Rikke aka rapanden

Præst og kirke- Hvorfor valgte i lige det?

26 indlæg i dette emne

Hey skønne Zillaèr.

Jeg er ret nysgerrig :floejt: Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor I har valgt den kirke og præst som I har valgt? Er det bare fordi det er der I høre til pga. bopæl, eller er der en anden grund til valget?

Vi har valgt den kirke hvor jeg er konfirmeret , hvor mine 2 brødre på min mors side er døbt, hvor min mor og stedfar er blevet gift, og hvor min mormor og morfar blev gift. Samtidig er det kirken i den by jeg er opvokset i, og jeg er kommet i kirken/sognegården meget i løbet af min barndom, i forbindelse med skolen.

Præsten vi har valgt er så også hende der har konfirmeret mig, og ja stået for alt det andet jeg nævnte før. Så jeg har altid vist at skulle jeg giftes, så skulle det være i den kirke og af den præst. Jeg sludre også jævnligt med hende på facebook, så ja det er bare et helt naturligt valg. Min kæreste har heldigvis ikke noget forhold på samme måde til en kirke eller præst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt den kirke min kæreste er konfirmeret i, mener faktisk at stort set hele familien er konfirmeret der. hans mor, moster, onkel, søster og 2 af fætrene er i hvert fald.. Hans morfar blev bisat der.. Så bor vi også i sognet..

Præsten vi har valgt bisatte hans morfar og konfirmerede hans ene fætter, hun er ret ny præst i kirken.. Det er ikke sikkert at vi kan få hende, da hun skal på noget ferie i september, men hun ved ikke hvornår endnu, så har vi ønsket en som vi slet ikke kender, da den præst min kæreste kender, er familien ikke så glade for og det betød meget at det ikke blev ham..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja vi er jo lidt atypiske, H2B kommer fra Århus-området, jeg kommer fra Bornholm og vi bor i Sverige....vi havde først snakket om at holde det hele på Bornholm, men af praktiske grunde valgte vi Sjælland så det er sådan lidt midt i det hele... Sune er født i Gentofte og døbt i Lyngby, men han har ellers ingen tilknyttet til stederne så vi valgte at finde feststed først og så lå det meget belejligt en lille landsbykirke 50-100 m nede af vejen så efter tilladelse fra provsten og menighedsrådet har vi fået lov til at blive viet der.... Vi så på kirken midt i et præsteskifte så vi har først fået "vores" præst i maj, dog havde jeg lavet en back-up plan hvis der kom ind som bare slet ikke var os.... Vi regner med at kører op og se en gudstjeneste og hilse på ham her i løbet af den næste måneds tid...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt den kirke hvor mig og mine søskende er konfimeret. Min søster er også døbt der. Kirken ligger tæt på mine forældre, man kan se op til den fra deres have, og jeg har synget i kirkekor der. Derudover er det en meget speciel udseende kirke

Min kæreste har ikke noget forhold til nogen kirke, derfor var det mest naturligt det blev den synes vi.

Desværre kender vi ikke præsten, dem jeg kendte er flyttet, og ham som ellers er præst deroppe holder ferie når vi skal giftes, så vi får en fra et nabosogn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

Nu bliver jeg nød til at høre, er det skjoldhøjkirken der er "din" kirke?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt Villingerød Kirke, da vi havde rigtigt svært ved at vælge, selvom vi stod med mange muligheder.

Vi fravalgte Brønshøj Kirke, hvor mine forældre er gift og jeg selv + mine to søstre døbt, da jeg ikke havde lyst til at blive gift i samme kirke, som mine forældre aht. deres skilsmisse. Brønshøj Kirke har ellers altid være familiens kirke, hvor vi kommer juleaften.

Derudover kunne vi blive viet i:

Grøndalslund Kirke i Rødovre, hvor jeg er konfirmeret, men den siger os ikke rigtig så meget.

Rødovre Kirke som er en fin lille rød kirke kunne vi også vøkge, da min mor bor i sognet og min søster er konfirmeret der.

Grøndalskirlen i Vanløse, hvor min h2b er døbt.

Sidst men ikke mindst kunne vi også vælge at blive gift i Kristensamfundet, som er en frivirke, hvor min svigermor kommer og h2b er konfirmeret derfra.

MEN ALTSÅ. Vi har valgt Villingerød Kirke, da den ligger fem minutter fra feststedet og min far bor i sognet. Der er ingen tilhørs forhold ellers. Der er kun en præst knyttet til kirken og derfor blev det naturligvis hende. Jeg har siden jeg var 14 år gammel tænkt, at jeg skulle vies under et træ, som står på marken nær kirken. Med Villingerød Kirke skaber vi vore egen "historie" og ingen kommer til at have følelser i klemme :) Og så er kirken noget så sød og fin.

post-56633-0-27448900-1402654586_thumb.j

post-56633-0-15467400-1402654595_thumb.j

post-56633-0-28267100-1402654604_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt Villingerød Kirke, da vi havde rigtigt svært ved at vælge, selvom vi stod med mange muligheder.

Vi fravalgte Brønshøj Kirke, hvor mine forældre er gift og jeg selv + mine to søstre døbt, da jeg ikke havde lyst til at blive gift i samme kirke, som mine forældre aht. deres skilsmisse. Brønshøj Kirke har ellers altid være familiens kirke, hvor vi kommer juleaften.

Derudover kunne vi blive viet i:

Grøndalslund Kirke i Rødovre, hvor jeg er konfirmeret, men den siger os ikke rigtig så meget.

Rødovre Kirke som er en fin lille rød kirke kunne vi også vøkge, da min mor bor i sognet og min søster er konfirmeret der.

Grøndalskirlen i Vanløse, hvor min h2b er døbt.

Sidst men ikke mindst kunne vi også vælge at blive gift i Kristensamfundet, som er en frivirke, hvor min svigermor kommer og h2b er konfirmeret derfra.

MEN ALTSÅ. Vi har valgt Villingerød Kirke, da den ligger fem minutter fra feststedet og min far bor i sognet. Der er ingen tilhørs forhold ellers. Der er kun en præst knyttet til kirken og derfor blev det naturligvis hende. Jeg har siden jeg var 14 år gammel tænkt, at jeg skulle vies under et træ, som står på marken nær kirken. Med Villingerød Kirke skaber vi vore egen "historie" og ingen kommer til at have følelser i klemme :) Og så er kirken noget så sød og fin.

Den er godt nok fin invendig!!! "vores" kirke syntes jeg også er SÅ smuk invendig, den har masser af kalkmalerier,smukke bænke, og ja den er bare fin, for mig er den simpelthen bare noget specielt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt Villingerød Kirke, da vi havde rigtigt svært ved at vælge, selvom vi stod med mange muligheder.

Vi fravalgte Brønshøj Kirke, hvor mine forældre er gift og jeg selv + mine to søstre døbt, da jeg ikke havde lyst til at blive gift i samme kirke, som mine forældre aht. deres skilsmisse. Brønshøj Kirke har ellers altid være familiens kirke, hvor vi kommer juleaften.

Derudover kunne vi blive viet i:

Grøndalslund Kirke i Rødovre, hvor jeg er konfirmeret, men den siger os ikke rigtig så meget.

Rødovre Kirke som er en fin lille rød kirke kunne vi også vøkge, da min mor bor i sognet og min søster er konfirmeret der.

Grøndalskirlen i Vanløse, hvor min h2b er døbt.

Sidst men ikke mindst kunne vi også vælge at blive gift i Kristensamfundet, som er en frivirke, hvor min svigermor kommer og h2b er konfirmeret derfra.

MEN ALTSÅ. Vi har valgt Villingerød Kirke, da den ligger fem minutter fra feststedet og min far bor i sognet. Der er ingen tilhørs forhold ellers. Der er kun en præst knyttet til kirken og derfor blev det naturligvis hende. Jeg har siden jeg var 14 år gammel tænkt, at jeg skulle vies under et træ, som står på marken nær kirken. Med Villingerød Kirke skaber vi vore egen "historie" og ingen kommer til at have følelser i klemme :) Og så er kirken noget så sød og fin.

Den er godt nok fin invendig!!! "vores" kirke syntes jeg også er SÅ smuk invendig, den har masser af kalkmalerier,smukke bænke, og ja den er bare fin, for mig er den simpelthen bare noget specielt.

Kan godt huske jeres kirke - Den er så smuk indvendig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

Nu bliver jeg nød til at høre, er det skjoldhøjkirken der er "din" kirke?

Nej, det er Lystrup Kirke. Jeg ved ikke om det er fordi jeg selv har et tilhørsforhold til den, men jeg synes selv, at Lystrup Kirke er noget pænere end Skjoldhøj Kirke. Især inde i selve kirkerummet :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

Nu bliver jeg nød til at høre, er det skjoldhøjkirken der er "din" kirke?

Nej, det er Lystrup Kirke. Jeg ved ikke om det er fordi jeg selv har et tilhørsforhold til den, men jeg synes selv, at Lystrup Kirke er noget pænere end Skjoldhøj Kirke. Især inde i selve kirkerummet :rolleyes:

Åh ja den havde jeg lige glemt også så sådan ud, jeg syntes begge kirker er grimme og ikke-kirkede, ligesom jeg har det på samme med med ravnsbjerg :tunge:

Jeg bryder mig ikke om de moderne kirker, for mig er der bare ikke en rigtig kirke, ja kan altså ikke beskrive det. Min mor og stedfar høre til skjoldhøjkirke, og det er der min ene bror er konfirmeret, og den anden skal konfirmeres her til næste år.

Moderne kirker, kirker med stole fremfor bænke osv, det er bare ikke lige mig , haha. Så jeg forstår godt din kæreste trumfede igennem :lol:

Jeg tænker at holdninger til hvad der er en rigtig kirke, hvad der er pænt osv, nok også afhænger af hvad man er vant til. Men om det er sådan, ved jeg jo så ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det behøver nu ikke være en ny kirke for at have stole, "min" kirke, hvor jeg er døbt og konfirmeret har stole, men det er fordi det er en rundkirke så der kan man ikke rigtigt sætte bænke ind...

Det var også derfor jeg skrev " moderne kirker,kirker med stole fremfor bænke osv" :) For mig virker det bare så forkert. Men igen, det kommer jo nok helt an på hvad man er vant til, jeg er jo netop voksetop med Tilst kirke , som har bænke, er hvid og gammel osv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

Nu bliver jeg nød til at høre, er det skjoldhøjkirken der er "din" kirke?

Nej, det er Lystrup Kirke. Jeg ved ikke om det er fordi jeg selv har et tilhørsforhold til den, men jeg synes selv, at Lystrup Kirke er noget pænere end Skjoldhøj Kirke. Især inde i selve kirkerummet :rolleyes:

Åh ja den havde jeg lige glemt også så sådan ud, jeg syntes begge kirker er grimme og ikke-kirkede, ligesom jeg har det på samme med med ravnsbjerg :tunge:

Jeg bryder mig ikke om de moderne kirker, for mig er der bare ikke en rigtig kirke, ja kan altså ikke beskrive det. Min mor og stedfar høre til skjoldhøjkirke, og det er der min ene bror er konfirmeret, og den anden skal konfirmeres her til næste år.

Moderne kirker, kirker med stole fremfor bænke osv, det er bare ikke lige mig , haha. Så jeg forstår godt din kæreste trumfede igennem :lol:

Jeg tænker at holdninger til hvad der er en rigtig kirke, hvad der er pænt osv, nok også afhænger af hvad man er vant til. Men om det er sådan, ved jeg jo så ikke :)

Jeg synes nu Lystrup Kirke er ganske fin indeni. Og det er en kirke med bænkerækker :wink: Men det er jo smag og behag.

Jeg er ganske glad for, at vi valgte Vor Frue Kirke i stedet - selvom jeg havde størst tilknytning til 'min' kirke. Nu har vi jo så begge den kirke, som betyder meget for os. Og så har vi lavet den aftale, at hvis vi kan få lov, så skal vores børn døbes i Lystrup Kirke, sådan at vi har oplevet noget i begge kirker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at stå og vakle mellem den kirke, som jeg er konfirmeret i, og den kirke L er konfirmeret i. Selvom jeg føler, at jeg har et større tilhørsforhold til 'min' kirke (jeg har sunget i kor der i 10 år, og mine søstre er både døbt og konfirmerede der), så fyldte L's mening om, at det ikke var en pæn kirke for meget for os begge.

Det er nemlig en moderne kirke, der kun har omkring 25-30 år på bagen, og L formulerer det som, at han synes det ligner et forsamlingshus set udefra.

L's kirke derimod er gammel, meget gammel. Kryptkirken, der hører til, er den ældst fungerende kirke i hele norden (lige omkring 1000 år gammel) og den 'store' kirke har også mange hundrede år bag sig. Det var en kirke, han kunne se sig selv blive gift i, og fordi han ikke er specielt religiøs, synes jeg det var vigtigt, at det var det rigtige sted for ham i stedet for at jeg bare trumfede igennem. I dag er jeg også meget glad for, at vi valgte den kirke :)

Præsten blev vilkårligt valgt for os. Vi ville gerne have haft den præst, der konfirmerede L, men det var desværre ikke muligt.

Nu bliver jeg nød til at høre, er det skjoldhøjkirken der er "din" kirke?

Nej, det er Lystrup Kirke. Jeg ved ikke om det er fordi jeg selv har et tilhørsforhold til den, men jeg synes selv, at Lystrup Kirke er noget pænere end Skjoldhøj Kirke. Især inde i selve kirkerummet :rolleyes:

Åh ja den havde jeg lige glemt også så sådan ud, jeg syntes begge kirker er grimme og ikke-kirkede, ligesom jeg har det på samme med med ravnsbjerg :tunge:

Jeg bryder mig ikke om de moderne kirker, for mig er der bare ikke en rigtig kirke, ja kan altså ikke beskrive det. Min mor og stedfar høre til skjoldhøjkirke, og det er der min ene bror er konfirmeret, og den anden skal konfirmeres her til næste år.

Moderne kirker, kirker med stole fremfor bænke osv, det er bare ikke lige mig , haha. Så jeg forstår godt din kæreste trumfede igennem :lol:

Jeg tænker at holdninger til hvad der er en rigtig kirke, hvad der er pænt osv, nok også afhænger af hvad man er vant til. Men om det er sådan, ved jeg jo så ikke :)

Jeg synes nu Lystrup Kirke er ganske fin indeni. Og det er en kirke med bænkerækker :wink: Men det er jo smag og behag.

Jeg er ganske glad for, at vi valgte Vor Frue Kirke i stedet - selvom jeg havde størst tilknytning til 'min' kirke. Nu har vi jo så begge den kirke, som betyder meget for os. Og så har vi lavet den aftale, at hvis vi kan få lov, så skal vores børn døbes i Lystrup Kirke, sådan at vi har oplevet noget i begge kirker.

Det er jo også en smagssag, nogle er jo f.eks heller ikke vilde med hvide gamle kirker, som jeg syntes er fantastiske, hehe. Det er jo heller ikke sådan at jeg tænker : " Ej hvordanpokkerkan I dog vælge den kirke" , slet ikke. Jeg ville bare ikke selv giftes i f.eks Skjoldhøjkirken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et godt spørgsmål, som jeg er blevet spurgt om flere gange faktisk. Vi valgte harte kirke, da den jeg har tilknytning til og hvis sogn vi bor under bare ikke er os. Det er nogen dygtige præster men kunnen bare ikke se mig selv, eller min mand for den sags skyld, at det var der vi skulle giftes. Min mand kommer fra Galten så det var udelukket. Vi valgte så harte da den ligger tættes os og manden arbejder i harte, og vi i fremtiden ønsker at bo i det sogn, også er kirken smuk og lige i vires stil ikke for stor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt Hjortshøj kirke af mange grunde, men først og fremmeste fordi vores søn er begravet der. Min H2B er født og opvokset i Hjortshøj og vi bor i hans barnsdomshjem. Der er en familiegrav hvor hans farfar, farmor, hans forældre og så,vores søn er begravet. Derfor var der bare ikke andre muligheder for os. Og præsten der skal vie os er den samme præst der har dødt de tre yngste og begravet mine svigerforældre og vores søn.

Vi bor i en lille by hvor min h2b er købmand (han er 3. generation) så det er meget følelsesbetonet for os at blive vie her i byen. Men jeg kan godt få nogle (læs mange) sommerfugle i maven ved tanken om hvor mange der kunne finde på at dukke op til globryllup. Men selvfølgelig på den gode måde, synes det er en smuk tanke at andre vil vise os den opmærksomhed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i Sindal Gl. Kirke. Vi er godt nok ikke tilknyttet det sogn, men min elskede bedste (oldemor) er begravet der.

Det er en gammel, flot og lille kirke, som ligger på en bakke, med skov og bølgende marker omkring.

Min h2b har ikke noget ønske om en bestemt kirke, så jeg foreslog denne, og det var han heldigvis ok med.

Min bedste betød og betyder stadigt så meget for mig, og jeg ville så gerne have haft hende med på denne dag, så dette var det nærmeste jeg kunne komme.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte Otting kirke, da jeg både er døbt og konfirmeret der. Det er en land kirke, som ligger 100 meter fra den gård, hvor jeg er opvokset på og hvor mine forældre stadig bor (min bror ejer gården, men bor i et hus i byen 500 m væk, som mine forældre ejer, så de bor til leje ved hinanden indtil efteråret hvor de bytter)

Derudover (selvom det ikke spillede ind i valget) er mine to brødre også begge døbt og konfirmeret der, samt mine niecer og nevø også er døbt der. Min ene fætter valgte også at blive konfirmeret der, selvom han har mere tilhørs forhold til kirken nede i byen (ligger ca. 1 km væk). Dengang jeg skulle konfirmeres måtte jeg fylde kirken med gæster, da ingen andre i min klasse vil konfirmeres i kirken. Så jeg blev konfirmeret helt alene, hvilket min bror også blev i sin tid.

På kirkegården er der desuden et gravsted, som hører til gården min bror ejer, og her ligger desuden min højt elskede bedstemor, min bedstefar og oldeforældre (har aldrig kendt nogen af de 3) samt nogle af de forrige ejere af gården.

Kirken betyder rigtig meget for mig og min familie, og da H2B flyttede en 3-4 gange som barn har han ikke rigtig et bestemt tilhørs forhold til nogen kirke.

Og valg af præsten, er bare den lokale sognepræst, som dog hverken har døbt eller konfirmeret mig. Så jeg ender med at have haft 3 cermonier i kirken med 3 forskellig præster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilhører en frikirke, hvor jeg er voksendøbt og vores børn er barnevelsignet. Min h2b er godt nok medlem af folkekirken, men har ikke noget forhold til den, så derfor bliver det 'min' kirke.

Der er præcis 1 præst at vælge imellem, så der er ikke så meget at rafle om. Hvilket i øvrigt er super, det er jo ham vi kender :)

Redigeret af Ansbjerg80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har begge været gift før på rådhuset. Da vi mødte hinanden var der ingen af os der skulle giftes igen, og skulle det ske så var den anden selvskrevet på gæstelisten. Det var så ligesom nødvendigt når vi skulle giftes med hinanden.

Nå men da jeg så Skanderborg slotskirke røg det ud af mig "hvis jeg skal giftes så skal det være i den kirke". Det er en lille kirke, trods det store ydre. Den ligger skønt... og så var det en kirke.

post-43541-0-47466700-1402768603_thumb.j

post-43541-0-08938500-1402768621_thumb.j

post-43541-0-82195900-1402768631_thumb.j

post-43541-0-74847400-1402768653_thumb.j

post-43541-0-69665000-1402768670_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke valgt kirke endnu (kirke-jagten starter så snart vi får sommerferie)

Vi har kun FRA-valgt kirke. Vi har valgt, at vi IKKE vil giftes i den kirke hvor vi hører til, da det er en moderne kirke, hvilket i vores øjne ikke er en rigtig kirke.

Vi har haft 2 andre kirker på tale (de kirker, hvor vi hver især er blevet døbt og konfirmeret), men dem har vi som sådan heller ikke noget særligt forhold til, og da festen skal holdes forholdsvis langt fra disse kirker, så har vi lidt sløjfet dem igen.

Nu er vi ude i, at skulle på kirke-rundfart i de kirker, der er i det område, hvor vi skal holde festen, for at se, og der skulle være en passende kirke der :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer