Trinemor87

Vi skal giftes!

17 posts in this topic

Nu har jeg kigget en del på disse planlægningstråde og nu vil jeg selv med på banen.

Vi skal giftes!!

Den 18.april 2015 ringer bryllupsklokkerne for os.

Kirken er booket og vi siger JA til hinanden kl. 13.00 i Hellig trekongers kirke i Vallensbæk.

Om os

Trine 26 år, født og opvokset i København. Lægesekretær ved Region Hovedstaden.

Klaus er 29 år og født i Sønderborg og opvokset i Flensborg i Tyskland. Oversergent i Hæren.

Sådan mødtes vi

Københavner-pigen og 'Tyskeren' mødte hinanden i militæret.

Tilbage i 2008 startede jeg som konstabelelev. Han havde været sergent i Fredericia siden 2006. Her mødtes vi og forelskede os i hinanden. Forholdet var mere eller mindre forbudt, men vi arbejdede professionelt sammen i godt 1½ år, hvor vi blandt andet var udsendt til Kosovo sammen. Vores forhold blev først opdaget da jeg alligevel skulle stoppe, så det betød ikke så meget i sidste ende :-)

Vi flyttede fra Fredericia til Vallensbæk, da jeg ventede mig med vores lille pige og gerne ville være tættere på min familie.

Siden er der også kommet en lille dreng til og vores forhold har efterhånden været meget igennem; adskillelse, depression, angst og længeretids sygdom.

Frieriet

Efter at have smidt en masse hentydninger, både diskrete og hmm mindre diskrete, friede han til mig d. 22 februar i år.

Jeg vidste dog, da det var under opsejling, da han i januar sagde at han syntes at vi skulle tage på bryllupsmesse i Bella Center.

Den 22 stod han op med børnene og begyndte at lave morgenmad, da jeg så vil stå op sender han mig i seng igen. Da vidste jeg at han stod og lavede morgenmad til mig, som jeg skulle have på sengen. Jeg havde dog ikke forventet et frieri lige der. Han kommer ind med en bakke, med en kop kaffe, en halv ostemad og en spandauer (ikke kønt :-D) og en rød æske. Jeg ligger inderst i vores seng som står op af væggen, så da han sætter sig på knæ, er vi ret langt fra hinanden :-D Man kan mærke på ham at han er helt nervøs og så siger han ' Øh vil du ikke godt giftes?'

Jeg griner og kysser ham og siger jo selvfølgelig ja.

Story-book-romantisk var det ikke, men for mig var frieriet perfekt. Det frieri afspejlede, på en eller anden måde, os.

Budgettet

Efter Klaus havde været på knæ, gik bryllupsplanlægningen hurtigt igang.

En planlægning starter jo gerne med et budget og efter en lille 'forventningsafstemning' blev vi enige om at bruge max. 60.000 kr.

Det regnede vi med at vi kunne komme ret langt for. Vi blev bare klogere.

Vores estimerede budget ser indtil videre således ud:

Alt det før brylluppet:

Alt det der er med grøn er klaret!

De orange er variable udgifter.

Rød: Ikke klaret og et gæt

Brudekjole: 0 kr. Denne fik jeg af mine forældre

Gommens tøj: 6.000 kr.

Brudepige/svend: 1.000 kr.

Diverse tilbehør og sko: 1.850 kr.

Vielsesringe: 7.000 kr.

Alle slags blomster og buketter: 3.000 kr.

Invitationer: 800 kr.

Takkekort: 800 kr.

Gæstebog: 250 kr.

Frisør/negle/make-up: 2.700 kr.

Receptionen

Denne holder vi i kirkens sognegård. Her regner vi med at vi bliver omkring 100 mennesker :o:)

Leje af Sognegård inkl. opdækning: 3.200 kr.

Bryllupskage: 4.000 kr.

Champagne: Indgår i drikkevarerne længere nede.

Kørsel: 0 kr. Vi håber at vi kan låne en gammel ' pensioneret' militærbil :thumbsupsmileyanim:

Fotograf: 4.400 kr. (Overskredet med 2100 kr.)

Festen

Vi har lejet et lokale på Amager. Halvdelen af festen kommer herfra og har derfor tæt til hjem. Resten af gæsterne, som kommer fra hele Danmark og Tyskland, har let adgang til både hoteller i byen eller på Amager.

Vi regner med at blive 65 mennesker til festen.

Catering: 26.000 kr.

Drikkevarer fra Tyskland: 10.000 kr.

Duge, servietter mm. 2.100 kr.

Servering/ 4- 5 tjenere : 4.000 kr.

Kok: 1.600 kr.

DJ: 5.500 kr.

Lokaleleje: 2.000 kr.

I alt : 88.450 kr.

Vi håber at dette budget kan barberes lidt ned. Men jeg tror det ikke. Blandt andet bliver fotografen nok dyrere end hvad vi har budgetteret med, men vi krydser vores små fingre for at det i det mindste kan holde :help:

Min brudekjole

Lørdag var jeg på min første kjoleprøvningstur.

Jeg havde min mor og mine to søstre med i Lilly på Strøget.

Jeg fandt min kjole første gang, jeg var ude - og endda den første kjole jeg prøvede !! :cheerleader3:

Det var en meget underlig følelse at gå ud af butikken med sin nye kjole.

Jeg havde ikke regnet med at den skulle være i hus allerede - 10 måneder før - og jeg havde ihvertfald også troet

at jeg skulle lede flere steder efter KJOLEN.

post-48497-0-97156900-1402939541_thumb.j

Edited by Trinemor87
0

Annonce ♥

Budgettet

Efter Klaus havde været på knæ, gik bryllupsplanlægningen hurtigt igang.

En planlægning starter jo gerne med et budget og efter en lille 'forventningsafstemning' blev vi enige om at bruge max. 60.000 kr.

Det regnede vi med at vi kunne komme ret langt for. Vi blev bare klogere.

Vores estimerede budget ser indtil videre således ud:

Alt det før brylluppet:

Brudekjole: 0 kr. Denne fik jeg af mine forældre

Gommens tøj: 6.000 kr.

Brudepige/svend: 1.000 kr.

Diverse tilbehør og sko: 1.850 kr.

Vielsesringe: 7.000 kr.

Alle slags blomster og buketter: 3.000 kr.

Invitationer: 800 kr.

Takkekort: 800 kr.

Gæstebog: 250 kr.

Frisør/negle/make-up: 2.700 kr.

Receptionen

Denne holder vi i kirkens sognegård. Her regner vi med at vi bliver omkring 100 mennesker :o:)

Leje af Sognegård inkl. opdækning: 3.200 kr.

Bryllupskage: 4.000 kr.

Champagne: Indgår i drikkevarerne længere nede.

Kørsel: 0 kr. Vi håber at vi kan låne en gammel ' pensioneret' militærbil :thumbsupsmileyanim:

Fotograf: 4.400 kr.

Festen

Vi har lejet et lokale på Amager. Halvdelen af festen kommer herfra og har derfor tæt til hjem. Resten af gæsterne, som kommer fra hele Danmark og Tyskland, har let adgang til både hoteller i byen eller på Amager.

Vi regner med at blive 65 mennesker til festen.

Catering: 26.000 kr.

Drikkevarer fra Tyskland: 10.000 kr.

Duge, servietter mm. 2.100 kr.

Servering/ 4- 5 tjenere : 4.000 kr.

Kok: 1.600 kr.

DJ: 5.500 kr.

Lokaleleje: 2.000 kr.

I alt : 88.450 kr.

Vi håber at dette budget kan barberes lidt ned. Men jeg tror det ikke. Blandt andet bliver fotografen nok dyrere end hvad vi har budgetteret med, men vi krydser vores små fingre for at det i det mindste kan holde :help:

0

Velkommen til og tillykke :loveshower:

Fint budget - bryllup er bare dyrt. Vi havde tænkt at vi ville holde et bryllup til 50.000 kr. og det ender med at vi har besluttet at holde et bryllup til 140.000 kr. Dog betaler vi ikke de 30.000 kr. selv. Og vi har endda kok i familien så der skal vi kun betale råvarer og arbejdskraft på dagen. Min veninde er blomsterbinder så vi køber på grønttorvet og skal ikke betale for at hun binder buketter, blomsterkranse osv. Men vi er to kvinder og det gør nok udgiften nogle steder lidt dyre - bl.a på kjoler :c166:

0

Annonce ♥

Fint budget - bryllup er bare dyrt. Vi havde tænkt at vi ville holde et bryllup til 50.000 kr. og det ender med at vi har besluttet at holde et bryllup til 140.000 kr. Dog betaler vi ikke de 30.000 kr. selv. Og vi har endda kok i familien så der skal vi kun betale råvarer og arbejdskraft på dagen. Min veninde er blomsterbinder så vi køber på grønttorvet og skal ikke betale for at hun binder buketter, blomsterkranse osv. Men vi er to kvinder og det gør nok udgiften nogle steder lidt dyre - bl.a på kjoler :c166:

Ja det er virkelig dyrt.

Det kom ret meget bag på os faktisk. For 100.000 kr. troede jeg at man kunne få slotsbryllup, designerkjole og tamme svaner, meeeen jeg blev klogere :lol:

Det handler om at hive i sine forbindelser, for at spare nogle penge. Så det er dejligt at i kender nogen der kan være behjælpelige der :)

1

Annonce ♥

Ja det er virkelig dyrt.

Det kom ret meget bag på os faktisk. For 100.000 kr. troede jeg at man kunne få slotsbryllup, designerkjole og tamme svaner, meeeen jeg blev klogere :lol:

Det handler om at hive i sine forbindelser, for at spare nogle penge. Så det er dejligt at i kender nogen der kan være behjælpelige der :)

Tamme svaner :griner:- :griner:- :griner:-

0

Stort tillykke med det kommende bryllup..

Din kjole sidder jo også bare lige i skabet:-)

Kender følelsen af at finde som kjole med det samme. I Lilly :-)

Glæder mig til at læse mere med...da det her er den første beretning jeg har fulgt fra start af!

0

Tak piger. Jeg bliver også mere og mere vild med kjolen for hver dag der går.

Jeg kigger ihvertfald på billederne hver dag - nogengange flere gange dagligt.. Jeg drømmer om hvad Klaus mon siger, når han ser mig i den :-)

0

Tillykke med brylluppet....

Bryllupper er ikke just billige, vores budget er også blive forhøjet et par gange fordi vi har taget nogen bevidste valg og så fordi der er kommet lidt ekstra penge ind fra forældre, skat og bonus

0

Annonce ♥

Fotograf

Så er der lige tilkommet en lille update til min tråd

Fotografen er nu booket :cheerleader3:

Den overskrider budgettet med godt 2000 kr. men det er så også inkl. 30 print i A4 størrelse og selvfølgelig resten på en usb.

Vi er rigtig glade og tilfredse. Hans billede eksempler er lige min stil og jeg glæder mig rigtig meget :a1221:

0

Fotograf

Så er der lige tilkommet en lille update til min tråd

Fotografen er nu booket :cheerleader3:

Den overskrider budgettet med godt 2000 kr. men det er så også inkl. 30 print i A4 størrelse og selvfølgelig resten på en usb.

Vi er rigtig glade og tilfredse. Hans billede eksempler er lige min stil og jeg glæder mig rigtig meget :a1221:

dejligt at få styr på den post :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tillykke og velkommen :-)

Jeg endte faktisk også i den første kjole jeg prøvede. Det kom også ret meget bag på mig, for havde forventet at skulle lede en del for at finde den kjole jeg ville føle mig tilpas i :-)

0