nillemor3

navneændring

28 posts in this topic

Ændrer I navn, og hvis ja, hvad ændrer I det så fra og til?

Indtil videre ændrer jeg mit navn fra Pernille Peerstrup Brændstrup til Pernille Peerstrup Andresen (kærestens efternavn - han beholder kun sit eget).

Men er blevet sådan i tvivl om jeg skal beholde hele mit egent og så hans oveni.

Beholder jeg mit og får hans oveni kommer jeg jo så til at hedde Pernille Peerstrup Brændstrup Andresen - Blir det for meget af det gode?

Hvad synes I?

0

Annonce ♥

Jeg synes at, "Pernille Peerstrup Andresen" lyder rigtig godt!

Kan nikke genkendende til nogle af dine overvejelser. Jeg kan i princippet også komme til at have tre efternavne, men synes godt nok at det bliver en lang remse at skulle fyre af. Så jeg har lavet den tommelfingerregel til mig selv, at jeg max vil have to efternavne.

Det er generelt lidt svært det der med, at man pludselig skal hedde noget andet. Omvendt så kan jeg virkelig godt lide tanken, om at man hedder det samme. Der er sådan en god følelse af, at "nu er vi et team" i det.

Jeg håber, du finder en god løsning for dig. I hvert fald synes jeg, at Pernille Peerstrup Andresen klinger rigtig godt. :)

0

Hvis jeg skal give min 100 % ærlige mening, så synes jeg at det er for meget. Det er 3 efternavne, og det er nogle lange nogle, dine egne to ender begge med strup, så jeg ville nøjes med at beholde det ene hvis jeg var dig, eller måske droppe begge og tage hans, men det er jo en smagssag :-)

Selv dropper jeg mit Mikkelsen og tager hans Jørgensen. For mig er det helt naturligt at vi hedder helt det samme, og det er også naturligt at jeg tager hans, så vi har faktisk slet ikke haft det oppe til diskussion herhjemme :-)

0

Jeg synes at, "Pernille Peerstrup Andresen" lyder rigtig godt!

Kan nikke genkendende til nogle af dine overvejelser. Jeg kan i princippet også komme til at have tre efternavne, men synes godt nok at det bliver en lang remse at skulle fyre af. Så jeg har lavet den tommelfingerregel til mig selv, at jeg max vil have to efternavne.

Det er generelt lidt svært det der med, at man pludselig skal hedde noget andet. Omvendt så kan jeg virkelig godt lide tanken, om at man hedder det samme. Der er sådan en god følelse af, at "nu er vi et team" i det.

Jeg håber, du finder en god løsning for dig. I hvert fald synes jeg, at Pernille Peerstrup Andresen klinger rigtig godt. :)

Ja lige præcis det med navneændringen og "vi er et team" er også sådan jeg har det.

Jeg syns nemlig også at det klinger godt, og det andet bliver for langt, men hvor er det sørgerligt at skulle sige farvel til at navn man har været glad for og stolt af altid. Og så syns jeg det er sørgeligt ikke at dele navn med min far mere.Men han er jo ikke mindre min far af den grund :)

Hvis jeg skal give min 100 % ærlige mening, så synes jeg at det er for meget. Det er 3 efternavne, og det er nogle lange nogle, dine egne to ender begge med strup, så jeg ville nøjes med at beholde det ene hvis jeg var dig, eller måske droppe begge og tage hans, men det er jo en smagssag :-)

Selv dropper jeg mit Mikkelsen og tager hans Jørgensen. For mig er det helt naturligt at vi hedder helt det samme, og det er også naturligt at jeg tager hans, så vi har faktisk slet ikke haft det oppe til diskussion herhjemme :-)

Det var jo netop meningen at få nogle ærligt meninger :)

Jeg vil ikke droppe begge mine, for jeg har et barn fra et tidligere forhold, som også hedder Peerstrup (og det hedder vores andre 2 børn også), så det ville være fjollet at have givet dem navnet og så selv skifte helt.

Min ældste (fra tidligere forhold) Hedder Peerstrup og så sin fars efternavn, som også starter med A. Han kan indimellem godt føle sig lidt udenfor, navnemæssigt, fordi de andre to børn hedder det samme og har et efternavn fra mig og fra min kæreste, og når jeg så får Andresen, er han den eneste, der ikke hedder det. Menjeg skyndte mig så at flytte øv-kørtet over på mig og så vende den og sige "Hvor er det fedt jeg også kommer til at starte med A ligesom alle I andre." Den er købt for nu, så håber jeg, at han kan stille sig tilfreds med, at han jo har sin fars efternavn ligesom de andre to.

Men Jeg holder ved Pernille Peerstrup Andresen :):loveshower:

(så har kæresten lovet at kalde mig Brændstrup som "kælenavn" ind imellem, det gør han nemlig nu og jeg vil blive glad hvis det kan få lov at blive hængende på den måde stedet for bare at blive helt glemt)

0

Annonce ♥

Vi har valg at beholde alle navnene våre, så jeg vil få et meget lang navn som lyden Nahdia Shahid Kolding Nielsen, og han bliver Anders Shahid Kolding Nielsen. Jeg ville ikke gi fra mig mit eget navn og vi ville ha ens efternavne, så det bliver noget lang... og han ville ikke gi slip på nogen af sine navn da han mor kun heder Kolding til efternavn og hans far kun Nielsen... Jeg er rigtig glad for at vi har valgt at tage det hele med, men det er selvfølgelig smag og behag ;)

0

jeg skifter navn fra Nielsen til marcher.. efter ønske fra manden side

da nielsen er min x-mands navn. bliver dog lidt mærkeligt og skifte navn en gang til.

vi har så også snakket om at manden skal tag mit mellen navn, nu hvor jeg tag han efternavn.

men er ikke hel sikker på min far´s side af familien vi tag det da vi kun er 12 i hele verden der hedder det..

0

Åh, jeg går også med overvejelser om navneændring eller ej. Min kæreste hedder Haaning og jeg hedder Jensen, men jeg er virkelig i tvivl om jeg skal skifte helt til Haaning eller hedde Haaning Jensen eller bare beholde mit Jensen. Problemet er, at jeg har både fornavn og mellemnavn, så jeg synes at fire navne er i overkanten.. Til gengæld er jeg glad for mit Jensen - også fordi det jo er min fars navn, og jeg jo altid har heddet det. Det er jo også dejligt almindeligt! H2B vil bare ikke hedde Jensen, og det kan jeg fint forstå, så det er ikke et issue.

H2B siger, at jeg selvfølgelig må bestemme helt selv, så der er intet pres, men jeg har også den der team-spirit-følelse, men også andre gange lidt "nu-dropper-jeg-bare-min-identitet"-agtig-følelse…..!

Jeg håber dog lidt, at hvis jeg nu skifter helt til Haaning, så kan vores børn hedde et navn eller noget fra min fars side, så jeg får lidt med derfra.. Det er sgu underligt.. Det er jo trods alt bare et navn..

0

Jeg skifter både fornavn og efternavn i forbindelse med brylluppet. Men jeg aner endnu ikke hvad jeg kommer til at hedde, for vores navneændring er ret kringlet. Så jeg afventer, og så må jeg se om det bliver det vi ønsker, eller om vi ikke kommer til at hedde det samme :pokey:

0

Annonce ♥

Jeg skifter både fornavn og efternavn i forbindelse med brylluppet. Men jeg aner endnu ikke hvad jeg kommer til at hedde, for vores navneændring er ret kringlet. Så jeg afventer, og så må jeg se om det bliver det vi ønsker, eller om vi ikke kommer til at hedde det samme :pokey:

hvorfor fornavn?

0

Vi løste det på den måde at han tog mit og jeg tog hans :)

0

hvorfor fornavn?

Fordi jeg altid har været træt af mit navn, så der bliver tilføjet en bindestreg og et ekstra navn. Det er noget jeg har ville gøre i mange år, men har ikke fået taget mig sammen. Så ville jeg gøre det her i foråret, men så var det at vi satte datoen, og så kunne jeg ligeså godt vente til brylluppet, så jeg ikke skulle betale for det :)

0

så er det da også et godt tidspunkt med en "ny" start :)

hvorfor fornavn?

Fordi jeg altid har været træt af mit navn, så der bliver tilføjet en bindestreg og et ekstra navn. Det er noget jeg har ville gøre i mange år, men har ikke fået taget mig sammen. Så ville jeg gøre det her i foråret, men så var det at vi satte datoen, og så kunne jeg ligeså godt vente til brylluppet, så jeg ikke skulle betale for det :)

0

Annonce ♥

så er det da også et godt tidspunkt med en "ny" start :)

hvorfor fornavn?

Nemlig, og ved at tilføje bindestreg og så det nye navn, så er navnet ikke så fremmed , og folk kan stadig kalde mig hvad jeg hedder nu, hvis de har det best med det. Jeg har sådan set allerede skiftet navnet på facebook, for var jo egentlig ved at skifte der i foråret. Så selvom jeg ikke hedder det på papiret, så føler jeg mig altså som det nye navn, det giver så meget mere mening for mig , så glæder mig til at det også står på papiret :)

0

Åh, jeg synes også det har været en svær beslutning at skifte efternavn (jeg har ligefrem været trist over at skulle sige 'farvel' til min fars navn - lidt fjollet). ;) Jeg synes at tre efternavne er lige i overkanten, må jeg indrømme. Mine forældre hedder ikke det samme selvom de er gift, så derfor har det nok altid været naturligt for mig, at det skulle min kæreste og jeg da heller ikke. Det betyder dog meget for min kæreste med team-følelsen i at hedde det samme, men det har selvfølgelig været helt op til mig og uden pres. Jeg hedder Blicher Jensen, og min kæreste Brahms Koch, og efter d. 2/8 kommer vi begge til hedde Blicher-Koch. Det er vigtigt for mig, at vores nye efternavn er med bindestreg, da jeg ikke fremover i daglig tale vil kaldes 'Koch' alene - det ville føles underligt for mig. Nu hvor jeg har vænnet mig til tanken, har jeg det helt fint med det, og glæder mig over at vores børn kommer til at hedde det samme som os i fremtiden. Min far er jo heldigvis stadig min far, så jeg er en Jensen i hjertet, haha. :)

0

Vi beholder vores egne, jeg nåede lige at skifte min ex-mands efternavn ud med min mormors ungpigenavn 14 dage før H2B friede (ja jeg har været fraskilt i rigtig mange år, men man kan jo ikke nå det hele). Vi snakkede om at vi begge skulle hedde Krøier Hansen, men jeg synes det ville være lidt kedeligt at skifte mit nye fantastiske navn ud med et til -sen navn (har allerede haft 2). Pt beholder H2B sit Hansen, men han overvejer at tage mig Krøier ihvertfald som mellemnavn...

0

Jeg tog min mands navne mandrup sommer, jeg hed selv sørensen

0

Annonce ♥

Her har vi været ret enige. Vi har begge et mellemnavn som betyder meget for os. H2b tilføjer derfor mit mellemnavn mens jeg tilføjer hans mellemnavn og udskifter mit Jensen til hans Olsen så vi kommer til at hedde det samme.
Vi vil begge to gerne hedde det samme og synes slet ikke det er for meget med 3 "efternavne".
Synes også navne klinger godt. Mit mellemnavn er relativt langt mens h2bs er kort og til sidst et klassisk sen navn :-)

0

Jeg hedder Hansen idag og kommer til at hedde Rasmussen på lørdag. Tager desudne også hans mellemnavn ligesom vores piger så vi alle 4 hedder det samme. For mig betyder det mest at vi alle hedder det samme I vores lille familie :)

0

Uha, jeg hedder Asmussen til efternavn, og min H2b hedder Mark Wilhjelm Olesen, vi regner med at jeg kommer til at hedde Maja Wilhjelm Olesen, har altid godt kunnet tænke mig et mellemnavn, så hvorfor ikke tage hans. Det lyder jo helt åndssvagt med Maja Asmussen Olesen, pga det er jo 2'sen...

Edited by Majapigen87
0

Jeg hedder Hougaard Henriksen, min kæreste hedder Lindhardt Pedersen.

Jeg sletter begge mine og kæresten sletter Pedersen. Så vi begge kommer til at hedde Lindhardt. Det bliver noget af en ændring for mig, men det er mit ønske.

0

Annonce ♥

Jeg beholder kun mit fornavn, og tager begge min mands navne :) Jeg glæder mig! Ikke fordi jeg er ked af mine pigenavne - tværtimod, men det bliver skønt at hedder det samme som min mand. På det punkt er jeg ultra-traditionel :)

0

Jeg beholder mit eget efternavn, men får min Konmende mands efternavn til mellem navn..

0

Er lidt i tvivl... H2B er englænder og mit navn er pære-dansk, så det klinger ikke helt. Men hvem siger også det skal det ;)

0

Er lidt i tvivl... H2B er englænder og mit navn er pære-dansk, så det klinger ikke helt. Men hvem siger også det skal det ;)

Altså uanset hvad jeg ender med at hedde, så bliver det også navne fra to forskellige lande , og jeg syntes egentlig det er meget fint. Mit fornavn er også meget dansk , og så ender jeg med spansk mellemnavn, eller spansk efternavn ( alt efter hvad de godkender). Ender jeg med spansk mellemnavn, får jeg så igen et ret så dansk efternavn ( dog et sjældent et, men stadig meget dansk).

0

Altså uanset hvad jeg ender med at hedde, så bliver det også navne fra to forskellige lande , og jeg syntes egentlig det er meget fint. Mit fornavn er også meget dansk , og så ender jeg med spansk mellemnavn, eller spansk efternavn ( alt efter hvad de godkender). Ender jeg med spansk mellemnavn, får jeg så igen et ret så dansk efternavn ( dog et sjældent et, men stadig meget dansk).

Vi har et vennepar hvor hun er kinesisk og han er dansk og de har efter de blev gift et kinesisk mellemnavn og et dansk efternavn

0