Andrea G. J.

To kvinder i København. Beretning: Reception+location s23

456 posts in this topic

super fin kage topper :loveshower::loveshower:

Tusind tak! Jeg synes det er lidt tidligt at bestille, men har ikke fundet nogen jeg har kunnet lide udover den.

Du har ikke en planlægningstråd selv?

har også købt en kage topper, af en bruger herinde og jo det har jeg da, den hedder Marie og Stig 27 august 2016

0

Annonce ♥

Tusind tak! Jeg synes det er lidt tidligt at bestille, men har ikke fundet nogen jeg har kunnet lide udover den.

har også købt en kage topper, af en bruger herinde og jo det har jeg da, den hedder Marie og Stig 27 august 2016

Arh, okay! Du havde bare ikke et link, så jeg kunne ikke finde dig :tunge:

0

Arh, okay! Du havde bare ikke et link, så jeg kunne ikke finde dig :tunge:

hehe nej, det skal jeg nok få ændret :wink:

0

Annonce ♥

Milepæl

I dag er der ti måneder til den store dag og jeg har i dag haft et sammenbrud med stress over studie, job, jobsamtale, hund, kæreste, bryllup og speciale (som først er til næste efterår). Så vi har besluttet at udover at jeg booker båden i morgen og vi skal prøve kjole igen næste næste lørdag, holder vi bryllupsfri indtil januar udover kjolen som jeg gerne vil have så hurtigt som muligt..

Vi er også godt med! Vi har styr på lokaler, vielsessted, cake topper, dekoration (vi samler syltetøjsglas osv. og pynter med blonde og putter lys i - überbilligt!), gæsteliste, budget, fotograf & dj, tema, toastmaster og bestman.

Det vi næsten har styr på er menu, brudepige, invitationer og ønskeliste.

Så min stress kan godt lige lægge sig til at dø indtil januar!

0

Det er synd du har været stresset og fået et sammenbrud, mens et er fordi man SÅ gerne vil gøre det godt.

Men i har jo virkeligt også styr på rigtigt meget, og det skal du virkeligt tænke på. I er langt fremme og vær' stolt af det, i kan nemlig sagtens vente til efter jul med resten. Det er vigtig det er en god oplevelse for jer:-)

0

Det er synd du har været stresset og fået et sammenbrud, mens et er fordi man SÅ gerne vil gøre det godt.

Men i har jo virkeligt også styr på rigtigt meget, og det skal du virkeligt tænke på. I er langt fremme og vær' stolt af det, i kan nemlig sagtens vente til efter jul med resten. Det er vigtig det er en god oplevelse for jer:-)

Tak skal du have :heart: Du har helt ret!

Jeg skulle have været til jobsamtale i går, men W2B fik kogende sukker på tommelfingeren i forgårs, så i går nat sov jeg rigtig dårligt. Desuden skulle vi på skadestuen om morgenen så jeg missede første time af undervisningen. Derefter skulle jeg til jobsamtale. Det kom jeg så ikke... Hele læsset væltede simpelthen.

Til gengæld tog vi en tur i skoven. Det var helende for sjælen.

0

Sikke noget altså! Jeg tror BetonCirkeline har meget ret i, at det handler om at man SÅ gerne vil gøre det godt, perfekt, gennemført osv. Det lyder som en god beslutning om at tage bryllupsfri i et par måneder. I har jo styr på alle de store ting og også flere af de mindre detaljer..

Vi blev forlovet juleaften og ordentlige lynhurtigt fotograf, dj og feststed. Men så tog vi også 5-6 måneder "fri" hvor jeg skrev speciale og hvor vi ikke rigtig planlagde noget bryllupsrelateret.. Da vi så gik i gang med STDs her efter sommerferien var vi rigtig motiverede igen og havde lyst til at gå i gang med det hele, så det kan jeg kun anbefale :)

0

Annonce ♥

Jeg skulle have været til jobsamtale i går, men W2B fik kogende sukker på tommelfingeren i forgårs, så i går nat sov jeg rigtig dårligt. Desuden skulle vi på skadestuen om morgenen så jeg missede første time af undervisningen. Derefter skulle jeg til jobsamtale. Det kom jeg så ikke... Hele læsset væltede simpelthen.

I er også lidt uheldige hvor det hele ramler oven i hinanden.

Jeg håber din kæreste har det bedre nu. Men det ændre lige på nogle planer, og det kan virkeligt let vælte hele læsset.

Jeg have det ikke så meget inden brylluppet, men bagefter var jeg meget udkørt.

Fedt med skoven, det er bare rart nogle gange at komme væk og losse til nogle grene og tale med nogle fugle:-)

0

Sikke noget altså! Jeg tror BetonCirkeline har meget ret i, at det handler om at man SÅ gerne vil gøre det godt, perfekt, gennemført osv. Det lyder som en god beslutning om at tage bryllupsfri i et par måneder. I har jo styr på alle de store ting og også flere af de mindre detaljer..

Vi blev forlovet juleaften og ordentlige lynhurtigt fotograf, dj og feststed. Men så tog vi også 5-6 måneder "fri" hvor jeg skrev speciale og hvor vi ikke rigtig planlagde noget bryllupsrelateret.. Da vi så gik i gang med STDs her efter sommerferien var vi rigtig motiverede igen og havde lyst til at gå i gang med det hele, så det kan jeg kun anbefale :)

Dejligt at høre at I også holdt en pause. Jeg kan sagtens logisk se at vi er langt foran, det er bare uroen i maven, der siger at jeg helst skal have planlagt alting i går, der stresser mig. Men nu må jeg tvinge mig selv til at slappe af og stresse af, ellers bliver det ikke en god dag :unsure:

Uh pas godt på dig selv

Tak!

I er også lidt uheldige hvor det hele ramler oven i hinanden.

Jeg håber din kæreste har det bedre nu. Men det ændre lige på nogle planer, og det kan virkeligt let vælte hele læsset.

Jeg have det ikke så meget inden brylluppet, men bagefter var jeg meget udkørt.

Fedt med skoven, det er bare rart nogle gange at komme væk og losse til nogle grene og tale med nogle fugle:-)

Hun har det bedre nu, tak. Og ja, varm kakao, en glad hund og frisk luft var skønt :heart:

0

Annonce ♥

Anden kjoleprøvning

I dag var jeg ude at kjoler for anden gang. Det foregik i **Firmaet er udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk** i Roskilde.

Der er sikkert andre der kan finde deres drømmekjole der. Alle kjoler koster 5.500. Det var bare ikke mig.

For det første var butikken under ombygning. Fair nok, men "vikarbutikken" var kvart størrelse af hvad man forventer når man ser billedet på hjemmesiden:

Brudebutik-o.jpg

For det andet startede hun med at sige at hun ikke havde nogle chiffon-kjoler. Det kan man jo starte med at sige i telefonen, når kunden booker tid? Og så var hun ikke særlig løsningsorienteret. Efter at have fortalt at hun ikke havde nogle chiffon-kjoler, fulgte hun ikke op med løsninger. Jeg følte mig bare helt fortabt.

For det tredje var de kjoler, man ser på hjemmesiden, ikke i butikken. Hun bestyrer ikke selv websitet og kjolerne er gamle, og de nye kollektioner er ikke kommer endnu. Men kan altså ses på nettet.

Konsulenten var sød, kjolerne er billige og man må tage billeder. Det er nok det eneste positive, der er at sige.

Jeg vedhæfter billeder af kjolerne jeg prøvede. Hatten er fordi W2B var med og hatten var med til at tage det alvorlige af, så hun stadig har wow-effekten til gode til selve dagen :heart:

EDIT: og nu kan jeg så se at de også er ulovlige. GREAT! :blink::td:

post-62952-0-26554100-1413647225_thumb.j

post-62952-0-38264200-1413647292_thumb.j

Edited by Andrea G. J.
0

Det eneste positive ved besøget i dag var at jeg tror jeg har fundet en silhuetten, jeg skal have: Trompet, men fra lige under røven. Her prøver jeg sådan en kjole, men skørtet er ligesom trukket ind, så man får ikke det fulde indtryk...

post-62952-0-33848400-1413647735_thumb.j

0

Hvor er det bare fedt med den hat, det er virkeligt alt for morsomt!! Men meget rigtigt:-)

Dog ærgeligt at der ikke var noget til dig, men nummer 2 ser ellers fin ud til dig.

Jeg troede kun det var kineser firmaer der var ulovlige og ikke en pæredansk.

0

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt med den hat, det er virkeligt alt for morsomt!! Men meget rigtigt:-)

Dog ærgeligt at der ikke var noget til dig, men nummer 2 ser ellers fin ud til dig.

Hehe. Jeg synes også det var en sjov ide. Konsulenten sagde ingenting til det...

Jeg tror de fører kinesiske kopier. Men ved det ikke.

Det er lidt åndssvagt at man ikke må snakke om det herinde, heller ikke bare advare andre mod det. For det var virkelig ikke en positiv oplevelse. Trustpilot har heller ikke de bedste anmeldelser..

So stay away!

0

Hehe. Jeg synes også det var en sjov ide. Konsulenten sagde ingenting til det...

Det er lidt åndssvagt at man ikke må snakke om det herinde, heller ikke bare advare andre mod det. For det var virkelig ikke en positiv oplevelse. Trustpilot har heller ikke de bedste anmeldelser..

So stay away!

Det tog ikke mange sekunder på Google at finde ud af hvilken butik du har været i. Men ja, det er smart at kunne fortælle andre ophæver dårlige de butikker er, men det giver lidt sig selv, hvis BK ikke vil have man nævner butikken. Men på den anden side er der flere der er glade for st købe i udlandet så vidt jeg kan læse mig til.

Jeg var selv i Nicolai, og fandt min kjole. De havde udsalg i januar, jeg var der d. 4. Januar, og fik min kjole til 5000 kr, de kan klart anbefales.

0

So stay away!

Det tog ikke mange sekunder på Google at finde ud af hvilken butik du har været i. Men ja, det er smart at kunne fortælle andre ophæver dårlige de butikker er, men det giver lidt sig selv, hvis BK ikke vil have man nævner butikken. Men på den anden side er der flere der er glade for st købe i udlandet så vidt jeg kan læse mig til.

Jeg var selv i Nicolai, og fandt min kjole. De havde udsalg i januar, jeg var der d. 4. Januar, og fik min kjole til 5000 kr, de kan klart anbefales.

Jeg har også allerede bestilt tid i både Nicolai og Lucca :biggrin: Så håber jeg min kjole findes et af de steder.

0

Annonce ♥

Så fik jeg endelig tid til at efterlade en lille hilsen - har troligt fulgt med, men ikke lige fået skrevet :wink: Svært at få mere end fem min. for sig selv med to unger på 1 og 4… :tunge: Jeg glæder mig til at følge jer.. Og til at læse om din oplevelse hos Nicolai.. Jeg skal derind d. 14. nov. :cheerleader3:

0

Så fik jeg endelig tid til at efterlade en lille hilsen - har troligt fulgt med, men ikke lige fået skrevet :wink: Svært at få mere end fem min. for sig selv med to unger på 1 og 4… :tunge: Jeg glæder mig til at følge jer.. Og til at læse om din oplevelse hos Nicolai.. Jeg skal derind d. 14. nov. :cheerleader3:

Tak! Jeg kan godt forstå det er svært at få tid til sig selv! Desuden har der ikke været så vigtige updates :)

0

Cake topper'eren har arriveret!

Den ser ud ligesom på hjemmesiden. Nu er første bryllupsdims i huset :loveshower:

il_570xN.616597832_4bn5.jpg

Men siden jeg glemte at tage et billede, inden vi pakkede den ned igen, får I i stedet et af min lille puttehund.

post-62952-0-61344600-1414693704_thumb.j

0

Milepæl og 3. kjoleprøvning

I dag er der ni måneder til jeg skal giftes og jeg var i Nicolai Brudekjoler på Nørreport og det var bare en dårlig oplevelse. Det skyldes til dels min frustration over at føle mig tvunget til at bruge 10.000 hvis jeg skal have noget, der er i nærheden af at være pænt. Det skyldes også til dels at

1) Nicolai bruger knappenåle til at stramme kjolen ind, som selvfølgelig knækker nemt og stikker (!!)

2) ekspedienten ikke ville give mig en trompetkjole på uden glidende overgang, som skar under røven - det er jeg for lav til, mente hun. Men hvis jeg vil have sådan en, skal jeg vel prøve en! Vi havde nok bare dårlig kemi...

3) jeg er føler mig så magtesløs! finder jeg nogensinde en kjole?! :shooter:

I det hele taget har det bare været en dårlig dag og jeg er ved at miste håbet.

Nu skal jeg til Lucca i næste uge og hvis ikke jeg finder noget der, finder jeg en skrædder som kan lave den øverste kjole fra H&M om til at ligne den nederste kjole, altså bare sy et skørt på.

Udover kjolefrustration går det fint. Vi har ligesom sidste måned styr på de store ting og venter til bryllupsmesse i januar med at ordne resten.

(og nu må jeg ikke uploade billeder via billedindsætteren. arghhh!!!!)

post-62952-0-13035700-1415459046_thumb.j

post-62952-0-78612800-1415459063_thumb.j

Edited by Andrea G. J.
0

Her er da sket lidt siden jeg sidst kiggede - tænk at jeg er gået glip af dine kjolebilleder!

Hvor er det bare ærgerligt at du har haft nogle lidt dårlige oplevelser med kjoleprøvningen. Jeg kan godt forstå du er lidt frustreret, det skulle jo gerne være en rigtig hyggelig og positiv oplevelse. Håber snart du finder din drømmekjole! :)

Og super fin og stilet cake topper :loveshower:

0