nillemor3

de opstillede bryllupsbilleder

20 posts in this topic

... er det kun mig de ikke er helt så vigtige for? Jeg vil gerne have opstillede billeder, hvor vi står og smiler og ser pæne ud, men jeg har ikke behov for at det er ved stranden/i en skov eller sådan noget, når det intet har at gøre med vores bryllupsdag.

Jeg tænker vi får taget billeder ved kirken (både opstillede og situationsbilleder - fx når der kastes ris) og det samme ved feststedet. For på den måde er der bare mere stemning med i billederne.Men for at være sikre på der er et hvor man kan se os rigtig,vi begge kigger på kameraet, men kan se den fine kjole osv, så også de opstillede. Men jeg har ikke behov for at få taget billeder steder, der intet har med dagen at gøre.

Fortryder jeg det? Nogen tanker/erfaringer?

0

Annonce ♥

Jeg går med samme tanker som dig..

De smukkeste bryllupsbillederne jeg har set er når fotografen har fanget et ægte øjeblik og ikke de opstillede...

Det håber jeg vores fotograf fanger da det helt sikkert er sådan et billede der skal i Glas og ramme :-)

Jeg ved ikke om du fortryder eller om jeg fortryder heller. Men jeg tror det egentlig ikke...

0

Vi regner ikke engang med at have fotograf, netop fordi den type billeder ikke er os. Alle har iphones og skal nok knipse et pletskud eller ti ;-)

0

Vi får både de klassiske billeder og de lidt mere naturlige.

0

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig af samme mening som du, og troede nok jeg var den eneste :)

Min søster er en dygtig hobbyfotograf, som vi får til at tage et par billeder ved kirken, så vi har et opstillet billede som vi kan have stående fremme.

Jeg og min kommende mand ville for alt i verden undgå, at skulle ned og posere i en park, en strand eller foran en grafitti-mur. Det er bare ikke os. Vi foretrækker de mere nede på jorden oplevelser :)

0

Jeg troede ogsåjeg var den eneste :) Tror vi holder ved de opstillede på locations hvor vi er i løbet af dagen og så ellers bare stemningsbilleder :)

0

Vi fik lavet både de "klassiske" bryllups billeder, og nogen med spas i :) Jeg er selv mest glad for dem med spas, jeg synes at det er mere "os". og for dem der har set vores bryllups billeder, er det også disse de husker. til gengæld er vores forældre og bedsteforældre rigtig glade for de klassiske, (som for mig er opstillede!) foran alteret og sådan. Jeg var nok mest bange for at komme til at fortryde noget bagefter, det er jo ikke noget man gør om :wink: Når det er sagt tror jeg også det er vigtigt at gøre det man selv har det bedst med, jeg tror ikke det bliver gode billeder hvis man ikke føler sig tilpas!! Hvis fotografen lige skal fange et kærligt øjeblik, skal det jo gerne opstå, og det tror jeg er svært hvis man er helt uden for sin "comfort zone" :):)

0

Vi kører ned på marken bag ved gården - egentligt kun fordi vi er ekstrem ufotogene begge to og gerne vil lidt væk fra gæsterne - vi er af den overbevisning at jo færre der kigger, jo større chance for at få bare ET billede hor vi begge ser nogenlunde normale ud.

Jeg ville først have taget billederne med vores store lade som baggrund - man ser alligevel ikke søen/himlen/elefanten eller hvad der nu står i baggrunden, på det i kalder de klassiske billeder.

Jeg kan forstå at man tager et bestemt sted hen for at få taget billederne, hvis det sted har en hel særlig betydning for brudeparret. Min søster fik taget deres billeder ved "deres" bjerg (ikke i DK) og det er blevet til nogle super flotte billeder med massere af betydning i den valgte baggrund for dem der kender historien.

0

Annonce ♥

Altså vi fik jo bl.a. taget vores i en biograf fordi vi slet ikke er til de der normale "takkekortsbilleder". Jeg er selv fotograf og manden arbejder med film/tv så vi skulle have noget anderledes. Vi har faktisk kun vores trash the dress billeder hængende på væggen i stort format resten er i albums. Jeg synes man skal få taget de billeder der får ens personlighed frem. Vi er super glade for også at have smukke billeder taget i en skov, ikke mindst fordi det jo faktisk var det eneste tidspunkt på VORES dag hvor vi bare var os og kunne nyde hinanden.

0

Orv, her gik jeg og troede jeg var den eneste der ikke ville have de der opstillede billeder. Jeg vil gerne have en fotograf, men det er i håb om at den person griber os i de "ægte" øjeblikke, da det er de billeder jeg synes bedst om.

Dog vil jeg lige dele et billede som jeg så på min FB forleden dag. HOLD op det er flot selvom det er opstillet.

post-71754-0-17182200-1402469904_thumb.j

0

Jeg synes at hvis fotografen er dygtig til at fange følelsen i billedet så kan de opstillede billeder blive lige så naturlige som dem der er taget tilfældigt.... Vi har fotograf med hele dagen så jeg regner med at vi får lidt af det hele....

1

Jeg ville helt sikkert fortryde det. Jeg ved mine forældre ikke gik ret meget op i det i sin tid, men min mormor fik dog trumfet igennem, at de skulle have opstillede billeder (de blev gift i midtfirserne, hvor man tog billeder i et studie). Da jeg snakkede med min mor om billeder forleden dag, fortalte hun, at hun var rigtig glad for, at min mormor stod på sit dengang, så de havde noget at se tilbage på. Det billede de i dag har stående fremme er dog et situationsbillede, fra foran kirken, hvor der bliver kastet ris på dem.

Jeg kan heller ikke tælle, hvor meget jeg har kigget på de billeder igennem tiderne :blush::rolleyes:

Vi har besluttet (læs: jeg har :tunge: ), at vi går meget op i billeder. Når dagen er overstået, så er det, det der håndgribeligt er tilbage fra dagen, sammen med ringe og naturligvis vielsesattesten, det er den måde vi kan få minderne i gang :) Derfor synes jeg at de er vigtige.

En anden ting, der er super fedt ved en fotosession er, at man får lov til at være alene sammen (jaja, der er en fotograf, men synes ikke man mærker så meget til ham, det gjorde vi i hvert fald ikke under vores forlovelsessession), det glæder jeg mig lidt til.

Men vi er jo alle sammen meget forskellige, og billeder betyder sikkert mere for nogle end andre :)

0

Annonce ♥

Om du fortryder? Det er svært at sige, men vi fik taget mange super fede og anderledes billeder, for jeg ville have billeder som i sig selv var flotte og spændende og ikke bare et portræt. I dag ville jeg da gerne have haft et enkelt eller to hvor man kan se os begge to og vi ser frem. De mest klassiske vi har er taget med infrarød kamera :-P Men vi har super portrætter af os hver for sig hvor man kan se hvordan vi så ud.

Hvis du ikke har lyst til et fotoshoot så husk alligevel at bruge de 10 min hist og her på lige at få taget nogle gode billeder sammen, ligesom du selv foreslår :-)

0

Jeg HADER generelt bare at få taget billeder, og det samme gør kæresten. Vi har min stedfar der er selvstændig fotograf, og så en veninde som er en ørn med et kamera, til at tage billeder på dagen. Jeg regner med at der skal tages billeder i/ved kirken, og når vi kommer herud hvor vi bor ( hvor festen skal holdes) , så går vi nok lige ned bare lokalet, da jeg gerne vil have et par billeder med grøn baggrund, fordi jeg syntes de visuelt er pænere netop pga.det grønne. Men vi kommer ikke til at gå helt amok med billeder, og der bliver ikke mange hvor vi står og stirre direkte ind i kameraet, for den type opstillede billeder fungere jeg overhovedet ikke på.

Vi får KUN taget alle de billeder, fordi jeg ikke vil sidde om 2 år og have fortrudt.

0

Vil til hver en tid anbefale ALLE at få taget professionelle billeder til brylluppet-

sandheden er, at du ikke kan gøre det om bagefter...

At få sin fætter/gæster til at 'knipse' nogle billeder, bliver aldrig, aldrig nogensinde lige så pænt som professionelle billeder.

Så hvis det er fordi, at man gerne vil have nogle pæne bilelder- opstillede eller ej- at se tilbage på- så spar ikke en ordentlig fotograf væk.

Man kan aftale på forhånd (og vise eksempler på) hvilke slags billeder- stil, stemning, lokation etc. man ønsker.

Vi fik både 'opstillede' billeder- som ikke ser kunstige ud- og mere fotojournalistiske stemningsbilleder over hele dagen.

Jeg ville ønske, at der var blevet taget flere af de såkaldte 'opstillede' billeder... men det er lidt for sent nu :)

0

Jeg HADER generelt bare at få taget billeder, og det samme gør kæresten. Vi har min stedfar der er selvstændig fotograf, og så en veninde som er en ørn med et kamera, til at tage billeder på dagen. Jeg regner med at der skal tages billeder i/ved kirken, og når vi kommer herud hvor vi bor ( hvor festen skal holdes) , så går vi nok lige ned bare lokalet, da jeg gerne vil have et par billeder med grøn baggrund, fordi jeg syntes de visuelt er pænere netop pga.det grønne. Men vi kommer ikke til at gå helt amok med billeder, og der bliver ikke mange hvor vi står og stirre direkte ind i kameraet, for den type opstillede billeder fungere jeg overhovedet ikke på.

Vi får KUN taget alle de billeder, fordi jeg ikke vil sidde om 2 år og have fortrudt.

Jeg er heller ikke fotogen, eller glad for at få taget billeder- men vores billeder- blev rigtig smukke alligevel.

Det er netop det man får med en prof. fotograf der kan sit kram :)

0

Annonce ♥

Jeg er heller ikke fotogen, eller glad for at få taget billeder- men vores billeder- blev rigtig smukke alligevel.

En fotograf kan jo ikke ændre ens udtryk i hovedet, jeg kan f.eks heller ikke smile på kommando .Nu er min stedfar som sagt fotograf, og han er altså dygtig, men jeg ligner ofte en idiot alligevel :tunge: Og det sammen de gange ens af hans gode venner, som også lever af at være fotograf har taget familie billeder.

Men altså jeg regner bare med at der skal være flest billeder hvor vi kysser, holder om hinanden, står med ryggen til( altså du ved går væk fra fotografen), osv. Så er jeg helt sikker på det nok skal blive okay. Jeg dur bare ikke til de der 1-2-3 SMIIIIIIL billeder :wink:

0

Du er ikke alene ;) Jeg havde aldrig overvejet at droppe "lokationsbillederne" før min kæreste foreslog det, og da vi virkelig satte os ned og snakkede det igennem gik det op for mig, at de billeder jeg drømmer om at give til vores forældre bagefter (de kommer stensikkert i ramme og op at hænge!) og de billeder jeg gerne selv vil have op at hænge, det er de billeder hvor vi spontant kigger på hinanden og griner, et billede hvor vi står og holder hinanden i hånden mens vi snakker med gæster osv osv.

Jeg har slet ikke behov for et smuk skovsø i baggrunden eller et gadekær/en blomstereng osv osv osv netop som du selv siger - hvad har det med vores bryllup at gøre?

En professionel fotograf som kan dæmpe baggrunden på et billede så det kun er os man ser kysse (fx) men samtidig kan du fornemme at vi står hjemme på mine forældres terrasse (hvor reception skal være) synes jeg er SÅ meget mere personligt og jeg tror i sidste ende at jeg bliver meget gladere for ikke at prioriteret 1-1,5 times lokationsfotografering og istedet bruge tiden til reception med vores gæster 😊

0

En fotograf kan jo ikke ændre ens udtryk i hovedet, jeg kan f.eks heller ikke smile på kommando .Nu er min stedfar som sagt fotograf, og han er altså dygtig, men jeg ligner ofte en idiot alligevel :tunge: Og det sammen de gange ens af hans gode venner, som også lever af at være fotograf har taget familie billeder.

Men altså jeg regner bare med at der skal være flest billeder hvor vi kysser, holder om hinanden, står med ryggen til( altså du ved går væk fra fotografen), osv. Så er jeg helt sikker på det nok skal blive okay. Jeg dur bare ikke til de der 1-2-3 SMIIIIIIL billeder :wink:

Der er jo altså, som du selv påpeger, rigtig mange måder at tage billeder på... og fordi det er en 'opstilling'/fotograf betyder det jo ikke nødvendigvis, at man står stift og stille og smiler. Vi bevæger os på en del af vores billeder. Hun lod os egentlig bare være os selv- så vi gik rundt, talte, grinte- og så har hun så været 'fluen på væggen'

:)

0

Tror ikke man skal være så bange for at se dum ud på billederne :wink: Den ene dag vil du se godt ud på billeder, husk at makeuppen bare sidder og håret er perfekt og du har en kjole på der klæder dig super godt og giver flot facon! Du ER fotogen på din bryllupsdag. Samtidig vil du have en følelse indeni dig som skinner igennem på billederne. Så du kan sagtens få taget flotte billeder hvor du kigger ind i kameraet, for du vil være SMUK!

0

Annonce ♥