Majapigen87

Lilla tema. Hvilken farve dug?

16 indlæg i dette emne

Vi har fundet nogle helt vildt flotte bordløbere i lyslilla (faktisk påskepynt fra bilka, men det kan man jo ikke se) det er sådan noget lyslilla gennemsigtigt stof med glimmer

Spørgsmålet er så hvilken farve dug vi skal købe? Jeg tænker umiddelbart hvid - måske elfenben? Min kjole er knækket hvid, og vil nødig se beskidt ud ved bordet :-)

Vi har planer om at købe de der inspirationsduge til bordene, og de fås jo i alle nuancer efterhånden.

Vil gerne have flettet mørkelilla ind også, men her tænker jeg måske at lave noget servietfoldning med lys og mørk lilla servietter

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også lilla. Jeg købte sådan en "stofagtig" dug i hvid på rulle. 30 m til omkring 180 kr. På billedet kan du se min Ivory kjole og den hvide dug, det var ikke noget jeg tænkte over om kjolen så beskidt ud eller ej. Jeg tror heller ikke gæsterne tænkte over det.

post-43541-0-00832700-1401962204_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have almindelige hvide duge på , og min kjole er også ivory :) Lige der er det ikke noget jeg tænker over,men har sagt til kæresten at han ikke skal have en helt hvid skjorte på , da jeg ved at det ville irritere mig , lidt Fru.Hyacinth har jeg vel i mig :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rikke min mand har hvid skjorte på. Syntes ikke det gjorde noget.

Hehe, vi er jo også alle forskellige. Med dugen er jeg ligeglad, for den behøves jeg ikke matche osv, men lige med skjorten, der vil jeg altså ikke have den er helt hvid. Men nu regner han så vist med at tage lilla skjorte på, så det er slet ikke noget "problem" i vores tilfælde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mørkelilla duge!!! :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Men hvis man vælger lilla dug, så skal man så passe på med pynten, for at alt ikke bare bliver total lilla. Det er derfor vi vælger en hvis dug, for så kan vi have blomster, lys, servietter, og diverse andet pynt i lilla. Men altså det kan også se mega fint ud med en lilla dug, så syntes jeg bare lys osv skal være hvide ( eller anden farve) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørkelilla duge!!! :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Men hvis man vælger lilla dug, så skal man så passe på med pynten, for at alt ikke bare bliver total lilla. Det er derfor vi vælger en hvis dug, for så kan vi have blomster, lys, servietter, og diverse andet pynt i lilla. Men altså det kan også se mega fint ud med en lilla dug, så syntes jeg bare lys osv skal være hvide ( eller anden farve) :)

Ja sikkert nok <3 Jeg må indrømme at jeg ville hælde til at tage mørke duge og så tage en anden farve til pynten. Dels fordi jeg personligt synes at hvide/råhvide duge er SÅ kedelige, dels fordi det er sværere at se hvis nogen spilder noget på dugen :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jo altid være en smagssag hvad der er kedeligt, vildt, flot, grimt osv. Altså min svigermor siger tit noget i stil med " man skal også passe på det ikke bliver for meget farve, for så virker det som en børnefødselsdag, eller det går for meget i et" . Hvor jeg så netop syntes der ikke skal være for meget hvidt, fordi det så bliver alt for kedeligt. For mig er det fint at dugen og tallerkenerne er hvide, så behøves jeg ikke mere hvidt. Jeg syntes ikke det er for meget med lilla kurve , blomster, servietter , lys og bordkort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har helt ret Rikke, det er jo så forbandet subjektivt! Alt efter hvad vores arrangement bliver kan det endda være vi selv ender med hvide duge, og så er det fint nok, men det vil ikke være noget jeg aktivt har tilvalgt. Sådan er det jo. Man kan ikke altid få det som man gerne vil have det. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også lilla på som farve, sammen med røde farver. Jeg har valgt hvide duge med matchende servietter. Farverne kommer på bordene med store flotte dekorationer i midten af de runde borde, på menukortet som kant/monogram samt en lilla sløjfe på alle navnekortene. Jeg har en ivory/champagnefarvet kjole på (se billede) og ingen lilla/røde farver (andet end i buketten), så jeg håber at det hele bliver nogenlunde strømlinet :biggrin:

På billedet ses det rum, hvor vi alle ca. 60 skal sidde, så I skal forestille jer blomsterne i farverne vist nedenfor på bordene. Jeg håber og tror det bliver flot :cheerleader3:

post-70715-0-75732800-1401997366_thumb.j
post-70715-0-83785500-1400762446_thumb.j

post-70715-0-65315300-1403182934_thumb.j

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer