Marie86

Mindre budget

11 indlæg i dette emne

Hej :)

Da vi ikke har et særlig stort budget til vores bryllup (50 gæster, 40.000 kr.) kunne jeg rigtig godt bruge nogle specifikke råd til hvordan vi holder omkostningerne nede. Vi skal have reception først, hvor vi forventeligt bliver 80 personer til bryllupskage og et glas vin. Til selve festen bliver vi ca 50 personer.

Jeg køber brugt brudekjole, og bruger en veninde til hår/makeup. Kørsel fra kirke til feststed er også gratis. Vores ven tager billeder. Men hvor kan vi ellers spare?

Og kender i nogle gode, men knap så dyre musikere?

Håber i har nogle gode ideer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at bruge ca. 25.000 inkl. ALT, dog uden bryllupsrejsen. Vi bliver 40 gæster inkl. os selv, hvis alle kommer.

Vi har fravalgt forskellige ting, valgt billigere løsninger ved ting, og gør brug af omgangskredsen, men her er nogle af vores eksempler:

Kørsel til/fra kirke - Min moster køre mig/os i deres bil

Musik - Vi bruger playliste/cdèr

Vi har fravalgt reception som sådan

Mad - Vi har fundet et billigt men godt sted at bestille fra, dog sørger vi selv for forret, dessert og natmad.

Blomster - Vi laver sammenplantninger med potteplanter fremfor dekorationer. Min stedsøster laver buket og brystbuketter

Billeder- Min stedfar der er selvstændig fotograf, og min veninde der er en ørn med sit kamera tager billeder

Kjole- Har købt en udsalgskjole i lilly ( de fåes helt ned til 1000.- Min kostede knap 3000.-)

Hår/make-up - Bor i en lille by, og den ene frisør tager kun 500 i alt inkl. prøveopsætning

Lokale- Vi har lejet lokalet herude hvor vi bor, det koster kun 500 for en weekend

Servering/opvask - Min veninde og hendes kæreste har fået tjansen, og gør det billigt.

Det var lige det som jeg kunne komme i tanke om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan spare en masse med at lave en masse selv i forhold til invitationer, bordpynt, bryllupskage f.eks. Der ligger en masse gode guides herinde på siden.

Det kommer også an på hvor meget i går op i de forskellige ting:

Fx i forbindelse med musikken. Vil i have Liveband eller DJ, eller kan i nøjes med en Jukeboks. Vi har hyret en DJ som spiller fra 18-02.. det giver vi 5.000 kr. for. Vi har også valgt at kørslen skal være Limousine, fordi det nok er One In A Lifetime vi kommer til at prøve det. Vi har så sparet på nogle andre poster, men vi bliver så også kun 25 til middag og 30 til receptionen, hvis alle invitere kommer og vi har fået et godt tilbud på maden det sted hvor vi holder brylluppet. Vi regner med at komme af med imellem 45.000 og 50.000 for vores bryllup inkl. en lille getaway efter brylluppet.

Mit råd er prøv at sæt jer sammen og lav en forventningsafstemning i forhold til om der måske er nogle ting i helt kan undvære eller som ikke er så vigtige for jer at der bliver brugt alt for mange penge på, for kommer helt an på hvad jeres ønsker er i forhold til dagen. Nu ved jeg heller ikke om i har planlagt hvor i vil holde festen henne, men de har muligvis en pakkeløsning med et helaftenstilbud.

Ellers er det altid billigt at stå for tingene selv fx leje et forsamlingshus, bestille mad udefra, selv sørge for drikkevarer (fx køre en tur til Tyskland, hvis man har mulighed for det) og så hvis det ikke er med i prisen for at leje forsamlingshuset, få nogle "hjælpere" til at komme udefra og hjælpe med det praktiske i forhold til servering etc.

I forbindelse med brudekjoler, så er der også mange forretninger der holder udsalg med brudekjoler ned til 1.000 kr. for at få de gamle modeller af hylderne eller giver - 50% på deres gamle kollektion.

Der er altid steder hvor man kan spare, men det handler jo om at finde den rigtige løsning der passer for jer. Så lav en liste med de punkter i synes er vigtigste i forhold til jeres bryllup og hvilke ting i kan gå på kompromis med og lave spareløsninger på. Igen det kommer helt an på hvad i gerne vil have ud af det for at lave den perfekte dag for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et bryllupsbudget på 35.000 kr og der manglede ikke noget (se evt i min tråd). Der er meget at spare ved at google lidt og finde de billigste priser på nettet, ligesom der også er meget at spare på maden ved at vælge et catering firma eller lave en del selv. Drikkevarer kan hentes syd for grænsen og musik kan sagtens være en playliste. Vi havde købt billige stålringe og sparede også en del der - ingen af os bruger ringe til dagligt, så for os betød det ikke så meget at det ikke var dyre guld ringe. Vi valgte dog at bruge en forholdsvis stor del af vores budget på en fotograf der var der hele dage og det er vi rigtig glade for at vi gjorde for der var ikke ret mange af vores gæster der tog billeder på dagen.

Ellers er et godt råd at trække på venner og familie hvis der er nogen der kan bidrage med noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lav en liste med need-to-have og Nice-to-have og skriv ned præcis hvad jeres ønsker er for JERES bryllup, efterhånden som man kommer i gang strømmer det ind med inspiration (messer, butikker, bryllupsklar osv), forventninger og tanker fra familie og venner, fixe ideer og meget meget mere og hvis man har et "mindre" budget så er det bare super vigtigt ikke at lade sig rive med, for det kan godt være at den her og den her lille ekstrating kun koster 300 kr, men samlet set løber det op....

Vær ikke bange for at forhandle på prisen.... Bryllupsting er skrækkeligt dyre i forhold til så meget andet, tør man prutte om prisen er der rigtig meget at spare

Udnyt jeres netværk, måske kender i nogen der kender nogen

Maden/middagen er for langt de fleste den aller største post, undersøg markedet grundigt...

Hold øje med diverse deal sider, der kan man være heldig at finde alt fra catering til ansigtsbehandlinger

Jo mere man gider gøre selv jo billigere

Vær benhård når I laver gæsteliste... Tænk på prisen hver gang i bliver i tvivl om nogen skal med eller ej...

Hold den fest I vil have for de penge I har, ikke den fest jeres forældre/venner/what ever synes kunne være dejlig/sjov/bør være

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den største post er maden/feststedet, så her kan det virkelig betale sig at få en god pris! 200kr pr. kuvert til 50 pers. koster 10.000 hvor en kuvert til 500kr løber op i 25.000 kr.! Så start med de store ting og gå derfra. Hvad er need to have og nice to have? Musikkere koster typisk 10.000kr., så hvis det er noget I vil have skal der prioriteres efter det :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forresten, hvis du planlægger at lave en masse DIY, indbydelser, bordkort osv. så se på kartonpriserne på nettet, du kan nemt spare rigtig mange penge ved ikke at gå ned i den nærmeste hobbybutik eller boghandel

En del ting kan også findes billigere hos IKEA, Søstrene Grene, Tiger, supermarkeder osv. Lav en liste over ting i på et tidspunkt skal have købt og hold så øje med tilbud, ekstra nedsatte vare osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et MEGET (læs intet) lille budget til vores bryllup. Vi har lejet et telt, med borde/stole/varme kanoner/ og tæpper = den største udgift. Vi har i invitationen (som er sendt pr. mail) skrevet at vi ønsker os festen, højere end gaver. Så derfor betaler gæsterne det beløb ind (på en af vores venners konto) som de alligevel ville bruge på en gave. Maden laver vores gode veninde, som er kok. Drikkevarerne bliver købt i Tyskland. Fotograf....det får vi vennerne til. Brudebuket + pynt laver jeg selv. Vi kører fra kirken med en god ven og bilen er ikke pyntet. Kjolen er endnu ikke på plads - vi skal giftes i august - så det bliver dba eller noget udsalg. Service låner vi fra mit gamle job. Min kommende mand er ikke til jakkesæt osv. så det bliver sorte bukser og en hvid skjorte. Servering...hmmm - har overvejet en seddel under hver tallerken; "Du skal sørge for vand til dit bord" osv. Afventer svar på en opvasker - for det skal der være. Har heldigvis en masse gode venner, med masser af kontakter - så vi kan låne os frem til en del pynt, køleskabe osv. Duge køber vi hos Ringsted festudlejning - de har gode priser.

Det handler om at blive gift - det er ikke et "show off" - Det er kærligheden som er i centrum :)

TILLYKKE til Jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer