Sign in to follow this  
Followers 0
tajamus

Musik hvor længe?

7 posts in this topic

Min H2B og jeg er lidt uenige om hvor længe musikken skal spille, og om vi skal pakke gaver op på dagen. Vi skal vies kl 14.30 hvorefter turen går til fotograf mens gæsterne kører til forsamlingshuset. Her bliver der serveret kaffe, øl og vand ned lidt chips og småkager. Vi regner med at vi selv er i forsamlingshuset omkring kl 17 og serverer velkomst kl 17.30 og går til bords kl 18. Efter middagen strækker vi ben mens der bliver ryddet af og stillet om til kaffe og bryllupskage lige før eller lige efter brudevalsen, afhængigt af hvor længe middagen har taget og derved hvad kl er blevet. Min h2b mener at musikken skal spille til kl et, fordi kl så er ved at være to inden der er natmad, hvor jeg mener de bør spille til kl to, med fare for at de ældre tager hjem uden natmad. Min vurdering er at vi tidligst vil få kaffe kl 23 og to timers dans syntes jeg ikke lyder af meget. Hvad gør I andre?

0

Annonce ♥

Vores Dj stille op i festlokalet mens der var reception i et andet lokale. Så var musikken klar under maden… Næsten ikke nødvendigt med alle de indslag vores gæster kom med :) Vi dansede brudevals lige inden midnat og derefter var der natmad og dans.

Han blev til festen sluttede kl. 6 næste morgen.

0

Vi lukkede og slukkede kl lidt i 6 også næste morgen :-) Men det er jo også hvem man er og hvor festglade jeres gæster er..

Det med at pakke op gjorde vi på selve dagen, så man også kunne takke dem som var der, men kan godt kan se tiden er lidt presset...

0

Det er meget svært at sige på forhånd og særligt når det er i et forsamlingshus hvor der ikke er nogen tidsbegrænsning på. Der er det noget andet på et feststed hvor man på forhånd ved at festen skal slutte kl. 2 med mulighed for at købe ekstratimer mange steder. Nu siger du ikke noget om hvilken form for musik I skal have men hos flere er det muligt, på samme måde som med feststederne at købe ekstratimer. Vi har selv valgt det princip at det folk køber/booker er en musikløsning hvor de ved at der er musik fra festen starter til festen slutter om den så slutter kl. 2 eller kl. 5. Derved skal brudeparret ikke bøvle med økonomiske overvejelser på deres livs dag (nogle steder skal de så som sagt i forhold til feststedet).

0

Annonce ♥

Vi har booket en duo der også spiller under maden. Og det lyder ikke til at kl et er længe nok, så nu overvejer vi om vi skal booke bandet til at spille en time mere, eller om vi skal lade en jukeboks overtage kl 1

0

Ved mange af de fester vi er ude til er natmaden bare et kortvarigt ophold hvor der fortsættes bagefter og ofte er der også musik og dans under natmaden. Som regel bare mere afdæmpet. Andre steder går gassen lidt af ballonen med natmaden. Det er meget forskelligt fra selskab til selskab. Det er heller ikke nogen skam at slutte en fest når den er på toppen. Eksempelvis kl. 2 men med tanke på at brudevalsen mange steder først danses et sted mellem kl. 23.30 og 24 så er kl. 1 måske lige tidligt nok hvis der vel at mærke også skal være plads til lidt dans.

Jeg ville nok vælge at booke en ekstratime hos bandet ud fra en betragtning om at det kroner/øremæssigt nok bliver det samme. En jukeboks koster typisk ca 1.800 kr. og det er måske lidt meget at bruge hvis den ikke skal bruges til andet i øvrigt. En ekstratime hos bandet ligger formentlig heller ikke langt fra den pris, hvis den da ikke er lavere.

0