Shii

Planlægning - Tidsplan?

9 indlæg i dette emne

Vi har jo snak med et hotel nu, hvor vi faktisk planlægger at holde hele festen!

Da vi har inviteret 80 mennesker, og alle er inviteret til hele dagen har vi svært ved sådan at beslutte hvad vi skal gøre tidsmæssigt.

13:00 skal vi velsignes i kirken, og forventer at være færdig klokken 14:00.

Derefter vil vi gerne have taget et stort familie billed, og forskellige enkelte ude foran kirken, derfor vil største delen af gæsterne skulle blive og vi forventer at det vil tage en halv times tid.

Fra kirken til hotellet er der på gåben 5 minutter!

Vi regner med at kunne samles på feststedet klokken 15:00.

Men da alle jo er inviteret til middag, er det ikke en "rigtig" reception.

Vi har sørget for at vi gerne vil have fri drikkelse til hele dagen, denne ville starte klokken 15. Men jeg er i tvivl om hvad vi skal servere imellem 15 og til middagen, og hvornår vi vil starte middagen.

Jeg tænkte egentlig, måske også for at få mest for vores penge, at starte middagen, som er buffet allerede 17:30. Men er det for tidligt? Til receptionen ville vi så bare servere nogle småkager, mini frikadeller og nogle hollandske snacks også. Jeg havde også overvejet små rugbrødsmadder med ost eller leverpostej og agurk. (For at gøre det dansk, da vi jo holder det i NL, og over halvdelen af gæsterne er hollændere).

Men hvad synes I?

Hvis vi ikke fodre dem helt vildt til den såkaldte reception, kan man så ikke sagtens starte middagen tidligere, og dermed få en længere fest om aftenen?

Grunden tilv i starter tidligt, og jeg gerne vil have mere tid til festen er jo fordi det er der jeg får tid til familien, og der kommer familiemedlemmer vi ikke ser særlig ofte, så det vil jo være fantastisk at kunne dele noget tid med dem. Og under middagen sidder jeg jo ikke sammen med alle, og kan ikke på samme måde liiige snakke med folk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at serverer bryllupskage og måske chips til receptionen? Jeg tænker at det jo er fuldstændig op til jer hvornår i gerne vil starte middagen, dog vil jeg mene at det i hvert fald ikke skal være tidligere end kl. 17.30, hvis i gerne vil have en laaang fest uden at gæsterne skal blive sultne inden eller efter natmaden..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at serverer bryllupskage og måske chips til receptionen? Jeg tænker at det jo er fuldstændig op til jer hvornår i gerne vil starte middagen, dog vil jeg mene at det i hvert fald ikke skal være tidligere end kl. 17.30, hvis i gerne vil have en laaang fest uden at gæsterne skal blive sultne inden eller efter natmaden..

Vi forventer at have f.eks. mini frikadeller osv. i løbet af aftenen. Ligesom til receptionen. Samt selvfølgelig bryllupskagen om aftenen, og derudover lave vi et kagebord og et slikbord til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må erkende jeg ikke helt forstår det med at skulle have så lang en fest som muligt, når I ankommer til feststedet, så starter festen da netop. Det kan godt være middagen ikke begynder, men I har jo alle dem med som skal være en del af hele dagen :) Vi skal heller ikke holde reception, og derfor skal vi først vies kl. 15, da vi ellers syntes der bliver for lang ventetid for folk inden middagen. Vi regner med at være ude i festlokale mellem 16.30-17.00 , og der vil der så være kaffe/te, øl/vand og slikbuffet. Og så begynder middagen ved 18 tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må erkende jeg ikke helt forstår det med at skulle have så lang en fest som muligt, når I ankommer til feststedet, så starter festen da netop. Det kan godt være middagen ikke begynder, men I har jo alle dem med som skal være en del af hele dagen :) Vi skal heller ikke holde reception, og derfor skal vi først vies kl. 15, da vi ellers syntes der bliver for lang ventetid for folk inden middagen. Vi regner med at være ude i festlokale mellem 16.30-17.00 , og der vil der så være kaffe/te, øl/vand og slikbuffet. Og så begynder middagen ved 18 tiden.

Men vi forventer jo gaveoppakning inden middagen f.eks. så tror en time er for kort tid....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder rigtig fint at gå til bords kl.17.30! Middagen er lang. Vi nåede fx kun liige at danse brudevals inden midnat og måtte så tage et enkelt indslag bagefter :wink:

Har I overvejet at servere bryllupskage om eftermiddagen? Betragt det evt. som "eftermiddagskaffe" istedet for reception. At skære kagen for osv. er et højdepunkt på dagen, men kommer efter min mening mere sin ret hvis man gør det om eftermiddagen og ikke først sent om aftnen/natten, hvor folk så heller ikke kan spise mere mad :-) Så hygger gæsterne med et stykke lækker kage imens I åbner gaver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI regner også selv med at gå til bords 17.30 - vi fik at vide af vores kok at det var bedre at have det lidt tidligt, da middagen nok skal trække ud med indslag osv. Vi serverer så bryllupskage om eftermiddagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Problemet er at hotellet hvor vi holder det på, er vant til hollandske bryllupper. Han mente bestemt at 2 timer var nok at afsætte til mad. Da jeg så siger at det kommer til minimum at være 3 timer, var han meget uforstående.

Men på den anden side; Vi har buffet, så det er jo lidt lettere end hvis man skal servere retterne individuelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fremgår det ikke om vi taler om en bryllupsfest i Holland eller i Danmark men hvis han har sagt det og det er ham der skal stå for arrangementet fra hotellets side ville jeg da seriøst overveje om det er rette sted. 3-5 timer er det mest normale og de fleste ligger indenfor for 3 1/2 - 4 1/2 time i Danmark vel at mærke. Er det i Holland er det lidt vanskeligere at forholde sig til. Dog er buffet ikke nødvendigvis lettere og "hurtigere" end individuel servering. Folk skal op og hente mad, tilbage og går som regel flere gange.

Ligesom Rikke vil jeg også sige at festen starter efter vielsen. Der er forskellige etaper i en bryllupsfest og middagen er en af dem.

Når det så er sagt så er det bestemt ikke en dårlig ide at starte middagen 17.30 velvidende at en middag ofte kan blive forsinket et kvarter eller en halv time. Men man bør omvendt ikke gøre det med det ene formål at sikre at en bryllupsmiddag kan vare 5 timer eller mere for det er nok de færreste der ønsker det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer