Pleazure

2015-brude, hvordan går det?

126 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg følger lige med her. Kan se at mange af jer ikke har fået fat på en fotograf endnu. Hvis nogle af jer godt kunne bruge et knaldgodt tilbud, så syntes jeg I skal kigge forbi min hjemmeside www.michaelfotografi.dk

I år følger der en gratis bryllupsbog samt alle uredigeret billeder taget på dagen med i heldagspakken. Det er godt og vel en besparelse på 3000 kr. Jeg har allerede fået en del bookinger, men I skal hellere ikke snydes for tilbudet.

Håber at I syntes om billederne og tilbudet :wink:

post-64984-0-97373300-1416231612_thumb.j

0

Der lå lige en udfordring med fornavnet og profilnavnet men ved lige at skimme din planlægningstråd Agnete79 kan jeg se at den er god nok. Det jeg også kan se er at lige netop den del med lydkvaliteten er noget som betyder rigtig meget for jer/din gemal .:)

Det er mig der er en klaphat x 2 .:) .:) Bing & Nørgaard bruger betegnelsen "Den Gamle Danseskole" og kan derved meget nemt forveksles med "Den Gamle Danseskole" på Alhambravej hvor man har disse restriktioner (som jeg har talt lidt med en 3. kunde om). Det jeg kan se ud af Bing & Nørgaards hjemmeside er at der er musikanlæg på stedet men der står ikke direkte noget om at man skal bruge det og faktisk aner man (jeg) heller ikke hvordan kvaliteten af det udstyr der står er, hvorimod man gerne er det på Alhambravej foruden. .:) Jeg vil lige forhøre mig i netværket om kvaliteten af det udstyr der står og om der er et egentligt krav om at man skal bruge anlægget på stedet - Mere så vi er 100% sikre.

I øvrigt en dato hvor en af vores stamkunder blev lidt "knotten" over at jeg ikke kunne spille til datterens konfirmation da de henvendte sig i sidste måned men han er vist nok blevet overbevist om at en af de øvrige DJ's kan gøre det lige så godt og at jeg er lovet ud til ovenstående hvor der efterspørges noget mere specielt - i hvert fald under selve middagen.

0

Puha, var ved at være bekymret for om vi skulle ud og finde et nyt feststed:-)

Da jeg oprettede mig som bruger herinde havde jeg ikke troet, at jeg nogensinde skulle skrive noget og derfor valgte jeg et meget misvisende navn, som dog er meget nemt for mig at huske. Kan godt forstå, at det er kilde til forvirring :-)

0

Annonce ♥

Ha ha det med brugernavne kan godt være en udfordring for mig nogle gange - :) Men som bruger herinde skal man jo også være klar over at alle udefrakommende kan læse det meste og der kan anonymitet også være en god ting at have i baghovedet i forhold til gæster/venner m.v. og det man kan kalde "privatlivets fred". Gælder jo sådan set også for os i forhold til bryllupsklar. Er der brugere som ikke nævner noget om at de har booket os til bryllupsfesten ja så gør jeg det heller ikke .:)

Jeg går selv meget op i at lydkvaliteten er i orden (hvad din H2B også gør ud fra hvad jeg kan se af korrespondancen) og er vel lidt nørd på det område (plejer at sammenligne det med brudenes DIY projekter) og derfor følger jeg den som sagt lige til dørs via netværket.

0

Vielsesdato er 8/8- 2015 :)

lokalet er booket, samme sted skal vielsen finde sted.

Giftefoged er klaret, det er en ven fra kommunen.

STD er klaret og er et stort hit :)

Diverse pynt er lavet og færdige.

mad, ja der skal vi lige have grøn lys fra familie der avler slagtedyr. Jeg er selv uddannet tjener, så kokkevenner har jeg en del af.

Drikke bliver indkøbt på søndag, hvert fald noget af det.

Kjolen skal jeg prøve næste uge og jeg GLÆDER mig. :)

0

De af jer der har lyst, kan i ikke smide et par fotos af jeres DIY eller indkøb - STD, invitationer, bordpynt, kjole og hvad i ellers har styr på so far? Jeg er ved at have styr på vores stil, så det er allermest for hyggens og interessens skyld :cheerleader3:

0

ÅÅrh hvor skønt at høre at, der er andre end mig der er ude "i go tid" Min kommende mand syntes det er alt for tidlig..

Datoen er d.19/9 2015 Kirken er bestilt. Lokalet er også bestilt. Maden er jeg ved at hente priser ind på. Fotograf er også bestilt. Ringe er kikker vi på (meget svært da jeg gerne ville have noget anderledes) Toastmaster er bestemt, hun har ikke sagt ja endnu. Jeg må ikke fortælle mine veninder det endnu :a1221: Hvilket jeg har meget svært ved :tunge: Invitationer har jeg sådan set bestemt skal bare købes... Jo, syntes jeg er godt med :cheerleader3: Og slanke kuren er også godt i gang....

0

Annonce ♥

Hej alle sammen :)

vi skal giftes d 14-3-2015

Udover det jeg har skrevet en gang, nederst, nu lettere opdateret. Har jeg været i smashbox hos stylebox og få lagt make-up med en masse gode fif, kan varmt anbefales selvom man bruger make-up hver dag. På torsdag skal jeg have prøve sat mit hår, glæder mig som et lille barn...

Jeg har lavet en lille papir "laps" der skal pynte servietten med vores monogram. Bestilt tid til "naturlige" bambi vipper tre dage før brylluppet, det samme gælder negle jeg har besluttet der skal være naturlige med sølvkant på spidsen i mandelform. Har forstærkning på min egen negl, så de har fået en fin længde.

Vi magler stadig ringe da vi har haft mange kriser med dem. Håber den løsning vi nu har fundet lever op til forventningerne og vi modtager dem nok først en uge før brylluppet GISP!

(Vi/jeg har til nu ordnet:

-feststed booket

-kjole købt og slør, troede jeg ikke jeg skulle have ;)

-kok og menu er der styr på.

-er selv frisør men har booket min veninde til det den dag ;)) (make-up klarer jeg selv.)

-vidner og toestmaster er fundet (forlover på plads)

- gavekordinator under udpakning er fundet

-fotograf er sparet væk men har bedt en veninde forsøge sig så godt hun kan. ( har udarbejdet en liste over hvem der skal tages billeder af og hvornår efter vielsen, sp folk er klar og ved hvornår de kan køre videre. Gør det også en del lettere at være den der tager billeder)

-invitationer er ved at blive afleveret (er afleveret)

-bordkort er ved at blive lavet ( synes de blev for meget og er nu gået over til helt alm. hvide bordkort.) og pynten balloner pom pom led lys osv er købt. lomme servietter er købt.

-kirken er booket

- veninde er sat på bryllupskage projektet. (Vi har lavet en prøve mums...)

Det er en del faktisk, men der mangler massere af hejs.)

Edited by våw
0

Puha syntes især i disse dage at jeg er lidt stresset. Kan simpelthen ikke finde hoved og hale i noget som helst. Vi skal giftes d. 18.04.2015 og har følgende tjek liste :

Lokale booket - Mangler at få bekræftet duge, servietter og sidste fremvisning i marts, samt nøgle udlevering.

Møde med toastmaster - afventer en dato i marts.

Møde transport - d. 18/2

Dj - mandens projekt. udstyr til Dj skal lejes og pris aftales.

Kok - Menu bestemt, mangler menu kort, endelig bekræftelse på serverings personale, samt kage, samt snacks.

Velkomst drinks - købt, hentes d. 28/2

Drikkevarer - evt. brudepiges forældre køber i Tyskland ( huskeliste er sendt ) ellers købes i marts.

Nat mad - skal handles i ugen op til.

Brunch - skal have det endelig bekræftet af madmor i marts.

Kjole - hentet og skal dampes fredag morgen.

Blomster - købes onsdagen morgen på grønttorvet i ugen optil brylluppet.

Bordplan - laver i løbet af de næste uger.

Bord pynt - de sidste vaser skal laves og prøve opsætning skal laves i den første uge i marts.

Prøve opsætning og make up - imorgen d. 12/2

Værelses fordeling - Best man skal sættes ind i opgaven om at fordele værelserne ugen op til.

Smoking til manden - købt, skal rettes, samt slips og sko købes i løbet af marts.

Endelig betaling af de tilstødende sommerhuse - betales i denne uge.

Dagen før dagen:

· Uddel opgaver, så ingen render hovedløse rundt

· Fold pompom’er ud og hæng dem op

· Stil borde og stole frem

· Dække borde

· På bordene skal der være: hvid dug, service, lysestager i træ 2 x sæt á 3 stk.,små vaser med blomster, flydelys

· Sætte tandstikker på bordene

· Lave isterninger

· Drikkevarer på køl

· Anrette Gæstebog, Husk kuglepen eller sort tush

· Lægge bordkort på

· Opstil gavebord – Gavekoordinator skal huske kasse til kort og liste at skrive på ( Svigermor )

· Toastmasterklokke på plads

· Gøre barbord klar – Glas og sugerør

· Samle barting til om aftenen et sted til tjenere: Shaker, drinksmåler, sugerør,drinkspinde, drinkskort

· Hæv kontanter til betaling af leverandører: tjenere, stylist

· Arranger frokost til bryllupsdagen

· Hæng brudekjole op

· Hæng gommens tøj op

- Arranger blomster.

· Tag billeder af alting

Bryllupsdagen:

Inden vielse:

· Frisør kl. 08:00

· Spis frokost

· Gom og/eller forlover henter brudebuket, brudepigebuketter og knaphulsblomster

· Kirken pyntes – Blomster ( svigerforældre, blomster bliver købt onsdag på grønttorvet )

· Forlover skal huske ringene

· Husk at drikke vand + vandflaske i bilen

· Husk brudebuket

· Husk knaphulsblomster

· lipgloss i brudetaske

Dagen efter brylluppet:

· Hvem sørger for transport af os og gaver dagen derpå

· Ryd op

· Pak de ting, som vi ønsker at gemme

· Smid resten ud

Ugerne efter brylluppet:

· Send takkekort ud til alle der har sendt/givet kort og/eller gaver

· Meddel arbejdspladser, bank, læge, pas etc. om navneændringer

· Velkomst til middag – toastmaster

o Rygning tilladt på forskellige tidspunkter

Pakkelister til brylluppet:

· Bryllupsundertøj – til dag og nat

· Strømpebånd

· Strømper

· Lipgloss

· Mintpastiller

· Brudetaske

· Brudesko

· Brudekjole

· Almindelig make-up

· Kjole til dagen derpå

· Tandbørste

· Tandpasta

· Shampoo + Balsam

· Deo

· Parfume

· Vabelplaster

· Vatpinde

· Vatrondeller

· Pincet

· Hårelastikker + spænder

· Creme

· Make-up fjerner

· Hårlak

· Morgengave

· 2 sæt håndklæder

· 1 sæt sengetøj

· Mobil + oplader

· Ringene

· Habit

· Skjorte

· Slips

· Undertrøje·

· Sko

· Underbukser x 2

· Hårvoks

· Creme

· Parfume

· Deo

· Sæbe

Bryllupsting

· Huskelister

· Bloklys

· Fyrfadslys

· Flydelys

· Lighter / tændstikker

· Tandstikker

· Vaser

· Trælysestager

· Gæstebog

· Pompom’er

· Gaffatape / superlim til evt. reperationer

Håndklæder, viskestykker, karkklude, opbevaringsbøtter.

Kan i få øje på noget vi mangler og har i evt. en tjekliste som jeg kan få lov til at se :)

Hilsen Chris

0

Annonce ♥

Næsten ikke er styr på noget ? Kirken, lokaler og musik/dans er booket, Så er der da styr på de væsentligste ting (udover mad, evt. fotograf og kørsel). En god regel er at få de ting som kræver ekstern involvering på plads først og det er vel netop hvad I har gjort. Så kan man sysle om de små detaljer efterfølgende hvor man ikke er afhængige af andre end sig selv og gæsterne . :) Kirke og lokaler er det væsentligste da der jo kun kan være en vielse og en fest på den dato/tidspunkt og det sted man ønsker sig, hvorimod langt de fleste cateringfirmaer m.v. leverer til flere på samme dag.

Der gik flere år herinde før jeg fandt ud af hvad begreber som DIY, STD, H2B og V2B betød. . :)

STD, H2B og V2B - UPSS.. det har jeg endnu ikke fundet ud af?? :wink: Men måske lærer jeg det sikkert en gang.

ege art

0

Friberg:

Jeg så lige en anden brud herinde give en forklaring på den 15/8-2015

Hvis man lægger 8-tallet ned, så bliver det til uendelighedstegnet. Altså: 15 - uendelighed - 15

Tal er magiske :)

Genialt - den havde jeg ikke tænkt på. :wink: Det er sikkert så en dato - man skal være opmærksom på.

ege art

0

Vi skal giftes d. 19. September og har INGEN stress på endu. Men har også haft en "køreplan" fra start og det har betydet meget for os.

Sådan ser det ud lige nu med planlægning:

Farve tema: lyse lilla - sølv - hvid

kirke: booket

Brudekjole: valgt - købt

Brudesko: Valgt - købt!

tøj til gom: Købt

invitationer er klar: Ikke sendt

borddækning/pynt: under proces

brude pige kjoler: på plads

Toastmaster: på plads

Bridesmaide: min veninde

Bordplan: den var på plads efter 20 min ( det var SÅ vildt :loveshower:

Så alt i alt, syntes jeg vi er kommet langt. Nu er det mere hygge ting og små ændringer undervejs.Det giver en kæmpe ro og jeg NYDER nu, at vi har de vigtigste poster på plads. :oops:

Har dog nogle små, mini zilla anfald af og til - smiler. (y) Har meget kort hår og er meget itvivl om, jeg skal ha slør på den store dag. Min kommende mand, syntes det er SÅ smukt og min veninde syntes det var "prikken" over I da jeg prøvede min brudekjole - Vi må se hvad det ender med???

Held og lykke til alle jer andre med Jeres planlægning. ()() Følger med på sidelinjen.....

0

Annonce ♥

std - upss - diy = ?

STD = Save the date. En slags præinvitation man kan give ud når man kender datoen men ikke detaljerne endnu. De første par gange jeg så udtrykket var jeg meget forvirret, for i den øvrige engelsksprogede verden står std for sexually transferred diseases. :oops:

Upss = ?

DIY = do it yourself.

0

std - upss - diy = ?

STD = Save the date. En slags præinvitation man kan give ud når man kender datoen men ikke detaljerne endnu. De første par gange jeg så udtrykket var jeg meget forvirret, for i den øvrige engelsksprogede verden står std for sexually transferred diseases. :oops:

Upss = ?

DIY = do it yourself.

takker :-)

0

Annonce ♥

Hej Shinokay

Jeg vil da meget gerne se Jeres invitationer - så "hit med billeder" :)

Vi skal giftes den 29. aug i år og er ikke særligt langt med noget endnu. Dog er kirken booket, vi ved hvem der skal lave bryllupskagen, nogenlunde hvem der står for maden, min mor er frisør og klarer det med håret, dekorationerne har vi også fået sat et navn på, så ja - alligevel en smule overblik, men ikke så meget endnu. Invitationer laves og sendes i marts, vil jeg tro, men vi er begyndt at nævne datoen for de kommende gæster. (vi holder bryllup hjemme i vores egen have, så derfor er vi ikke så afhængige af at skulle "booke" diverse steder osv.).

0