigtige kirke i har valgt så.

0

Tillykke med din/ jeres tråd og det kommende bryllup. Puha der kom lidt tårer da jeg læste det med din mormor

0

:balloons: velkommen til , tillykke med brylluppet og kondolerer med din mormor :heart: der er ingen tvivl om at det er den rigtige kirke i har valgt

0

Tusinde tak :heart:

Vi er også utrolig glade for, at vi nåede at vælge kirken i hendes ånd.

Jeg skal med min mor og mostre ind til præsten imorgen og snakke begravelse. Her viser det sig så, at det er selvsamme præst, som skal vie os næste år. Det betyder også rigtig meget :loveboard:

Men trods det hele, har jeg dog fået lavet lidt bryllupsrelateret. Vi har fået lavet sedlerne til vores forlovere, toastmaster, brudepiger, brudesvende og gavekoordinator.

Når jeg lige finder ud af, hvordan jeg lægger billeder ind, skal jeg nok vise dem frem :)

0

Annonce ♥

Her er vores "vil du gøre os den ære at være.." :wink:

post-66859-0-44353900-1401138693_thumb.j

0

Her er vores "vil du gøre os den ære at være.." :wink:

attachicon.gif10170774_10152456868839275_1960836195162094806_n.jpg

Hvor er de fine :loveshower:

Blot til info, hvis i henter scriptina pro - så laver den ikke så stor afstand som der er mellem nogen af bogstaverne ..

Tusinde tak. Det vil jeg da lige undersøge ;-) undrede mig godt nok over mellemrummene og det irriterede os begge grænseløst, men vi måtte jo indfinde os med det.

Men ikke længere :loveshower:

0

Annonce ♥

I lørdags blev min mormor begravet, meget smuk begravelse <3

Lørdag aften besluttede min mor, stedfar, søstre, Malene og jeg at tage på Hjallerup marked.

Min mor og jeg er begge meget kreative, men min mor er bedst indenfor blomsterdekorationer og ideer til bordpynt.

Hun er så engageret i vores bryllup! Og hvor er det vidunderligt. <3

Her er lidt billeder fra nogle billige fund vi fandt os. Vi købte 16 reder, 8 enkelt blomster, 16 reagensglas og 8 blomster. Så må vi se, om vi kan være lidt kreative med det ;-)

(Opdatere fra ipad'en, derfor den lidt kedelige opsætning ;-))

Charlotte

post-66859-0-80572500-1401650641_thumb.j

post-66859-0-06818500-1401650650_thumb.j

post-66859-0-26722000-1401650657_thumb.j

post-66859-0-47506300-1401650664_thumb.j

post-66859-0-66283900-1401650673_thumb.j

0

Save the date færdige :cheerleader3:

Alle er nu printet ud og delt op i bunkerne Du'er og I'er.
Nu mangler vi bare, at få printet labels og kuverterne ud.

Derudover, så har vi idag haft ringet til de 4 forskellige steder, hvor vi godt kunne se os selv holde festen.

2 stk skal vi se nu på fredag og næste fredag de andre 2. Vi glæder os som små børn :tunge:

På fredag er der præcis 1 år til, at vi skal giftes :loveshower: :loveshower: :loveshower:

post-66859-0-52644600-1401809968_thumb.j

0

hvor ser det godt ud :cheerleader3::cheerleader3:

0

Hold nu op hvor er de fine jeres STD.... :a1221:

0

Annonce ♥

Save the date færdige :cheerleader3:

Alle er nu printet ud og delt op i bunkerne Du'er og I'er.

Nu mangler vi bare, at få printet labels og kuverterne ud.

Derudover, så har vi idag haft ringet til de 4 forskellige steder, hvor vi godt kunne se os selv holde festen.

2 stk skal vi se nu på fredag og næste fredag de andre 2. Vi glæder os som små børn :tunge:

På fredag er der præcis 1 år til, at vi skal giftes :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Hvor de bare fine :loveshower:

Jeg elsker blandingen af skrifttyperne - men det undrer jer vel ikke, at jeg gør :tunge:

0

I onsdags var jeg en tur forbi den lokale genbrugsforretning. Her fandt jeg disse ting, som er på billederne.

3 kurve og 4 bøger. Jeg ved endnu ikke om de skal bruges til brylluppet, men til den nette sum af en flad 20'er, så kunne jeg ikke lade være ;-)) haha

Kurvene tænker jeg, at jeg vil bruge til toiletkurvene og bøgerne måske til udsmykningen, hvis muligt :-) (selvfølgelig foldet som vist)

Imorgen vil der lige komme en Update mere, da vi i løbet af en lille uge har oplevet en del og som jeg da er nødt til at dele med jer herinde :-D

Derudover er der vores "blærerække" af save the date kortene, som skal sendes imorgen :-))

post-66859-0-09326600-1402278870_thumb.j

post-66859-0-70772100-1402278878_thumb.j

post-66859-0-63260900-1402278942_thumb.j

0

Tillykke med jeres tråd og det kommende bryllup :) jeg kondolerer med din mormor!

Sikke mange fine idéer og ting I allerede har lavet! Jeg følger lige med :cheerleader3:

0

Tusinde tak :biggrin:

Jeg lovede jer en update igår, men den blev så lige til idag :floejt:

I torsdags, var Malene og jeg inde i Aalborg, for at se om det bedst kunne betale sig at købe nogle ting til brylluppet på nettet eller i selve butikken, og det er for vores vedkommende billigst på nettet :) Vi snakkede løs om brylluppet og om de familiære problemer, der nu kan forekomme efter en skilsmisse. Vi var begge utroligt ppositive omkring brylluppet og glædede os faktisk mere, end vi umiddelbart havde forventet vi ville (altså taget i betragtning af, at der er et helt år til, at vi skal giftes). Vi gik så forbi LILLY og de havde de gule skilte fremme, TILBUD! Okay, vi kiggede på hinanden og var enige om, at vi kunne da godt bare lige kigge og få en fornemmelse af, hvordan vi forestillede os hinanden, men også hvilke ønsker, vi hver især havde. (Så vi ikke står i to næsten identiske kjoler på dagen) heldigvis, kigger vi efter samme farve og lidt ala samme stof, men stadig forskellige stile. Jubii - vi er bare så gode sammen :kiss::lol:

Malene skal ud og kigge på kjole med hendes best"man" fredag i næste uge, jeg glæder mig til at høre om oplevelsen af, at have sådan en kjole på :a1221:

I fredags (præcis 1 år til selveste DAGEN :biggrin::biggrin: ) var vi inde og se på lokaler til festen på Scheelsminde og Svalegaarden i Aalborg. Begge steder er ejet af de samme, så vi fik en samlet tid, hvor værten tog os med begge steder og fortalte om fordele og ulemper. Det var simpelthen en ekstremt god service, hvor han besvarede alle spørgsmål + 20% mere. Det var behageligt, for hvor mange har holdt sådan en stor fest før, flere gange i deres liv. Så han fortalte og forklarede. Vi kunne få det som vi ville og så kunne vi snakke om prisen derfra. SIKKE EN SERVICE. Vi var helt betaget af Scheelsminde. Her kunne vi få et lokale, hvor vi ville få hele haven for os selv. WAUW :o , MEN lokalet var smal og aflangt og det ved jeg ikke helt, om jeg kan komme overens med. Svalegaardens lokaler var PERFEKTE til vores stil, romantiske herregårdsagtige lokaler, men ikke værelser til overnattende gæster, og for os er det altså et kæmpe plus, at det er en mulighed folk kan få, da vi har gæster, der kommer fra stort set alle ender af Danmark.

Vi vil dog kigge videre og skal så nu på fredag op og se Dronninglund slot og derefter Vrå Slot. Jeg glæder mig helt vildt :thumbsupsmileyanim: Mon ikke vi bliver klogere der så. :heart:

I lørdags var vi så selv til bryllup, hos en af Malenes barndomsveninder. Hverken Malene eller jeg har været til bryllup i mange år, så det var dejligt at få et indblik i, hvordan dagens gang egentlig kommer til at forløbe. Det var et smukt bryllup og vildt godt. Men vi er heldigvis forskellige mennesker allesammen, så jeg kunne godt finde nogle do's and don'ts, som jeg kunne bruge til vores eget bryllup. Men ikke dermed sagt, at det ikke var et godt bryllup, for det var det ihvertfald :)

Mon ikke jeg har fået skrevet nok nu - ellers kommer der nok noget nyt snart :cheerleader3:

0

Annonce ♥

ENDELIG styr på de basale ting + én DRØMMEKJOLE

Der er de sidste 14 dage, sket rigtig meget.

Men vi har fået nogenlunde "grundtingene" på plads i forhold til bryllup og det er SÅ fantastisk en følelse :tunge:

Nu har vi fået sat en del flueben ved mange af de punkter som haltede lidt i den generelle hverdag og bryllupsplanlægningen. (Jeg har tit mine tanker på BK, istedet for de praktiske ting, som man burde have tankerne på :wink: )

Malene skulle som tidligere skrevet ud og kigge på brudekjoler i fredags, og hun var lidt skeptisk omkring det, da hun ikke i hverdagen er kjoletypen. Jeg håbede og krydsede fingre for, at hun fik fornemmelse og selvtilliden til at sige, "hvor er jeg bare smuk". (Jeg var inde i Lilly i aalborg og bestille tid til prøvning til hende, men pludselig stod jeg og prøvede en kjole, som ekspedienten mente var lige noget for mig, og jeg var jo VIRKELIG SMUK :a1221: - tænk at man kan få den selvtillid, på så kort tid.) Vi har begge lidt ekstra på sidebenene (for mit vedkommende 20 kg :( ), men Malene er jo den smukkeste skabning i mine øjne.
Jeg var på kursus fredag og modtog ligepludselig en besked: "Jeg har fundet KJOLEN!! hvor er jeg altså SMUK!!" og 2 min senere en besked med "Ups, jeg kom til at købe den, men den var billig og det var altså KJOLEN"..
Jeg kan ikke vente med at se hende, kom gående ned af kirkegulvet i den. Og det sværeste er, at der er så lang tid til, at jeg må se den. :o:biggrin:

Derudover, skal min veninde og jeg ind og kigge på onsdag - Lilly har minus 50 - 70% på udvalgte kjoler lige nu, så jeg kunne jo være ligeså heldig - selvom jeg har et år til at tabe mig bare lidt på siderne :blush:

Ellers så sker der rigtig mange ting lige nu, men det må lige blive opdateret senere :loveboard:

0

Uh hvor spændende med kjolerne!! Og virkelig god ide med bøgerne, det er jeg jo også selv i gang med;) Har du selv foldet hjertet på billedet?

0

Uh hvor spændende med kjolerne!! Og virkelig god ide med bøgerne, det er jeg jo også selv i gang med;) Har du selv foldet hjertet på billedet?

Ja det så jeg godt du var, synes det er en fin detalje og romantisk også :)

Ja jeg har selv foldet det :)

0

Det lyder til i har rigtigt meget styr på de detaljer med brylluppet, hvor er det bare dejligt! Jeg kan godt forsåt du er spændt på at se din kæreste i brudekjolen:-)

Det er spændende om du finder noget hos Lilly:-)

0

Det lyder til i har rigtigt meget styr på de detaljer med brylluppet, hvor er det bare dejligt! Jeg kan godt forsåt du er spændt på at se din kæreste i brudekjolen:-)

Det er spændende om du finder noget hos Lilly:-)

Ja der begynder heldigvis at være mere styr på tingene - selvom folk siger vi er i god tid :tunge:

Jeg tror ikke de er klar over, hvilket arbejde der er med det, når først man er på BK og får en masse skøn inspiration, som man jo virkelig ikke kan undvære :oops:

Jeg håber jeg finder noget, men alligevel har jeg et spinkelt håb om at tabe mig, så jeg frygter lidt at det er for tidlligt :pokey:

0