WeddingAddict

Ej, jeg kan ikke finde ud af det....

16 posts in this topic

Hvordan i alverden har i fundet frem til hvem der skal med ud og kigge på kjole??

Jeg har et problem med det. Jeg vil gerne have min datter med, selvfølgelig.. og så min mor og min bedste veninde. Men tror mine søstre bliver skuffet hvis de ikke kommer med også. Og så har jeg en anden god veninde, som jeg snakkede med forleden og hun snakkede om at hun bare glædede sig vildt til at vi skulle ud og kigge på kjoler. Så hvis jeg ikke vil skuffe nogle, hvilket jeg ikke vil, så ender vi med at blive 7 inklusiv mig selv. Det synes jeg er lige vel mange...

Hvor mange var i?

Jeg har overvejet bare at tage datoer hos de forskellige butikker og så må dem der kan komme med, med. Jeg ved at lige meget hvad, så kan min datter og min mor. Men resten... tjah.. Men kan jeg tillade mig det? Ved at de to veninder gerne vil med og mine søstre ligeså. Men hvis de vil med, så bliver det når jeg kan og vil... lyder det bare lige bridezilla eller hvad?

Arrhhh... man bliver da vanvittig, når man bare gerne vil glæde dem, man elsker!

0

Annonce ♥

Jeg skal kun have min mor og min bedste veninde med. Jeg tror ikke jeg vil kunne tage en beslutning om noget som helst hvis der sidder 5-7 mennesker og kigger på mig. Jeg stoler 100% på min mor og min venindes beslutning, de vil være ærlige overfor mig på både godt og ondt :)

Men jeg kan sagtens følge dine tanker om at fx min svigermor og svigerinde mon bliver kede af ikke at komme med ud. Jeg har et rigtig godt forhold til dem så derfor overvejer jeg at tage ud en dag (evt. i en butik hvor jeg allerede har prøvet kjoler) sammen med bare de to en dag.

0

Jeg skal kun have min mor og min bedste veninde med. Jeg tror ikke jeg vil kunne tage en beslutning om noget som helst hvis der sidder 5-7 mennesker og kigger på mig. Jeg stoler 100% på min mor og min venindes beslutning, de vil være ærlige overfor mig på både godt og ondt :)

Men jeg kan sagtens følge dine tanker om at fx min svigermor og svigerinde mon bliver kede af ikke at komme med ud. Jeg har et rigtig godt forhold til dem så derfor overvejer jeg at tage ud en dag (evt. i en butik hvor jeg allerede har prøvet kjoler) sammen med bare de to en dag.

Er du allerede gået i gang med at prøve??

Jeg har nemlig fundet et sted som har den kollektion-kjoler som jeg gerne vil prøve, men synes måske det er tidligt at prøve allerede nu, når jeg nu har 1½ år endnu

0

Nogle gange tænker folk ikke over hvilket dilemma de stiller bruden og gommen i, når de går med forventninger om at deltage i forskellige ting undervejs. I bund og grund synes jeg at du skal vælge dem du inderst inde ønsker og så fortælle dem der ikke kommer med, som du ved forventer at de skal med, hvorfor du har valgt som du har. Selv havde jeg min mor, min veninde og mine 2 brødres kærester. Havde jeg ikke valgt at kører til Ålborg (bor i Århus), så havde jeg også gerne ville have haft mine svigermødre med (h2b forældre er skilt, så der er 2 stk.). Vi havde en super hyggelig dag, men det var jo også det jeg ønskede, så mærk efter hvad du har det bedst med.

0

Annonce ♥

Er du allerede gået i gang med at prøve??

Jeg har nemlig fundet et sted som har den kollektion-kjoler som jeg gerne vil prøve, men synes måske det er tidligt at prøve allerede nu, når jeg nu har 1½ år endnu

Nej jeg går igang til efteråret regner jeg med :) Afhængig af hvordan projekt vægttab skrider frem - det er lidt der er afgørende for det..

Men jeg er helt sikker på hvem jeg skal have med, selvom der er længe til jeg går igang. Kender mig selv godt nok til at vide, at hvis både min mor, svigermor, svigerinde og veninde sidder der, så kan jeg ikke beslutte noget uden at de alle er enige og det kommer aldrig til at ske ;) Så jeg vil hellere satse på min mors og min venindes mening (som jeg stoler mest på - min svigermor vil fx synes at selv den grimmeste mormorkjole er helt fantastisk).

0

Jeg vil sige 'go for it' - medbring alle seks! Så længe de er klar over, at det er din mening der er vigtigst, og du som person kan høre din egen stemme blandt andres, så kan det kun blive en fantastisk oplevelse! Jeg havde selv 10 dejlige kvinder med mig til brudekjoleprøvning (mor, mormor, svigermor, to svigerinder og mine fem tætteste veninder) - det var en SKØN dag. Vi hyggede og grinede, fik en lækker frokost mellem de to prøvninger. Alle var så glade for at være en del af dagen. Jeg fandt min kjole og var slet ikke i tvivl. :)

0

Nu var jeg jo afsted 2 gange, fordi jeg fortrød den første kjole. Men først gang havde jeg min mormor og moster med, min mor kunne desværre ikke. Anden gang havde jeg så en veninde med.

Da jeg så var inde og købe slør den anden dag, der var min mor så med, og der var jeg også i kjolen :)

Jeg har heldigvis kun brødre, og det har ikke ligefrem været fordi de har skreget for at komme med :lol:

0

Det kommer jo helt an på hvem du er som person. Jeg er selv ligesom Cricht, jeg vil ikke kunne beslutte noget som helst hvis jeg har for mange med. Faktisk vil jeg helst slet ikke ud at prøve kjoler. På den anden side kunne det - i teorien - være hylemorsomt at være ude med tøserne og prøve kjoler, men to er gravide og to har spædbørn, og venter jeg til efteråret er de to spædbørn lidt ældre, men de to gravide længere henne og mere besværede... Jeg skal ikke have min mor og søster med, da de bor i den anden ende af landet... Eller måske skulle jeg prøve et par når de kommer over til sommer, bare for at de får oplevelsen med?

0

Annonce ♥

Jeg havde min mor og min søster (der også er brudeterne) med, der var nogen veninder der tidligt i forløbet fik sagt at det glædede de sig til, men når man i forvejen har lidt traumer om prøverum og størrelser så kunne jeg ikke overskue at have for mange med, plus at jeg synes det er sjovt hvis kjolen er en overraskelse for flest muligt af vores gæster, derfor sagde jeg tak men nej tak til veninderne og tog afsted med min mor og søster som de eneste.... Til gengæld har jeg så spurgt veninderne om at være med til andet f.eks. til at finde sko, make-up og andre ting der jo også er vigtige men som ikke udløser det samme stress som prøverum ;-)

0

Jeg troede faktisk jeg både skulle have mor, mormor og veninder måske endda svigermor med.

Jeg valgte kun at have min mor med. De anbefalede hos Kennedys, at man kun havde en med, da de oplever, at det gør det lettere for bruden at mærke efter og "være i" kjoleprøvningen. Det andet kan hurtig ende med at alle skal ses og høres.

Mine to veninder, der skulle være brudepiger/brudeterne, var med da vi skulle hente kjolen. Så sad de sammen med min mor imens gardinet blev trukket fra og jeg stod i min drømmekjole, det blev på en eller anden måde en endnu større oplevelse end jeg lige kunne forestille mig, og jeg var glad for de var der den sidste del, hvor de også fik vist hvordan de bedst kunne hjælpe mig i kjolen på dagen.

Jeg var så i tvivl om jeg valgte rigtig med kjolen, så andres holdninger kunne nemt have overdøvet mine egne.

OG at min kære mormor ikke havde set kjolen inden gjorde bare øjeblikket i kirken endnu mere magisk.

Jeg havde ellers meget svært ved ikke at vise den frem til alle de nære kvinder i mit liv, men jeg var glad for, at det blev på dagen.

Men jeg forstår dilemmaet mine veninder var også sikre på at de skulle med og den ene glædede sig helt vildt og var begyndt at kigge på kjoler, som hun synes passede til mig. Jeg fortalte hende at jeg var ked af at skuffe hende, men at det blev en mor og datter oplevelse.

Hun blev kort skuffet og så forstod hun det til fulde. Hun var så som sagt med, da den skulle hentes.

0

Jeg tænker også at jo flere man har med, jo flere meninger vil der nok komme, og jo sværre kan ens valg være.

Jeg må så også erkende at jeg blev påvirket af min mormor og mosters meninger, og det var faktisk det som fik mig til at vælge kjole, som jeg jo så fortrød. Da jeg så var afsted anden gang, havde jeg jo kun en person med, og det var en bekendt/veninde,og det fungerede MEGET bedre for mig, og gjorde min beslutning meget nemmere.

0

Annonce ♥

Hihi det problem kender jeg godt… Har haft flere vendinder og kusine som har udtalt at de glæder sig - men jeg har nu ikke tænkt mig at kommentere eller forklare, har bare tænkt mig ikke at invitere dem...

Med min familie er det lidt sværere… Har selv den holdning at jeg ikke vil have for mange med! Men havde oprindeligt inviteret min søster, som skal være Maid of Honor.. Men så sagde min mor at hun glædede sig, og senere min anden søster. Og så har jeg efterfølgende tænkt at lige med min familie, der vil jeg ikke kunne sige nej, og det bliver sikkert også en virkelig god dag for os alle sammen :) Men veninder osv. har jeg altså valgt fra...

0

Først havde jeg tænke at jeg ville have min mor, søster og svigerinde med, men nu har jeg bestemt mig for kun at have min mor med.. både fordi det er noget jeg faktisk rigtig gerne kun vil dele med hende, og så fordi at jeg har ikke tid nok ti at komme i tvivl.. Jeg påvirkes meget af andres mening, og hvis de alle tre synes noget forskelligt, så kan jeg slet ikke finde ud af det..

Jeg kan også godt lide tanken om at det kun er mig og min mor derved hvordan kjolen ser ud og håber på at jeg kan overraske mine gæster med mit valg, på den gode måde :)

0

Synes bare at du skal sætte nogle datoer hvor dig, din mor og datter kan og så må du se om de andre kan de datoer, men ja 6 er rigtigt mange at have med ud og prøve og du kan risikere at få 6 vidt forskellige meninger om de brudekjoler du prøver og det hjælper dig jo ikke hvis du er i tvivl om kjolen. Ellers kan du jo dele det op hvis du skal flere steder hen, så du ikke føler der er for mange med på en gang.

Jeg var ude og prøve to steder og det eneste sted havde jeg min storesøster og niece med.

Det andet sted havde jeg både min storesøster, niece, mor og svigermor med.

Tag dem med som du føler du kan få en hyggelig tur med og som du kan få et ærligt svar fra. Min mor f.eks. synes jo at alt var super flot ligemeget hvad jeg havde på, men hun skulle også bare med for at få oplevelsen af at se mig i brudekjoler.

Det er altid et dilemma når folk tror de skal med / være en del af noget som selvfølge. Husk at det er dit valg og det må folk respektere. Det vigtigste er at du får en fantastisk oplevelse ud af det og får fundet en fantastisk brudekjole som er dig.

0

Annonce ♥