Andrea G. J.

To kvinder i København. Beretning: Reception+location s23

456 posts in this topic

Her er da sket lidt siden jeg sidst kiggede - tænk at jeg er gået glip af dine kjolebilleder!

Hvor er det bare ærgerligt at du har haft nogle lidt dårlige oplevelser med kjoleprøvningen. Jeg kan godt forstå du er lidt frustreret, det skulle jo gerne være en rigtig hyggelig og positiv oplevelse. Håber snart du finder din drømmekjole! :)

Og super fin og stilet cake topper :loveshower:

Ja, jeg har været ude for lidt af hvert efterhånden.. Men i dag fandt jeg kjolen!

Tak for dine kommentarer :heart:

0

Annonce ♥

JEG HAR FUNDET MIN KJOLE! :cheerleader3:

Jeg var i Lucca i dag med to af mine veninder og var virkelig sikker på at jeg ikke ville finde nogen kjole. Men jeg fik endda en klump i halsen!! Jeg var lige ved at græde, det troede jeg ikke jeg ville.

Ejeren Anne-Lise var der og hun var bare super imødekommende og professionel. Hun kunne ikke løfte noget tungt, så hun fik en assistent ind at hjælpe sig, Nathalia, som var mindst lige så sød og glad og professionel.

De havde kjoler i min størrelse (yes!) og havde endda hængt nogle chiffon op, da vi kom, men jeg forklarede at jeg hellere ville have noget i trompet/havfrue-form og så fandt Anne-Lise The One. Den var havfrue-formet, havde flere sten end jeg havde regnet med og med snøreryg. Men den føltes bare godt! Jeg så rigtig godt ud i den (i modsætning til hvad hende i Nicolai Brudekjoler mente om trompetform til min krop :pokey: )

Kjolen skal lægges op der midt på låret, hvor den er foldet på billedet. Det er derfor den buler lidt der. Og så tænker jeg at have "half up, half down"-hår og ikke briller - så det endelige resultat er ikke nøjagtigt her.

Plusserne er:

• Selve kjolen er inden for mit budget på 8000 med sin nedsatte pris på 7900 - 30% rabat!!
  • Jeg ser hammergodt ud!
  • Det var en rigtig dejlig oplevelse.
  • Jeg ville aldrig kunne gå tilbage til H&M-kjolen efter denne oplevelse - hvilket siger mig at det var det rigtige. Selvom jeg nok skal nå at komme i tvivl mange gange. Sådan er jeg nok bare.

Minusser er:

• Skørtet til 1000 og skrædderen er ikke med i budgettet, så jeg kommer til at gå over mit budget.
  • Der er sten på, som jeg er nervøs for om vil gøre ondt på dagen pga. min meget sarte hud.
  • Den er stram og jeg er nervs for om jeg kan holde hele dagen i den (men så har jeg jo stadig min H&M-kjole)

Overordnet set er det den rigtige kjole. Det er bare sådan en stor beslutning, som skræmmer mig rigtig meget.

Det er SÅ blandet altså.

post-62952-0-95301200-1416062926_thumb.j

1

Åh hvor er du fin - og rigtig smuk kjole til dig! Jeg synes bestemt godt at du kan bære havfrueform! Jeg tror langt de fleste brude har tvivl om nogle ting - selv når de føler at det er den rigtige kjole. Men den må du skriver din følelse af at være i kjolen siger noget om at det er DIN kjole synes jeg ;) STORT tillykke!!

0

Annonce ♥

Super flot kjole tillykke med den :)

Jeg havde sten/perler på min øverste del oppe ved brystet og har selv sart hud, men jeg kunne intet mærke på dagen og mindes hellere ikke nogen røde mærker

0

Annonce ♥

Åh hvor er du fin - og rigtig smuk kjole til dig! Jeg synes bestemt godt at du kan bære havfrueform! Jeg tror langt de fleste brude har tvivl om nogle ting - selv når de føler at det er den rigtige kjole. Men den må du skriver din følelse af at være i kjolen siger noget om at det er DIN kjole synes jeg ;) STORT tillykke!!

Tak! Jeg synes helt bestemt også at den passer mig, jeg havde ret om hvad der passer mig. (y) til Nicolai Brudekjoler

Tror du virkelig alle brude har tvivl? Jeg synes det ser ud som om alle folk bare knuselsker deres tøj uden tvivl...

super smuk kjole stort tillykke med købet

Tak! :biggrin:

Jubii at du fandt kjolen :cheerleader3:

Og den er rigtig smuk til dig! Der vil nok altid være tvivl, men det lyder til at du har fundet den rigtige for dig :)

Tak! Måske har alle bare tvivl... Jeg følte bare at jeg skulle elske den ubetinget. Men jeg bliver glad hver gang jeg kigger på billedet, så det må jo være lidt rigtigt!

Tillykke med kjolen - du ser guddommelig smuk ud i den! Jeg er også lidt i tvivl.. Og alligevel ikke! Jeg synes den er SÅ flot til dig! :cheerleader3:

Tak! Du er tvivl om din egen eller min? :lol:

Super flot kjole tillykke med den :)

Jeg havde sten/perler på min øverste del oppe ved brystet og har selv sart hud, men jeg kunne intet mærke på dagen og mindes hellere ikke nogen røde mærker

Ej, hvor er det bare dejligt at høre! Jeg håber virkelig at det vil gå. Ellers må jeg have en jakke eller trøje med, som kan dække mine arme, eller skifte til H&M-kjolen.

Den er super flot til dig, din kjole. Stort tillykke med den. :loveshower:

Tak!

0

Ihh, jeg kan altså ikke dy mig for at lægge alle de billeder, jeg har af kjolen, op.

Jeg håber I kan bære over med mig :wink:

Se væk fra min fjollede arm-stilling på det første billede :lol: Min veninde mente at man ikke kunne se mine kurver ordentligt på det billedet ovenover, så hun bad mig om at fjerne armene. Så flexer man selvfølgelig :lol:

Det er virkelig min kjole :7himmel::heart:

post-62952-0-81489000-1416169063_thumb.j

post-62952-0-25954400-1416169078_thumb.j

post-62952-0-75577900-1416169090_thumb.j

1

Tak! Jeg synes helt bestemt også at den passer mig, jeg havde ret om hvad der passer mig. (y) til Nicolai Brudekjoler

Tror du virkelig alle brude har tvivl? Jeg synes det ser ud som om alle folk bare knuselsker deres tøj uden tvivl...

super smuk kjole stort tillykke med købet

Tak! :biggrin:

Jubii at du fandt kjolen :cheerleader3:

Og den er rigtig smuk til dig! Der vil nok altid være tvivl, men det lyder til at du har fundet den rigtige for dig :)

Tak! Måske har alle bare tvivl... Jeg følte bare at jeg skulle elske den ubetinget. Men jeg bliver glad hver gang jeg kigger på billedet, så det må jo være lidt rigtigt!

Tillykke med kjolen - du ser guddommelig smuk ud i den! Jeg er også lidt i tvivl.. Og alligevel ikke! Jeg synes den er SÅ flot til dig! :cheerleader3:

Tak! Du er tvivl om din egen eller min? :lol:

Nåå ja - den kunne misforståes :oops: Jeg havde skrevet en lang smøre om min usikkerhed omkring min egen kjole, men slettede det igen, da det ikke skulle handle om mig :wink: Men, jeg er ikke spor i tvivl om din kjole (slet ikke efter jeg har set de andre billeder du har lagt op!), den er smuk til dig :c166:

Edited by Pille
0

Hehe, det er helt i orden, det må også gerne handle om dig :tunge:

Du virkede helt okay og glad for den i din egen tråd? Men som flere af de andre skriver, er det jo sådan en stor beslutning at man nemt kan komme i tvivl.

0

Annonce ♥

Jeg tror rigtig mange brude bliver i tvivl om deres kjole! Når man læser herinde, og det jeg hører fra de brude jeg er i en FB gruppe med, så synes jeg at rigtig mange har svært ved det, netop fordi det jo bare er en kæmpe beslutning og man bliver måske ved med at tænke "hvad er der mon ellers derude som jeg ikke har set/prøvet?"

Min veninde blev også voldsomt i tvivl efter hun havde købt sin kjole, og hun var overbevist om, at hun skulle have taget den anden hun også var vild med (samme butik). Så vi gik derned igen efter en uges tid og da hun fik begge kjoler på igen, så var hun ikke i tvivl mere :)

0

Jeg tror rigtig mange brude bliver i tvivl om deres kjole! Når man læser herinde, og det jeg hører fra de brude jeg er i en FB gruppe med, så synes jeg at rigtig mange har svært ved det, netop fordi det jo bare er en kæmpe beslutning og man bliver måske ved med at tænke "hvad er der mon ellers derude som jeg ikke har set/prøvet?"

Min veninde blev også voldsomt i tvivl efter hun havde købt sin kjole, og hun var overbevist om, at hun skulle have taget den anden hun også var vild med (samme butik). Så vi gik derned igen efter en uges tid og da hun fik begge kjoler på igen, så var hun ikke i tvivl mere :)

Åh det er meget rart at høre...

Jeg købte den i går og nu hænger den herhjemme. Så nu er der kun de der 14 dages returret og så er den faktisk min :o Men jeg elsker den. Jeg kigger på billederne af den hele tiden og har lyst til at tage den på igen og igen. Eneste minus er at jeg ikke selv kan binde den :lol:

Det næste der skal ske nu, er at jeg skal finde mine sko og en skrædder. It's geting closer!! :heart:

0

Annonce ♥

Du virkede helt okay og glad for den i din egen tråd? Men som flere af de andre skriver, er det jo sådan en stor beslutning at man nemt kan komme i tvivl.

Haha.. Tak :wink: Jeg er også glad for den - men, skulle lige over den der hurdle med om det mon var for nemt.. Men, hver gang jeg kigger på billederne, bliver jeg helt lillepigeglad og kan ikke vente.. Men, ja det er en kæmpe beslutning - og så er det jo ret mange penge.. Jeg havde et budget på 10.000 kr. (inkl. skrædder) og alene kjolen kostede mere end det.. Men, jeg er ikke tvivl om, at den er alle pengene værd :7himmel:

0

Haha.. Tak :wink: Jeg er også glad for den - men, skulle lige over den der hurdle med om det mon var for nemt.. Men, hver gang jeg kigger på billederne, bliver jeg helt lillepigeglad og kan ikke vente.. Men, ja det er en kæmpe beslutning - og så er det jo ret mange penge.. Jeg havde et budget på 10.000 kr. (inkl. skrædder) og alene kjolen kostede mere end det.. Men, jeg er ikke tvivl om, at den er alle pengene værd :7himmel:

Ja, jeg havde virkelig også brug for at processere købet bagefter. Det er jo en virkelig stor ting og rigtig mange penge. Jeg fik dårlig samvittighed over at bruge så mange penge. Inklusive skørt og skrædder kommer vi nok også op på de der 10.000 kr. Og man kan bare gøre SÅ meget med så mange penge.

På den anden side er et bryllup en virkelig stor ting og jeg er rigtig glad for min kjole :heart: Jeg elsker den, den er alt hvad jeg søgte og mere!

Tillykke til os og vores fantastiske (og dyre) kjoler :biggrin:

0

Hej Andrea, jeg kom til at tænke på dig tidligere i dag og at det er længe siden jeg har lagt mærke til dig her på BK.

Håber alt er ok og at bryllupsplanerne går fremad :bearhug:

Hej Cricht og tak for din søde besked :)

Der er ikke sket det store de sidste par måneder, jeg har haft to jobs udover uni og har måske lidt vinterdepression så bryllupshalløjet har været lidt på standby. Efter kjolekøbet synes jeg der er masser af tid til så jeg føler ikke at jeg skal skynde mig, som jeg gjorde i efteråret (selvom der er kortere tid til nu, hehe)

Men vi var til bryllupsmesse i weekenden og jeg skriver da lige en opdatering.

0

Annonce ♥

Opdatering

Vi var til bryllupsmesse i weekenden og var virkelig effektive!

Vi fik bestilt bryllupskage, blomster og ringe, så jeg vil sige at vi fik noget for pengene! :biggrin:

Bryllupskagen bestiller vi hos Konditori Arlington til en prisgruppe billigere end normalt og kommer cirka til at koste 3000 i alt. Hurra for messetilbud!

Den bliver tre etager høj med stolper så vi kan spise fra de forskellige lag "samtidig". Jeg fandt ud af at jeg ikke kan lide bryllupskage (har det ikke godt med komælk), så Kamilla fik lov til at vælge de endelige kombier. Der bliver to forskellige variationer: En med hvid Sarah Bernard og ananas med chokoladestykker og en almindelig chokolademousse med passionsfrugtmousse. Jeg kan sagtens spise et lille stykke af hver, jeg får det bare nemt dårligt.

Det nederste lag skal være hvid med en sort skyline på (vores tema er Urban Peach), den næste etage skal være hvid med æggehvidefrosting, så den får en "tottet" overflade og den øverste etage bliver bare peach med vores dejlige caketopper øverst.

Jeg er rigtig nervøs for om det bliver tacky og discount at se på, men håber på at de kan gøre det så det ser classy ud...

Vi får en rund, firkantet og sekskantet form på, vi ved bare ikke i hvilken rækkefølge, det skulle den meget søde og tålmodige dame regne ud. Så stor ros til Konditori Arlington!

Blomsterne kommer fra Hørsholm. Kan ikke huske navnet på butikken, men har hendes kort et sted. Vi får 10% rabat der og jeg skal have en lille brudebuket med "Peach Avalanche"-roser i og en lillebitte knaphulsbuket til Kamilla og så nogle assorterede blomster til bordene. Jeg regner ikke med at vi kommer over 2000 der og håber på at vi kan holde os under 1500... Ved ikke om det er realistisk, men vi har ikke sat så meget af til det.. Jeg synes friske blomster er lidt spild af penge og energi.

Ringene er helt "almindelige" rosaguldringe uden nogen sten eller noget. Eftersom jeg har bittesmå fingre og Kamilla har ret store, bliver ringene ikke samme bredde, men så længe de er samme metal, føler jeg fint at de hører sammen. Vi skal måske have indgraveret henholdsvis "Højere end højt" og "Mere end meget" i ringene, men har ikke besluttet os endeligt endnu. Vi skal til møde med guldsmeden på torsdag.

Så der er sket noget her efter jul, nytår, fødselsdag, dobbelt eksamen og nyt arbejde til W2B. Vi keder os i hvert fald ikke!

0

Opdatering

Vi var til bryllupsmesse i weekenden og var virkelig effektive!

Vi fik bestilt bryllupskage, blomster og ringe, så jeg vil sige at vi fik noget for pengene! :biggrin:

Bryllupskagen bestiller vi hos Konditori Arlington til en prisgruppe billigere end normalt og kommer cirka til at koste 3000 i alt. Hurra for messetilbud!

Den bliver tre etager høj med stolper så vi kan spise fra de forskellige lag "samtidig". Jeg fandt ud af at jeg ikke kan lide bryllupskage (har det ikke godt med komælk), så Kamilla fik lov til at vælge de endelige kombier. Der bliver to forskellige variationer: En med hvid Sarah Bernard og ananas med chokoladestykker og en almindelig chokolademousse med passionsfrugtmousse. Jeg kan sagtens spise et lille stykke af hver, jeg får det bare nemt dårligt.

Det nederste lag skal være hvid med en sort skyline på (vores tema er Urban Peach), den næste etage skal være hvid med æggehvidefrosting, så den får en "tottet" overflade og den øverste etage bliver bare peach med vores dejlige caketopper øverst.

Jeg er rigtig nervøs for om det bliver tacky og discount at se på, men håber på at de kan gøre det så det ser classy ud...

Vi får en rund, firkantet og sekskantet form på, vi ved bare ikke i hvilken rækkefølge, det skulle den meget søde og tålmodige dame regne ud. Så stor ros til Konditori Arlington!

Blomsterne kommer fra Hørsholm. Kan ikke huske navnet på butikken, men har hendes kort et sted. Vi får 10% rabat der og jeg skal have en lille brudebuket med "Peach Avalanche"-roser i og en lillebitte knaphulsbuket til Kamilla og så nogle assorterede blomster til bordene. Jeg regner ikke med at vi kommer over 2000 der og håber på at vi kan holde os under 1500... Ved ikke om det er realistisk, men vi har ikke sat så meget af til det.. Jeg synes friske blomster er lidt spild af penge og energi.

Ringene er helt "almindelige" rosaguldringe uden nogen sten eller noget. Eftersom jeg har bittesmå fingre og Kamilla har ret store, bliver ringene ikke samme bredde, men så længe de er samme metal, føler jeg fint at de hører sammen. Vi skal måske have indgraveret henholdsvis "Højere end højt" og "Mere end meget" i ringene, men har ikke besluttet os endeligt endnu. Vi skal til møde med guldsmeden på torsdag.

Så der er sket noget her efter jul, nytår, fødselsdag, dobbelt eksamen og nyt arbejde til W2B. Vi keder os i hvert fald ikke!

Ih dejligt med en opdatering :cheerleader3:

Det lyder jo som om der er fuldstændig styr på det hele og lækkert at I har fået nogle af de større poster som bryllupskagen og ringe på plads! Tror da bestemt ikke at kagen er i fare for at blive tacky, den lyder super fin synes jeg!! (og lækker ikke mindst :smiley-eatdrink026: )

0

Gæstebog er bestilt

Vi har lige for tre sekunder bestilt vores gæstebog som kommer til at se ud som denne her:

il_570xN.557270442_8ajc.jpg

Bare med en blonde også, ligesom denne her:

il_570xN.470553264_onuy.jpg

Den er købt med 5 ekstra sider, så det bliver 30 i alt og med linjer på hveranden side. Den er selvfølgelig fra Etsy og du kan finde den her.

Vi bruger den sidste side i bogen til at notere gaver, så det er to fluer med ét smæk :biggrin:

Så skal vi bare have den hjem, er som altid spændt på at få pakker :happy:

0