LMC2012

Dilemma gæst sletter en på Facebook.

57 indlæg i dette emne

Det kan godt være at vi lægger meget i denne facebook sletning, men så vil jeg prøve at vende dem om, og spørge om i, like eller dislike, nogen sinde kunne finde på at slette den person du var inviteret til bryllup hos på facebook?? Omvendt havde vi aldrig inviteret hende hvis vi viste at hun følte sådan om os.

Jeg både sletter og bliver slettet med jævne mellemrum på face og dette er uden betydning for mig, men når en gæst til mit bryllup vælger at slette min H2B 1½ mdr inden brylluppet uden forklaring eller noget, så går der da nogle tanker igang hos os. Jeg synes faktisk ikke at det er os der starter drama.

Hun har taget et aktivt fravalg, og hvorfor skal vi så ikke have lov til at gøre det samme?

Hvis jeg havde været venner med nogen af H2bs venner på facebook og vi ikke snakkede sammen/kunne lide hinanden/whatever, ja så ville jeg slette dem - om det så var dagen før deres bryllup. Jeg ville gå udfra at vores invitation var baseret på min H2Bs venskab med parret/manden og ikke hvorvidt vi var "venner" på facebook.

Har hun sagt noget om at hun ikke kan lide dig? At du irriterer hende? Såvidt jeg læser der, så er det din h2bs holdninger hun ikke kan med, og har dermed intet med dig at gøre...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej i misforstår noget indbydelsen er berettiget til dem begge, fordi vi har set hinanden ved forskellige anledninger nytårsaften, fødselsdage osv.

Jeg fik besked på at lade være med at kommentere på hendes opslag, hvilket jeg gjorde og ikke har gjort i meget lang tid. Så det kommer ud af det blå, at hun sletter mig, når nu de begge er inviteret til vores bryllup. Jeg sådan set ligeglad med hun har slettet mig men hvorfor gøre det inden vores bryllup, når der virkelig ikke har været nogen anledning til det.

Så hvorfor slette en overhovedet når man også er kollegaer osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare en tanke - kan hun have kommet til at slette h2b ved en fejl? Tænk hvis hun slet ikke ved at i ikke er venner på facebook længere og så i kører det helt op uden grund. I bliver nødt til at tage en snak med hende

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan lige se nu at du har spurgt hende, og at det ikke er en fejl :) jeg har en del venner, som jeg har (jeg ved ikke hvad det hedder) blokeret på facebook, fordi jeg ikke kan oversku deres kommentarer på facebook. Vi er sumpelthen for uenige fx politisk, og jeg kommer i dårligt humør når jeg ser deres kommentare. Vi er stadig venner på facebook, men også kun fordi de ikke kommenterer på noget af det jeg ligger op. Ellers havde jeg slettet dem. Og det er ikke fordi jeg ikke kan lide dem. Vi er gode venner. Når vi ses i virkeligheden taler vi bare im alt muligt andet end det vi dr uenige om. Så jeg tænker, at st er muligt at hun godt kan lide dig, men at humanes dine kommentarer på facebook er for dumme. Jeg tror du ligger alt for meget i det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faren med facebook er netop at folk sidder bag en skærm, og så får man engang imellem skrevet nogle ting der er lidt hårdere, end man egentlig mener, eller det bliver misforstået, fordi man mangler kropssproget bag osv.

Tager man facebook så alvorligt at det skaber problemer i ens virkelige liv, så skulle man overveje enten at gøre som veninden, og slette den/dem der forårsager det, eller tage en pause fra nettet og genopdag det virkelige liv, og huske på at man altid kan lukke facebook/nettet ned igen :)

Jeg synes stadig det er at overdramatiserer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det vildt akavet og total dårlig timing at slette en person fra facebook, man er inviteret til bryllup hos. Der er jo ikke tale om åbent hus til 30 års fødselsdag, men et bryllup. At kommentere på en vens samfundsholdninger når de er temmelig markante og fremført provokerende, er der heller ikke noget galt i. F.eks. hvis nu frøkenen mente noget temmelig provokerende om eksempelvis julehjælpen og Hb2 så ytrer, at han mente det modsatte, så skal man være en temmelig nærtagende person, for at gøre det grund til at slette personen et halvt år efter.

Jeg vil råde bruden til at kontakte damen evt. over telefon/sms, og ligge kortene på bordet: vi synes det er lidt mærkeligt/akavet/mystisk at slette en for facebook, som man skal til bryllup hos om lidt, og spørge om det er en indikation på, at hun ikke ønsker at deltage. Læg kortene over på hendes banehalvdel - det er jo hende der startede balladen. Så kan man selvfølgelig håbe, at hun bliver helt væk grundet hendes lille dreng.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha det lyder som om du kender personen det var lige præcis julehjælpen, vi var dybt uenige i. Hun mente muslimer ikke skulle have hjælp i julen og hun kunne ikke se man skulle støtte dem. Min pointe var bare hvis ikke man selv støttede så kunne hun være ligeglad med, hvad pengene gik til. Nå men hun skrev en opdatering og så må man forvente kommentar. At hun så er nærtagende og tager det op et halvt år efter er jo meget mærkeligt og syntes ikke det hænger sammen med vores bryllup.

Syntes du bruden skal kontakte hende eller skal jeg kontakte hendes mand og høre hvorfor hun har gjort som har gjort.

Måske er det bedst han ikke bliver involveret i hendes gerninger Hmm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var netop derfor jeg nævnte debatten om julehjælpen, fordi jeg husker jeres lille diskussion om denne;-) (jeg blandede mig endda selv husker jeg) Det er også derfor, at jeg ikke kan forstå hvorfor det skule være nok begrundelse til at slette dig fra hendes univers. Jeg synes ikke I skal blande hendes mand ind i det. Når det er sagt, vil han jo nok tage hendes parti, hvis I vælger at konfrontere hende. Egentlig synes jeg ikke I skal konfrontere hende, ment sådan at I bruger en konfronterende facon, men række en hånd ud, og spørge sådan undrende, hvorfor hun vælger at slette når I nu skal ses til jeres bryllup - og om sletningen dermed betyder, at hun ikke har lyst til at komme? Jeg tror jeg i første omgang foreslog din kæreste, som den der rækker hånden ud, fordi hun er mere neutral i "sagen", men det er selvfølgelig også muligt du gør det. Jeg foreslår den der er mest pragmatisk er jer:-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte i første omgang om der var en sammenhæng med brylluppet og sletningen. Jeg tror det er bedst det er bruden der spørger hvis vi vil gøre noget ved det eller lave drama. Men som sagt syntes jeg det uhøflig at slette en når man inviteret til noget stort som et bryllup. Ligesom du skriver det er ikke åben hus arrangement men de har fået en invitation af betydning.

Hmm jeg tror bruden kan spørge hende om hun har lyst til at komme når hun har slettet mig. Ikke noget med en dårlig tone men som du selv skriver, så vi kan få en ordentlig forklaring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det virker lidt som om, I trækker et stort lighedstegn imellem at være "venner på facebook" og være "venner i virkeligheden". Pas nu på, at I ikke overfortolker situation fuldstændig.

Bare fordi hun har slettet dig som kontakt på facebook, betyder det jo ikke at hun ikke ønsker at være ven eller bekendt med dig og din kommende kone. Hun sagde jo netop, at det mest var, fordi hun godt ville være fri for de diskussioner, I åbenbart har over facebook en gang imellem. Det er vel fair nok og behøves ikke at have noget som helst at gøre med, hvad hun ellers synes om dig som person. Igen: pas nu på med at læse en hel masse intentioner ind i en lille handling.

Umiddelbart må jeg indrømme, at jeg synes, det virker som en overreaktion, hvis I vil til at spørge hende yderligere omkring, om hun nu virkelig gerne vil komme til brylluppet. Jeg tror, at det eneste der kommer ud af det, er enten at I mister kontakten til det par fuldstændig - eller at I skaber en mega akavet stemning til jeres bryllup, fordi der blev gjort så meget ud af en (i mine øjne) bagatel.

Husk at nyde tiden op til brylluppet! Det ville være så ærgerligt, hvis den her tid blev overskygget af facebookdrama. I skal jo giftes for pokker! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo tak vi ville også helst gerne være fri for drama og kun fokusere på vores bryllup, men derfor tænker jeg også det er fuldstændig unødvendigt at gøre sådan en ting. Jeg ved godt man ikke er ser alle de venner man har i sine kontakter eller bekendte men sagen er den hun er/var en ven der var inviteret ligesom de er blevet inviteret mange gange før. Så derfor syntes jeg det er meget mærkeligt at gøre det hvis man alligevel har tænkt sig at komme til vores bryllup, det er jo der den bliver akavet.

Skal jeg så hilse og sige tak fordi du kunne komme når hun egentlig ikke gider at ære være venner med en?.

Selvom det er en 1 time vi skal se dem, så var de inviterede for en grund og det er jo ikke åben hus osv.

Jeg syntes bare ikke det er fair at slette mig efter jeg egentlig have fået en påtale for ikke at kommentere på hendes opslag, af hendes mand. Jeg har derfor ikke kommenteret eller gjort noget for at provokere, så den kommer ud af det blå.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er skægt at hører hvor forskellige holdninger folk har til problemet her, og hvor meget det spreder vandene…

Men jeg er sgu enig med parret i, at det er sgu dårlig timing umotiveret at slette en fra facebook lige op til et bryllup - især fordi det lyder som om de oprindelig er inviteret til at spise med?

Til bryllup vælger man folk til og man vælger folk fra, og jeg kan godt forstå at I føler jer forvirret og skuffet over, at en person I har valgt til på bekostning af andre, vælger at slette H2B på facebook lige op til brylluppet og så uden at kommentere på det før der bliver spurgt. Jeg ville sgu helt ærlig også blive i tvivl om personen virkelig havde lyst til at komme til mit bryllup…

Jeg synes dog at I håndtere det lidt voldsomt og det virker lidt "barnligt" (forstå mig ikke forkert, for var også selv blevet ked af det) at ville udelukke dem fra brylluppet - for mig virker det lidt som om I ønsker at gøre gengæld?

Jeg synes det er en god ide som nævnt ovenfor, at fx bruden tager fat i kvinden og forklare, at I altså ikke helt kan forstå det hun har gjort, og at det har skabt dårlig stemning og forvirring hjemme hos jer. I vil gerne se dem til brylluppet, men I ønsker ikke en dårlig stemning, og derfor vil I gerne have lagt klart ud fra hende om hun ønsker at deltage eller om hun ligger mere i den her sletning fra Facebook.

At ignorere folk til sit bryllup og reception, eller være glade for de går hurtigt, synes jeg er en elendig løsning! Jeg synes faktisk I er nødt til at snakke med hende.. Og det kan egentlig være ligegyldigt, hvor en evt. misforståelse er opstået, men den er bare nødt til at blive redt ud, hvis I skal kunne nyde jeres gode dag.

Jeg synes det er helt fair at sige til hende, at I ikke forstår hvorfor hun vælger at gøre det lige op til brylluppet. Personligt synes jeg i hvert fald at det mere er hendes timing end hendes handling, som skaber problemer! Og i mine øjne er det provokerende at slette folk, når man er inviteret til deres bryllup...

Jeg håber I finder ud af det...

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes du har mange gode punkter og holdninger:) De er inviteret til hele brylluppet, at de så vælger et andet bryllup er der ikke noget at gøre da det ligger samme dag, det er vi ikke sure over overhovedet :) det var da rart de kunne komme til receptionen og det var vi glade for, men at hun vælger at slette med en meget dårlig timing er mystisk.

Jeg tror også det er bedst at bruden snakker med hende om hvad er hensigten skal vi forvente dem reception osv.

Selvfølgelig hvis de kommer så er vi ikke typen der ignorere folk eller være nag, men syntes den er lidt akavt, men det er nok bedst vi får det afklaret inden brylluppet, så der ikke er forvirring :) Vi vil ikke gøre gengæld men løse det på en måde som voksne mennesker gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også at vi kommende bryllupsfolk skal huske, at ja det er vores bryllup, som for os er nærmest det vigtigste på jorden, den helt store fest, der bare betyder alt, og hvor alt skal være perfekt (sådan er mit bryllup for mig :-) ) og sådan er det måske også for vores nærmeste, men når vi går en tak længere ud i venner og familie, så er det bryllup og en stor dag for brudeparret, men er også "bare" et bryllup og en fest, det er ikke dagen som hele deres verden roterer omkring. Forstå mig ret, den dag/fest betyder bare ikke så meget som den gør for os brudepar, og de sætter ikke alt i forbindelse med brylluppet som vi brudepar kan have en tendens til at gøre. Bare en tanke :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej men folk ved sgu da godt, at man er nødt til at vælge nogen til og fra… og hvis der især OGSÅ holdes reception, så ved man godt at man er special udvalgt, når man skal med til spisningen…

Det er elendig timing uanset hvor vigtigt man som gæst følger at et bryllup er! Om man vil lade den ligge eller ej er en smagssag… personligt ville jeg blive skide irriteret over at være uvenner med nogen som kom til mit bryllup, og derfor ville jeg tage en snak med hende…

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rolig jeg mener bare at hun måske ikke lige har tænkt bryllup da hun måske har siddet og gennemgået sin facebook venneliste, men måske bare tænkt hvem taler jeg med herinde ig hvem taler jeg ikke med. Særligt når hun lige har fået barn, så kan man have svært ved at tænke ret langt fordi man er fyldt, og særligt hvis det er mændende der er mest venner. men ja det er et uheldigt tidspunkt og nej hverken børn, hormoner eller fødsel undskylder dårlig opførsel, ligesom bryllup, forelskelse og alle mulige andre ting ikke undskylder dårlig opførsel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tajamus det lyder til du kender vedkommende, siden du ved hun lige har født :)

Jeg var med til hendes bryllup da hun blev gift for Ca 3 år siden, jeg gad godt vide hvordan hun havde reageret hvis jeg havde de slettet hende inden brylluppet :) Jeg ved godt hun lige har født og verden drejer sig kun om hende, så der har hun nok ikke tid til personer der kommenter på hendes opdateringer, eller som hun selv siger hun har ikke tid til venner der kommenter på den måde, jeg har gjort.

Det er også helt okay for mig, men hun kunne jo bare havde gjort det efter brylluppet:)

Nå men vi har valgt ikke at gøre noget ved det fordi vi ikke vil lave unødvendigt drama, så vi hilser pænt til brylluppet, selvom det er lidt underligt og akavet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej men folk ved sgu da godt, at man er nødt til at vælge nogen til og fra… og hvis der især OGSÅ holdes reception, så ved man godt at man er special udvalgt, når man skal med til spisningen…

Det er elendig timing uanset hvor vigtigt man som gæst følger at et bryllup er! Om man vil lade den ligge eller ej er en smagssag… personligt ville jeg blive skide irriteret over at være uvenner med nogen som kom til mit bryllup, og derfor ville jeg tage en snak med hende…

Jamen det er der filmen knækker for mig... Denne ven har ifl. hvad trådstarter selv skriver, på intet tidspunkt sagt at de er uvenner, at hun synes han er en idiot osv. men bare at de har så forskellige holdninger, at hun blev irriteret over trådstarters kommentarer på facebook, at hun altså valgte at slette ham.

Jeg har endnu ikke læst fra trådstarter at veninden har sagt hun ikke længere ønsker at være veninde med bruden, eller bekendt/kollega med gommen.

Tværtimod så er det BRUDEN (der altså absolut intet har med sagen at gøre - i mine øjne) der vælger at slette hendes veninde som ven, fordi denne slettede gommen...?

Forstår slet ikke det der med at man ikke kan være venner/bekendte i det virkelige liv, uden at være venner på facebook...? Hvad gjorde man før facebook? Dette problem var aldrig opstået, hvis man ikke tog facebook så alvorligt, men bare trak på skulderen og sagde Oh well :)

Har meget svært ved at sætte mig ind i at venskaber skal ødelægges, fordi de to eneste i det her drama, der i forvejen ikke var venner irl, men blot kollegaer/partner til vennerne, nu ikke er venner på facebook mere... Fristet virkelig til at sige: Og hvad så??

Hvorfor skulle gommen og kæresten ikke kunne være venner mere, bare fordi hun sletter gommen på facebook? Og hvorfor skulle bruden og veninden ikke kunne være venner mere, bare fordi veninden ikke lige har lyst til at være venner med gommen på facebook?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sletter ikke veninden eller laver unødvendigt drama. Det er bund og grund tidspunktet vi er irriteret over, havde hun gjort det for et halvt år siden hvor vi havde diskussionen, så kunne jeg forstå det men lige nu, hvor hun har fået barn og vi holder bryllup det er uforståelig.

Vi lader den være og ikke gøre med ved det, det kan jo også være hun har besluttet sig for ikke at komme, da hun lige har født, samt de skal videre til et andet bryllup, så måske er hun allerede indstillet på det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej men folk ved sgu da godt, at man er nødt til at vælge nogen til og fra… og hvis der især OGSÅ holdes reception, så ved man godt at man er special udvalgt, når man skal med til spisningen…

Det er elendig timing uanset hvor vigtigt man som gæst følger at et bryllup er! Om man vil lade den ligge eller ej er en smagssag… personligt ville jeg blive skide irriteret over at være uvenner med nogen som kom til mit bryllup, og derfor ville jeg tage en snak med hende…

Jamen det er der filmen knækker for mig... Denne ven har ifl. hvad trådstarter selv skriver, på intet tidspunkt sagt at de er uvenner, at hun synes han er en idiot osv. men bare at de har så forskellige holdninger, at hun blev irriteret over trådstarters kommentarer på facebook, at hun altså valgte at slette ham.

Jeg har endnu ikke læst fra trådstarter at veninden har sagt hun ikke længere ønsker at være veninde med bruden, eller bekendt/kollega med gommen.

Tværtimod så er det BRUDEN (der altså absolut intet har med sagen at gøre - i mine øjne) der vælger at slette hendes veninde som ven, fordi denne slettede gommen...?

Forstår slet ikke det der med at man ikke kan være venner/bekendte i det virkelige liv, uden at være venner på facebook...? Hvad gjorde man før facebook? Dette problem var aldrig opstået, hvis man ikke tog facebook så alvorligt, men bare trak på skulderen og sagde Oh well :)

Har meget svært ved at sætte mig ind i at venskaber skal ødelægges, fordi de to eneste i det her drama, der i forvejen ikke var venner irl, men blot kollegaer/partner til vennerne, nu ikke er venner på facebook mere... Fristet virkelig til at sige: Og hvad så??

Hvorfor skulle gommen og kæresten ikke kunne være venner mere, bare fordi hun sletter gommen på facebook? Og hvorfor skulle bruden og veninden ikke kunne være venner mere, bare fordi veninden ikke lige har lyst til at være venner med gommen på facebook?

Jeg ved ikke lige om ovenstående var myntet på min kommentar, men i så fald tror jeg du har misforstået mig...

Når jeg skriver uvenner, mener jeg ikke den gerning at hun har slettet ham på facebook, jeg mener hele den situation de står i nu, hvor de føler situationen er akavet, og som tidligere skrevet at de måske ville ønske hun selv ville melde fra eller at hun går hurtigt igen… Det er den situation jeg mener man bør gøre noget ved! Man kan ikke tvinge folk til at være venner på facebook, så mener ikke de som sådan bør gøre mere ved det… men jeg ville være træt af at der var negativ stemning blandt mig og mine gæster til mit bryllup, og det ville være uanset hvorfor det var opstået… AT hun har slettet ham, mener jeg er underordnet - hvorimod hvorfor hun har slettet ham og hvorfor lige nu, synes jeg spille en rolle…

Og mht. tidligere kommentar om at hun lige har født… hvis hun ikke kan overskue at hun er venner med folk på facebook og ikke kan overskue at folk kommentere på hendes ting, hvordan kan hun så overskue at gennemgå hele hendes venneliste for at ryde op i den lige efter hun har født? I doubt it!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg har ikke den fjerneste ide om hvem hun er eller hvem i er, i nævner selv tidligere i tråden at hun måske slet ikke kommer fordi hun lige har fået barn, der bliver også nævnt at du ikke skal arbejde sammen med hende det næste år :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er fuldt ud enig med Lineogdalton. Jeg tror hun har tænkt mine kommentar har været for meget, og så er jeg blevet slettet.

Det gøre mig ikke noget folk bestemmer selv hvem man er venner med på Facebook. Sagen er bare der er bryllup lige om hjørnet, så dårlig timing:(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, nu har jeg så brugt ti minutter på at læse hele tråden igennem…! Jeg ved ikke lige helt, hvad jeg synes.. Jo, jeg tror, som mange andre nævner, at man skal tage Facebook med et lidt større gran salt end I gør pt.

Jeg har en svigerinde, som er rædselsfuld på Facebook - hun er typen, der kan fare fuldstændigt i flint og stadig skriver ";-)" eller ":-)" bagefter, selvom det bare skal skjule, at hun sidder og skummer af vrede foran skærmen. Det er meget slet skjult. Hun er min svigerinde til min H2B, så vi har bare den politik (H2B og jeg) at vi ikke diskuterer med hende, for det kan hun tydeligvis ikke styre.

En sjælden gang mødes vi alle i H2B's familie, hvor vi måske ryger i en diskussion, hvor hun måske så smider offerkortet, fordi vi andre mener noget andet end hende (læs: hun kan ikke klare, at vi har argumenter, som hun ikke har tænkt ind i sin holdning, og så "rotter vi os" åbenbart imod hende - det er bare ikke så nemt, når hun ikke følger med i TV-avisen, undersøger ting nærmere og sådan noget..!).

Min H2B har blokeret en af sine kammeraters kone, fordi hun ret ustandseligt postede billeder af sine guldklumper en overgang. De kan stadig snakke sammen, ingen problemer - han gider bare ikke se på det hele tiden. Hun ved skam også godt at hun poster billeder hele tiden, men sådan er hun bare.

For at relatere det til jer, så kan det jo være, at din kollega heller ikke gider se det, du skriver eller kommenterer på hos andre. Hvis ikke du er aktiv, så synes hun måske du lige så godt kunne udelades. Uanset hvad, så synes jeg I skal være fuldstændigt ligeglade - jeg er sikker på, I nyder hinandens selskab in real life stadigvæk, men bare ikke på Facebook.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer