Andrea G. J.

To kvinder i København. Beretning: Reception+location s23

456 posts in this topic

Hej med jer :)

Jeg har kigget lidt rundt og er virkelig glad for de tilgængelige planlægningstråde (tak!), og jeg vil selv prøve at få lidt overblik.

Og som jeg har set mange gange i andre tråde, vil jeg gerne bede om at folk, der kender os, ikke læser med. Jeg vil gerne overraske :)

Indlæg: Se hendes forlovelsesring her -- Milepæl + i morgen frier jeg! -- Booket kantinen på mit arbejde -- Frieri nummer 1! -- Brudekjoleinspiration/bøn om hjælp -- Frieri nummer 2! -- Update på vielsesperson og mad - Papirhalløj -- Jeg skal prøve kjoler i dag! -- Første kjoleprøvning -- Booket fotograf og dj! -- Caketopper bestilt! -- Milepæl: Ti måneder -- Anden kjoleprøvning -- Cake topper er shippet -- Cake topper er kommet -- Milepæl og 3. kjoleprøvning -- JEG HAR FUNDET MIN KJOLE! - Opdatering med blomster-, ring- og kagevalg -- Gæstebog er bestilt -- Locationbilleder -- Sko! -- Frisure -- Skrædder, øreringe og taske -- Invitationerne er klar! -- Frisør+makeup og noget blåt -- Endelig menu, nye brudepiger og skrædderbesøg -- Ankelkæde, negletanker og en dårlig overraskelse -- Milepæl og fototjekliste -- Vielsesringe -- Øreringe er shippet -- Strømpebånd -- Øreringene er ankommet -- Sneak peek på engagement shoot -- Milepæl, makeup, frisure og s.u.-tanker -- Billedspam fra forlovelsesshoot -- Milepæl: 1½ måned og møde med vielsesperson -- Polterabend -- Milepæl og gæstebog -- 10 dage og opdatering -- Bordkort og menukort -- En uge! -- 3 dage tilbage -- SNEAK PEEK PÅ TO GIFTE KØBENHAVNERKONER! -- Fotografens sneak peek -- Start på beretning: Aften før og min morgen part I

Jeg har hugget min liste fra Pilles planlægningstråd

Liste over ting, der skal fixes. Grøn er fixet, pink er overvejelsesfasen, sort er uafklaret

Bør ordnes hurtigst muligt:

Frieri nr 1. Frieri nr 2.

Fastsæt bryllupsdato - 8.8.15 - to evighedstegn :loveshower:
Lav gæstelister - vi bliver 32 hvis alle kommer (plus Kamillas ven og hans kæreste - måske. Hun har ikke besluttet sig endnu) 31! Og det er efter megen snak frem og tilbage samt en brudepige, der er blevet udskiftet :o
Læg et samlet budget for hele brylluppet - mindst 40.000 -- har måske 50-60.000 - her den 14. september siger budgettet 77.000 :o
Vælg og reserver kirke - vi har reserveret Kanalrundfarten
Vælg og reserver location - Kantinen på mit arbejde!
Arranger overnatning til bryllupsnatten - vi sover hjemme
Find tema - Urban Peach

STD - vi har ringet og skrevet til de fleste. Resten må bare få en invitation.

Bør ordnes 6-9 måneder før:
Vælg brommens forlover - Kamillas bror Nicolai
Vælg brudens brudepige - min veninde Djoeke fra Holland - jeg deler det ud mellem mine fem veninder.
Vælg hvem der skal føre bruden op - ingen. Min veninde går måske bagved eller foran.
Vælg toastmaster - Kamillas farbror Kim - har sagt ja.
Vælg vidner til båden - Veninde og bestman
Vælg gavekoordinator - vi pakker op dagen efter - kan selv notere.
Påbegynd ønskeseddel - penge til: bryllupsrejse, sofa, sofabord, bryllupsalbum.
Find, vælg og reserver: transport til og fra kirke. - ingen, vi går
Find, vælg og reserver: fotograf - Memorable.dk - kombiløsning med både fotograf og dj.
Find, vælg og reserver: musik
Find og køb topfigur - Mrs & Mrs caketopper bestilt!

Bør ordnes 6 måneder før:
Se på og køb brudekjole - JEG HAR FUNDET THE ONE :a1221: se billeder her og her
Brudens clutch - dropper taske
Brudens sko - størrelse 33 fra Zalando
Brudens smykker - Øreringe fra Etsy
Find, vælg og køb vielsesringe. 18 karat rosaguld fra Ragnar R. Jørgensen
Aftal indgravering med guldsmed
Informer toastmaster om hvilke opgaver det forventes, at han tager sig af
Påbegynd arrangering af evt. bryllupsrejse - vi har ikke råd
Udarbejd ønskeseddel til fotograf

Lav invitationer
Lav/Køb gavebog – bruger sidste side i gæstebogen
Lav/Køb gæstebog

Find, vælg og reserver: bryllupskage – endeligt antal prs. og smag

Find, vælg og reserver: Blomsterhandler

Find, vælg og reserver frisør og makeupartist

Bør ordnes 4 måneder før:
Vælg bryllupsmenu samt vine og øvrige drikkevarer i samspil med kokken
Send invitationer ud
Hent, udfyld og returner ægteskabserklæring
Tag kjolen til skrædder / få syet suit til brommen
Brommens sko
Færdiggør ønskeseddel

Lav menukort

Bør ordnes 3 måneder før:
Udarbejd diverse checkliste/to-do lister
Lav bordplan

Køb skilte til borde samt plancher med oversigt over bordopstillingen
Køb / Lav bordkort
Øv brudevalsen

Bør ordnes 2 måneder før:

Gennemgå svar på invitationer og udform de endelige gæstelister
Påbegynd ekstra skønhedspleje
Vælg og bestil blomster
Få sat prøvefrisure og lagt den ønskede make-up

Bør ordnes en måned før:
Hent vielsesringe
Kontroller af vi har modtaget prøvelsesattesten fra kommunen
Kontroller at navneændring er godkendt
Afhold møde med præst
Check op på, om alle har svaret på invitationerne
Tjek om tøj til brud og brom er helt perfekt

Betal for Kanalrundfarten

Bør ordnes 14 dage før:
Informer kok om det endelige gæsteantal
Vær sikker på at den udfærdigede bordplan holder
• Gå brudesko til - gælder også for brommen - glemte det. Ups!
Vælg tøj til dagen derpå + tøj under makeuplægning og hårsætning
Tjek brudekjole og habit
Afhold møde med toastmaster og gennemgå dagens program
Øv brudevals

Bør ordnes i ugen optil dagen:
Pak taske til brylluppet - Husk tøj til dagen derpå.
Pak dekorationer, pynt, skilte, bordkort, menuer etc. i en kurv - husk caketopper!
Check op på diverse checklister - Er alt på listerne
• Tjek op på alle leverandører

Bør ordnes dagen før dagen:
Køre til Holmen med drikkevarer, bordkort, bordpynt osv.

Bordene skal dækkes
Læg bordkort på

Bryllupsdagen:
Hav løbende korrespondance med toastmaster og sørg for, at han bliver inddraget i alle detaljer
Få sat hår og lagt make-up
Gør folk pænt opmærksom på, at du ikke må stresses
Modtag bryllupskage - Check op på, at den ankommer til tiden
Brom og/eller forlover henter brudebuket plus eventuel borddekoration
Nyd dagen! :heart:

Edited by Andrea G. J.
0

Annonce ♥

Brommen:

K er 27, uddannet dyrepasser men lige fået nyt job som kørende sælger i København.

Mig - bruden:

A er 25, unistuderende på KU og vil gerne være kommunikationskonsulent når jeg er færdiguddannet.

Vi mødtes på en klub i København for to år og fire måneder siden. Jeg boede på kollegie på det tidspunkt og hun boede i nærheden, så hun spurgte om vi ikke skulle følges hjem. Jeg var på cykel og hun ville give en taxa, men jeg ville ikke "skylde" hende noget. Fordi det sneede (det var den 28.januar), klokken var 5 og vi var stangbacardi, væltede vi på cyklen tre gange, før vi besluttede at gå (bortset fra at jeg på et tidspunkt lagde mig ned på Knippelsbro og lavede en sneengel og bagefter hoppede på cyklen, så hun måtte løbe efter :rolleyes: ). Vi brugte de første to måneder på absolut ikke at ville være kærester indtil jeg til sidst kapitulerede og spurgte om hun ville være min :).

Vi flyttede sammen i hendes lejlighed i sommers, selvom jeg syntes det var rigtig nederen at hun har boet her med en ekskæreste :td:

Hun havde en kat der hedder Arthur og i februar fik vi en lille pomeranianhvalp.

Os: (hende til venstre, mig til højre) og nedenunder Elliot.

post-62952-0-49700600-1401633597_thumb.j

post-62952-0-87743200-1401634952_thumb.j

Edited by Andrea G. J.
1

Uhh jeg tænker at 4000 kr for lokale midt inde i Kbh bliver svært medmindre i har kontakter til festlokaler i f.eks. private boligforeninger....

Vi skal give 3700 for vores receptionslokale (man kunne godt holde festen der hvis det var) men det er et sognehus ude på landet (set i forhold til indre by)

0

Annonce ♥

Tusind tak! :) Hvor er I søde.

Jeg er faktisk også blevet inspireret af Malou og hendes havnerundfart. Det er bare en fantastisk ide og så elsker vi begge København!

Ja, jeg tror også at vi bliver nødt til at trække på kontakter. Det var bare, hvis nu folk herinde kendte et godt sted. Jeg har efterhånden været hele internettet rundt :)

0

Velkommen til:)

Hvad med borgerhuset på Christianshavn? Kan ikke huske om det er det, det hedder. Det ligger lige ved metro stationen. Husker det som om, det ikke er så dyrt at leje! Og synes også jeg kan huske, at der er et museum ikke så langt derfra med en kanonkælder man kan leje... Ellers er spørgsmålet måske, hvor langt i vil rykke ud af Kbh? Hvad med en spejderhytte et sted?

0

Annonce ♥

Velkommen til:)

Hvad med borgerhuset på Christianshavn? Kan ikke huske om det er det, det hedder. Det ligger lige ved metro stationen. Husker det som om, det ikke er så dyrt at leje! Og synes også jeg kan huske, at der er et museum ikke så langt derfra med en kanonkælder man kan leje... Ellers er spørgsmålet måske, hvor langt i vil rykke ud af Kbh? Hvad med en spejderhytte et sted?

Tak! Jeg havde faktisk kigget på Beboerhuset, men valgt det fra af en eller anden årsag, men kigger da helt sikkert igen. Tusind tak!

Og tak til jer andre! Jeg føler mig meget velkommen :bunny_4:

0

Frieri:

Jeg vil gerne have så lang tid som muligt at være forlovet og forberede i, så jeg har planlagt at fri den 9. august i år. K hader ideen om at være forlovet mere end et år - hun er meget mere traditionel end mig - så hvis jeg gøre det den dag, har vi præcis et år :biggrin:

Det er altid hende, der laver mad og hun punker mig semitit om at jeg skal lave pandekager til hende. Vi bor på Amager tre minutter fra stranden og jeg har aldrig set en solopgang så jeg har tænkt mig at vække hende, tage hende ned i bilen og køre ud og spise pandekager i solopgangens skær. Problemet bliver at lave pandekager uden at hun vågner...

Jeg har desuden tænkt på at lave et PowerPoint show med billeder af os til lyden af Sara Bareilles "I Choose You" (hør på YouTube her) hvor det slutter med et slide med "Vil du gifte dig med mig?"

Det er megacheesy, men sådan er vi egentlig. Jeg kommer garanteret til at tude vildt meget.

Jeg har tænkt mig en ring i denne stil:

Den øverste er fra Maria Black og den nederste er fra SomoArt

post-62952-0-57577600-1401636352_thumb.j

post-62952-0-32287700-1401636359_thumb.j

1

Annonce ♥

Velkommen til.

Ved beboer/kulturhuse skal I lægge mærke til overdragelsestidspunkter. Vi fandt ud af, at det ikke ville fungere for os da man, så vidt jeg kan se, først kan komme ind samme dag og skal efterlade

stedet opryddet om natten. Det gad vi ikke, men det kan jo være anderledes for jer.

0

Jeg tror også det kan blive vanskeligt at finde lokaler i det prisleje i indre København hvorimod mulighederne er lidt bedre uden, hvad enten det så er på Amager, i Glostrup, Rødovre o.l. En mulighed kunne også være at tage fat i folk I kender som bor i boligkvarterer med tilknyttet beboerområde.

0

Annonce ♥

Velkommen til.

Ved beboer/kulturhuse skal I lægge mærke til overdragelsestidspunkter. Vi fandt ud af, at det ikke ville fungere for os da man, så vidt jeg kan se, først kan komme ind samme dag og skal efterlade

stedet opryddet om natten. Det gad vi ikke, men det kan jo være anderledes for jer.

Velkommen til.

Ja! Jeg synes også at 13-04 er et virkelig mærkeligt tidspunkt.. Så skal man betale 250 kr pr påbegyndt time "bagud". Så det bliver 500 kr ekstra for at kunne komme ind kl 11! det er da dyrt.

Vi kigger lige lidt mere rundt, min kærestes far har rigtig gode kontakter og jeg arbejder også et sted med gode locations...

Jeg tror også det kan blive vanskeligt at finde lokaler i det prisleje i indre København hvorimod mulighederne er lidt bedre uden, hvad enten det så er på Amager, i Glostrup, Rødovre o.l. En mulighed kunne også være at tage fat i folk I kender som bor i boligkvarterer med tilknyttet beboerområde.

Ja, vi overvejer lidt Amager, hvor vi bor, men ville gerne kunne gå fra kanalrundfarten. Lige nu er jeg meget kræsen med det, men når vi har researchet nok, bliver kravene nok nødt til at rykke sig..

Tak til jer andre! :biggrin:

0

Okay, har lige opdateret tidsplanen som jeg har hevet ud af et blad jeg fandt på en cafe :floejt:

Det første der skal gøres er at bestemme vielsessted, bestemme budget (men det må vi måske tage senere.. K starter nyt job med provision på tirsdag, så vi ved slet ikke hvordan indtægterne ser ud det næste år), finde feststed, overveje kjole og ringe!

Eller altså det allerførste er at fri.

Denne her hjemmeside siger at solen står op 5:30 den 9. august i år. Det passer rigtig godt. Elli skal luftes deromkring så jeg kan sige at jeg vil tage den første tur. Så kan jeg lave pandekager, pakke tasken og hunden og så vække K og tage på stranden klokken 5. Vi skal selvfølgelig være der lidt før solen står op, så vi får det hele med.

Og så skal jeg lave powerpoint med billeder og musik.

Jeg skal også sørge for at vi er hjemme. Måske aftale en hyggeaften med nogen dagen før, så vi ikke pludselig bliver inviteret til svigermor eller svigerfar.

Og bestille den endelige ring! Vi kender ikke hinandens ringstørrelse lige nu (K har tabt sig og fået større muskler, så det har ændret sig).

Så lige nu er rækkefølgen:

Find ud af ringstørrelse

Bestil ring

Planlæg arrangement om fredagen så vi er hjemme om natten

Lav powerpoint

Lær at lave pandekager lydløst - jeg er ikke god i et køkken :blush:

Sig at jeg vil tage første tur om natten.

Piece of cake!

0

Tillykke med det kommende bryllup og frieri! Det lyder bare så skønt med en morgentur og pandekager :loveshower:

Mht. budget, så tror jeg godt det kan lade sig gøre (dog ved jeg ikke noget om hvor svært det bliver med priserne i kbh)... Men jeg tænker at i så tidligt i planlægningen skal sætte jer ned og lave en meget skarp prioriteringsliste, og smide alt overflødigt væk! Vi startede også med en ide om et bryllup til omkring 40.000, men det er altså endt noget højere, fordi vi løbende fandt ud af, at der altså var flere områder vi ikke lige havde lyst til at skære ned på. Men jeg tror dog sagtens det kan lade sig gøre, mit råd er bare at man så planlægger meget grundigt og virkelig sørger for at skære ned på de ting der egentlig ikke har den store betydning for en (hvad enten det er kjole, gæsteliste, lokation, mad, fotografi eller andet) :)

0

Tillykke med det kommende bryllup og frieri! Det lyder bare så skønt med en morgentur og pandekager :loveshower:

Mht. budget, så tror jeg godt det kan lade sig gøre (dog ved jeg ikke noget om hvor svært det bliver med priserne i kbh)... Men jeg tænker at i så tidligt i planlægningen skal sætte jer ned og lave en meget skarp prioriteringsliste, og smide alt overflødigt væk! Vi startede også med en ide om et bryllup til omkring 40.000, men det er altså endt noget højere, fordi vi løbende fandt ud af, at der altså var flere områder vi ikke lige havde lyst til at skære ned på. Men jeg tror dog sagtens det kan lade sig gøre, mit råd er bare at man så planlægger meget grundigt og virkelig sørger for at skære ned på de ting der egentlig ikke har den store betydning for en (hvad enten det er kjole, gæsteliste, lokation, mad, fotografi eller andet) :)

Tak skal du have! Jeg synes det er lidt cheesy, men også meget romantisk :)

Tak for tippet! Du har helt ret i at vi skal skrabe alt overflødigt. Min indre bridezilla synes bare ikke der er noget der kan spares væk :rolleyes:

0

Annonce ♥

Som nævnt kommer det også an på hvad man ønsker på dagen,hvor mange gæster man skal være osv, om det kan klares for et lavt budget. Vores bryllup løber op i ca. 25.000 inkl. ALT (altså ikke med bryllupsrejse) . Vi har valgt ting fra, som vi mener er overflødige, holder festen i lokalet her hvor vi bor osv. Så ja find ud af hvad I ønsker, og så undersøg priser osv, og udfra det vil I så kunneregne et nogenlunde budget ud :)

0

Man kan få sådan nogle shake'n bake pandekager. Det bliver vist ikke meget nemmere:-)

Du har ret. K griner bare altid ad dem. Men så starter hun dagen med et grin, det skal man heller ikke kimse ad :wink:

Som nævnt kommer det også an på hvad man ønsker på dagen,hvor mange gæster man skal være osv, om det kan klares for et lavt budget. Vores bryllup løber op i ca. 25.000 inkl. ALT (altså ikke med bryllupsrejse) . Vi har valgt ting fra, som vi mener er overflødige, holder festen i lokalet her hvor vi bor osv. Så ja find ud af hvad I ønsker, og så undersøg priser osv, og udfra det vil I så kunneregne et nogenlunde budget ud :)

Ja, du har ret. Lokalet i vores forening ligger i en kælder med to meter til loftet og ingen vinduer - jeg er lidt angst for kældre. Den er ikke helt god. Så det er ikke fordi vi ikke har tænkt over muligheder. De er bare ikke så gode. Til gengæld er jeg fuldstændig ligeglad med transport og vores ringe skal ikke koste flere tusind - maks 1000 hver. Så vi sparer på nogle ting... Heldigvis er der noget tid til endnu, vi har slet ikke offentliggjort det, så når vi gør det, kan det være at folk strømmer til med selskabslokaler og kokke og dj's :biggrin:

0

Et lille tip: Man kan sagtens bage pandekager dagen i forvejen (mens hun er på job?) og opbevare dem i køleskabet natten over (hos naboen, så hun ikke opdager dem?) og så varme dem i ovnen om morgenen. Vil tro det larmer en hel del mindre at varme i ovnen, end at skulle i gang med et piskeris. Hvis du er interesseret har jeg i øvrigt en glimrende opskrift liggende.

0