Orange Sol

Live band

15 posts in this topic

Kaere Alle sammen.

Endnu et forvirret indlaeg:)

Jeg taenker paa hvor lang tid "plejer" et live band at spille til et bryllup?

1 time? 2x 45 min? 2 timer?

Hvordan finder I jeres livemusik?

Og hvad skal vi forvente at afsaette i budgettet?

Vores oenske er et irsk eller balkan band der kan spille op til dans.

Kan I anbefale nogle inden for et rimeligt budget? (... vi har ikke 10.000 kr til musik!)

Mange tak for hjaelpen!

:heart:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Namak.

Tak for dit link, jeg har selv surfet lidt rundt derinde. Jeg er bare lidt nervoes ved at booke noget jeg aldrig har faaet anbefalet...

Jeg var nemlig engang til en personalefest hvor beskrivelsen loed paa moderne hits men det viste sig at vaere 80'er musik og et enkelt nummer med Lady Gaga.

Har I andre bare vovet pelsen og booket et band i ikke kender eller har faaet anbefalet?

0

Hej Camilla.

Ja saadan er vi jo saa forskellige, vi har nedprioteret favor bokse, brudekoersel, laekkert festlokale, dyr brudekjole og make-up artist.

Men vi vil super gerne have live-musik -i hvert fald noget af aftenen! Under middagen og efter live-musik staar den ogsaa paa playliste hos os. Men tak for dit hurtige svar <3

0

Vi har et liveband på hele aften, også under maden.

Vi giver 18.000 for 5 mand fra 18-02 (inkl. kørsel, opstilling, osv.)

Men mit bedste forslag er google, det var sådan jeg fandt vores band.

Der er rigtig mange tråede rundt omkring med forskellige bud og så får man en lille anmeldelse med oveni :wink:

0

Annonce ♥

Da vi planlagde bryllup sidst, undersøgte vi det med livemusik. Jeg blev ret hurtig klar over at det var noget vi skulle vælge fra, for det løber let op i 5-10.000 alt efter om det er en enkelt musiker, en duo eller et band. Og de penge har vi ikke, og vil heller ikke bruge dem på musik. Jeg har dog forståelse for at de skal have de penge de nu skal, da der jo er meget andet end bare lige den aften der spiller ind for musikere ( er selv kærester med en musiker) . Denne gang har vi så slet ikke plads til hverken dj eller musiker, så der var slet ikke noget valg, vi køre med cdèr / playlister :) Vi har også valgt mange andre ting fra, netop pga. økonomien , men det kommer jo også HELT an på hvad man ønsker af sin dag, og hvad der er vigtigt :)

0

Balkanbsndet var i København og jeg husker desværre ikke navnet.

Man kan som tommelfingerregel gå ud fra at musikere skal have ca 1800-2000 per mand, så i kunne jo vælge en trio? Evt nogen der studerer på rytmekonservatoriet i Århus/ MGK i Vejle/ Horsens?

0

Vi har taget chancen og booket et band, hvor vi kun har hørt demoen på deres hjemmesider. Til gengæld får de virkelig gode anmeldelser, så vi satser;) musik er noget af det vigtigste for os, så vi har sat tkr. 20 af. Vi skal give tkr. 3 for pianisten under middagen og tkr. 10,5 for bandet i 3 x 45 min., det synes jeg er en fin pris, og vi kan få ekstra sæt til tkr. 3 pr. sæt af 45 min.

Vi sendte en forespørgsel på ditband.dk, der kan du skrive i hvilket interval bandet må koste, og så får du tilbud derefter:) - jeg synes også det var svært at vælge uden at have hørt dem, min far er selv musiker, så er ekstremt kræsen, men jeg har en god mavefornemmelse:)

0

Annonce ♥

Jeg kender et superfedt Århus-baseret klezmerband (trad. jødisk musik, minder meget om balkan) med guitar, kontrabas, trommer og saxofon.

De har masser af energi, og der er altid en fest når de spiller. De har alle spillet sammen i musikerkollektivet Zadnja Minuta (tjek facebook), og det er samme stil de spiller nu.

Bandet har fået nyt navn, og jeg kan ikke huske, hvad det er, men du kan kontakte Bastian Popp (bassisten) på kontrabastian@gmail.com.

Du kan sikkert få at vide, hvornår de spiller næste gang, så du kan høre om det er noget for dig.

0

Hej igen

Tak for jeres svar.

Ja, jeg ved at musiker-terifen ligger paa knap 1900 kr. Men synes stadig der er lang vej op til de 10k. Jeg synes bestemt det er en god ting at der er en fast-loen til musikerne, men jeg undrer mig samtidig over at andre kunstnere er saa lavt loennede i forhold til. Men lad det nu ligge, det er jo en anden snak!

Charla: Tak for linket og dejligt at hoere om en der "bare har kastet sig ud i det." Jeg haaber og tror paa det bliver godt.

Jeg har ogsaa helt vildt svaert ved at at vaelge. Det er altsaa besvaerligt i saer naar man ikke kan lytte paa forhaand, smag og behag er jo vidt forskelligt.

Nu er jeg -heldigvis- kommet i kontakt med et band igennem en ven, saa nu mangler vi bare at faa det sidste paa plads.

Ynglingsbabe: Tak for forslaget... jeg "snaget" lidt paa facebook :)

(Jeg bor paa Filippinerne, saa jeg kommer ikke lige til koncert i den naermeste fremtid...)

Meeen... jeg tillader mig at gemme navn og e-mail, man ved jo aldrig hvornaar man faar brug for et godt band til en anden lejlighed! Mange tak, det var soedt af dig<3

0

Jeg ved da ikke lige om jeg vil sige at der er en fast tarif til musikere. Dansk musikerforbund har nogle musikertariffer men hvor meget de bliver fulgt ved jeg ikke lige. Men naturligvis er der prismæssigt forskel på at booke et 5 mands band eller en enkelt musiker/DJ og så skal man være opmærksom på forhold som opstilling, transport og når vi taler bands kan der også være en lydmand med + at nogle lejer lydgrej m.v. ind ffem for selv at eje. Det er er vigtigt (udover at de kan spille og musikstilen) er at de er fleksible for til en bryllupsfest er det oftest ikke muligt at fastlægge et starttidspunkt helt præcist da man ikke aner hvornår middagen er slut

0