Rakama

Ris til risposer

8 indlæg i dette emne

Jeg håber der sidder nogle tidligere eller kommende brude, som vil dele deres viden og erfaringer med hensyn til den ris der skal i risposerne, og kastes efter brudepart for at symbolisere frugtbarhed.

Hvor lang tid før brylluppet kan klargør risen og pakke dem i tyl?

Har hørt at risen skal vaskes/skyldes, for ikke at give hvide mærker på bl.a. gommens tøj. Men hvordan har i tørret det bagefter og hvor længe skal det ligge til tørre?

Er der nogen, som ved hvilken type ris man skal anvende? Grødris, jasmin ris osv.. Nok bare ikke brune ris :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte alm. hvide grødris, da de er pænest. Jeg skyllede bare 2 x2 kg i en sigte, lod dem dryppe af, og fordelte dem på en bakke og i solen i et par timer, og så til næste dag. Knastørre og uden at give pletter. Jeg tror du sagtens kan lave dem 1 mdr. før hvis de ligger tørt, og er 100% tørre inden du pakker dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte alm. hvide grødris, da de er pænest. Jeg skyllede bare 2 x2 kg i en sigte, lod dem dryppe af, og fordelte dem på en bakke og i solen i et par timer, og så til næste dag. Knastørre og uden at give pletter. Jeg tror du sagtens kan lave dem 1 mdr. før hvis de ligger tørt, og er 100% tørre inden du pakker dem.

Helt enig!

Du kan lave dem i lige så god tid du har lyst, bare risene er tørre. Jeg begik den fejl ikke at tørre risene nok (de tørrede bare et par timer på en bakke i køkkenet). Da jeg havde lavet alle poserne lagde jeg dem forsigtigt i pose. Et par uger senere var de GRØNNE AF MUG! Dog ikke de øverste, så jeg skulle bare have opbevaret de færdige risposer på en bakke eller stor kurv, ikke i en plastik pose. :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med V.S, jeg skyllede også mine i et dørslag men tørrede dem på et viskestykke, de er tørre rigtig hurtigt..Lavede også mine 1 måned før, uden problemer..Men skulle lave mange, da vi også lavede bordkort af dem :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer