Helbech

Jeg mangler hjælp til min gæstebog/fotobog... Hjælp !

8 posts in this topic

Hej Derude :)

Jeg har købt en - syntes jeg selv - rigtig fin gæstebog.

Og planen er nu at jeg vil have de fine sider i - som er fundet herinde - hvor gæsterne udfylder siderne. Og så tilføjer jeg et billede af dem der har udfyldt. Således at jeg får en bog med hilsner, billeder og minder.

Bogen der sådan ud ..

post-53384-0-01187700-1401306968_thumb.j

0

Annonce ♥

Indeni ser bogen sådan ud..

post-53384-0-79501700-1401307062_thumb.j

0

Her kommer mit problem... Jeg har fundet disse flotte sider herinde.. Men vil gerne have dem med brun farve/tekst..

Samt ændret lidt på navnene og sådan :)

post-53384-0-63048500-1401307171_thumb.j

Er der nogen der kan hjælpe mig med det ??

Vi skal giftes 21.06.. så har vist lidt travlt :)

K. Karina

0

Hej Karina,

At foretage de ændringer du ønsker er meget svært uden kildefilen. Billedet du har fundet er ikke i verdens bedste opløsning, og selv hvis man printer den som den er nu vil resultatet være grynet og uskarpt.

Det nemmeste - når nu du ikke har kildefilen - ville efter min bedste overbevisning faktisk at starte forfra og lave et nyt layout i word eller publisher (jeg går nemlig ud fra at du ikke har/kender InDesign), hvor du lader dig inspirere af denne side.

Normalvist ville jeg tilbyde min hjælp, men jeg har desværre ikke rigtig mentalt overskud til den slags for tiden.

Hvordan vil du i øvrigt få det ind i din fine gæstebog? Tage siderne ud af og printe direkte på dem? Eller printe på separat papir og klistre det ind? Jeg spørger af ren nysgerrighed. :)

0

Annonce ♥

Hej Karina,

At foretage de ændringer du ønsker er meget svært uden kildefilen. Billedet du har fundet er ikke i verdens bedste opløsning, og selv hvis man printer den som den er nu vil resultatet være grynet og uskarpt.

Det nemmeste - når nu du ikke har kildefilen - ville efter min bedste overbevisning faktisk at starte forfra og lave et nyt layout i word eller publisher (jeg går nemlig ud fra at du ikke har/kender InDesign), hvor du lader dig inspirere af denne side.

Normalvist ville jeg tilbyde min hjælp, men jeg har desværre ikke rigtig mentalt overskud til den slags for tiden.

Hvordan vil du i øvrigt få det ind i din fine gæstebog? Tage siderne ud af og printe direkte på dem? Eller printe på separat papir og klistre det ind? Jeg spørger af ren nysgerrighed. :)

Hey :)

Jamen min plan er at printe dem ud på papir, og så få gæsterne til at skrive på dem til festen.. og så klistre dem ind bagefter. Jeg vil klippe kanterne med en speciel saks så de ikke bare er helt lige. :)

Jeg ville gerne selv kunne lave dem.. men jeg bruger primært word. Og mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg får de forskellige billeder i brun. Når man finder dem på nettet så er de oftest sorte.

0

Hej Karina,

Hey :)

Jamen min plan er at printe dem ud på papir, og så få gæsterne til at skrive på dem til festen.. og så klistre dem ind bagefter. Jeg vil klippe kanterne med en speciel saks så de ikke bare er helt lige. :)

Jeg ville gerne selv kunne lave dem.. men jeg bruger primært word. Og mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg får de forskellige billeder i brun. Når man finder dem på nettet så er de oftest sorte.

Hvis du har det som et billede, kan du læse det ind i paint og ændre farven der..

Ved ikke hvor godt du kender paint, men har du f.eks. billedet i sort vælger du først den ønskede farve, så maler spanden og trykker derefter på det sorte område du vil have ændret.. Medmindre der er forskellige sorte nuancer i billedet, skulle hele billedet nu gerne få den ønskede farve..

Ved ikke om det gav mening..

0

Det skal nok blive fint med kantsaks :)

Nej den slags grafikker laves oftest i sort, da det er det mest brugte. Du kan prøve at søge på f.eks. "heart icon brown" "swirl icon brown" osv. i google billedsøgning, men du kan nok ikke kamme den samme nuance af brun heller...

Prøv som Rakama siger, selv at farve billederne i Paint. Jeg er ikke sikker på det bliver helt godt, men det er da et forsøg værd. :)

0

Ja jeg kender godt paint.. Problemet er bare at jeg nu har MAC istedet for Microsoft.. Og den udgave af paint jeg har , er vist en prøve.. så kan ikke få lov til at gemme det jeg har lavet :( Jeg må se om jeg ikke kan købe programmet.. :)

0

Annonce ♥