Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

126 indlæg i dette emne

Det er godt at se at de fleste af jer har booket feststedsløsning og kirke for ellers risikerer man meget nemt at gå forgæves eller i hvert fald at må indsnævre sine muligheder. Den 15/8 bliver uden tvivl den største bryllupsdag i 2015 (utroligt så meget datoer og tal har at sige). .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op. Synes godt nok I alle er nået SÅ langt ift os .. Skyldes måske at H2B er lidt (meget) svær at få igang!

Men vi har;

  • booket kirke
  • booket feststed
  • booket fotograf
  • købt kjole
  • købt sko
  • bestilt karton til invitationer m.v.
  • fundet forlovere og brudepiger + informeret dem
  • fundet toastmaster, som heldigvis også har sagt ja :D

Synes godt nok der er lang vej endnu, og slet slet ikke tid nok!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle sammen :)

vi skal giftes d 14-3-2015

Vi/jeg har til nu ordnet:

-feststed booket

-kjole købt

-kok og menu er der styr på

-er selv frisør men har booket min veninde til det den dag ;)) (make-up klarer jeg selv.)

-vidner og toestmaster er fundet

- gavekordinator under udpakning er fundet

-fotograf er sparet væk men har bedt en veninde forsøge sig så godt hun kan.

-invitationer er ved at blive afleveret

-bordkort er ved at blive lavet og pynten balloner pom pom led lys osv er købt. lomme servietter er købt.

-kirken er booket

- veninde er sat på bryllupskage projektet.

Det er en del faktisk, men der mangler massere af hejs :loveshower::tunge::shopping:

-

Redigeret af våw
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også at jeg er MEGA stresset, selvom vi har styr på en del. Vi skal giftes 18.04.2015

Kirken booket

Lokation booket

Gæsteliste så godt som færdig

Kok og tjenere booket

Kjolen købt. Skal til skrædder til februar

Fotograf booket

Pynt næsten færdig købt

Hår/make-up booket

Kørsel booket

Invitationer. Ordnes i næste uge

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg også gerne være med, selvom der næsten ikke er styr på noget.

Efter 14 år som kærester var det lidt af et chock da manden fandt ud af bi skulle giftes, det havde jeg faktisk opgivet.

Datoen er sat 12-09-2015

Kirken er bestilt

Lokaler er booket

Musik til dinner og dans er booket

... Så er resten vist mest i mit hoved. Jeg er vist forholdsvis kreativ og kan håndterre både papir, blomster og en symaskine, så...

Mad... Hmmm?

Fotograf, igen hmmm....

Kjole, har overvejet en kina- model som jeg så vil sy om, mest fordi det nærmest er billigere end at købe stoffet. På den anden sideså ved jeg ikke helt hvad jeg vil. Kunne godt tænke mig at prøve kjole i en butik med udvalg, men føler ikke jeg kan være bekendt at spilde forretningens tid hvis jeg nu ikke vil købe alligevel, på den anden side har de måske lige den helt rigtige kjole. Uh dilemma.

Farvetema, invitationer, bordpynt og diverse DIY projekter. Ved sanrt ikke, har så mange ideer at jeg slet ikke kan få hoved og hale på det.

Et er helt sikkert STD- kort sender vi ikke ud. Vi har ikke fortalt nogen at vi skal giftes og familien har forlængst opgivet at tro det skulle ske, så det bliver så fedt at kunne overraske med invitationen :-D

Egentligt har vi ikke budget til noget helt vildt bryllup, men blot med den nærmeste familie og 4 venner bliver vi omkring 50.

Da vores familie er ret spredt har højeste ønske derfor været at finde et sted med overnatning og noget rigtig god musik, så må vi forsøge at skære andre steder.

Men uanset... Uha jeg glæder mig og ser frem til at følge alle jer andre på BK

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa..

Nu har jeg kigget lidt med herinde, så vil lige melde mig lidt på banen, omend det mest er på tankestadiet endnu. Min kæreste friede til mig den 11. oktober, så det er stadig ret nyt. Alligevel ved vi allerede nogenlunde hvordan brylluppet skal foregå. ;) Da ingen af os er til en masse opmærksomhed, har vi valgt at holde et havebryllup, som gerne skulle blive en god fest uden al for megen fokus på traditioner. :)

Stedet bliver derfor telt i vores egen have, -så meget er på plads

Kirken, er ikke booket, da vi endnu ikke har helt styr på datoen, men det bliver forhåbentligt i sensommeren 2015

Gæsteliste har vi så småt fået "indsnævret", så det primært er de nærmeste der kommer med. Vi har sat et max på ca. 30 og pt. er eneste udfordring lidt af familien, som vi ikke har særligt meget med at gøre og hvor vi ikke helt ved, om vi kan tage nogen få med og ikke andre. (hvilket jeg vil tro bliver svært, -så det bliver nok "ingen" lige fra den del af familien).

Ja, som I kan se har vi ikke styr på så meget endnu, men det stresser mig på ingen måde. Primært fordi det vigtigste for mig so far har været at kæresten overhovedet friede :D Jeg havde, i lighed med KristinaD, skudt bryllup ud af hovedet - så han tog fusen på mig på min 40 års fødselsdag - en meget glædelig overraskelse.. *s* (efter snart 14 år sammen).

Og så lige et meget uvidende spørgsmål fra en der ikke aner noget som helst om bryllupper ;) Hvad betyder STD? Jeg gætter på at det er noget med at sende datoen ud, inden invitationen, men jeg er en del i tvivl og er nu stødt på det mange gange herinde i forummet... *s*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så lige et meget uvidende spørgsmål fra en der ikke aner noget som helst om bryllupper ;) Hvad betyder STD? Jeg gætter på at det er noget med at sende datoen ud, inden invitationen, men jeg er en del i tvivl og er nu stødt på det mange gange herinde i forummet... *s*

Det var også noget af det første jeg studsede over herinde ;-)men med hjælp fra google fik jo opklaret at det er save the date, altså resever datoen...

Og tillykke med det uventede bryllup ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Næsten ikke er styr på noget ? Kirken, lokaler og musik/dans er booket, Så er der da styr på de væsentligste ting (udover mad, evt. fotograf og kørsel). En god regel er at få de ting som kræver ekstern involvering på plads først og det er vel netop hvad I har gjort. Så kan man sysle om de små detaljer efterfølgende hvor man ikke er afhængige af andre end sig selv og gæsterne .:) Kirke og lokaler er det væsentligste da der jo kun kan være en vielse og en fest på den dato/tidspunkt og det sted man ønsker sig, hvorimod langt de fleste cateringfirmaer m.v. leverer til flere på samme dag.

Der gik flere år herinde før jeg fandt ud af hvad begreber som DIY, STD, H2B og V2B betød. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen

Min kæreste friede for næsten 1 år siden, og det år er mest gået med barsel og kigget på alle de flottet bryllupper herinde.. Så i forhold til, at der nu er gået et år. Så har vi ikke ordnet så meget. Men det vi har ordnet er...

Fastsat dato

Booket kirken

Reserveret receptions lokaler

"Booket" fest lokalet (svigerfars lade)

Reserveret overnatning

Booket musik

Booket fotograf

Fundet forlover

Fundet toastmaster

Fundet gavekoordinator

Fundet en der gerne vil lave bryllupskagen

Næsten lavet gæstelisten (det er så svært)

Fundet farve temaet

Så det er mere de grovetræk, vi har på plads, så alle detaljerne mangler.. Altså alt det der taget tid :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh jeg vil også være med :)



Vi skal giftes d.12-09-2015 hvor Holmens Kirke i København er booket til kl.14


Festedet bliver et forsamlingshus i Ishøj.


Vi kører med et orkide tema, så det kommer til at være den eneste blomst til festen.


Farver, bliver basis hvid, mørk lilla og lidt sølv glimmer.



STD blev sendt ud for to måneder siden, de blev modtaget rigtig godt :)


Alt pynten er ved at blive indkøbt, og laver en del selv også, der skal bruges en del, da 3 rum skal pyntes.


Diskobil er booket til dinner og fest musik :cheerleader3:


Min bror laver mad og bryllupskage.


Vi har egentlig booket en fotograf, men har fortrudt ham. Så er på jagt efter en ny.


Forlover og brudepige er også klaret.


Glas og skåle til slik buffet er ved at blive indkøbt.


Stole covers er også klaret.


Glas bowler til bordpynten/dekorationen er også indkøbt.



Har fået klaret en hel del allerede, og har et værelse hjemme hos min mor der langsomt men sikkert bliver fyldt op med ting til brylluppet.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så lige et meget uvidende spørgsmål fra en der ikke aner noget som helst om bryllupper ;) Hvad betyder STD? Jeg gætter på at det er noget med at sende datoen ud, inden invitationen, men jeg er en del i tvivl og er nu stødt på det mange gange herinde i forummet... *s*

Det var også noget af det første jeg studsede over herinde ;-)men med hjælp fra google fik jo opklaret at det er save the date, altså resever datoen...

Og tillykke med det uventede bryllup ;-)

Hæ hæ, det gjorde H2B også herhjemme, han kigget meget mærkeligt :huh: på mig da jeg sagde at vi skulle sende STD ud. (SexuallyTransmittedDisease)/ kønssygdomme. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Datoen er fastsat

Kirken er booket

Festlokale inkl. overnatning booket: Kongebrogaarden (var nede og snakke med dem for første gang igår)

Gæstelisten lavet (og de har reserveret datoen)

Brudekjoleprøvninger booket

Musik, fotograf, bryllupskage, blomster, stylist arrangerer Kongebrogaarden - vi skal bare sige, hvad vi vil have

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har da også fået styr på nogle ting :cheerleader3:

- Dato: 8. august 2015

- Kirke: Booket, har snakket med en præst, men finder først ud af, om hun kan i februar

- Feststed: Booket

- Gæsteliste: Lavet - 60 inc. os - og alle har fået besked om datoen

- Budget: 50.000kr.

- Farvetema: Bordeaux rød/vinrød, guld...

- Bryllupskørsel: Min folkevogns boble

- Vielsesringe: Købt

- Bodplan: Udkast er i gang

- Blomster/bordpynt: Tænker på roser og billeder på spejlplader

- Mad: Har snakket med et sted (skal snakke nærmere i det nye år)

- Drikkevarer: Fadøl og grænsehandel eller?

- Bryllupskage: Bager selv (skal bare være sikker på snagene)

- Forlover: J's bedste barndomsven

- Fotograf: Vi har bestilt Albrechtsen Foto til før, under og efter kirken

- Musik: Bestilt

- Kjole: Købt

- Brudesko: Købt

- Strømpebånd: Håber, jeg kan få lov til at låne min mors

- Hår: Måske J's fætters kæreste (som er har vundet VM i brudehår)

- Invitationer: Er så småt i gang

- Bordkort: Er så småt i gang

Jeg synes nu, vi er meget godt med :loveshower:

Se mere i min planlægningstråd :wink:
http://www.bryllupsklar.dk/forum/88009/j-p-8-august-2015-lever-endnu-siden-sidst.html/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser vi da frem til. Ikke mindst til endnu et bryllup med Jesper Albrechtsen. Det er altid sjovt. :) Er det Ishøj Forsamlingshus ? Den sidste fest jeg spillede der sluttede ved 6 tiden og var efterfølgende derude sammen med en anden af vores DJ hvor vi - der havde spillet på egentlige feststeder - selvfølgelig var færdige før festen der var slut. Fordi man er sin egen herre sådan et sted og kan køre igennem så længe man lyster. . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

August er altid en god bryllupsmåned men tendensen er helt klar når vi taler 15/8. Jesper jeg ved jo ikke på nuværende tidspunkt om det bliver mig selv der skal derud eller en af de andre men dem er du (og ikke mindst brudeparret) også godt tjent med i givet fald. .:) Netop 15/8 vil typisk være en af de dage hvor man får henvendelser lige op til. Mener faktisk det var 7-9-13 hvor vi på selve dagen faktisk fik en henvendelse fra en desperat brud oppe i det mørke Jylland som var blevet brændt af. Problemet blev selvfølgelig løst ved at vi fandt en mand via netværket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har dato d.23/5-15 og jeg synes ikke vi har styr på noget som helst :wink:. Jeg har købt kjolen og slør og sko. Ringene er købt, de ligger og venter i skabet. Kirken er bestilt på amager og stedet og maden og overnatning er bestilt. Synes bare jeg roder rundt i det hele og ikke kan finde ud af hvor jeg skal starte. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dato d.23/5-15 og jeg synes ikke vi har styr på noget som helst :wink:. Jeg har købt kjolen og slør og sko. Ringene er købt, de ligger og venter i skabet. Kirken er bestilt på amager og stedet og maden og overnatning er bestilt. Synes bare jeg roder rundt i det hele og ikke kan finde ud af hvor jeg skal starte. :blush:

Sådan har jeg det også. Det med hvor man skal begynde og ende.. Så det bliver bare en masse køren rundt, i alt det jeg godt kan tænke mig.. Men uden at tage en beslutning. Det er så irriterende, for man synes ikke man kommer nogen steder!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hopper lige med på vognen.. :loveshower:

Vi har fået styr på det meste, men der er altid en MASSE små detaljer som mangler!! ;)

Dato: 4. april 2015

Kirke: Hammer Kirke

Feststed: Lindholm Søpark

Gæster: 45 inviteret og mangler kun svar fra 3 :D Vi var meget hurtige ude med invitationer, da vi lavede en videoinvitation og min kæreste ville ikke have jeg sagde datoen, da videoen skulle komme dumpende med posten - derfor krævede jeg at den kom hurtigt ud :D Det har så resulteret i, at 42 kan komme indtil videre :cheerleader3:

Farvetema: hmm.. Stadig ikke på plads.. måske noget med sølv og råhvid-tema

Blomster: svigermor og svigerfar ejer blomsterbutik.. JUHUUU - de gi'r ;-)

Vielsesringe: er fundet men ikke købt endnu..

Bryllupsmenu: Kok er bestilt. Nogle gæster vil bage til kaffen efter vielse :) Svigerforældre donerer lækker chokolade :)

Drikkevarer: Tyskland

Bryllupskage: pap-svigermor er en haj til den slags, så hun laver den til os.

Fotograf: bestilt til brudepar-billeder i Hammer Bakker. En gæst fra bryllup står for at tage billeder til festen.

Musik: DJ booket

Brudekjole: Købt på udsalg i sommers :-)

Sko: sølv stiletter, som jeg fik for nogle år siden af min kæreste. Har altid vidst, at de skulle bruges til dette formål :D

Hår og make-up: måske min bedste veninde.

Alt det andet: har jeg ikke rigtig styr på.. haha :floejt:

P.S. Kan man komme med i facebook-gruppen?? :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har nu styr på musikken også (yay, hurra for Diskobil!)
Jeg bliver ved med at prikke til kæresten om, at han skal se at få fingeren ud mht. fotograf - vi har en (herinde fra) som vi meget gerne ville have fingrene i, men jeg ved ærlig talt ikke, hvad det er, der holder ham tilbage :blink:

- derudover er der næææææsten styr på invitationer (bestilt pocket invitationer fra England, som er så fine) Så nu mangler jeg bare at få styr på småting fra feststedet, så kan jeg begynde på indmad og tekst til invitationerne :biggrin:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide Pille .:) Når vi taler fotograf og 15/8 så skal man nok ikke holde fingrene i ro for længe nej .:) Der er nogle detaljer vedr. brug af udstyr m.v. på det sted I skal holde festen som vi skal have styr på fordi der er nogle restriktioner men det tager vi når det nærmer sig (jeg tager den også med et par kolleger som har været derinde fornylig for lige at finde ud af hvor bogstaveligt restriktionerne skal tages).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide Pille . :) Når vi taler fotograf og 15/8 så skal man nok ikke holde fingrene i ro for længe nej . :) Der er nogle detaljer vedr. brug af udstyr m.v. på det sted I skal holde festen som vi skal have styr på fordi der er nogle restriktioner men det tager vi når det nærmer sig (jeg tager den også med et par kolleger som har været derinde fornylig for lige at finde ud af hvor bogstaveligt restriktionerne skal tages).

Nå, for søren.. Det vidste jeg ikke lige :blush: - kontakt mig endelig hvis der er noget jeg skal gøre/vide :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Troede jeg bossen havde talt med dig om (eller vi havde skrevet om herinde) men det skal nok passe at vi har to bryllupsfester derinde næste år. Det handler om at man vist kun må bruge det lydanlæg de har på stedet og efter hvad jeg har hørt fra kolleger så er det ikke lige sagen.... Når det så er sagt så er vi jo "nørder" og det er slet ikke sikkert at det er noget som gæsterne vil bemærke som et minus eller bemærke overhovedet. Men jeg vil som sagt lige finde ud af hvad vi har med at gøre og hvor bogstaveligt det skal tages.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Troede jeg bossen havde talt med dig om (eller vi havde skrevet om herinde) men det skal nok passe at vi har to bryllupsfester derinde næste år. Det handler om at man vist kun må bruge det lydanlæg de har på stedet og efter hvad jeg har hørt fra kolleger så er det ikke lige sagen.... Når det så er sagt så er vi jo "nørder" og det er slet ikke sikkert at det er noget som gæsterne vil bemærke som et minus eller bemærke overhovedet. Men jeg vil som sagt lige finde ud af hvad vi har med at gøre og hvor bogstaveligt det skal tages.

Det er rigtigt! Der er en klokke der ringer! Så længe der er (god) musik, så tror jeg vi og gæsterne er glade og tilfredse ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer