Sign in to follow this  
Followers 0
Yndlingsbabe

Hvor finder jeg en fugleedderkop?

2 posts in this topic

Hej!

Min elskede søster skal endelig giftes med sin kæreste, så nu er det jo op til mig og mine andre søstre at arrangere en episk polterabend!

Generelt synes jeg, at en polterabend skal være mest sjov for bruden og ikke indeholde ydmygelse, men alligevel lidt venligt drilleri.

Derfor havde jeg tænkt mig at give min søster en udfordring. Hun har altid været bange for edderkopper (ikke panisk angst, men tøsebange), så jeg synes, hun skal prøve at holde en fugleedderkop. Jeg tror det ville freake hende ud, men hun er totalt sej, så hun ville helt sikkert være frisk på at prøve.

Nu skal vi så bare finde ud af, hvordan man får fingre i sådan en gut - og selvfølgelig også et menneske, der kan vejlede. Jeg har fundet ud af, at man i Randers Regnskov kan booke sådan en polterabendudfordring, men jeg synes bare det er for dyrt. Det koster 1.000 kr og så skal alle betale fuld entre oveni, hvilket er 170 kr. Man kan max være 10 mennesker pr. instruktør, det vil sige 270 kr. pr. mand for et arrangement, som jeg havde tænkt ikke skulle vare mere end en halv time.

Vi prøver at holde budgettet på omkring 500 kr, mest af princip. Vi synes sagtens, man kan have det sjovt uden at det skal koste spidsen af en jetjager, og vi har masser af fede, gratis aktiviteter på programmet. Men vi havde tænkt os at "hovedattraktionen" skulle være kajakpolo, og det koster omkring 200 kr pr mand - og så er vi jo allerede oppe og ramme de 470. Dertil kommer så mad, drikke, transport og alt det løse.

Så jeg tænkte, at man måske kunne finde en dyrehandel eller en lokal entusiast, der havde lyst til at hjælpe - mod betaling, det er klart, men til en lidt mere overkommelig pris.

Er der nogen af jer, der kender sådan et sted omkring Århus og omegn? Eller måske kan I guide mig videre til nogen, der kan hjælpe?

De skal først giftes i 2015, så der er intet hastværk, men jeg kan godt lide at være ude i god tid :)

Håber nogen kan hjælpe! Hvis I har andre forslag eller gode råd er de også meget velkomne :)

0

Annonce ♥

Hvad med at prøve at spørge på et forum, som henvender sig til edderkop-entusiaster? En hurtig googlesøgning på fugleedderkop forum giver da et par muligheder, og der er da garanteret nogen sådan et sted, der vil være villige til det :)

0