zaviness

Forlover dilemma

11 indlæg i dette emne

Hej Zilla'er,

Jeg håber i kan hjælpe mig med at give ideer til hvordan vi kommer ud af et dilemma vi har med forlover rollen.

Min kæreste har to meget gode venner. Den ene bor times tid i bil fra os, har travlt med familie, ny virksomhed, nybygget hus der ikke er helt færdigt og derfor er det ikke lige så tit de ser hinanden, som de måske kunne tænke sig.

Den anden bor tæt på, kæresten og ham samarbejder til hverdag, han bor alene og kommer tit forbi eller vi kører forbi ham, når det passer.

Begge er begge oplagte til forlover rollen og normalt ville man vel høre om den ene ville være forlover og den anden toastmaster, så opgaverne blev delt imellem dem - MEN i min kærestes familie er det en tradition at gommens far er forlover.

Faren vil ikke gøre meget mere end at stå ved siden af min kæreste i kirken og sørge for transport væk fra kirken. Det vil sige at alle de opgaver en "normal" forlover plejer at have, i princippet står uden ejermand.

Vi har spurgt ham der bor tættest på om han vil være toastmaster og hjælpe med at varte gæsterne op under receptionen og andre ting. Han er den oplagte toastmaster og vært og vi er meget trygge ved at lægge den opgave i hænderne på ham. (En opgave som den anden ven sikkert ville tage hvis han blev spurgt, men nok gerne ville være foruden - han er ikke den type.)

I forbindelse med at han fik den rolle, har han også automatisk taget nogle af forlover opgaverne, da han kender kærestens far og ved hvilke opgaver der i hvert fald ikke bliver taget hånd om - for eksempel arrangerer han nok polterarbend og kæresten overnatter hos ham natten inden brylluppet - og andre ting.

Det betyder jo at vi står med en meget god ven, der i princippet skulle have været forlover, som ingen opgaver har til brylluppet.

Og det synes vi er rigtig ærgerligt, for han betyder rigtig meget for min kæreste.

Vi har tænkt lidt på hvordan vi kunne løse dilemmaet.

Han kunne hjælpe kæresten på selve dagen med;

* huske ringene

* huske brudebuketten

* være i kirken på det rigtige tidspunkt og være der sammen med ham indtil vielsen starter

og så er det vi løber lidt panden mod en mur...

Er der andre ting som gommen kunne bruge hjælp med på dagen?

Toastmasteren tager sig af alt hvad der har med gæsterne at gøre, min søster tager sig af al personale og spørgsmål fra disse.

Det kan godt være at vi overtænker situationen, men det betyder noget for OS at han får en betydningsfuld rolle, uden at have den officielle titel som forlover eller toastmaster.

Ideer, kommentarer og forslag er meget velkomne!

Tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kunne man ikke forklare vennen situationen?

Sige at faderen ligger stor ære i at være forlover, og at I egentlig havde tiltænkt vennen den rolle, men det er svært fordi I ikke vil skuffe faren?

Så kunne I jo også fortælle at I ved at din kærestes far kun har tænkt sig at stå ved alteret og sørge for transport, og at I derfor ville spørge vennen om han ville hjælpe med alle de ting, som I gerne ville have haft ham til, hvis I kunne have valgt ham som forlover?

Hvis det var mig der blev spurgt af en af mine gode venner på den måde, så ville jeg godt kunne sætte mig ind i at det er svært at sige nej til faren, men samtidig ville jeg blive glad for at hører at I gerne ville have haft mig… Og toastmasteren og "forloveren" kan jo sagtens planlægge polterabend sammen! Og så kunne toastmasteren og "forloveren" måske deles om de andre forlover opgaver, som faren ikke tager sig af, hvis "forloveren" synes han har for travlt til det, eller også kunne toastmasteren trække sig lidt, og give plads til "forloveren"?

Ved ikke om det blev lidt besværligt at forklare :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for input :)

Det er ikke som sådan noget vi behøver at "forklare" os ud af - vennen forventer ikke at være hverken toastmaster eller forlover, så på den måde har vi sådan set ikke et reelt problem. Det er ikke et dilemma over for ham, men mellem os selv (brud og gom).

Han ville ikke sige nej til en delt toastmaster rolle, men han ville ikke synes det var super sjovt, så derfor er det slet ikke noget vi har overvejet. Desuden ville den ven vi har valgt til toastmaster ikke kunne folde sig 100% ud - og det vil vi jo gerne have :)

Jeg ser forloveren som en mandlig "brudepige" - en som er der for gommen og hjælper ham igennem dagen og undgår de største bommerter - og det er nok den rolle vi gerne vil have at vennen har.

Vi har ikke tænkt os at spørge vennen om han vil være forlover pånær "forlover-delen". Vi har tænkt os at høre ham om han har lyst til at hjælpe med en række opgaver. Denne ven kender også gommens far og vil slet ikke synes det er mærkeligt.

Så måske skal jeg stille et andet spørgsmål:

Hvilke opgaver ser i som forloverens vigtigste?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke samme dilemma, men måske kan du bruge det alligevel....

Min H2B var meget i tvivl når han skulle vælge forlover, enten A som han har kendt siden gymnasiet og betragter som en af de tætteste venner eller P, som han har været elev sammen med og som han har været rigtig tæt med siden han flyttede alene til København.... Da vi havde et åbenlyst valg til toastmasterrollen (kunne ellers være 3. kandidat til forlover jobbet) valgte H2B til sidst at A skulle være forlover, de har kendt hinanden længst og A ville måske blive en smule skuffet hvis han ikke blev valgt. Derfor valgte vi at genbruge Ps egen løsning til deres bryllup sidste år så vi sætter P og hans hustru på bordet der står som midterste ben udfra hovedbordet, på den måde har han ikke en egentlig titel, men han får "æresplads" og han er også med i polterabend planlægningen i trekløver med forlover og toastmaster....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Zilla'er,

Jeg håber i kan hjælpe mig med at give ideer til hvordan vi kommer ud af et dilemma vi har med forlover rollen.

Min kæreste har to meget gode venner. Den ene bor times tid i bil fra os, har travlt med familie, ny virksomhed, nybygget hus der ikke er helt færdigt og derfor er det ikke lige så tit de ser hinanden, som de måske kunne tænke sig.

Den anden bor tæt på, kæresten og ham samarbejder til hverdag, han bor alene og kommer tit forbi eller vi kører forbi ham, når det passer.

Begge er begge oplagte til forlover rollen og normalt ville man vel høre om den ene ville være forlover og den anden toastmaster, så opgaverne blev delt imellem dem - MEN i min kærestes familie er det en tradition at gommens far er forlover.

Faren vil ikke gøre meget mere end at stå ved siden af min kæreste i kirken og sørge for transport væk fra kirken. Det vil sige at alle de opgaver en "normal" forlover plejer at have, i princippet står uden ejermand.

Vi har spurgt ham der bor tættest på om han vil være toastmaster og hjælpe med at varte gæsterne op under receptionen og andre ting. Han er den oplagte toastmaster og vært og vi er meget trygge ved at lægge den opgave i hænderne på ham. (En opgave som den anden ven sikkert ville tage hvis han blev spurgt, men nok gerne ville være foruden - han er ikke den type.)

I forbindelse med at han fik den rolle, har han også automatisk taget nogle af forlover opgaverne, da han kender kærestens far og ved hvilke opgaver der i hvert fald ikke bliver taget hånd om - for eksempel arrangerer han nok polterarbend og kæresten overnatter hos ham natten inden brylluppet - og andre ting.

Det betyder jo at vi står med en meget god ven, der i princippet skulle have været forlover, som ingen opgaver har til brylluppet.

Og det synes vi er rigtig ærgerligt, for han betyder rigtig meget for min kæreste.

Vi har tænkt lidt på hvordan vi kunne løse dilemmaet.

Han kunne hjælpe kæresten på selve dagen med;

* huske ringene

* huske brudebuketten

* være i kirken på det rigtige tidspunkt og være der sammen med ham indtil vielsen starter

og så er det vi løber lidt panden mod en mur...

Er der andre ting som gommen kunne bruge hjælp med på dagen?

Toastmasteren tager sig af alt hvad der har med gæsterne at gøre, min søster tager sig af al personale og spørgsmål fra disse.

Det kan godt være at vi overtænker situationen, men det betyder noget for OS at han får en betydningsfuld rolle, uden at have den officielle titel som forlover eller toastmaster.

Ideer, kommentarer og forslag er meget velkomne!

Tak :)

Hvad med at få vennen til at hjælpe den anden ven (toastmaster) med polterabend'en. Hvis toastmastervennen er meget praktisk anlagt og den anden er mere administrativ, kan de måske blive en "hel" hjerne. Og så kan I sige til toastmastervennen, at han endelig skal henvende sig til den anden ven, hvis der er brug for det, så I ikke skal tænke på så meget. Kender de hinanden?

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De kender hinanden, men om den ene eller anden, de begge eller nogen af dem planlægger PA, er ikke noget vi vil blande os i. PA er for vores vedkommende ikke noget brudeparret overhovedet skal stikke næsen i - det er for venner og/eller familie at planlægge og afholde, hvis der er tradition for det.

Jeg tror bare at vi spørger ham om han ikke vil tage sig af gommen på dagen, da vi har en der tager sig af mig, en der tager sig af gæsterne og en der tager sig af personalet og musikken. Så må han selv lægge i den opgave hvad han synes - de eneste tre ting jeg vil bede gommen om at påpege er Ringe, Buket og Kirke til tiden...

Tak for jeres input!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer