Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

126 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op der har ligget en del arbejde i dem - blev du ikke træt i hånden af at håndskrive alle invitationerne? :)

jo meget :-) .. jeg har brugt ca 12 timer på dem... havde været så fokuseret i går at jeg endte med kvalme :-(

Uuuh det kender jeg godt. Jeg er verdensmester i at gøre mig selv køresyg og kvalm :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Well.... jo... Min forlovede reddede os i forhold til fest sted. han solgte alle sine rugby collectors trøjer (tilsvarende at give sin arme væk) og lejede en hyggelig lille herregård (privat).

Dato var sat til 22 August, invitationer sendt ud, og vi var egentlig helt med. men... Vi har lige fået at vide fra staten at vi ikke kan få familiesammenføring (han er fra New Zealand) fordi vi ikke har boet sammen i 1½ år, så de sagde at hvis vi gerne ville have at han kunne være i landet til vores bryllup (!!!!!), måtte vi jo gifte os nu, og så søge igen...

Kort sagt, vi er tvunget til at gifte os for at kunne gifte os. Så til April må vi en tur på rådhuset, og så få kirkebrylluppet (sådan da) til August. Lidt bittersødt.Jo jeg får da manden (misforstå mig ikke, det er jo det jeg gerne vil, ham altså), men den helt store dag blev lidt mindre. det skal nu nok blive en god dag alligevel, men det var ikke lige sådan vi havde tænkt os at skulle starte livet som mand og kone.

On the bright side, kjolen skrider fremad, brudepigerne er på plads og der er en plan for det hele

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey

Jeg hopper lige med på vognen

for puha føler godt nok jeg er lidt bagefter når jeg læser hvor langt nogen er

Min kommende mand og jeg skal giftes den 25.07.15. .

vi har styr på:

fest lokaler - clausholm selskabslokaler

vielse sted - under åben himmel

musik

std kort sendte vi ud i go tid da det er mit i sommerferien

invitationer

gæste liste

Hvor maden skal komme fra - menu endnu ikke bestemt

halv delen af drikkevare er købt

kjolen er bestil / købt skal bare syges ind

hår og makeup til dagen

har næsten styr på hvordan bryllupskagen skal være - skal selv lave den

farve team - lilla

mange tanker omkring borddækning blomster mm

Tror det var det vi har styr på

I er også meget velkommen til at følgende min planlægning i min tråd som jeg har oprettet her inde den heder Louise og simons bryllup og ligger under bryllups forberedelser. .

Redigeret af louise90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh! ELSKER bryllupsplanlægning og at læse om alle jer andres spændende dage! :loveshower:

Selv har vi styr på det meste:

Hvis vi skal kalde det tema, så må det være ROMANTISK! Farverne er kobaltblå (det er simpelthen SÅ fantastisk en farve!!) og creme.

Dato: 11.07.15

Antal gæster til bryllupsmiddagen og -festen: 30 (incl. os selv - og UDEN børn) - Det er allernærmeste familie og de bedste venner!

Vielse kl. 12.00 i Kværkeby kirke (H2B er derfra) - det er min far der skal følge mig op i kirken, og han glæder sig lige så meget som jeg før :loveshower:

Reception hos mine forældre i haven

Kagen: har vi ikke styr på endnu. Vi har følere ude, og håber at få klarhed i løbet af kommende uge. Vi ved dog at vi vil skære den til receptionen, da vi "kun" kunne have 30 med til selve festen, og gerne ville dele dette lidt specielle ved dagen, med resten af familien og vores venner, som vi desværre ikke kan have med til selve festen.

Bryllupsmiddag og fest: kl. 18.00 på Sørup Herregaard. Vi har ikke bestemt menuen endnu, men vi ved hvad vi skal have til natmad: frikadeller og kartoffelsalat! Man kan altid spise deller og kartoffelsalat :tunge: .. Vi håber at gæsterne vil overnatte og spise brunch med os dagen efter.

Fotograf: ham har vi styr på, han er booket og lyder virkelig flink! Han kommer en time før vielsen, og bliver til den første time af receptionen er gået. Vi mangler "bare" vores location til bryllupsbilleder!

Kjolen: valgte jeg i starten af december, sammen med min mor, søster og bedste veninder. Den er helt fantastisk - og jeg kan simpelthen ikke vente med at jeg skal have den på igen! Jeg skal have slør på - og jeg frabeder mig at der klippes/rives o.lign i mit slør..

Hår og make up: Jeg har fundet frisuren, men har ikke booket frisør endnu.. Min søster vil prøve at lægge make up på mig, så vi kan se om hun kan få lov at gøre det på dagen.

H2B - tøj: Han skal ind og finde tøj sammen med sin far, lillebror og evt. vores toastmaster her i marts.. Det er så skønt at der også er steder der gør lige så meget ud af det at finde tøj til gommen, som man gør til bruden :cheerleader3:

Ringe: Vi har endelig fundet nogle som vi begge kan li, og som passer i vores budget.. Det var ikke nemt, når H2B og jeg ville have diametrale modsætninger! Valget er dog faldet på en enkel guldring, med én sten i dameringen

Toastmaster: Han er spurgt og har sagt ja! Vi er så glade! Han er en af vores allernærmeste venner og vi er sikre på at han er den allerbedste til det!

Brudepiger: Bliver min søster og bedste veninde - de er begge spurgt og har sagt ja. De skal ikke gå op ad kirkegulvet eller noget, men mere hjælpe mig i løbet af dagen; sørge for at kjole/hår/make up er perfekt samt hjælpe ved toiletbesøg og sådan. Min søster er blevet gavekoordinator, og min veninde arrangerer polterabend.

Invitation: den er vi i gang med sidste touch på.. Dog er den lokale Bog & Idé løbet tør for det papir vi skal bruge til resten af invitationen :td: Vi venter nu på opkald, om papiret fås i en anden Bog&Idé. De får det i hvert fald ikke i vores mere.. Vi ville også bruge den type papir til bordkort, så vi håber, at det kan fås andetsteds.. :wink:

Sange i kirken: vi har ikke helt besluttet os endnu. Vi har flere gode.. H2B fik dog den søde idé at spørge vores forældre hvad de sang til deres vielser, og så vælge en fra hver af dem, og en der er vores.. Den idé er jeg vil med - og jeg som havde troet at H2B var ligeglad med sange/salmer.. Jeg ELSKER at han engagerer sig (næsten!) lige så meget som mig! :loveshower:

Musik: Til festen (efter maden) har vi booket en DJ. En kammerart fra min folkeskole, som jeg ved spiller god musik, og som er god til at aflæse publikummet :) Vi ville rigtig gerne have haft et live-band, men det er desværre for dyrt.. Men Mobildiskotek Magic Star kan sit kram :cheerleader3:

Brudebuket: Her er vi lidt utraditionelle. Vi er fælles om den. Blomster og natur betyder rigtig meget for mig, men siger ikke H2B så meget. Så vi gør det til et fælles projekt :-)

Vi har egentlig også styr på bordplanen (da alle gæster har kendt datoen i over et år, regner vi med fuldt fremmøde). Borddækning og blomster er med i prisen for festlokalet, vi skal bare have snakket nærmere med feststedet om nærmere detaljer..

Kirke og festlocation har været booket i et års tid - man skal være ude i god tid.. :a1221:

Der er næsten kun 4 måneder til, og det bliver så fantastisk en dag! :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, føler ikke jeg har styr på så meget.. men kan da prøve at lave min liste over hvad der er styr på (håber jeg da ihvert fald).

Dato: 15-08-15

Location: Humleore Hus i Borup.

Vielse: Kommer til at være kl. 10 på Køge Rådhus med kun vores 2 vidner og datteren. Kl 14.00 vil vi fremsige vores egne skrevet løfter til hinanden i haven på Humleore Hus. :heart:

Reception: Kommer også til at foregå på Humleore Hus

Ringe: Det er kun mig der skal have ring på og den er både købt og hjemkommet

Brudens udstyr: Kjolen er fundet og købt, kommer hjem i juni. Slør er købt, skal dog kun bruges til brudevalsen. Sko er købt, dog i tvivl. Undertøj købt. Headpiece købt. Øreringe købt.

Hår og Makeup: Frisør booket og hun vil også lægge min makeup

Lånt, blåt, gammelt og nyt.: Låner min mors halskæde som vil være både lånt og gammelt. Der er små blå sten i mit headpiece og nyt vil være min kjole.

Brudepige og tøj: Det bliver min datter. Hendes kjole er fundet og købt.

Favourbokse: Næsten alt er hjemme til det, nu mangler vi efterhånden bare at pakke dem.

Musik: Det bliver en playliste. PT leder vi efter en pianist til at spille under maden, men det kommer an på prisen.

Gæsteliste: lavet. Endte på ca 54 personer

Invitationer og STD: Er lavet og sendt begge dele.

Menuen: Er besluttet. Mangler kun prøvemiddag, hvilket ikke er så svært når vi nu selv skal lave den :rolleyes:

Toastmaster: er spurgt og har takket ja.

Vi har stadig en del, vi mangler og der er en masse som vi snakker om endnu. Men vi har også 5 måneder + tilbage endnu. :heart:

Redigeret af WeddingAddict
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsdag 6.6.2015

Invitationer er sendt. Kjole og sko er bestilt. Frisør bestilt. Kærestens jakkesæt er købt. mangler skjorte og slips. kirke og sted med alt er bestilt. Fotograf bestilt.. Næste skridt er Ringe, prøvelsesattest og navneskift. Bestilling af borddekorationer og brudebuket. Synes vi er godt med... men tiden går hurtigt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting der er styr på her :-)

Kirke

Fest sted (svigerforældres gård)

Musik (diskobil)

Fotograf (bryllupsshoot)

Kjole

Servietter (stof + servietringe)

Bordpynt (lysestager + vaser)

Kokke (men ikke menu eller priser)

Invitationer (er sendt)

Frisør inkl. makeup, negle, vipper, bryn osv. (har bestilt tider)

Mangler:

Duge

Gulvtæpper

Valg af menu

Valg af bryllupskage (H2B's bror laver den)

Ring til H2B

Tøj til H2B

Slør, sko, smykker mm.

Bestilling af blomster (de siger jeg skal komme en md. før)

Prøvelsesattest (eller hvad det nu hedder)

Bestille borde, stole, service mm.

Købe drikkelse (vi har mere eller mindre bestemt vinene, nu skal vi bare ned og forhandle pris)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede tråden, så det er vel på plads med en opdatering :)

Der er nu lige knap 3 mdr til vores dag (6/6), og jeg synes faktisk der er mange ting at få styr på, ikke mindst når den travle hverdag går derudaf med job, børn osv.

kirke - tjek!

Lokation - tjek!

mad - næsten tjek! (vi mangler de sidste detaljer)

drikkevarer - ikke tjek... Vi vil gerne selv hente i Tyskland, men det kniber lidt med at finde tiden til en tur derned.

Tøj - næsten tjek! Mangler mine sko, H2B mangler det hele - børnenes tøj er på plads.

Musik - tjek!

Fotograf - tjek!

Invitationer - næsten tjek!

Så der er styr på de største ting, hvilket jo er super :loveshower: Alligevel synes jeg der er 100.000 små ting, som vi ikke har styr på! Skal der være noget spiseligt til vores gæster inden bryllupskagen mens vi får taget fotos? Hvad gør vi med morgenmad dagen efter? Skal vi invitere kolleger mv. til reception eller ej? Hvilken bil skal vi køre i? Hvordan får vi det praktisk til at gå op med vores børn inden kirken? Hvad i alverden skal jeg finde på i morgengave? Hvem kan komme med is så sodavand mv kan holde sig kolde i baljer udenfor (og hvilke baljer skal vi have)? Og så ville jeg rigtig gerne at min læge kunne finde en mirakelkur, så jeg ikke ligner en teenager i ansigtet til mit bryllup... Åh, der er meget der mangler endnu... :a1221::a1221::a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også gerne være med i denne tråd.
Dato; 01.08.2015
Sted; er booket, vi holder vielsen, receptionen og festen samme sted. Vi skal have en borgerlig vielse under en lindetræs allé – og er næsten helt sikker på at bogmesteren er på plads.
Tema; romantisk, vintage og lidt rustikt.
Tøj; brudekjolen er købt, mangler bare at få en syet ind i taljen. Sko og selvsiddende BH er også i hus. Jesper skal ud i denne måned og finde jakkesæt.
Noget gammelt, noget lånt og noget blåt; jeg har fået/arvet den første ring min far engang gav min mor, så den regner jeg med er mit noget gammelt. Jeg regner med at låne nogle store guldøreringe af min mor. Og noget blåt bliver i strømpebåndet, som min mors moster laver til mig – hun laver også et blondebånd til buketten. :wink:
Invitationer; hjemmelavede, fik inspiration fra bryllupsklar. Vi har lavet 64 invitationer, hvor der er inviteret 112 personer – det løb vist lidt løbsk. Vil lige benytte lejligheden til at brokke mig over priserne på frimærker i dag!
Frisør; booket. Endvidere er tid til at få ordnet negle og lagt makeup også booket.
DIY; fik noget inspiration fra en tråd om at lave sådan nogle søde kleenex-pakker til stolene til vielsen. :wink:
Musik; orgel er booket. Og har fået en af mine bedste kammerater til at synge al musikken under vielsen – vi skal ikke have salmer, men noget lidt mere nutidigt musik.
”Bryllupsrejse”; vi har bestilt et romantisk ophold på en kro, for et par nætter.

Jeg er ikke meget for kage, og derfor har vi også fået lov til, at i stedet for bryllupskage, får vi et tebord med pålægger og boller + frisk frugt og nok en lille kage anretning.

Redigeret af RikkeJesper
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også gerne være med i denne tråd.

Dato; 01.08.2015

Sted; er booket, vi holder vielsen, receptionen og festen samme sted. Vi skal have en borgerlig vielse under en lindetræs allé – og er næsten helt sikker på at bogmesteren er på plads.

Tema; romantisk, vintage og lidt rustikt.

Tøj; brudekjolen er købt, mangler bare at få en syet ind i taljen. Sko og selvsiddende BH er også i hus. Jesper skal ud i denne måned og finde jakkesæt.

Noget gammelt, noget lånt og noget blåt; jeg har fået/arvet den første ring min far engang gav min mor, så den regner jeg med er mit noget gammelt. Jeg regner med at låne nogle store guldøreringe af min mor. Og noget blåt bliver i strømpebåndet, som min mors moster laver til mig – hun laver også et blondebånd til buketten. :wink:

Invitationer; hjemmelavede, fik inspiration fra bryllupsklar. Vi har lavet 64 invitationer, hvor der er inviteret 112 personer – det løb vist lidt løbsk. Vil lige benytte lejligheden til at brokke mig over priserne på frimærker i dag!

Frisør; booket. Endvidere er tid til at få ordnet negle og lagt makeup også booket.

DIY; fik noget inspiration fra en tråd om at lave sådan nogle søde kleenex-pakker til stolene til vielsen. :wink:

Musik; orgel er booket. Og har fået en af mine bedste kammerater til at synge al musikken under vielsen – vi skal ikke have salmer, men noget lidt mere nutidigt musik.

”Bryllupsrejse”; vi har bestilt et romantisk ophold på en kro, for et par nætter.

Jeg er ikke meget for kage, og derfor har vi også fået lov til, at i stedet for bryllupskage, får vi et tebord med pålægger og boller + frisk frugt og nok en lille kage anretning.

220px-LilleRestrup.jpg LRH - det er her vi skal holde festen

11040789_10206653502875908_540994655_n.j

Min blonde-drøm, købt i Vejle

11004841_856606734398104_1355312005_n.jp

11003985_856606697731441_141635061_n.jpg

10997183_866623443396433_547741562460335

11046638_866623440063100_329971304024534

10431522_866623436729767_260953492118177 hov, vi har da også købt ringe. :wink:

11042657_866623450063099_513888133516588

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fået det sidste pynt hjem til lokalet, har osse fået mit diadem, min søns jakkesæt er hos mor og blive lagt op og ind, min datter og min venindes datters brudepigekjoler er bestilt, min datters sko er købt, talen til min kommende mand er færdig .. så mangler ik så meget mere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle 2015-brude :)

Tak fordi man må følge med i planlægningen af jeres forestående bryllupper!

Vil bare lige fortælle at min super dygtige skrædder/dressmaker veninde Katherine holder bryllups-inspirationsaften i sit skrædderi på Nørrebro i København på onsdag d. 18. marts. Det bliver en super hyggelig aften hvor man i intime omgivelser kan møde en række fagfolk inden for bryllupsplanlægning, herunder bl.a. blomsterdekoratør, smykkedesigner, musikanter, fotograf og selvfølgelig kjoleskrædderen selv. Der vil også være bryllupskage- og champagnesmagning!

Hvis det har interesse kan I læse mere her: www.dressbyines.com

Kh Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej 2015 brude. Jeg har på et tidspunkt set at der var facebook grupper for 2015 brude. Da jeg nu ved at jeg også bliver 2015 brud vil jeg høre om nogen af jer kan huske hvad det er for en gruppe og om den stadig er åben for flere? :-)

den hedder bryllup 2015/16 den grp på facebook'

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

så fik manden købt sit jakkesæt i dag ... nej jeg har ik set det og vil helle ikke før kirken :-) men han siger han ser godt ud i det... og det jo det vigtigste ...

så nu mangler der kun :

butterfly til manden

butterfly til yngste knægten

hente kjole hos kjoledamen (den er nede og blive syet ind)

snakke med præst

vælge salmer

skaffe lyserøde strømpebukser til min venindes datter og hvide til min yngste datter

lave maden (skal have buffet og vi laver den selv)

pynte lokale (klare min mor og jeg dagen før)

manden skal finde ud af hvem han vil have som sin forlover

så føler mig godt klar :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej 2015 brude. Jeg har på et tidspunkt set at der var facebook grupper for 2015 brude. Da jeg nu ved at jeg også bliver 2015 brud vil jeg høre om nogen af jer kan huske hvad det er for en gruppe og om den stadig er åben for flere? :-)

Der er også en der hedder "skal giftes i 2014/2015/er blevet gift i 2013.dk". Du kan finde den her: https://www.facebook.com/groups/418566958218580/?fref=ts

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores dato hedder d 27/6 så der er ikke så længe til. "Kirken er booket til det :)"

Kjole, slør og sko til mig er hjemme, jakkesæt til min kommende mand er hjemme, kjole til brudepigerne er hjemme og jakkesæt til brudesvenden er hjemme, så mangler kun sko til den ene brudepige og sko til brudesvenden.

Festen holdes i vores have i et telt der også er hjemme.

Maden er bestilt ved kokken og jomfruen og skal bare lige betales her d. 1 juni. Service skal også betales d 1 juni. Drikkelse har vi hjemme det hentede vi i Tyskland i fredags.

Bryllupskagen laver min søster så det er kun ingredienser jeg skal købe og de ting der kan købes før er købt mangler kun æg og fløde.

Fotograf er bestilt

Musikken har vi valgt bare skal være en playliste der bliver lavet. Så der er jeg ved at lave en liste.

Vielsesringene er hjemme og er også blevet indgraveret.

Af kørlse er det min kærestes kammerat han har en flot Audi som jeg bliver hentet i og fra kirke af køre vi begge i den.

Min kæreste har fundet forlover.

I stedet for en tale til min kommende mand har jeg i stedet valgt at få lavet en sang da jeg ikke er god til det med tale.

Min søster sætter hår og lægger makeup.

Toastmaster er fundet. Er ved at lave en tidsplan til toastmasteren.

Bordplan er ordnet.

Jeg har også lavet en gæstebog.

Og så er jeg ved at lave en seddel over opgaver til folk da jeg ved jeg får brug for hjælp.

Jeg har en ide oppe i hovedet hvordan bordet skal se ud. Så glæder mig til at se hvordan det lykkes. Pynten har jeg også hjemme.

Så synes jeg er ret Godt med. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når ja og så har jeg også Noget gammelt, noget lånt og noget blåt; min mor har en ring der har været min morfars som har været hans fars det er en gammel ring med En blå sten i, og så skal jeg have et lyseblåt strømpebånd på. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer