tajamus

Indslag til manden?

6 posts in this topic

Jeg er normalt den der holder tale i min familie, og ofte også hjælper andre med at lave deres taler, så syntes det vil være for oplagt at holde tale til min mand til brylluppet. Samtidig er han ikke den store taler, og har meget svært ved den slags, men ved at han gør det alligevel, så syntes det helt skal være hans lod denne dag. Men hvad så??? Har overvejet både en sanger og en form for komiker, men begge dele koster en formue, ihvertfald det jeg har kunnet finde. Min h2b er ikke særlig romantisk, så alt sådan noget med at sende lanterne o.lign op, vil han nok bare stå og tænke hvorfor til. Hvad kan man så finde på?

0

Annonce ♥

Der er også det lille aberdabei at en komiker ofte beslaglægger min. en halv time og det er meget i et stramt program. Hvis det er normalt for dig at holde taler kunne du jo gøre noget anderledes og eksempelvis lave et diasshow o.l. hvor der også er en god portion humor i.

0

Tak for Jeres input, men begge dele indbefatter desværre at jeg står og taler/ fortæller hvilket er netop det jeg vil undgå. H2B har det så enormt svært med at skulle den slags, og kan også have ret svært ved at sætte ord på ting, men han gør det, og han har været igang længe, og søgt hjælp fra flere, så han lægger rigtig meget energi i at gøre noget for mig som er rigtig svært for ham, men falder mig utroligt nemt. Så jeg føler virkelig at han skal have lov at sole sig i sin egen sejr og vil derfor gerne gøre noget andet :-)

0

Netop derfor kunne diasshowet være en mulighed.

0

Annonce ♥

Jeg fik tippet at kontakte en lokal frikirke for at få en sangerinde "billigt" til at synge for Kim. Hun kommer og spiller præludium på klaver, spiller og synger til tre salmer, synger "In love" af Tina Dickow for Kim og spiller udgangsmusik for 1500kr, hvilket jeg synes er en fin pris.

Et andet forslag kunne være et par småhistorier omkring din mand eller jeres forhold, så kunne hans bedste venner lave den ene (f.eks. en pinlig historie), dine forældre og svigerforældre den anden (f.eks. jeres "pardynamik" i familien eller da svigerforældrene viste nøgenbilleder af ham som lille eller lign.), eller og dine venner den tredje (hvad fortalte du om din mand første gang de hørte om ham?). De skal helst ikke vide noget om det på forhånd, bare lav sådan nogle små kort med replikker, de skal nok fylde lidt ekstra humor på selv. Til sidst rejser du dig bare og siger, at du elsker ham og glæder dig til at dele resten af dit liv med ham... Helt ok at græde :loveshower: På den her måde kan du forberede det hele og ikke være den der er "på", men stadig bestemme (nogenlunde) hvad der skal siges.

0

Lige et par forslag hvis du vil undgå tale:

* Skrive en sang som bliver sendt rundt og sunget fælles. Måske som et lille hæfte krydret med billeder af jer og oplevelser sammen eller lign. Evt. Skrive en sang om ham til ham og så med noget fra jeres forhold/oplevelser. Kan både gøres på en sød og sjov måde.

* diasshow som andre nævner. Behøver ikke at være hvor du taler udfra diaset. Man kan lave et automatisk afspillet et med en baggrundssang og så bare sætte billeder og sætninger ind, så det bliver en slags "film".

Jeg selv holder en kort tale og så planlægger jeg at få indspillet vores sang. For 1.200 kr., kan jeg få 10 gange sangundervisning inkl. indspilning af sangen på CD. Jeg har nok ikke modet til at synge på selve dagen, tror jeg at jeg har for mange nerver til, men han får sangen på CD efter talen og så får jeg måske DJ'en til at spille den for ham.

0