mianne_au

Møde med præsten

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det var meningen af vi skulle have haft et møde en måneds tid i forvejen, men grundet, at jeg arbejder godt 100 km fra hjemmet, så blev det først en god uge før brylluppet, da det ikke kunne lade sig gøre at finde en aftale før

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

altså, nu tænker jeg helt praktisk... Man kan jo ikke lave sine kirkehæfter før man har mødtes med præsten, så får man da travlt, hvis det er ugen op til (hvis man altså laver kirkehæfter)

Du kan jo have lavet det hele klar, så du bare lige skal kopiere salmerne ind :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først mødes med vores præst 2 dage før brylluppet. Jeg synes, det er meget sent, men i vores kirke er det åbenbart meget normalt.

Vi har dog allerede fået en masse praktiske informationer og bryllupsritualet tilsendt pr. mail fra præsten og har selv sendt en masse oplysninger og en beskrivelse af os selv til ham, så jeg tager det egentlig meget roligt, nu hvor jeg har vænnet mig til tanken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også først mødes i ugen op til, så alle har det hele i frisk erindring :) Det er rigtig fint synes jeg.

Vi har været oppe og se en gudstjeneste med præsten, da vi ikke kendte ham.

Nu skal han så godt nok på ferie når vi skal vies, så det bliver en anden præst.

Har lige snakket med hende idag, og hun lyder også rigtig sød og holder fast i det vi har aftalt med den anden.

Nu må vi se om vi når op og ser hende også, for hun skal holde ferie i juli :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde først et kort møde med præsten i kirken, hvor vi snakkede om vores ønsker om en udendørs vielse og hvorfor vi ønskede dette. Så skrev præsten en ansøgning til biskoppen, hvor vi skulle vedhæfte en masse praktiske oplysninger. Så havde vi et kort "møde" med præsten i Netto :tunge:, hvor han fortalte, at ansøgningen var gået igennem, og ca. 2 måneder før havde vi en 3 timers snak i vores hjem. Han har sagt, at vi bare kan kontakte ham ved spørgsmål, men at han har ferie indtil d. 9. august. Vi havde aldrig mødt præsten før, men nu er det ligefør jeg vil sige, at jeg kender ham. Lidt hyggeligt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først mødes med præsten 5 dage før vielsen.. Synes det er liiidt stressende, men det kunne ikke passe på andre måder. Og når præsten selv har foreslået det, tænker jeg det må være okay :)

Det er helt normalt, at man først mødes med præsten i ugen op til. Præsten skal jo gerne kunne genkende jer til vielsen og lige så vigtigt: I skal kunne huske, hvor det er, at I skal stå, sidde og knæle og hvornår :)

Tror en måneds tid Før er normen.

De fleste præster holder bryllupssamtaler i ugen op til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer