milia

Bryllup uden middag

22 indlæg i dette emne

Men bryllup med reception... Kan man det? Jeg er nyforlovet og vi taler om en dato til maj næste år, problemet er bare vi ikke har råd til det helt store.. Min familie er kæmpe stor bare med de nærmeste runder vi de 40 pers. Så vi vil blive omkring 80 mennesker til fest og det er virkelig for meget for os.. Vi er ikke til store fester og taler osv. Gerne så simpelt som muligt. Vi taler om rådhuset og reception pt. Men er det lallet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan gøre som man har lyst til, hvis man ikke er til store fester og den dur, så synes jeg det er lige så fint at holde reception efter vielsen, i skal nok få en god dag under alle omstændigheder

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det syntes jeg da sagtens man kan, et bryllup er hvad man gør det til,og hvad man ønsker. Om man ikke ønsker noget som helst fest, kun ønsker reception, ønsker kæmpe slotsbryllup, ønsker en tur i pølsevognen eller noget HELT andet, det er helt og holdent brudeparrets valg.

Så hvis I helst bare vil holde reception, så er det da bare det I gør, og så kan I nyde aftenen alene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtigt nok, vi bestemmer selv. Sagen er den jeg har planlagt bryllup før det var kæmpe bryllup 80.000kr men vi gik fra hinanden lige op til det.. Nu har jeg fundet lykken og føler jeg går på kompromis, jeg ønsker både det store bryllup men også det lidt utraditionelle. Min tilkommende er uden tvivl til det sidste han hader at være som alle de andre... Jeg vil bare gerne have en fin kjole og liiiidt fest uden det bliver suppe steg og is så mon ikke reception og kjole kan lokkes ind i planlægningen hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet i kirke kl. 13:30. Fra kl. 15-17 holdt vi reception på et hotel, her var der smørebrød, bryllupskage, sodavand, kaffe og te. Lige efter kirken tog vi til fotografen, så vi ankom ved 15:30/16 tiden til receptionen. Kl. 17 sagde vi farvel, og kørte på et hotel i en anden by, her spiste vi tre retters menu i deres restaurant i vores bryllupstøj, og hyggede os ellers i bryllupssuiten bare os to :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo selvfølgelig. Hvis jeg ikke skulle holde bryllupsfest, så ville jeg gøre netop dét og så stikke af på bryllupsrejse i brudetøj og det hele lige efter receptionen. Måske en romantisk weekend i Paris :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige været til bryllup, hvor parret blev gift på rådhuset kl 12 og efterfølgende tog vi hjem til dem og grillede. Vi var de sidste der tog derfra ved en 19 tiden. Det var super hyggeligt, stille og roligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I gerne vil have festen, men ikke har råd til middag, så kan I jo blive viet sen eftermiddag eller aften. I kan servere en let, stående buffet, og så kan der ellers danses resten af natten. Hvis I har lyst, kan I bede gæsterne om at droppe bryllupsgaven og i stedet tage sprut og tilbehør med til en fælles cocktailbar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan alt! Hvad med et picnic wedding? Det gør man ofte i USA :)

Det kan være rigtigt fint- det kræver 'bare' et fint vejr, en masse tæpper, nogle flasker vin/bobler/andet og en passende mængde picnic-kure... I Kongens Have lige nu (og i maj også) er der monster smukt. Vi så faktisk et ret stort brude-selskab derinde forleden, og det var rigtigt fint. De havde picnic kurve, en masse tæpper, spredt blomster og balloner alt sammen i pastelfarver. Brudeparret kunne fx få taget billeder ved Rosenhaven, foran slottet, ved rosenbuerne etc. Uendelige muligheder for fine billeder. Se ideer her fx

Du kan google "Picnic Wedding" og "Garden wedding"- så kommer der et hav af billeder.

Man kunne fx køre det i 50'er stil og have en brudekjole til knæet med 'strutskørt'... så starte med vielse i kirke/rådhus, og så rykke over i Kongens Have/anden park eller have

:)

post-74185-0-46485900-1402992044_thumb.p

post-74185-0-04924300-1402992058_thumb.p

post-74185-0-06508700-1402992110_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan gøre lige hvad I vil som det også bliver sagt. Der er ingen der siger at et bryllup skal være ensbetydende med reception, middag, fest og dans. Det kan også være en hyggelig middag, en brunch, en reception o.l. Har spillet til flere bryllup hvor det ikke har været langt an på at det skulle kulminere i fest og dans men mere var en reception/sammenkomst. Også nogle hvor brudeparret efterfølgende blot havde inviteret den allernærmeste familie ud at spise.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lige sådan som CG siger, sådan skal det være! Var ved at lave budget i dag, det så ud til vi kommer op på 25.000 er det ikke meget? Altså for så lidt og 60 mennesker ca.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lige sådan som CG siger, sådan skal det være! Var ved at lave budget i dag, det så ud til vi kommer op på 25.000 er det ikke meget? Altså for så lidt og 60 mennesker ca.

Har du nogen poster der trækker op? Kjole, ringe eller sådan noget?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan alt! Hvad med et picnic wedding? Det gør man ofte i USA :)

Det kan være rigtigt fint- det kræver 'bare' et fint vejr, en masse tæpper, nogle flasker vin/bobler/andet og en passende mængde picnic-kure... I Kongens Have lige nu (og i maj også) er der monster smukt. Vi så faktisk et ret stort brude-selskab derinde forleden, og det var rigtigt fint. De havde picnic kurve, en masse tæpper, spredt blomster og balloner alt sammen i pastelfarver. Brudeparret kunne fx få taget billeder ved Rosenhaven, foran slottet, ved rosenbuerne etc. Uendelige muligheder for fine billeder. Se ideer her fx

Du kan google "Picnic Wedding" og "Garden wedding"- så kommer der et hav af billeder.

Man kunne fx køre det i 50'er stil og have en brudekjole til knæet med 'strutskørt'... så starte med vielse i kirke/rådhus, og så rykke over i Kongens Have/anden park eller have

:)

Man kunne bede gæsterne komme med hver en kurv med tæppe , tallerkener, bestik og glas samt et fyrfadslys som kunne stå på tæppet... på den måde skal brudeparret heller ikke have den udgift og de slipper også for opvasken da alle skal tage det med sig igen når de går....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer