Andrea G. J.

To kvinder i København. Beretning: Reception+location s23

456 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tak for alle jeres beskeder :loveshower:

Forresten - skriv lige en besked, hvis du evt. er interesseret i at sælge dine øreringe.

Desværre, jeg elsker dem rigtig højt. Men de er ikke så dyre fra nye :wink:

Sidder og venter spændt på beretningen :loveshower::cheerleader3::tunge:

Ja, vi sidder også herhjemme og tripper efter billederne. De burde komme i denne uge, men forlovelsesbillederne var en uge forsinket, så vi får dem måske først i næste uge :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beretning: Aften før dagen

Så kom billederne!

Jeg starter aftenen før, hvor mig, Kamilla, min ene brudepige, som skulle bruge aftenen sammen med mig og Kamillas bestman spiste på Italy i Amagercentret. Det var rigtig hyggeligt, men jeg husker bare fornemmelsen af angst, nervøsitet, sommerfugle og spændthed. Nu var det lige om lidt og adrenalinen pumpede bare rundt i kroppen.

Da mig og Kamilla skulle sige farvel sendte vi brudepigen og forloveren afsted, mens vi stod og kyssede i Amagercentrets lange indgang ved stationen. Puha, det var sgu hårdt. Så vinkede vi hele vejen væk fra hinanden på den 50 meter lange gang. Haha. Det føltes lidt fjollet.

Min veninde tog med hjem og var rigtig sød. Vi købte lige en banan og en asti til dagen efter. Banan fordi min svigermor har sagt at det mindsker tissetrangen.

Så gik der tre timer med listeskrivning til dagen efter, opvask, oprydning og morgengaven. Jeg har gemt kvitteringer, billetstubber og alt muligt andet fra vores 3½ år lange liv sammen, som jeg limede ind på en A4 side og skrev Jeg elsker dig henover. Derudover skulle jeg lige skrive de to sidste af 12 breve som min kone (!) skal åbne henover vores første år som ægtefolk :heart:

post-62952-0-34327900-1441480941_thumb.j

Så tog min veninde hjem hjem, jeg gik en tur med Elli og løste nogle krydsord, som jeg havde gjort de sidste par dage for at undgå at ligge og stresse over alle de ting jeg skulle nå, inden jeg lagde mig til at sove lidt over 10.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Beretning: Min morgen

Jeg vågner badet i sved om natten og åbner døren, går på toilettet og falder gudskelov i søvn igen.

Jeg vågner igen kl 5:30 fordi Elli gør og skal ud at tisse. Jeg tager hende ud en hurtig tur og går i seng igen. SOM OM jeg kan sove, haha. Hvad har jeg også regnet med altså. Jeg ligger en time indtil kl 6:30 hvor jeg beslutter mig for at stå op. Og den dumme hund har selvfølgelig pøllet indenfor.
Vi går en tur om blokken og en fyr stopper mig og spørger om jeg har en lighter. Han er tydeligvis meget fuld. Synes kontrasten er sjov, for han er på vej hjem til en dag fuld af tømmermænd og min vilde dag starter lige om lidt.

Der er også en der er ude på en morgenløbetur og en anden fyr på et skateboard.

Elli og jeg går ind igen. Jeg er meeeget nervøs, tøffer rundt, putter plaster på brystvorterne, så de ikke bliver slidt til blods, tager strømpebånd på og spiser morgenmad. Jeg er faktisk overraskende meget sulten. I stil med farvetemaet tager jeg selvfølgelig en peach buksedragt og knæstrømper på. Strømperne er fordi jeg fryser, men som min ene brudepige kommenterer senere: Det ser sgu da meget frækt ud :tunge:

Kl ti minutter i otte, hvor min frisør- og makeup-damer skal komme, er jeg klar og går bare rundt om mig selv. Kl tre minutter over skriver jeg og spørger hvornår de er her, hun svarer om fem minutter. De ender med at være 10 minutter forsinkede. Jeg kan godt afsløre til jer, mine medzillaer at det IKKE huer mig.

Den ene inspicerer mine negle og beslutter at give dem et ekstralag lak, så Elli kommer ind at sove. Da jeg ikke kan tage mig af hende med våde negle. Hun har for vane at komme helt op at køre, men heldigvis kan vi lægge hende ind i hendes transportkasse og så sover hun bare!
Jeg får ordnet negle og en mini-ansigtsbehandling for at give lidt glød. Det er SÅ kønt lige at ligge lidt på sofaen og blive nusset om. Efter det går vi i gang med håret. Det bliver krøllet og makeuppen bliver lagt. Jeg er ret nervøs for at håret kunne blive rigtigt (med god grund, viser det sig). De to søstre har været til bryllup dagen før og snakker meget. Hellere det end pinlig tavshed, men på et tidspunkt bliver jeg også træt af at høre om hvor trætte de er af at være stået tidligt op.

Tiden går virkelig langsomt, men jeg holder rigtig meget øje med klokken og hvornår mine tre brudepiger, som er mine kollegieveninder skal komme. Julie skriver at hun snart vil komme, jeg spørger om hun vil medbringe en rugbrødsbolle, for jeg er virkelig sulten. Jeg havde overhovedet ikke regnet med at jeg ville kunne spise noget, men jeg er superafhængig af mad, så det giver god mening at jeg havde brug for ekstra mad.

post-62952-0-45069500-1441482353_thumb.j

post-62952-0-31986600-1441482375_thumb.j

Julies billeder

Annette skriver at hun og Ninna er på vej og vil være der 10:30. De kommer lidt over, men det generer mig ikke. Julie kommer, går i gang med at forberede sig og giver mig en rugbrødsbolle med pålægschokolade. Hun er guld værd :heart: Annette og Ninna kommer, går i gang. De hygger og snakker og er rigtig gode til at sørge for mig. Jeg spiller min wedding morning list og er meget nervøs ”det er så tæt på!”. Det var så vild en følelse at det bare rykker tættere og tættere på.

Der er problemer med håret, frisøren vil lave det pænt, men søsteren forstår at irettesætte hende. Jeg er rigtig tæt på at stresse helt op og når at sige: Jeg vil have det som billedet, jeg kan ikke sige hvordan det skal laves!

post-62952-0-85232300-1441482830_thumb.j
Er rigtig stresset og opmærksom på at jeg er lidt uhøflig, men er ligeglad, for jeg er bare i det
De forstår endelig hvordan det skal være og siger, at vi sagtens kan nå det til tiden.

Jeg stopper her, for vi kan downloade billeder fra Memorables hjemmeside, så indtil jeg kan det, må I nøjes med dette :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor dejligt at I følger med! :heart:

Lea har allerede gjort så vi kan downloade, så jeg kan fortsætte!! :biggrin:

Beretning: Min morgen part II

Frisøren får hjælp af sin søster, som er hende, der laver mine negle til at forstå hvad det er, jeg gerne vil have mit hår skal se ud som. Lige da vi er på vej tilbage til stolen foran vinduet, ringer det på døren og jeg er SÅ tæt på at knække af panik, fordi jeg tror det er Kamilla, der kommer med brudebuketten og hun må jo ikke se mig. Igen i bagklogskabens lys kan jeg godt se at hun selvfølgelig ikke ville risikere det! Det er derimod Lea fra Memorable, som på en mystisk måde er kommet ind af opgangsdøren uden at vi har lukket hende. Gode skills at have, når bruden ikke har slået dørtelefonen til, fordi hunden ville spasse ud :thumbsupsmileyanim:

Lea begynder at tage billeder og jeg har en spøjs, svag fornemmelse at være centrum og få taget billeder, men det er okay. Prøver at ignorere og være i øjeblikket. Her har jeg endnu ikke drukket noget alkohol, så det er ren adrenalin og nerver.

post-62952-0-65906100-1441541112_thumb.jpost-62952-0-88588000-1441541106_thumb.jpost-62952-0-24267000-1441541089_thumb.j

Nicolai komme med min brudebuket, som er aaalt for stor og mangler et håndtag, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg er irriteret over det i øjeblikket, men det er ikke noget der ødelægger min dag. Lea tager Nicolai og Elli ud i opgangen for at tage billeder, hvorefter han tager Elli med ud til Holmen, for at hun ikke skal med os.
post-62952-0-09216400-1441541329_thumb.jpost-62952-0-02084900-1441541360_thumb.jpost-62952-0-78746300-1441541365_thumb.j

De smutter og fotografen tager kjolen ud og laver nogle billeder (vi har virkelig en flot opgang, har jeg lige pludselig opdaget :tunge: )

post-62952-0-43135300-1441541517_thumb.j
Julie bestiller taxa og Nicolai ringer til mig og skal snakke med Annette, men jeg tror det er fordi hun skal udenfor, så der er noget forvirring (mine brudepiger har fået hans nummer, men har ikke fået deres. Tsk)
Håret begynder at blive rigtigt og det er så stor en lettelse

post-62952-0-01292400-1441541626_thumb.j

Medmindre andet er nævnt, er alle billeder fra Memorable

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak igen, fordi I følger med!

Beretning: Min morgen part III

Jeg beslutter at håret er færdigt og får det sprayet med hårlak. Jeg er helt vild med billede nummer to.

post-62952-0-05747800-1441648409_thumb.jpost-62952-0-69063300-1441648414_thumb.j

Så tager jeg mit "Something Blue" på, en ankelkæde med en lille blå rose og Lea tager billeder. Jeg ender med ikke selv at kunne lukke kæden og får hjælp af Annette. På det her tidspunkt er jeg virkelig stresset, ikke fordi vi som sådan har travlt, men fordi der kun er så kort tid til at vi skal afsted!!

post-62952-0-82337000-1441648714_thumb.j

Bagefter "leger" jeg at jeg tager strømpebånd på for billedernes skyld, men det går ikke rigtigt, jeg er ubehagelig til mode ved det. Lea siger at jeg skal have kjolen på nu, hvis vi skal nå at have billeder af det. Jeg beslutter at jeg vil vente den time ekstra, selvom det betyder at jeg ikke får professionelle billeder af processen. Jeg skulle simpelthen på toilettet så tæt på afgang som muligt, så jeg kunne holde mig længst. Op til dagen var jeg meget nervøs for hele "toilet-seancen", men det endte med at gå ret nemt.

Men jeg får sagt til Lea at det kan jeg ikke (ikke særlig pænt. Undskyld, Lea!) og hun smutter.

Jeg sætter mig ind på sengen og laver vejrtrækningsøvelser for at undgå at hyperventilere og hører I Choose You og A Thousand Years. Mit "glam team" er gået i gang med at snakke om det bryllup de var til dagen før og viser billeder og fortæller. Det er sgu lidt akavet. Efter at jeg har fået min vejrtrækning mere under kontrol beslutter jeg for at lakere mine tånegle. Der er flere af kvinderne der spørger om de skal hjælpe ( :heart:) men jeg havde lige brug for lidt mikro-fokus. Derefter spiser jeg en banan for at undgå at skulle tisse for meget. Derudover har jeg spist en halv bolle og en lille portion ruggryn, men er faktisk meget mere sulten end jeg havde regnet med. Har også prøvet at spise nogle bløde, lidt for gamle nachochips, men det går altså ikke. Jeg går på toilettet en sidste gang og vi går i gang med projekt kjole.

For at undgå at makeuppen smitter af på kjolen, får jeg en pose over ansigtet og det går selvfølgelig galt: Det går så langsomt at jeg ikke kan få vejret, bliver (mere) panisk og de ender med at rykke kjolen ned. Selvom håret sidder fast i kjolen og jeg er panisk og helt rød i hovedet, går det godt herfra. Kjolen sidder bedre end sidst hos skrædderen, jeg tror jeg har tabt mig af stressen. Julie og Ninna samarbejder om at binde kjolen rigtigt, mens jeg får læbestift på. De viser et billede på en mobil og kjolen er så smuk bagfra.

post-62952-0-88584200-1441649447_thumb.jpost-62952-0-62177100-1441649457_thumb.j

Julies billeder

Jeg får rouge på med kæmpe slag om skuldrene for at sikre, at der ikke falder noget ned på kjolen.

Så er det sgu ved at være tid og der er stadig ti minutter til taxaen er der. Jeg får sko på, som Annette har fixet med dobbeltklæbende tape :heart: så de ikke falder af. Jeg får hjælp fordi jeg ikke selv kan bukke mig ned :biggrin:

Brudebuketten skal tørres af i mit håndklæde (fordi den er åben forneden) og vasen skal med og så er det faktisk tid!
Vi går ud, Annette får mine nøgler, som ingen må få (da jeg virkelig ikke vil have at nogen kommer og roder vores hjem til), og mit dankort til taxaen og Julie har min telefon
Vi går ud af lejligheden, negledamen tager nogle billedet med grønt i baggrunden og taxaen er der allerede! Klokken er kun lidt over halv 1, så vi er i virkelig god tid.
Jeg går fra negledamen, mens hun knipser løs og hun gør det også ind af ruden og vi joker med paparazzi.
Jeg får hjælp til at komme helt ind i bilen og så vinker vi farvel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Beretning: Taxatur
Taxachaufføren virker ikke synderligt imponeret over mit store skrud.
Jeg siger vi skal til Holmen ud til Halvtolv og han ligner bare et stort spørgsmålstegn. Julie siger at vi skal ud over Refshaløen men det skulle vi ikke, så Annette siger at jeg skal have lov til at vise vej. Jeg er stresset og siger at han bare skal begynde at køre og så må jeg vise vej
Der er flere gange hvor han er ved at køre forkert fordi han ikke er opmærksom nok eller forstår hvad jeg siger. Vi er ikke ved at komme for sent, men mit hjerte hamrer så meget adrenalin ud i kroppen på mig at jeg er helt oppe at køre.
Vi når endelig parkeringspladsen, men der er gæster over det hele og jeg når at gå i panik og sige at de kan se mig når vi træder ud af bilen og sådan. Pigerne guider fra bagsiden at vi skal over bag Netto og jeg siger at vi skal længere ind end der hvor han ender med at holde ”Nej, længere ind!” Han stopper bare bilen og kigger på mig, så jeg siger ”Vær sød at køre længere ind”. Jeg har aldrig i mit liv hadet en taxachauffør mere end i det øjeblik. Han har ingen situationsfornemmelse eller respekt for hvor jeg er.

Jeg betaler og vi går ud. Er virkelig ikke imponeret over ham. Vi er der ti minutter i og jeg stepper lidt rundt.
Annette og Ninna går ned mod båden for at sætte deres tasker af, og jeg spørger efter mine løfter, som de desværre har med. Julie når at forklare ti gange i telefonen at det er et lille lap papir med fire linjer på, inden de bare kommer tilbage med alting. Jeg ved egentlig ikke hvorfor de ikke kunne sætte tingene af-
Annette ringer til Gunilla for at musikken skal sættes i gang, men det mangler et kabel. Det gør ingenting, jeg havde lidt forventet det. Ærgerligt, men det er en af de virkelig få svipsere på dagen.

Så vi kan bare begynde at gå. Klokken er her lidt i et og vi er i hvert fald ti minutter foran tidsplanen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beretning: Kamillas morgen

Jeg ved jo af gode grunde ikke præcis hvordan Kamillas morgen var, men hun hyggede i hvert fald med sin bror og med Lea, som kom ud til hende inden hun kom ud til mig.

I får derfor bare et par billeder. Det håber jeg er okay :tunge:

post-62952-0-97664000-1441651045_thumb.jpost-62952-0-15269000-1441651060_thumb.jpost-62952-0-93325200-1441651067_thumb.jpost-62952-0-04934200-1441651077_thumb.jpost-62952-0-21848600-1441651085_thumb.jpost-62952-0-54521000-1441651093_thumb.jpost-62952-0-39922100-1441651104_thumb.jpost-62952-0-15896100-1441651200_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen: Kamillas og gæsternes vinkel

Efter Kamilla og Nicolai havde fået taget billeder, hentet blomster, afleveret buket til mig og puttet blomster i vaserne på stedet, følges de med alle gæsterne fra feststedet til kajen hvor skibet lægger til. Se lige min flotte nervøse kone!

post-62952-0-26079700-1441651559_thumb.j

Gunillas billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsen: Kamillas og gæsternes vinkel part II

Nogle blev overraskede over at der var en båd, andre havde regnet den ud.

post-62952-0-24969700-1441652014_thumb.j

Elli var selvfølgelig med :heart:

post-62952-0-14035700-1441652024_thumb.j

post-62952-0-55065200-1441652029_thumb.j

post-62952-0-02085200-1441652069_thumb.j

Kamilla med sin mormor og morfar. De er så søde!

post-62952-0-31962200-1441652107_thumb.j

Min kære kone lige før jeg kommer ned til hende :heart: :heart: :heart: :heart:

post-62952-0-43961100-1441652144_thumb.j

Medmindre andet er nævnt, er alle billeder fra Memorable

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer