Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

126 posts in this topic

Her er det også d. 16. maj :)

Vi har styr på følgende:

Kirke, præst, reception og feststed (samme sted), fotograf, mad, drikke, pynt, brudebuket og blomster til bordene, invitationer.

Under bearbejdning:

MUSIK - jeg har skrevet til 2 DJ-firmaer, det ene 2 gange uden at få svar. Så nu har jeg prøvet et andet :)

Kjolen bliver der kigget på :biggrin: men bliver først købt lige op til, grundet vægttab.

....og så alt det andet der nu mangler :lol:

0

Annonce ♥

Er der ikke nogen der kunne tænke sig at lave en facebook gruppe, hvor vi kunne følge hinanden lidt mere "tæt". ?? :wink:

Det synes jeg lyder som en rigtig god og hyggelig ide! :) Helst en lukket gruppe så alle vores venners vægge ikke bliver spammet med bryllupsfnidder ;)

0

Annonce ♥

Her er det også d. 16. maj :)

Vi har styr på følgende:

Kirke, præst, reception og feststed (samme sted), fotograf, mad, drikke, pynt, brudebuket og blomster til bordene, invitationer.

Under bearbejdning:

MUSIK - jeg har skrevet til 2 DJ-firmaer, det ene 2 gange uden at få svar. Så nu har jeg prøvet et andet :)

Kjolen bliver der kigget på :biggrin: men bliver først købt lige op til, grundet vægttab.

....og så alt det andet der nu mangler :lol:

Sikke dog en dejlig dato 😄!! Men hold nu op hvor er jeg bagefter !

0

Vi skal giftes d. 15.08.15 og indtil nu er location og kok ordnet. Og så er musikken besluttet :wink: , næsten da, da vi er enige om at lave playlister. Nu skal vi så bare blive enige om hvad slags musik :tunge:

STD-magneter skulle komme i næste uge... og så skal vi så småt igang med vores invitationer.

Der er mange (i mine øjne store) detaljer som vi endnu ikke har styr på og det stresser mig en smule.

Men de skal nok komme... vi har jo tid endnu.

Og vi diskuterer endnu ang fotograf. :pokey:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Bliver helt glad på jeres andres vegne over at I ikke er alene om at være i god tid!! Til gengæld får jeg helt stress på!!

Vi er i øjeblikket i gang med at finde lokaler. Vi har reserveret nogle steder men mangler endnu at finde stedET. Vi har snakket med kirken (både vielse og reception) og har måske også fundet en præst, vi skal bare lige spørge hende først!!

Desuden bruger jeg timer (næsten dagligt :floejt: ) på at finde indspiration på nettet, Pinterest etc. med hensyn til kjole, opdækning, invitationer - ja det hele!!

Vielse højst sandsynligt i maj 2015 men kommer an på ledige datoer med bryllupslokaler.

Ihh ihh ihh - jeg må altså opdatere mit seneste indlæg!

Nu har vi nemlig

- Fundet datoen 16.maj 2015

- Fundet og reserveret kirken.

- Fundet og reserveret præsten (kan man reserve en præst? hmm vi har i hvert fald en aftale med præsten!)

- Lokaler er booket, underskrevet og forudbetaling er lavet.

- Er netop i gang med STD-kort som skal sendes ud snarest!!

:loveshower::loveshower::loveshower:

Edited by Rønnebær
0

Skal også giftes til næste år, engang i august *^^*!

Det bliver entent Hillerød slotkirken eller farum kirke.

Lokation til fest og reception er ikke valgt endnu, da vi er usikre hvor det skal være og hvor mange penge vi vil bruge på det.

Plus vi er uenige med hvor mange der skal med til festen, synes 58 er mange til festen, men ved heller ikke hvem vi vil undvære :)

Men vi har også kun været forlovet i 3 uger, men kan næsten ikke vente :')!

Er rigtig glad for at vi fandt denne side! I har sådan nogle kreative og flotte ideer til det hele. Plus i er så søde til at hjælpe alle sammen :D

0

Annonce ♥

Vi skal giftes D. 6/6 -15 og vi har booket kirken og jeg har fundet mine sko :) så er vi ikke kommet længere.. Kan man godt booke en restruant et år før man skal giftes.. Nogen som ved det ?? :)

Det kan man normalt godt. Men nogle steder vil nok synes, man er en værre bridezilla - det synes vores restaurant i hvert fald (sagt med et glimt i øjet selvfølgelig) :biggrin:

0

Vi skal giftes D. 6/6 -15 og vi har booket kirken og jeg har fundet mine sko :) så er vi ikke kommet længere.. Kan man godt booke en restruant et år før man skal giftes.. Nogen som ved det ?? :)

Det kan man normalt godt. Men nogle steder vil nok synes, man er en værre bridezilla - det synes vores restaurant i hvert fald (sagt med et glimt i øjet selvfølgelig) :biggrin:

Ha ha har også en lille bridezilla gemt i maven ;D vil bare gerne have de store ting overstået, så de er på plads :) så kan vi nemlig også begynde på invitationerne :D

0

Vores dato er d. 04-07-15

Kjolen er købt, skoene er købt, ringene er hentet i dag, vielses lokationen er fundet - skal dog bare lige søge om nogle få ting da det både høre under naturstyrrelsen og slotte/ kultur styrrelsen, vi skal have fundet et byrådsmedlem der også vil vie os.

Fest stedet er fundet, fotograf er booket, meget af pyntet/ decor er købt.

Men godt at høre jeg ikke er den eneste de er i mege god tid :wink:

Er det ikke på tide med en lille opdatering om hvordan det går nu, kan se det er noget tid siden der sidst er blevet skrevet herinde.

Opdatering fra os.

Der er styr på hvem der skal med til fest

Fest stedet er der nu betalt depositum

Min bryllupssko er blevet pimpet med lidt swaroski sten

Gæstebogen er blevet lavet (fotobog)

Brudebuketten er faktisk også lavet (masser af filt hjerter)

Pynten til bord dekorationer er færdig (også filt hjerter)

Forlover/ toastmaster er fundet

S-T-D kort er lavet og bliver sendt af sted i morgen

Stofservietter er købt

Vi har næsten styr på hvad vi skal have at spise

Generel bord opdækning er på plads. (er lidt pjattet med bordplanneren herinde) :loveshower:

Jeg må sige jeg nyder at have så god tid til at lave tingene.

Er spændt på at høre jer, hvor langt i er.

0

Wee, dejlig tråd :-)

Jeg er også 2015 brud og glæder mig! Der er kommet styr på ret meget nu, så nu går jeg lidt og ikke har noget at tage mig til de næste par måneder...

Kirken: Booket til D.18.04.15 kl.13.00

Sognegården: Reserveret til efterfølgende reception for ca.120 gæster.

Lokale: Fundet og booket. Nyt lyst, stort og lækket festlokale ved DR byen på Amager. Her er der rigeligt plads til de 67 nærmeste der er inviteret til selve festen om aftenen. Ovenikøbet med god plads til dansegulv og DJ.

Musik: Aftale på plads med dj

Mad: Booket, både kok og tjenere. Når vi nærmer os skal festmenuen bestemmes.

Drikkevarer: Der må vi på Tour The Flensborg i løbet af de kommende måneder - heldigvis er min kommende mand derfra, og hans forældre bor stadig i Flensborg, så de holder øje med gode tilbud på sodavand, øl og bobler mm. Vin regner jeg med at vi køber i Danmark når menuen er helt fastsat, så maden og vinen passer sammen. Derudover så kan man altid få pengene tilbage for uåbnede vine og så er det lidt lettere at det er i nærheden og ikke i Tyskland feks.

Tøj: Jeg skal til min første kjoleprøvning d.7 juni . Det blir sindssygt spændende. Det bliver til en hyggelig formiddag med min mor og mine to søstre.

Kage: ikke bestilt men jeg ville hører om i evt har erfaring med Føtex/Bilka? Vi talte med en der, som sagde at vi bare skulle sige hvordan den sku se ud og hvordan den sku smage, så ville de sørge for det? De er vel uddannede der ligesom i en almindelig bager? Prisen er god på 40kr kuverten, hvilket er bedre end 80kr (som andre steder her i Kbh området). Vi servere kagen til receptionen, så det kan godt hurtigt blive en dyr omgang kage :-)

Pynt osv : inspireres dagligt fra Pinterest, We heart it (app) og selvfølgelig fra all you fine Ladies here ;-)

Vi skal giftes her slut november og bestiller også kage fra Bilka (dog i Horsens). De er uddannede konditorer og har set billeder af kager de har lavet tidligere som bare er så flotte. Vi kan også bare få det, som vi vil have det med hensyn til bunde, pynt, smag mm. Jeg synes det er en super deal - 40 kr kuvertenden at der er begrænsninger til hvordan skal være. :-)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes d. 16. maj 2015, og har indtil videre styr på dette:

• Knivholt i Frederikshavn er booket til festen
  • Memorable.dk er booket til fotograf og DJ
  • Vi har et farvetema, som er fersken og mint
  • Vi har planlagt, at vi ikke har bordplan, men deler folk ud ved borde, og så må de selv finde en plads ved det bord
  • Der skal være buffet, men hvorfra ved jeg ikke

Øh, og det er ca. det. Vi har kun fokuseret på lokale og fotograf indtil videre, og så kommer resten hen af vejen. Jeg har slet ikke stress endnu. Læser på uni, så jeg har laaange ferie, hvor jeg kan nå en masse ;)

Lidt opdatering på vores bryllup.

• Jeg har booket tid til hår og makeup
  • Vi har booket tid i kirken
  • Jeg begynder at se på kjoler på onsdag
  • Jeg er igang med at lave borddekorationer, som består af syltetøjsglas med fersken- og mintfarvet tyl. Nogle glas bliver malet med kobberfarvet maling. Overvejer at støbe lys direkte deri, for at de holder længst muligt.
  • Gæstelisten er så godt som færdig!

Hmm, så er det vist nok det. Der mangler stadig nogle detaljer her og der. :wink:

0

Jeg har købt kjole, slør og sko

Vi har booket kirke, og restaurant

Vi har en fotograf og en videograf

og er godt i gang med at designe en invitation

Gæstelisten er vist også færdig (håber jeg - synes hele tiden der kommer flere på ;) )

0

Vielsesdato 15.08.2015 kl. 14.30

Kirken er booket

Feststed er booket

Kjolen er købt

Brudesko er købt

Farvetema valgt (tror vi nok): Hvid, sart lyserød og marineblå - passer det sammen!?

Har fundet på nogle DIY projekter, er bl.a. med inspiration fra en bruger herinde ved at lave glitter bordnumre og glitter rammer til menu/drinkskort til bordene

Kokken er reserveret

Gæstelisten er lavet - og folk har fået datoen af vide

Min mor er sat på opgaven om at lave stolebetræk

Hmm, har vi mon styr på mere.. Jeg kan ikke lade være med næsten dagligt at søge inspiration til alle mulige fede ting herinde og rundt på nettet :)

0

Uuh. NU har jeg jo være forlovet kun lidt over en måned, men der begynder da at ske lidt

Vi har ikke sat en dato endnu, da vi gerne vil sikre at et af de forsamlingshuse vi gerne vil have er ledige, og vi vil gerne lige ud og se dem inden vi booker, men det skal gøres snart.

Kjolen er mere eller mindre købt. Den bliver købt brugt og skal lige renses af sælger først, men hvis den ser ordentlig ud efter rens så bliver den købt.

Vi har fundet to forsamlingshuse som vi godt kan lide. Kedelige og neutrale indeni men dejlige omgivelser udenfor, hvilket vi også synes er vigtigt da vi jo regner med et august bryllup.

Pga. den indvendige kedelighed i forsamlingshusene er der også tænkt en del over oppyntning. Der er sat et tema; hvid (tyl blonder feminint og blødt) og marineblå (mere hårde linjer). Familie og venner er sat i gang med at gemme syltetøjsglas og vinflasker som skal omdannes til pynt.

vi er efterhånden ved at have sporet os ind på nogle få ringe vi godt kunne tænke os.

Så generelt set har vi taget alt det sjove først :)

0