Bryllupogbaby2014

Fortvivlet, hjælp! Ang gæstelisten

8 indlæg i dette emne

Vi står og skal holde bryllup/dåb her den 12/7 i næste måned og alt et stort set klappet og kart, vi har valgt at invitere den familie som vi er tættest på, og snakker mest med.. Vi har ikke inviteret vores forældres søskende med, eller dvs vi har inviteret min mors søster og ene lillebror, da vi snakker og ses meget med dem.. Og syntes at det var fint, indtil den anden dag hvor min mor fortæller at hende og min far havde været lidt små-uvenner over hvorfor hans søskende ikke var inviteret? Og nu sidder jeg så med en kæmpe klump i maven, og kan ikke finde ud af om vi skal skynde os at invitere dem.. ??? I starten var det meningen at det kun skulle være barnedåb, men vi besluttede at vi lige så godt kunne slå 2 fluer med ét smæk... Det skal lige siges at vi kun ser min fars søskende et par gange om året til julefrokost og enkelte fødselsdage.. Og de viste heller ikke særlig stor interesse da lillepigen var blevet født.

Min kæreste syntes egentlig at vi bare skal lade gæstelisten være som den er nu.

Jeg håber virkelig at i kan komme med et godt råd!

Mange hilsner en meget fortvivlet brud/mor

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med din kæreste. Man kan altid diskutere gæstelisten, men jeg tror ofte den første indskydelse er den bedste. At andre så synes det er hyggeligt at have deres nærmeste med også må ikke være jeres problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uanset hvad syntes jeg det er dig og ikke din kæreste der primært skal træffe afgørelsen da det er din familie det handler om. I og med at I har sendt invitationerne ud og dermed givet anledning til lidt murren i krogene så har I/du vel egentlig bestemt jer og valgte I at invitere dem nu kunne det give anledning til at I ville få kommentarer som : Vi er kun gode nok i 2. omgang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg synes det er mærkeligt at I ikke har inviteret dem når i ser dem et par gange om året. Men jeg er også opdraget med at man ALDRIG må holde nogen udenfor og skiller mig nok lidt ud med min holdning herinde...

derfor er vores gæsteliste også 100+.
Tror jeg ville have blevet forvist fra familien af min mor, hvis jeg havde sorteret i familien. Ønskede heldigvis selv at have alle med :-)

Nå men når det er sagt så vil jeg synes det er endnu mere mærkeligt at inviterer nogle flere gæster nu så tæt på brylluppet, hvis de andre gæster har fået deres invitation for flere måneder siden (det ved jeg jo ikke om de har).
Tror jeg ville føle mig som 2. rangs gæst hvis det var mig der blev inviteret.

Men det allervigtigste er hvad du føler dig bedst tilpas med, da det er din familie og dit bryllup.
Det er din (og din kærestes) holdning og mavefornemmelse som betyder noget og ingen andres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B har valgt at det kun er hans mors søskende og deres børn der skal med hele dagen og så vil vi invitere hans faster og hendes familie til receptionen.... Han har intet at gøre med den del af familien og vi ser dem en gang om året til årlige fætter-kusine udflugt og ellers kun hvis der er begravelser i familien... Hans fætter blev gift på rådhuset for to år siden og der fik vi dagen før en "pligt SMS" om at vi kunne komme ned foran rådhuset og få et glas bobler og et stykke kransekage før de skulle videre, det skal lige siges at de bor i Århus og vi bor i Malmö, så det virkede mest som en venlig reminder om at sende en gave...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg kan sagtens forstå, at I ikke har inviteret dem med, hvis jeres gæsteliste er lavet pga lyst og ikke pligt. Jeg ville lade gæstelisten være, og så måske lige tage en snak med din far for det virker jo til, at det er ham det går på. Så bare forklar hvorfor I har valgt at invitere dem I har og så må han respektere. Det er jo jer, der er værter. Det kan han forhåbentlig forstå. Men du skylder lidt at snakke med ham, især hvis det også går ud over din mor.

Men du skal bestemt ikk invitere dem af 2. omgang bare for at tilfredsstille et behov som ikke er jeres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer