LMC2012

Dilemma gæst sletter en på Facebook.

57 posts in this topic

Hej

Som overskriften lyder er der en veninde der har slettet mig på Facebook, hendes mand er den person jeg kender bedst og hun er inviteret med af den grund. Vi har set hinanden et par gange til par middag og hun er min kollega, samt vi har holdt nytårsaften sammen i to år.

Vi har dog haft nogle heftige diskussioner på Facebook fordi vi generelt ikke er enige om forskellige ting i samfundet.

Min ven takker ja til indbydelsen hvor efter par dage senere må melde fra, fordi de har glemt et andet bryllup på den samme dato, og det er uheldigt siger han at det er hans kone fødselsdag. De siger så de kommer til kirken og reception.

Nu er dilemmaet hans kone har slettet mig på Facebook egentlig uden grund mener jeg.

Skal jeg nu bede dem om at holde sig væk eller hvordan skal vi tackle den? Min kommende kone er stadigvæk veninde med hende.

Skal lige siges jeg er gommen.

0

Annonce ♥

Jeg ville nok bare ignorerer det, jeg mener ikke man behøver at lave mere rav i det end nødvendigt.

0

Ja okay jeg føler mig bare lidt trådt på, altså jeg har ikke gjort noget, så det kommer ud af det blå. Hun er min kollega så den er lidt svær at ignorere, hvis du kan følge mig. Er det uhøflig at give dem beskeden de ikke er velkommen når de gøre sådan en ting

0

Ja okay jeg føler mig bare lidt trådt på, altså jeg har ikke gjort noget, så det kommer ud af det blå. Hun er min kollega så den er lidt svær at ignorere, hvis du kan følge mig. Er det uhøflig at give dem beskeden de ikke er velkommen når de gøre sådan en ting

0

Annonce ♥

Jeg ville nok heller ikke gøre noget. Der kan være 1000 grunde til, at hun har slettet dig på facebook - måske bare fordi hun er træt af de "heftige" diskussioner og vil undgå at få noget ind på sin væg, som kan provokere hende - måske netop for at bevare et godt forhold til dig. Ja altså, det er jo bare et tænkt eksempel, ved ikke om du plejer at poste en hel masse på facebook. Man behøver ikke kunne lide alle mennesker lige godt. Hvis du er gode venner med manden, og hun er gode venner med din kommende kone, så hold fast i det, men det betyder jo ikke at i absolut også skal komme godt ud af det med hinanden. Hvad siger din kæreste til det?

Har for nylig selv ryddet op i mine facebook venner, da jeg gerne vil have, at mine opslag og opdateringer om mit privatliv så vidt muligt kun når dem, jeg er rigtig gode venner med - dvs folkeskole venner, gymnasievenner jeg ikke længere har kontakt til, gamle og nye kollegaer mm røg sig en tur.

0

Aha det er var en helt anden måde at se tingene for et rigtigt godt svar. Jo hun er også enig at det er mærkeligt men hvis hun sletter hende gør det ikke noget, da de ikke har noget til fælles. Den eneste vi ikke lige sletter er nok manden, da vi stadigvæk ses med fælles venner :) så jeg lader det stå til og det er ikke fordi jeg mister noget men syntes det er underligt når vi har fælles kollegaer og venner men det er hendes beslutning.

0

Du kunne også prøve at spørge om det er en fejl, eller hvad der evt. ligger til grund for det :)

Jeg har indenfor den sidste uge oplevet at være slettet af to... Den ene er en af mine holdkammerater, og det viser sig at det var en fejl, og hun aner ikke hvordan eller hvornår det er sket.

Igår opdager jeg så min onkels nye kæreste har slettet mig - om det er bevidst eller ej ved jeg ikke, men jeg har da tænkt mig at spørge...

Jeg gider ikke spekulerer over det, men jeg gider heller ikke lave ballade over det.

0

Jeg syntes bare det er lidt frækt at slette en man er inviteret til bryllup hos, der tænker jeg lidt er de så velkommen overhovedet når man kan gøre det? :)

0

Annonce ♥

Jeg syntes bare det er lidt frækt at slette en man er inviteret til bryllup hos, der tænker jeg lidt er de så velkommen overhovedet når man kan gøre det? :)

Jeg forstår dig godt (Min onkels nye kæreste er også inviteret med til vores bryllup) men jeg gør dig bare obs på at det kan være en fejl, eller noget andet harmløst, så spørg, og så find ud af hvad du stiller op med svaret efterfølgende :)

0

Nogen gange skal man nok bare ikke tage facebook så seriøst som mange gør... :)

0

Vi har også en fælles ven som har slettet mig et par gange og generelt ikke har opført sig særlig godt overfor mig.. Jeg er den eneste der har hjulpet ham i en svær tid og skrevet med ham mange nætter når han har brug for det men nu har han så valgt igen at slette mig og være provokerende og være ligeglad med min hjælp.. Jeg var også kommet til et punkt hvor jeg egentlig ikke havde lyst til at han kom med til vores bryllup men han er rigtig gode venner med H2B så jeg har valgt at bide det i mig og give ham en sidste chance for at gøre det godt igen.. jeg vil heller ikke skabe mere drama end nødvendigt..

Du kan måske bare undgå hende så meget du nu kan, og hvis det "kun" er kirke og receptionen de kommer til så skal du i hvert fald ikke være i samme rum hele dagen..

0

Nej det er rigtigt at det er begrænset vi ses. Men det er hele princippet i af slette en på Facebook når man ikke har gjort noget eller det er unødvendigt drama. Ved godt man ikke skal ligge så meget i Facebook men tanken om at hun skal med og samtidig sletter en er du lidt mærkeligt og mystisk.

Skal jeg spørge hende?

0

Annonce ♥

Du kunne sagtens spørge, det er der jo ikke noget i vejen for :) måske gøre det med en lidt sjovere tone..

Da jeg blev slettet første gang af vores fælles ven spurgte jeg ham om jeg var for lækker til hans venneliste :)

Det kan nok også gøre at du føler dig mindre trådt på hvis hun siger hvorfor..

0

Jeg ville helt klart spørge hende hvorfor, så er du fri for at spekulere mere på, og forhåbentlig får du et ærligt svar.

Pøj pøj

0

Hej jeg har spurgte og fik et ærligt svar.

Jeg spurgte om de havde tænkt sig at komme til vores bryllup nu hvor hun havde slettet mig, men:

hun skriver tilbage at det ikke hænger sammen med bryllup men

at hun havde slettet mig, fordi hun ikke mener venner kommentere på den måde jeg har gjort, altså hendes opdateringer.

Det er jo også fair nok at hun ikke vil have mine kommentar og det er også noget hun selv bestemmer, men jeg tænker bare hvis man sletter en på facebook, men alligevel vil komme til ens bryllup, det hænger ikke sammen i mit hoved eller skal jeg lade det ligge?

Tænker er der så ikke en konsekvens ved hendes handlinger altså jeg gider da ikke snakke med en person der egentlig ikke gider være ens ven og det er jo hendes mand jeg er ven med. Ved godt hvis jeg giver beskeden at så er hun ikke velkommen, så kommer han ikke, men de var alligevel ikke kommet til hele bryllupsdagen, da de har prioriteret et andet bryllup frem for vores.

Det skal lige siges jeg har ikke kommenteret på hendes opdateringer i meget lang tid, så det kommer ud af det blå.

Skal jeg bede dem om at holde sig væk eller lade det ligge eller nyde dagen og vide de smutter efter en time?

Edited by LMC2012
0

Jeg ville lade det ligge, det er jo hendes mand der er din ven og hun er vel inviteret med som hans partner? Så er der ingen grund til at skabe drama :) Jeg er heller ikke ven med en tæt venindes kæreste på facebook, men derfor bliver han alligevel inviteret som hendes partner...

0

Annonce ♥

Ja okay men jeg kan sagtens se jeres argumenter er gode. Jeg ved godt hvis Hun ikke er inviteret så kommer min ven ikke eller venskabet er over. Dog tænker jeg lidt på at han burde jo sige noget til hende, altså hvad man kan tillade sig nu hvor man inviteret osv. Men som sagt der er mange andre gæster det bliver bare lidt akavt at hilse på dem til receptionen.

Nu hvor hun ikke ser mig som ven. Hun er ikke på arbejdet i et år, så jeg ser hemdd ikke på arbejdet alligevel.

Skal jeg lade den ligge? :)

0

Hvad siger din kommende frue? :)

Jeg synes du skal lade det ligge, men hvis du er klar til at miste din ven på det (en bagatel i mit hoved :) ), så skal du bede dem om at blive væk. Du må bide tænderne sammen i de 30 sekunder du skal hilse på hende :)

0

Jamen hun har lige slettet hende på Facebook fordi hun syntes ikke det er fair de vil deltage men ikke være venner længere.

Jeg kan sagtens se det er en bagatel men måske skulle man spørge min ven og fortælle hvor landet ligger?

0

Altså for at være helt ærlig, så synes jeg du overdramatiserer det ret meget... Hun har slettet dig på facebook - and so what!!! Hvor gode venner var/er i egentlig? Lyder på det du skriver, at i mest bare er kollegaer og så er du ven med hendes mand - så vil jeg altså igen pointere - man behøver ikke at kunne lide alle!

Hvis du har kommenteret på hendes opdateringer på en måde, som har ledt til heftige diskussioner, så kan jeg måske godt forstå, hun er blevet træt af det - det kan godt være, du har syntes at det var på en venskabelig måde og sjovt at diskutere, men det er jo tydeligvis ikke sådan, hun har opfattet det.

MEN nu er du jo altså mest af alt ven med hendes mand. Og som de andre siger - vil du sætte jeres venskab på spil pga DET HER!?!? Synes ikke din ven skal have nogen som helst holdning til, hvem hans kone skal være venner med på facebook. Der er også et par af H2B's venner jeg ikke bryder mig om, så hvorfor skulle jeg være venner med dem på facebook? Helt ærligt, hvis jeg synes de var irriterende havde jeg nok også uden skrupler slettet dem igen - uden at blande min H2B ind i det. Han skal da ikke ende som en lus mellem to negle.

Undskyld hvis jeg lyder lidt grov! Det er altid svært med ting på skrift. Men synes det er fint at hun er ærlig, og synes du må respektere det, uden at holde din ven som gidsel i det... Hvis altså du vil beholde ham som ven..

1

Annonce ♥

Hun har ikke slettet hende fordi vi ikke gider bruge mere tid på drama osv. Vi slutter den her og lade dem komme med , så ser vi hvordan det. Det kan være hun ikke kommer da hun lige har født.

0

Altså for at være helt ærlig, så synes jeg du overdramatiserer det ret meget... Hun har slettet dig på facebook - and so what!!! Hvor gode venner var/er i egentlig? Lyder på det du skriver, at i mest bare er kollegaer og så er du ven med hendes mand - så vil jeg altså igen pointere - man behøver ikke at kunne lide alle!

Hvis du har kommenteret på hendes opdateringer på en måde, som har ledt til heftige diskussioner, så kan jeg måske godt forstå, hun er blevet træt af det - det kan godt være, du har syntes at det var på en venskabelig måde og sjovt at diskutere, men det er jo tydeligvis ikke sådan, hun har opfattet det.

MEN nu er du jo altså mest af alt ven med hendes mand. Og som de andre siger - vil du sætte jeres venskab på spil pga DET HER!?!? Synes ikke din ven skal have nogen som helst holdning til, hvem hans kone skal være venner med på facebook. Der er også et par af H2B's venner jeg ikke bryder mig om, så hvorfor skulle jeg være venner med dem på facebook? Helt ærligt, hvis jeg synes de var irriterende havde jeg nok også uden skrupler slettet dem igen - uden at blande min H2B ind i det. Han skal da ikke ende som en lus mellem to negle.

Undskyld hvis jeg lyder lidt grov! Det er altid svært med ting på skrift. Men synes det er fint at hun er ærlig, og synes du må respektere det, uden at holde din ven som gidsel i det... Hvis altså du vil beholde ham som ven..

Du skrev meget af det jeg tænkte! :)

0

Glem det og koncentrer dig om vigtige ting.... Jeg sletter også folk hvis de ligger 37 billeder om dagen op af deres kat eller jeg bliver træt af deres se-mig se-mig attitude i gennem længere tid.... Det har ikke noget at gøre med at jeg ikke kan have en hyggelig dag med dem men bare at jeg fjerner mentalt støj som irritere mig...

0

Det kan godt være at vi lægger meget i denne facebook sletning, men så vil jeg prøve at vende dem om, og spørge om i, like eller dislike, nogen sinde kunne finde på at slette den person du var inviteret til bryllup hos på facebook?? Omvendt havde vi aldrig inviteret hende hvis vi viste at hun følte sådan om os.

Jeg både sletter og bliver slettet med jævne mellemrum på face og dette er uden betydning for mig, men når en gæst til mit bryllup vælger at slette min H2B 1½ mdr inden brylluppet uden forklaring eller noget, så går der da nogle tanker igang hos os. Jeg synes faktisk ikke at det er os der starter drama.

Hun har taget et aktivt fravalg, og hvorfor skal vi så ikke have lov til at gøre det samme?

0

Hold nu op :o min ærlige og fuldstændig uindpakket mening er at i virker som om i ganske bevidst har gået efter at skabe så meget ballade som i overhovedet kan over denne lille bagatel!

Jeg forstår sleeeeeet ikke at b2b sletter hende fordi hun har slettet h2b, fordi hun finde hans kommentarer irriterende - hvad har det med b2b og denne venindes venskab at gøre?

Medmindre hun direkte har svinet h2b til osv så synes jeg godt nok der er gået drama-Queen i det.

Havde jeg været vennen og veninden i dette tilfælde, så havde jeg ærlig talt sagt farvel og tak. Hold da op en rådden reaktion på at hun har slettet h2b (som hun iøvrigt KUN er kollega med)

0