WeddingAddict

Æresport?

11 indlæg i dette emne

Nu har jeg set flere indslag hvor folk fortæller om den såkaldte æresport.

Det troede jeg kun var noget som hørte til kobberbryllup og sølvbryllup og guldbryllup.

Hvorfor æresport ved brylluppet??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I. Ogle familier er der også blevet en tradition med æresport til brudeparet, men det er forskelligt fra familie til familie. Vores familie har aldrig gjort i det, men nogle af vores venner har gjort det og jeg har fået et lille hint om at det vil være en god ide at have kaffe og boller klar aften inden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er vidt forskelligt fra familie til familie, også HVOR æresporten bliver placeret. Nogen placere den ved brudeparrets hjem, andre placere den på feststedet.

Jeg aner ikke om vi får en æresport, og er egentlig også ligeglad. Dog tror jeg også at HVIS vi får en, så bliver det over ved festlokalet , men der er vi så også det meste af aftenene før, sammen med vores forældre, så ja tror altså ikke vi får en. Det er i hvert fald ikke fra min familie hvis det er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vokset op med, at der også skulle være æresporte til bryllupper - så troede egentlig det var meget normalt..

Der hvor jeg kommer fra, laver naboerne som regel æresporten til hjemmet, mens familie eller venner laver til feststedet..

Vi skal på vores bryllupsdag først hjem i mine forældres have, inden vi skal til feststedet, så ved ikke om der bliver lavet til begge steder. Men da min kusine blev gift for 6-7 år siden, var de også i min forældres have, og der lavede min farbror en æresport ud til, mens nogle venner vist lavede til feststedet, så nu må vi se hvad vi får :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får æresport til brylluppet, og har forstået det sådan at det er meget normalt i min H2B familie, og har forstået det sådan at det er meget normalt for de fleste.. Vi får det her hjemme, ved at nogen tager den videre med til festlokale men det har vi fravalgt da det virket meget besværligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores naboer laver i hvert fald ikke en æresport, så tætte er vi slet slet ikke med dem. Det er desuden også kun den ene nabo der ved vi skal giftes, og det ved han kun fordi vi har hyret ham til at spille cello til min indgang :tunge:

Som sagt tror jeg ikke vi får en, så skal det være hvis svigerfamilien sørger for det, min familie er generelt ikke særlig traditionel :wink:

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror meget det er et spørgsmål om hvor man kommer fra, tror ikke det er så brugt i de helt store byer. Vi regner ikke med noget både fordi næsten alle vores gæster kommer langvejsfra og hjemme kan de slet ikke komme ind til vores dør medmindre de finder en nabo der kan låse dem ind..... Jeg bliver nu heller ikke skuffet hvis der ikke er noget, lige det betyder ikke noget for mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså her hvor jeg komme fra er det helt normalt at der kommer æresport op til bryllup. Til mine forældres bryllup for over 30 år siden var det også normalt, så ja har aldrig kendt til andet.. 😊

Ved også at vi får en, for mine svigerforældre og far har allerede planlagt og uddelegeret.. 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det kommer meget an på hvor man kommer fra i landet. Jeg havde aldrig nogen sinde hørt om æresport til bryllup før jeg kom her ind og det havde h2b heller ikke. Jeg er 99 % sikker på at vi ikke får nogen, og det er helt fint :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem der lavede "ballade" i vores lejlighed havde også sat en æresport op til os da vi kom hjem dagen efter brylluppet. Den var rimelig simpel, men vi bor også i lejlighed.

Du spørger hvorfor? Fordi det er hyggeligt at andre også går op i ens store dag :-)

Redigeret af akrotøsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer