Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

127 posts in this topic

Synes det kunne være skønt at høre hvor langt i andre 2015 brude er kommet med planlægningen :)

Jeg starter gerne:

- dato: var egentlig bestemt til 1/8 2015, men det ser nu ud til at vi ændrer det til 6/6 2015 :)

- location: var også bestemt, men noget tyder på vi har skiftet mening! Dvs. at vi jo så stadig har bestemt det, vores location har blot ændret sig i løbet af weekenden :)

- kirke - booket, men jeg skal da lige have fat i præsten igen nu hvor datoen er ændret!

- musik, fotograf: jeg har spurgt på priser, men de er ikke booketH endnu

- tøj: min kjole er i hus, og jeg har lige bestilt headpiece og slør. Mangler kun skørt og sko... Vores datters kjole er købt; drengenes tøj er ikke købt endnu, H2B mangler også det hele

- invitationer, kirkehæfter osv: er ikke lavet endnu, men begynder at få et billede af hvordan de skal være

Lad mig høre hvor langt i andre 2015-brude er kommet med planlægningen :cheerleader3:

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dato er d. 04-07-15

Kjolen er købt, skoene er købt, ringene er hentet i dag, vielses lokationen er fundet - skal dog bare lige søge om nogle få ting da det både høre under naturstyrrelsen og slotte/ kultur styrrelsen, vi skal have fundet et byrådsmedlem der også vil vie os.

Fest stedet er fundet, fotograf er booket, meget af pyntet/ decor er købt.

Men godt at høre jeg ikke er den eneste de er i mege god tid :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vores dato er den 11.07.15.

Vi har styr på mange mindre detaljer, men af store beslutninger er gæstelisten lavet, STD lavet, feststedet booket, kokken booket og fotografen booket.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dejligt at høre, at man ikke er alene! Især min svigerfamilie synes, at vi er aaaaaalt for tidligt ude!

Vi har booket feststed, fotograf og valgt hvor maden skal være fra. STD magneter er klar og vi har også købt noget af pynten. Derudover har vi lige bestilt vielsesringene. Jeg har desuden købt sko, taske og strømpebånd :)

Jeg kan slet ikke lade være, synes det er så hyggeligt :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihhh hvor er det dejligt at læse om andre der er begyndt..dem omkring mig kalder mig planlægningsfreak..jeg kalder det bare at være fornuftig :)

vielsesdato: 12.09.2015

brudekjole købt, sko købt, fotograf bestilt, lys købt (mest pga. de var på tilbud), transport er der sørget for, kirke er "bestilt" til den dag, ved hvem der skal lave maden, har ikke købt mere ind men ved hvilket tema (vintage), duge, servietter, hairpiece, stedet (kan ikke bookes endnu), DIY-ting jeg skal bruge, gæsteliste, ringe (ikke købt men er ret sikker på at vi ved hvilke det skal være), kigget lidt på salmer (ved dog kun 1 som med sikkerhed skal med), musik (dj) en vi kender

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wee, dejlig tråd :-)

Jeg er også 2015 brud og glæder mig! Der er kommet styr på ret meget nu, så nu går jeg lidt og ikke har noget at tage mig til de næste par måneder...

Kirken: Booket til D.18.04.15 kl.13.00

Sognegården: Reserveret til efterfølgende reception for ca.120 gæster.

Lokale: Fundet og booket. Nyt lyst, stort og lækket festlokale ved DR byen på Amager. Her er der rigeligt plads til de 67 nærmeste der er inviteret til selve festen om aftenen. Ovenikøbet med god plads til dansegulv og DJ.

Musik: Aftale på plads med dj

Mad: Booket, både kok og tjenere. Når vi nærmer os skal festmenuen bestemmes.

Drikkevarer: Der må vi på Tour The Flensborg i løbet af de kommende måneder - heldigvis er min kommende mand derfra, og hans forældre bor stadig i Flensborg, så de holder øje med gode tilbud på sodavand, øl og bobler mm. Vin regner jeg med at vi køber i Danmark når menuen er helt fastsat, så maden og vinen passer sammen. Derudover så kan man altid få pengene tilbage for uåbnede vine og så er det lidt lettere at det er i nærheden og ikke i Tyskland feks.

Tøj: Jeg skal til min første kjoleprøvning d.7 juni . Det blir sindssygt spændende. Det bliver til en hyggelig formiddag med min mor og mine to søstre.

Kage: ikke bestilt men jeg ville hører om i evt har erfaring med Føtex/Bilka? Vi talte med en der, som sagde at vi bare skulle sige hvordan den sku se ud og hvordan den sku smage, så ville de sørge for det? De er vel uddannede der ligesom i en almindelig bager? Prisen er god på 40kr kuverten, hvilket er bedre end 80kr (som andre steder her i Kbh området). Vi servere kagen til receptionen, så det kan godt hurtigt blive en dyr omgang kage :-)

Pynt osv : inspireres dagligt fra Pinterest, We heart it (app) og selvfølgelig fra all you fine Ladies here ;-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nå ja, vielsesdato: 22. august 2015 :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vores vielsesdato er den 17/1-2015

Jeg er åbenbart lidt bagud i forhold til jer andre.

Vi har reserveret kirke og stedet hvor festen skal holdes.

Alt andet har jeg kun kigget på og gemt som bogmærker.

H2B mener godt at planlægningen kan vente til efter sommeren (jeg prøver ihærdigt at fortælle ham, at vi snart skal skal i gang :-) )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver helt glad på jeres andres vegne over at I ikke er alene om at være i god tid!! Til gengæld får jeg helt stress på!!

Vi er i øjeblikket i gang med at finde lokaler. Vi har reserveret nogle steder men mangler endnu at finde stedET. Vi har snakket med kirken (både vielse og reception) og har måske også fundet en præst, vi skal bare lige spørge hende først!!

Desuden bruger jeg timer (næsten dagligt :floejt: ) på at finde indspiration på nettet, Pinterest etc. med hensyn til kjole, opdækning, invitationer - ja det hele!!

Vielse højst sandsynligt i maj 2015 men kommer an på ledige datoer med bryllupslokaler.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Vi har et tema, og ved hvordan invitationerne skal være, men vi har stadig ikke en fast dato, eller er helt sikre på hvor og hvordan. Jeg ved hvilken kjole jeg vil have. Men vi føler ikke vi har travlt endnu.. Det er dog også et langt mindre bryllup end mange af I andres..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes d. 15.08.15 og har styr på/købt følgende:

- Kirken

- Receptionslokaler (Sognegården)

- Vielsringene

- Hvor bryllupskagen skal komme fra :metteholm (Couture Cakes, "bestilt" sidste år, da hun kørte med rabat! :wink: )

- Feststedet

- Pynt (pompoms, servietter og lign.)

- Gæstebog

- Gommens sko (fødselsdagsgave) og jeg har selv 3-4 par i spil :blush:

Jeg er på barsel p.t. så hygger mig med bittesmå DIY-projekter og finder (alt for meget) inspiration på nettet!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altså i giver mig lidt stress... Nu får jeg heldigvis snart sommerferie fra studiet, så kan jeg få indhentet!

Dato: 14/2-2015

kirke: herlevkirke - booket

Sted: Sonnerupgård - booket

Dj: God kammerat

Kjole: Skal ud og prøve d. 7/6, men har støvler!

STD: magneter givet ud i løbet af vinteren

Pynt og DIY - bliver lavet her til sommer

Mangler: mad/catering (Leder endnu), hente drikkevare, bestille bryllupskage (ved ikke hvor fra), mandens tøj... puha... og sikker meget mere endnu.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da stress af at læse hvor langt mange af jer er :o

Vi skal giftes den 23. maj næste år, og vi har kirke, feststed, fotograf og musik på plads...

Vi har snakket lidt om farvetema, men der er ikke noget der er endelig besluttet endnu.

Invitationer aner jeg ikke hvordan skal være. Vi har kigget forskellige steder, men kan ikke finde nogen som vi vil have de skal være. Så jeg vil helst lave dem selv, men jeg er bare overhovedet ikke god til sådan noget klippe klistre.

Gæsteliste er nogenlunde lavet, jeg ændrer den hele tiden - kan ikke rigtig beslutte os for hvem vi gider se på den dag.

Jeg har bestilt tid til kjoleprøvning, men ved ikke rigtig hvad jeg går efter.

Vi har konstateret at vi nok når det hele og arbejder bedst under pres, så vi har tid nok :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg får da stress af at læse hvor langt mange af jer er :o

Vi skal giftes den 23. maj næste år, og vi har kirke, feststed, fotograf og musik på plads...

Vi har snakket lidt om farvetema, men der er ikke noget der er endelig besluttet endnu.

Invitationer aner jeg ikke hvordan skal være. Vi har kigget forskellige steder, men kan ikke finde nogen som vi vil have de skal være. Så jeg vil helst lave dem selv, men jeg er bare overhovedet ikke god til sådan noget klippe klistre.

Gæsteliste er nogenlunde lavet, jeg ændrer den hele tiden - kan ikke rigtig beslutte os for hvem vi gider se på den dag.

Jeg har bestilt tid til kjoleprøvning, men ved ikke rigtig hvad jeg går efter.

Vi har konstateret at vi nok når det hele og arbejder bedst under pres, så vi har tid nok :)

Find ud af om I skal have et tema - og i så fald hvilket - inden du tænker over invitationerne, så bliver det nemmere at pejle sig ind på hvad det skal være. Hvis du ikke er god til klippe-klistre er der så et andet område du er kreativ på, som du kan bruge i stedet? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke der er nogen grund til stress. For mig har det været vigtigt at planlægge i god tid, da jeg ved at jeg skal skrive speciale lige inden bryllupsdatoen, og jeg regner derfor ikke med at få så meget tid når vi nærmer os datoen (andet end 2 uger før, når specialet er afleveret). Min mor skal giftes til september, og holder det på deres nyindkøbte landsted. De har booket præst men ikke andet. Det kommer jo meget an på hvilket slags bryllup man vil have. Og igen - vi skal alle sammen giftes i 2015 - der er jo lang tid til! Nyd at planlæg det i stedet for at stresse over hvor langt andre er nået. Og husk på, at alle dem der melder sig ind på BK 1-2 år før deres bryllupsdato, er jo også nogle ganske særlige typer, som går meget op i planlægningen. Mange par planlægger bryllup på ½-1år, er ikke medlem af diverse bryllupssites, og stresser ikke over det.

Så ingen grund til stress. Nyd det, og jeg er sikker på at i alle får lige netop det bryllup i går og drømmer om :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg får da stress af at læse hvor langt mange af jer er :o

Vi skal giftes den 23. maj næste år, og vi har kirke, feststed, fotograf og musik på plads...

Vi har snakket lidt om farvetema, men der er ikke noget der er endelig besluttet endnu.

Invitationer aner jeg ikke hvordan skal være. Vi har kigget forskellige steder, men kan ikke finde nogen som vi vil have de skal være. Så jeg vil helst lave dem selv, men jeg er bare overhovedet ikke god til sådan noget klippe klistre.

Gæsteliste er nogenlunde lavet, jeg ændrer den hele tiden - kan ikke rigtig beslutte os for hvem vi gider se på den dag.

Jeg har bestilt tid til kjoleprøvning, men ved ikke rigtig hvad jeg går efter.

Vi har konstateret at vi nok når det hele og arbejder bedst under pres, så vi har tid nok :)

Find ud af om I skal have et tema - og i så fald hvilket - inden du tænker over invitationerne, så bliver det nemmere at pejle sig ind på hvad det skal være. Hvis du ikke er god til klippe-klistre er der så et andet område du er kreativ på, som du kan bruge i stedet? :)

Vi vil bare holde det så enkelt som muligt, det sted vi skal holde festen lægger op til romantik så det skal der selvfølgelig også være en masse af :) Men hvordan det ved jeg ikke endnu - og der er jo laaaang tid til (lige pludselig er det bare lige om lidt) Jeg er sikker på at lige pludselig dukker idéerne op og så er det bare at gå i gang!

Min kreative side, er nærmest ikke-eksisterende :wink: Men jeg kan vel øve mig og blive god til alt, hvis jeg vil :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da stress af at læse hvor langt mange af jer er :o

Vi skal giftes den 23. maj næste år, og vi har kirke, feststed, fotograf og musik på plads...

Vi har snakket lidt om farvetema, men der er ikke noget der er endelig besluttet endnu.

Invitationer aner jeg ikke hvordan skal være. Vi har kigget forskellige steder, men kan ikke finde nogen som vi vil have de skal være. Så jeg vil helst lave dem selv, men jeg er bare overhovedet ikke god til sådan noget klippe klistre.

Gæsteliste er nogenlunde lavet, jeg ændrer den hele tiden - kan ikke rigtig beslutte os for hvem vi gider se på den dag.

Jeg har bestilt tid til kjoleprøvning, men ved ikke rigtig hvad jeg går efter.

Vi har konstateret at vi nok når det hele og arbejder bedst under pres, så vi har tid nok :)

Find ud af om I skal have et tema - og i så fald hvilket - inden du tænker over invitationerne, så bliver det nemmere at pejle sig ind på hvad det skal være. Hvis du ikke er god til klippe-klistre er der så et andet område du er kreativ på, som du kan bruge i stedet? :)

Vi vil bare holde det så enkelt som muligt, det sted vi skal holde festen lægger op til romantik så det skal der selvfølgelig også være en masse af :) Men hvordan det ved jeg ikke endnu - og der er jo laaaang tid til (lige pludselig er det bare lige om lidt) Jeg er sikker på at lige pludselig dukker idéerne op og så er det bare at gå i gang!

Min kreative side, er nærmest ikke-eksisterende :wink: Men jeg kan vel øve mig og blive god til alt, hvis jeg vil :)

Det sværeste er som regel at finde på. Selve udførelsen er som regel nem nok at lære. for der er jo MANGE tutorials på alt muligt rundt omkring på nettet. Det er straks sværere at lære at tænke kreativt og ud af boksen hvis man ikke er vant til det. Der er pinterest en rigtig god inspirationskilde. Det vigtigste er at man har realistiske forventninger til egne evner omkring det. Og at man har en god portion tålmodighed hvis tingene ikke flasker sig første gang :)

Ja der er MASSER af tid. Ork - vi har ikke styr på ret meget, men vi skal nok nå det :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes den 5. september og vi har de vigtigste ting på plads: kirke, feststed, receptionen og fotograf + musikken.

Derudover ved min H2B allerede hvor hans jakkesæt skal være fra, og vi er også ret sikre på hvordan det skal se ud og ja faktisk også detaljerne omkring hans tøj: hvilke manchetknapper (han skifter undervejs på dagen), slip/butterfly (igen skifter han undervejs), sko osv.

Jeg har ret godt styr på temaet og farver og nogle af nøgleordene er: Rustikt/træ/vintage/gammelrosa/bourdeaux/olivengrøn/blonder/lærred og maaasser af DIY!

Jeg planlægger pt. at lave selv: STD, invitationer, rustikke træskilte der viser til kirke/reception/feststed, fyrfadslysestager, toiletkurve, bordplan på stort lærred, bannere til reception og til feststedet, hj. lavet bryllupskage, bordkort, bordnumre, væg + rekvisitter til photobooth, kirkehæfter, kurv til min blomsterpige, gaver til forældre + svigerforældre og en helt, helt masse andet :a1221:

Jeg skriver speciale pt. (afleverer om en måned - GISP :shooter: ) så når vi når 1. juli går jeg ALL IN på bryllupsplanlægning og DIY! Glæææder mig som et lille barn til at komme igang!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har sat dato til den 19/9-15. Vi har booket kirke og selskabslokale til festen om dagen. Er lidt i vildrede med aftenarrangementet. Fotograf er booket.

Jeg går på barsel og da mit arbejde kræver meget overarbejde i første halvår er jeg allerede i gang med invitationer, favorbokse til bordkort, kirkehæfter. Tøj tager vi efter nytår skal nemlig lige tabe nogle babykilo først.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er ingen grund til at få stress. Det vigtigste er at de ydre rammer er på plads herunder særligt kirke, festlokale, evt musik, fotograf m.v. Her er der jo forskel på om man skal giftes i januar, februar, maj eller august. Vi har da dage i august hvor vi må melde hus forbi og henvise til andre fordi alle folk (som er til rådighed den dag) er ude men januar og februar er en meget stille periode og det gælder jo også kirkerne og feststederne. Så er det så individuelt hvor lang tid man vil bruge på alle de øvrige detaljer. Nogle kan lide at gå og sysle med det i længere tid, andre går ikke op i det eller ønsker bare ikke at bruge så meget tid på det. Og man hører jo også om nogle som går lidt "kold" i forberedelserne fordi de på et tidspunkt når til det punkt hvor de ikke kan lave mere og så begynder at overveje om det de har lavet nu også er godt nok

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg, eller vi hedder det vel :floejt: har styr på :

- Feststed + kirke

- Fotograf

Og det var så det... Håber jeg får styr på lidt mere efter sommer.

Vi skal giftes d. 15.08.15

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes 24.05.15

Vi har booket

- kirken

-fest sted

Også er jeg igang med STD kortene, som vi forhåbentligt snart kan sende ud da brylluppet indtil da er en hemmelighed :)

Vi ved hvem der skal lave vores bryllupskage, men da det er en veninde må jeg vente med at spørge hende indtil det er officielt ;)

Vi har bestemt farverne - selv om min H2B synes jeg er i al for god tid og synes vi skal tage det som det kommer :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vi har sat dato til 22 august 2015vi har besluttet os til hvilken kirke, men har intet bestilt.

så vores bryllup er mest på planlægnings stadiet endnu hvor vi drømmer, ønsker og undersøger. men det er svært for der er så mange muligheder og SÅ mange flotte ting :biggrin:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

- dato: Hedder den 2. Maj 2015 :7himmel:


- location: Er Booket. Vi mangler lige og ringe og forhøre om deres blomsterbinder vil lave min buket og knaphulsblomster. Men der skal både holdes reception og fest samme sted.


- kirke - Skal først tale med præsten igen kort før brylluppet.


- musik, fotograf: Begge dele er på plads og booket!!


- tøj: Skal ud og kigge på kjole efter sommerferien, dvs. august og regner med at have den købt inden slutningen på året. H2B's tøj bliver købt i januar/februar :loveshower:


- invitationer: er lavet og de første sendes afsted her i juni, de resterende bliver sendt afsted i september



Glæder mig til at komme ordenlig i gang med mere detaljeret planlægning :cheerleader3:


0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes d. 16. maj 2015, og har indtil videre styr på dette:

  • Knivholt i Frederikshavn er booket til festen
  • Memorable.dk er booket til fotograf og DJ
  • Vi har et farvetema, som er fersken og mint
  • Vi har planlagt, at vi ikke har bordplan, men deler folk ud ved borde, og så må de selv finde en plads ved det bord
  • Der skal være buffet, men hvorfra ved jeg ikke

Øh, og det er ca. det. Vi har kun fokuseret på lokale og fotograf indtil videre, og så kommer resten hen af vejen. Jeg har slet ikke stress endnu. Læser på uni, så jeg har laaange ferie, hvor jeg kan nå en masse ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥