Camilla_krøier

DIY hjerte sukkerknalder

32 indlæg i dette emne

Jeg er snart igennem hele produktionen af sukkerknalder så her kommer lige en lille guide hvis andre får lyst....

Jeg har købt nogen siliconeforme med mini hjerter (hjerterne er ca på størrelse med alm sukkerknalder).

Vælg forme der ikke er for store, dels fordi de så indeholder for meget sukker hvis man kun vil have sødet kaffen/teen lidt, dels fordi det så tager rigtig lang tid at tørre dem....

Jeg har lavet nogen med alm sukker og nogen med rørsukker... Umiddelbart er alm sukker noget lettere at få helt pæne da sukkerkornene er mindre (man kan evt smide rørsukkeret i foodprocessoren så det bliver lidt finere)

Man kan også bruge farin eller muscovado sukker hvis man f.eks. skal servere irish coffee (de "våde" sukkertyper skal ikke tilsættes vand).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bland sukker og vand i en skål til en konsistens som letfugtet sand, jo vådere blandingen er jo længere tid skal den tørre....

Jeg har brugt ca 1 spsk vand til 1/2 cup (1,25 dl) alm sukker og ca 1/2 spsk vand til 1/2 cup rørsukker (den bliver meget hurtig våd) bland godt..... 1/2 cup passer ca med hvad der kan være i en af mine forme....

post-72085-0-60923000-1401527523_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når alle hjerter er helt fylde og presset godt kører man over med bagsiden af en kniv så overskuds sukkeret skubbes af....

Efterfyld evt. hvis der er nogen der har fået taget toppen....

Den overskydende sukker kan smides i en tætlukket plastpose og genbruges til næste portion, eller spredes ud på bagepapir og tørres til en omgang hjemmebag....

Sæt derefter til tørring (mine har stået i vindueskarmen i solen da jeg er et utålmodigt menneske) dagen efter kan man prikke lidt og evt prøve at tage et hjerte op og se om de er gennemtørrede (igen, dem af alm sukker tørrer hurtigere end dem af rørsukker)

post-72085-0-70832600-1401527943_thumb.j

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De færdige sukkerknalder.....

Man kan hvis man ønsker lave farvet sukker ved at udskifte noget af væsken med farve... Vær opmærksom på om farven har en smag i sig selv....

En tidligere bryllupsklar DIY med lilla hjerter der er udstukket i stedet for støbt i form: http://www.bryllupsklar.dk/forum/73394/lilla-sukkerknaldehjerter.html/

post-72085-0-95160300-1401528273_thumb.j

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg er også godt tilfreds med dem... Lige da jeg fik formene hjem fortrød jeg næsten og synes at det måske var lidt fjollet at bruge tid på, men nu hvor jeg står med omkring 1 kg færdige så synes jeg faktisk at det er en fin lille detalje

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er rigtig fine :) Jeg har forsøgt mig med at stikke dem ud, og det er ikke nemt! De blev i hvert fald ikke så fine og ens som dine :wink:

Nej jeg var så doven så jeg på på forhånd bestemte at jeg ikke gad udstikke dem ;-) umiddelbart tænker jeg det er svært at få dem lige høje når de skal udstikkes

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er rigtig fine :) Jeg har forsøgt mig med at stikke dem ud, og det er ikke nemt! De blev i hvert fald ikke så fine og ens som dine :wink:

Nej jeg var så doven så jeg på på forhånd bestemte at jeg ikke gad udstikke dem ;-) umiddelbart tænker jeg det er svært at få dem lige høje når de skal udstikkes

Præcis, det var det med højden!! Det blev et meget ujævn resultat, og de flød også en smule inden de tørrede. Opgav simpelthen projektet :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er rigtig fine :) Jeg har forsøgt mig med at stikke dem ud, og det er ikke nemt! De blev i hvert fald ikke så fine og ens som dine :wink:

Nej jeg var så doven så jeg på på forhånd bestemte at jeg ikke gad udstikke dem ;-) umiddelbart tænker jeg det er svært at få dem lige høje når de skal udstikkes

Præcis, det var det med højden!! Det blev et meget ujævn resultat, og de flød også en smule inden de tørrede. Opgav simpelthen projektet :blush:

Jeg har lige fyldt sidste portion i plastboksen.... Har helt sikkert lavet rigeligt ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er rigtig fine :) Jeg har forsøgt mig med at stikke dem ud, og det er ikke nemt! De blev i hvert fald ikke så fine og ens som dine :wink:

Nej jeg var så doven så jeg på på forhånd bestemte at jeg ikke gad udstikke dem ;-) umiddelbart tænker jeg det er svært at få dem lige høje når de skal udstikkes

Præcis, det var det med højden!! Det blev et meget ujævn resultat, og de flød også en smule inden de tørrede. Opgav simpelthen projektet :blush:

Jeg har lige fyldt sidste portion i plastboksen.... Har helt sikkert lavet rigeligt ;-)

Det er altid svært ikke at lave rigeligt (af alting :floejt: ) men i en flot glasskål på kaffe bordet, det bliver jo næsten en dekoration i sig selv :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er rigtig fine :) Jeg har forsøgt mig med at stikke dem ud, og det er ikke nemt! De blev i hvert fald ikke så fine og ens som dine :wink:

Nej jeg var så doven så jeg på på forhånd bestemte at jeg ikke gad udstikke dem ;-) umiddelbart tænker jeg det er svært at få dem lige høje når de skal udstikkes

Præcis, det var det med højden!! Det blev et meget ujævn resultat, og de flød også en smule inden de tørrede. Opgav simpelthen projektet :blush:

Jeg har lige fyldt sidste portion i plastboksen.... Har helt sikkert lavet rigeligt ;-)

Det er altid svært ikke at lave rigeligt (af alting :floejt: ) men i en flot glasskål på kaffe bordet, det bliver jo næsten en dekoration i sig selv :wink:

Ja hvad pokker, det er jo bare sukker så det har ikke kostet alverden....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hva skal fu have for den, og hvor skal den miligvis hentes ?

Jeg har 2 stk og jeg vil gerne sælge dem til 10/stk plus evt porto....eller de kan hentes i København...

UHH... jeg vil meget gerne købe en form! Jeg har været på jagt efter en ordentlig størrelse uden held, de bliver hurtigt for store..

Men de her er helt perfekte :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hva skal fu have for den, og hvor skal den miligvis hentes ?

Jeg har 2 stk og jeg vil gerne sælge dem til 10/stk plus evt porto....eller de kan hentes i København...

UHH... jeg vil meget gerne købe en form! Jeg har været på jagt efter en ordentlig størrelse uden held, de bliver hurtigt for store..

Men de her er helt perfekte :cheerleader3:

De er desværre begge solgt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hva skal fu have for den, og hvor skal den miligvis hentes ?

Jeg har 2 stk og jeg vil gerne sælge dem til 10/stk plus evt porto....eller de kan hentes i København...

UHH... jeg vil meget gerne købe en form! Jeg har været på jagt efter en ordentlig størrelse uden held, de bliver hurtigt for store..

Men de her er helt perfekte :cheerleader3:

De er desværre begge solgt....

Øv øv, kan jeg måske få et link til den model du har købt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer