Howst

Drikkelse til bryllup (kro)

15 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Vi skal giftes 16. august, og det hele er ved at spidse lidt til.

Mig og min kommende er uenige om, hvor meget vi skal sætte af til drikkelse. Det leveres af kroen.

Vi skal give 350 kr for maden per kuvert, med dug, servietter gratis udskæring af kage osv. Drikkelse er efter forbug.

Min kærestes regnstykke er, at mad og drikkelse løber op i 800 kr per person (450 til drikkelse)

Jeg mener at, hvis de er rigtig tørstige løber det op i max 600 kr per person. (250 til drikkelse)

Er der nogen som har nogle erfaringer i forhold til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart syntes jeg 250 kroner lyder af lidt, når det er på en kro. For en sodavand koster vel 20-30 kroner for sådan en glasflaske. Mht. prisen på vin, så er det ret svært at gætte, når vi ikke ander hvad det koster, og om det er pr. glas eller flaske :) Det kommer jo også an på hvilke drikkevarer folk har til rådighed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror et realistisk bud er mit imellem jeres budgetteringer (men tættest på H2B). Som Rikke siger kommer det også an på hvad i tilbyder jeres gæster. Er det kun øl/vin/vand bliver det ikke så meget. Tilbyder i også spiritus og drinks, bliver det en del mere (en flaskeøl koster 25-30 kroner, mens en drink koster 60-100 kroner) Med det sagt, ville jeg hellere sætte for meget end for lidt af. Det er ærligt at stå på dagen og stresse over at folk drikker mere end hvad i har budgetteret med. Der findes diverse lister på BK over hvor meget øl/vin/vand/spiritus man skal regne med pr person. Hvis jeg var jer ville jeg holde mig til dem, og så få en prisliste fra stedet og regne ud hvor meget det løber op i, hvis folk drikker ligesom man i gennemsnit gør ved et bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I har ikke mulighed for at bestille drikkevarer ad libitum? altså f.eks øl, vand og vin? Da vi planlagde bryllup sidst, skulle vi have holdt festen på et hotel, og der kunne det bedst betale sig med fri øl, vin, vand, og det anbefalede hotellet også for vores egen skyld, både så vi vidste hvad det ville rende op i, men også fordi de oftest oplevede at det var dyre at købe pr. glas/flaske, og det kunne jeg jo som sagt også regne ud af prisen at det nok ville blive.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ad libitum er næsten altid til restaurantens fordel medmindre dine gæster virkelig tager fra.

Jeg har talt med en del i branchen der alle tilkendegiver, at det er de færreste selskaber der formår at "opbruge" ad libitum kvoten.

Jeg tror du skal regne med 1 flaske vin i gennemsnit pr. person + vand + drinks og avec til kaffen, hvis dette indgår i jeres sortiment.

Jeg tror ikke, at 250 kr. rækker medmindre vi snakker om en flaskepris på 100 kr. men det er vel ikke realistisk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal give 40 kr i timen per person for fri drikkelse...... Det tror jeg udelukkende kun kan betale sig. Det er med fri kaffe/the/øl/spiritus/vin/juice/sodavand.

Jeg kan godt lide at vi ikke behøves bekymrer os om pengene på selve dagen. Vi ved hvad prisen bliver, uanset hvor meget eller hvor lidt folk drikker. Min lillebror sluger sodavand i sig, og han skal nok sørge for at vi får hvad vi betaler for, det er jeg sikker på :oops::floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal give 40 kr i timen per person for fri drikkelse...... Det tror jeg udelukkende kun kan betale sig. Det er med fri kaffe/the/øl/spiritus/vin/juice/sodavand.

Jeg kan godt lide at vi ikke behøves bekymrer os om pengene på selve dagen. Vi ved hvad prisen bliver, uanset hvor meget eller hvor lidt folk drikker. Min lillebror sluger sodavand i sig, og han skal nok sørge for at vi får hvad vi betaler for, det er jeg sikker på :oops::floejt:

Det er også et godt tilbud, det kan jeg godt forstå I siger ja til :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså der hvor vi skulle have holdt festen, der var det noget med at vi skulle give 250 mener jeg for fri øl/vand/vin/likør/kaffe/te , og vi prøvede at regne på hvor meget folk skulle drikke for at komme derop, og det kunne i hvert fald sagtens betale sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, det synes jeg også er svært. Så følger lige med :)

Vi skal også holde vores ude, hvor vi ikke selv må medbringe.

Vi har valgt en rødvin der koster 325 pr. flaske, og kan få ad libitum (rosé-, hvid-, rødvind, vand, øl, sodavand) for 450kr. - Derudover kommer der velkomstdrinks(40kr.), kaffe(25kr.), drinks(60kr.) og likør el. lign.

ca. 10 pers. ud af 80 pers. vil helt sikkert ikke få drukket for 450kr. pga. graviditet, amning, oldebolle.

Det skal siges, at vi også er der om eftermiddagen, hvor der også er bryllupskage.

Umiddelbart har vi tænkt os, at betale for faktisk forbrug, men jeg er lige nu meget i tvivl!! :huh:

- Føler lidt, at det er som at "slå plat eller krone" om det er bedst for os eller stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der hvor vi holder der skal vi af med 699kr pr. kuvert også blomster osv. :) Af drikkelse er der øl, vin og vand ad libitum, velkomstdrinks, kaffe og the.. Hvis vi skal have flere timer skal vi give 50kr pr. pers. pr. time og det er inkl. øl, vin og vand.. Restauranten sagde at det kunne betale sig da en øl kostede 30kr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er I sikker på at kuvertprisen ikke inkluderer vin og vand under middagen og at det I betaler for er det der drikkes efter middagen. Udover at der kan være steder som har særlige vinpakker er det vel det mest almindelige (hvis ikke kan kuvertprisen også godt bære det).

Vil også sige at det ofte godt kan svare sig at tage en ad libitum løsning men det afhænger jo helt af prisen og hvor længe festen/den frie bar fortsætter. Men som det også bliver sagt så løber det hurtigt op. Uanset om der drikkes meget eller ej så ryger der mange sodavand og de er ikke helt billige. Samtidig er det en tryghed at vide på forhånd hvad det koster så man ikke skal gå og spekulere i kroner og øre på den store dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer