MJM

Mad til reception, er det nødvendigt.

24 indlæg i dette emne

Jeg står i en masse tanker i øjeblikket om, om der skal være andet end bryllupskage til vores reception..

Vi skal vies allerede kl. 13 og der er reception fra 13.45-16.00... Herefter kører gæsterne der skal med til festen op til feststedet og her bliver der serveret mad kl. ca. 18..

mandens familie kommer langvejs fra og kører nok hjemmefra omkring 11.30 kunne jeg forstille mig.

Vi har hele tiden haft besluttet at der kun skulle serveres bryllupskage og lidt saltstænger, chips eller ligende..
Men så er det jo jeg tænker om vi burde servere noget "mad" her tænkte jeg i første omgang bare på pølsehorn og pizzasnegle, som jeg kunne bage allerede nu og blot fryse ned...

Da jeg så snakker med nogle veninder om det synes de ikke jeg behøver servere andet, og så synes de måske ikke pølsehorn og pizzasnegle er så receptions agtigt..

De forslog i stedet bare et stort fad med frugt, nogle ostehapser, måske de der brødstænger med lidt pesto til...

Kan sku ikke lige finde ud af hvad vi skal gøre... Tænker bare der går længe imellem at nogle af gæsterne får mad, med mindre de selv køber noget på vej til feststedet..

Hvad gør i andre ??? :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også vies klokken 13 og så skal vi spise klokken 17. Nu holder vi ikke en direkte reception, men folk har mulighed for at tage til feststedet efter kirken, og der vil vi så servere noget velkomstdrink og snacks bare... Dvs. noget grønt og nogle chips :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står i en masse tanker i øjeblikket om, om der skal være andet end bryllupskage til vores reception..

Vi skal vies allerede kl. 13 og der er reception fra 13.45-16.00... Herefter kører gæsterne der skal med til festen op til feststedet og her bliver der serveret mad kl. ca. 18..

mandens familie kommer langvejs fra og kører nok hjemmefra omkring 11.30 kunne jeg forstille mig.

Vi har hele tiden haft besluttet at der kun skulle serveres bryllupskage og lidt saltstænger, chips eller ligende..

Men så er det jo jeg tænker om vi burde servere noget "mad" her tænkte jeg i første omgang bare på pølsehorn og pizzasnegle, som jeg kunne bage allerede nu og blot fryse ned...

Da jeg så snakker med nogle veninder om det synes de ikke jeg behøver servere andet, og så synes de måske ikke pølsehorn og pizzasnegle er så receptions agtigt..

De forslog i stedet bare et stort fad med frugt, nogle ostehapser, måske de der brødstænger med lidt pesto til...

Kan sku ikke lige finde ud af hvad vi skal gøre... Tænker bare der går længe imellem at nogle af gæsterne får mad, med mindre de selv køber noget på vej til feststedet..

Hvad gør i andre ??? :thanks:

Hej - vi skal også vies kl. 13 med derefterfølgende reception, hvor flere kommer fra Jylland. Vi serverer også bryllupskagen til receptionen og derudover har jeg bestilt receptionmad, bestående af:

  • små lune cocktailpølser i svøb
  • lune minifrikadeller
  • små snitter m. røget laks, pyntet
  • små snitter m. roastbeef, pyntet
  • små ristede canapès m. rejesalat
  • små ristede canapès m. hønsesalat
  • små stykker ristet brød m. flødepostej, pyntet
  • Ostestave m. div. frugt

disse koster 115 pr. person ved 50 personer, men da vi også serverer kage, har vi bestemt at der er til 100 ialt i stedet - dvs. ca. 5.000 kr. + kage ca. 3.000 = 8.000 for mad og så kommer bobler og vand/øl oveni.

Vi skal mødes senest kl. 17.30 på afholdelsesstedet for brylluppet for ca. 60 personer og spiser ca. kl. 18.00.

Håber det kan hjælpe dig :7himmel:

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det lyder bedre med frugt, ost og pølse - en smule mere elegant end pølsehorn mv. og så mætter det også sådan fint nok.

Har tidligere været til et bryllup, som var sådan som du beskriver, og der var heller ikke mad - De havde dog gjort således, at der var noget for-forret, med det sammen vi ankom til feststedet.

/Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også vies kl 13 og størstedelen af vores gæster kommer fra Jylland og Bornholm (de skal hjemmefra allerede kl 7, hvis ikke før) så udover bryllupskage servere vi mini flødeboller, udskåret frugt (herfra http://frugtblomster.dk) og pizzasnegle (lidt mere lækre varianter, end alm tomat/ost)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske du skulle tænke på, at du altså også selv skal undvære mad hvis I ikke laver noget? Hele dagen bliver der sagt skål, og man skal måske lige have champagne med brudepigerne el. lign… Og der er risiko for at du ikke når at spise frokost fordi du har travlt inden kirken…

Personligt ville jeg DØ hvis jeg ikke fik noget at spise, jeg ville blive knotten og MEGA fuld…

Vi regner også med at skulle giftes kl 13, og vi servere også pølsebrød og den slags… Jeg synes ikke nødvendigvis det behøver at være så fancy til receptionen, for den er jo uanset hvad er den jo mindre højtidelig end selve middagen!

Vi vælger desuden at servere hotdog til natmad, hvilket jo heller ikke er noget fancy…

Jeg synes du skal tænke på, hvad du godt selv kunne tænke dig at spise? Jeg synes i hvert fald det er vigtigt at folk ikke skal gå rundt at være sulten fordi der kun er frugt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Folk kan jo godt nå at spise frokost inden de skal til kirken.

Jeg ved ikke med jer, men jeg ville normalt ikke spise alt muligt mellem frokost og aftensmad kl. 18.

For mig ville det være fint med bare et stykke bryllupskage og måske lidt frugt.

Så jeg ville ikke synes det var mærkeligt, hvis der hverken var snitter, pølsehorn eller andet rigtigt mad.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også samme tidsplan som jer - og efter at have tænkt længe over det har vi valgt at supplere kagen med netop pølsehorn og pizzasnegle. Og ja, det kan da godt være det er mindre fancy end tapas mv men det er nemt lige at tage for gæsterne og alle kan lide pølsehorn og pizzasnegle ;-). Jeg ville selv blive rigtig sulten uden noget mættende ml. klokken 11/12 og kl.18:30 som er der vi serverer maden. Og som brud er man sikkert også optaget af at snakke og skåle og ikke på at være først ved buffeten. Jeg ville gå efter det, der mætter, evt have det klar som det første når vielsen er ovre så dem, der kommer langvejsfra lige kan få en bid inden kage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Folk kan jo godt nå at spise frokost inden de skal til kirken.

Jeg ved ikke med jer, men jeg ville normalt ikke spise alt muligt mellem frokost og aftensmad kl. 18.

For mig ville det være fint med bare et stykke bryllupskage og måske lidt frugt.

Så jeg ville ikke synes det var mærkeligt, hvis der hverken var snitter, pølsehorn eller andet rigtigt mad.

:)

Der er formentlig også mange som tænker at de ikke skal have særlig meget til frokost, fordi de skal have god mad til om aftenen, og så ender de med at være rigtig sulten…

Jeg tænker også bare lidt at det må være rart for dem som kun kommer til receptionen at det er lidt lækkert til dem, og samtidig så ville jeg være ked af hvis halvdelen af mit selsskab var vildt fulde inde maden, fordi de ikke havde fået noget at spise - for det ved jeg i hvert fald der er flere i min familie, som godt kunne komme til...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies kl. 13 og vi serverer nogle bidder mad, frugt og slikbuffet (vi bruger bryllupskagen som dessert). Hvis ikke du stresser vildt over det, synes jeg du skal lave noget mad til - og ville synes pølsehorn og pizzasnegle var mega fint. Vi var til et bryllup i sommers, hvor vi netop var ude af døren kl. 11.30, for at nå vielse kl. 13, og er du gal vi var ved at dø af sult efter vielse. De serverede kun kage og chips og blev helt sukkedårlig. Deres velkomstdrink var kl. 18.00 og vi fik så først middag kl. 19 (7,5 time efter vi var taget hjemmefra). Da alle indslag skulle være mellem retterne (og der var mange) fik vi først hovedret omkring 20.30, og det var altså mega hårdt! Det var først der, vi følte vi blev mætte igen.

Okay, måske er vi bare mega besværlige, grovædende gæster:) Jeg bliver i hvert fald sulten hver 3. time ca, og der er jo mange andre, der kan gå mange timer uden mad. Men ved der var flere af de andre gæster, der lige snuppede en MacD menu på vejen til feststedet eller også var ved at dø af sult på det tidspunkt. På baggrund af denne oplevelse, har vi selv valgt, at der skal være noget mad mad. Men det kunne godt se ud som om flertallet synes, I ikke behøver servere andet end kagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 13.30, og holder reception i nogle timer :)

Her har vi tænkt os at serverer nogle af h2b's "verdensberømte" boller med et pålægsfad, noget frugt og en slikbuffet :)

Vi synes der skal være lidt at spise - dels fordi det er ikke sikkert vi selv kan spise ret meget før kirken, og derfor måske er rigtig sultne efter, og dels fordi vi gerne vil at vores gæster skal have muligheden for at få lidt andet end sukker i maven, hvis de skulle være sultne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 13:00 og starter på feststedet kl. 15:00. Her bliver der serveret vores hjemmelavede bryllupskage og tænker at det er rigeligt... måske vælger vi at der også skal serveres lidt frugt. Middagen starter kl. 18:00 og tænker at gæsterne ikke skal proppes med alt for meget mad inden festmiddagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt synes jeg at det er rigtig rart, når der er lidt rigtig mad :) Men det kommer nok an på hvem man er, personligt spiser jeg meget sjældent morgenmad og ville ikke nå at spise frokost til kl. 13.00, så jeg ville være pænt sulten kl. 18.00, hvis jeg kun havde fået kage.

I den sammenhæng så har jeg været til en reception, hvor der netop blev serveret minifrikadeller, pølsehorn og pizzasnegle. Det var super lækkert, for så kunne man få lidt at blive mæt af. Vi var kørt fra Odense til Brande for at komme i kirke og til reception, så det var virkeligt lækkert at der blev serveret lidt rigtig mad, så vi ikke var kampsultne, når vi skulle køre hjem igen.

Vi skal giftes kl. 14 og have velkomstdrinks kl. 18.00. Jeg regner med receptionen starter omkring kl 15.30, hvor vi skærer bryllupskagen for. Til receptionen vil der være noget tapas noget ud over kagen, vi har ikke aftalt nærmere med feststedet hvad det skal være endnu, men er sikker på, at det nok skal være lækkert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske du skulle tænke på, at du altså også selv skal undvære mad hvis I ikke laver noget? Hele dagen bliver der sagt skål, og man skal måske lige have champagne med brudepigerne el. lign… Og der er risiko for at du ikke når at spise frokost fordi du har travlt inden kirken…

Personligt ville jeg DØ hvis jeg ikke fik noget at spise, jeg ville blive knotten og MEGA fuld…

Vi regner også med at skulle giftes kl 13, og vi servere også pølsebrød og den slags… Jeg synes ikke nødvendigvis det behøver at være så fancy til receptionen, for den er jo uanset hvad er den jo mindre højtidelig end selve middagen!

Vi vælger desuden at servere hotdog til natmad, hvilket jo heller ikke er noget fancy…

Jeg synes du skal tænke på, hvad du godt selv kunne tænke dig at spise? Jeg synes i hvert fald det er vigtigt at folk ikke skal gå rundt at være sulten fordi der kun er frugt...

Den faktor har vi også snakket om. Jeg har dog besluttet at have en doggy-bag med i bilen, så vi hele tiden har noget vi kan spise af, da vi sikkert bare skal snakke og drikke en masse hele tiden :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal vi vies kl 14 og receptionen foregår samme sted som vielsen og festen. Vi har besluttet at servere bryllupskagen og så noget frugt. Som alle håber vi jo på godt vejr den dag også, så der serveres kolde drikkevarer. Vi vælger ikke at servere andet, da folk som er inviteret med til festen skal spise 5 retter igen kl. 18, og vi satser da på at de fleste af vores gæster til receptionen spiser noget let frokost inden de ankommer til vielsen/receptionen.

Men jeg vil sige at jeg vil hellere servere et lækkert frugtfad end pølsehorn og andet.. selvom det er sygt lækkert, så synes jeg det måske bliver for meget.

Nu har jeg lige været i Utah, USA og der fik vi en såkaldt frugtpizza... DET var lækkert og forfriskende :a1221: .. og overdrevet nemt at lave (eller få andre til at lave*G*)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk kan jo godt nå at spise frokost inden de skal til kirken.

Jeg ved ikke med jer, men jeg ville normalt ikke spise alt muligt mellem frokost og aftensmad kl. 18.

For mig ville det være fint med bare et stykke bryllupskage og måske lidt frugt.

Så jeg ville ikke synes det var mærkeligt, hvis der hverken var snitter, pølsehorn eller andet rigtigt mad.

:)

Der er formentlig også mange som tænker at de ikke skal have særlig meget til frokost, fordi de skal have god mad til om aftenen, og så ender de med at være rigtig sulten…

Jeg tænker også bare lidt at det må være rart for dem som kun kommer til receptionen at det er lidt lækkert til dem, og samtidig så ville jeg være ked af hvis halvdelen af mit selsskab var vildt fulde inde maden, fordi de ikke havde fået noget at spise - for det ved jeg i hvert fald der er flere i min familie, som godt kunne komme til...

Jeg tror det er svært præcis at sige, hvad og hvor meget der skal være, da vi ofte vil beslutte efter, hvad vi selv ville synes var okay. Nogle mennesker fungerer næsten ikke, hvis ikke de får deres mad og bliver sure - andre kan springe flere måltider over uden at det betyder det store.

Grunden til at vi har valgt at lave buffet og bryllupskage efter princippet: Lidt men godt er fordi vi er nødt til at invitere flere til reception, da vi ikke kan invitere dem til selve brylluppet. På den måde synes vi også at vi giver lidt til dem, som faktisk gerne vil være der på dagen sammen med os og også føler at der er gjort lidt ud af receptionen.

Men igen, hvis det kun er de gæster som kommer til receptionen som også kommer til selve middagen om aftenen, ja - så bør det vel ikke være så meget.

Mærk efter og beslut, hvad der virker mest rigtig til jeres bryllup :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies kl. 13:00. Ligesom jer har vi også valgt, at få bryllupskagen til receptionen. Derudover vil der også være snacks og canapeer, så der er noget at spise.

Vi regner nu med at folk har spist noget inden vielsen, men da vi først skal til bords kl. 18:00, synes vi godt at dagen kan blive en smule lang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes lidt mad ved siden af kagen er at foretrække. Vi serverede som mange andre, kan jeg høre, mini pølsehorn, små foccasiaer m. aubergine/ost, skinke/ost og noget andet jeg ikke kan huske, og frugtfade. Receptionsgæster kommer med relativt store gaver, så synes "kun" bryllupskage er lidt fesent. Og vores gæster var sultne. Rub og stub af alt jeg havde bagt blev spist.

Drikkelse var champagne, div. øl/sodavand og slush-ice maskine (det var midt i sidste sommers hedes)

:metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies kl. 13 og går til bords kl. 18 - der vil være små forskellige sandwiches og snacks ved siden af bryllupskagen til receptionen. Jeg foretrækker selv, at der er lidt 'rigtig' mad sammen med det søde, og vi har desuden gæster til receptionen, som ikke er inviteret med til middag/fest. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lidt mad ved siden af kagen er at foretrække. Vi serverede som mange andre, kan jeg høre, mini pølsehorn, små foccasiaer m. aubergine/ost, skinke/ost og noget andet jeg ikke kan huske, og frugtfade. Receptionsgæster kommer med relativt store gaver, så synes "kun" bryllupskage er lidt fesent. Og vores gæster var sultne. Rub og stub af alt jeg havde bagt blev spist.

Drikkelse var champagne, div. øl/sodavand og slush-ice maskine (det var midt i sidste sommers hedes)

:metteholm

God løsning med sluch-ice-maskine :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde lavet sandwich med 3 forskellige "salater". Høns, kylling og tun. Det var en kæmpe succes, og på trods af, at vi havde lavet alt, alt for mange, var der kun en enkelt tilbage da vi tog fra receptionen.

Vi blevet viet 13.30, og ud fra egen erfaring med tidligere bryllupper (som gæst) var vi ikke i tvivl om, at der skulle være sandwiches på bordet.

Vi lavede af alm. sandwich brød og lavede 3 "halve" til hver.

/Saksen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv om jeg sagtens kan spise mig mæt i kage, ville jeg nok også foretrække et par bidder "rigtig" mad. Om pølsehorn og pizza snegle ikke er "fint" nok - er jeg nok ikke den rigtige at spørge om... Det er dejlig nemt! I kan lave dem på forhånd og have dem i fryseren og på et fint fad med lidt pynt skal de nok blive populære. Ellers kan lidt grønsagstænger med f.eks. dip evt. hummus o. lign. være et hit...

Vores vielse er kl. 12. og med en times transport til vielsesstedet og 30-45 min. vielse vil der være en god del af os - mig i blandt - der er blevet sultne. Vi har derfor bestilt nem snack mad på en af caféerne på Piazza del Campo, så alle får lidt inden de kører retur til feststedet igen. Det bliver nok bruchettas og pizza-slides.... Og så med et glas Prosecco...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer