Hoptimisten

Vis mig jeres kjole plus size.

21 indlæg i dette emne

Hej.

Har i dag været ved Lilly og de havde kun 1 kjole i min størrelse cirka 48-52. Så vil gerne se hvordan jeres ser ud, da lilly fik det til at lyde som om man ikke rigtig kan få kjoler i min størrelse.. Jeg vejer omkring 95 og er 120 omkring brystet.

Vil gerne se lidt live billeder da mange af netbutikkerne har tynde (str34) modeller. Det behøves ikke kun at være ved lilly, men også gerne andre steder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har en lilly kjole. jeg prøvede kjoler i KBH - der var det ikke noget problem. jeg svinger mellem str. 46-48, alt efter model...

Jeg synes det lyder underligt at de ikke harsåmeget i den størrelse...

Jeg håber du har mødt en ekspedient på en dårlig dag, for det er da kun til at blive ked af sådan en besked. Kram til dig.

Jeg smider lige et lille billed med.

post-64954-0-16117900-1402946389_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede lige en google billedsearch på plus size bride, og det var faktisk rigtig fint. Der kommer mange billeder af rigtige brude, og man får en lidt bedre idé om, hvordan en brudekjole ser ud i virkeligheden. Ville egentlig ønske jeg havde gjort det, inden jeg gik ud og prøve, nu jeg tænker over det :rolleyes: Jeg er ikke ligefrem +size (str. 40-42), men har en del kurver, og har tidligere hørt til i kategorien.

Jeg havde en rigtig fin oplevelse hos lucca, hvor jeg ved de har kjoler op til str. 56, så det kan jeg klart anbefale :thumbsupsmileyanim: En anden ting jeg tror der er en rigtig god idé er, når man booker tid, at oplyse hvilken størrelse man er. Jeg ved hos lucca, at de tager kjoler hjem i den rigtige str., så der er noget at prøve, men at man skal give besked et par uger i forvejen, kunne forestille mig, at det også er sådan hos lily og måske andre steder.

Generelt så tror jeg, hvis det var mig, at jeg ville ringe rundt til samtlige brudebutikker i nærheden, og spørge, om de har +size kjoler man kan prøve. På trods af jeg ikke er større, så er det faktisk kun hos lucca, jeg har prøvet brudekjoler der har kunne lukkes :td: Det hjælper bare overhovedet ikke på ens selvværd at alle kjolerne er str 36-38, når man prøver dem :( Jeg har især svært ved at forstå det, når de så fortæller at gennemsnitsstørrelsen er en 40-42...

Men rigtig god kjolejagt :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en str. 50-52 og jeg har faktisk ikke oplevet problemer. Lige som alle andre, så har jeg prøvet nogen der var for små, nogen der var for store og nogen der passede :)

Jeg prøvede kjoler 3 forskellige steder og hver gang oplyste jeg bare min tøjstørrelse når jeg bookede en tid, og så var der ingen problemer. :)

Så lad vær med at tabe modet, du skal bare ud og prøve nogle flere kjoler andre steder :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en str. 48-50 og har en stor barm. Jeg frygtede ikke at kunne finde nogen kjole, men var i 4 butikker og prøvede over 15 forskellige kjoler. :wink:

Jeg var i Lilly sidste år hvor de havde nogle udsalgs modeller i min størrelse, hvor jeg faktisk købte en af dem. Men ellers var jeg i Askepot og Duedahl i Horsens, Panayotis i Vejle og Kennedys i Århus. Jeg havde også en aftale ved Unique brude og fest kjoler men der havde jeg købt min kjole i Lilly inden aftalen.

Så frygt ikke der findes mange smukke kjoler til os der har lidt ekstra umf :wink: og man behøver ikke gå på kompromis med sine drømme ad den grund :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, eller så læste jeg bare ikke tråden godt nok. ( bær over med mig. Det er tidligt om morgenen:-))

Men jeg har snakket med en hel del brudebutikker som siger til en at de har ens str, men når man så står i butikken har de ikke. Nu er jeg fra Køge og går stærkt ind for at støtte køge butikker, men den ene brudebutik her sagde hun sagtens havde i min str. Altså dog ikke i butikken, men når jeg fandt kjolen og havde betalt for den, ville de bestille den i min str. Indtil da kunne jeg jo bare holde den op foran mig. Det ville også give en et indtryk af kjolen. Ja sikkert, men jeg vil da prøve den før jeg køber.

I Nicolai brudekjoler på Nørreport fik jeg en mega god betjening. Og prøvede 5-8 kjoler plus en der var for lille, men som hun bare holdte sammen for mig i ryggen, så jeg kunne danne mig et indtryk af den.

Så når du bestiller tid for at kigge/købe kjole, så HUSK at nævne din str. For så sørger de som regel for at der er forskellige modeller i den str eller i nærheden af den str. Og er første gang jeg hører en Lilly ikke har den str. Synes de er en af de butikker jeg som stor pige fik anbefalet på bryllupsmessen i januar måned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, eller så læste jeg bare ikke tråden godt nok. ( bær over med mig. Det er tidligt om morgenen:-))

Men jeg har snakket med en hel del brudebutikker som siger til en at de har ens str, men når man så står i butikken har de ikke. Nu er jeg fra Køge og går stærkt ind for at støtte køge butikker, men den ene brudebutik her sagde hun sagtens havde i min str. Altså dog ikke i butikken, men når jeg fandt kjolen og havde betalt for den, ville de bestille den i min str. Indtil da kunne jeg jo bare holde den op foran mig. Det ville også give en et indtryk af kjolen. Ja sikkert, men jeg vil da prøve den før jeg køber.

I Nicolai brudekjoler på Nørreport fik jeg en mega god betjening. Og prøvede 5-8 kjoler plus en der var for lille, men som hun bare holdte sammen for mig i ryggen, så jeg kunne danne mig et indtryk af den.

Så når du bestiller tid for at kigge/købe kjole, så HUSK at nævne din str. For så sørger de som regel for at der er forskellige modeller i den str eller i nærheden af den str. Og er første gang jeg hører en Lilly ikke har den str. Synes de er en af de butikker jeg som stor pige fik anbefalet på bryllupsmessen i januar måned.

Jeg gik også i Lilly for at bestille tid til prøvning for 6-7 måneder siden og der fik jeg at vide at de måske godt kunne finde "et eller andet" på lageret, så må jeg indrømme at så gad jeg ikke købe noget der....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, det må være et spørgsmål om hvor i landet det er. For jeg ved da at det ikke er noget problem i Lilly i Århus og Ålborg i hvert fald. Der er da i hvert fald flere brude herinde fra, som er oppe i str. 44-50 som igennem årene har købt i lilly i de to butikker uden problemer, og altså hvor der har været et fint udvalg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, det må være et spørgsmål om hvor i landet det er. For jeg ved da at det ikke er noget problem i Lilly i Århus og Ålborg i hvert fald. Der er da i hvert fald flere brude herinde fra, som er oppe i str. 44-50 som igennem årene har købt i lilly i de to butikker uden problemer, og altså hvor der har været et fint udvalg.

Ekspedienten kan jo også have en dårlig dag.... Men man går lidt derfra med følelsen af at være en uformelig flodhest og det er nok de færreste der vil give flere 1000 kr for den følelse...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, det må være et spørgsmål om hvor i landet det er. For jeg ved da at det ikke er noget problem i Lilly i Århus og Ålborg i hvert fald. Der er da i hvert fald flere brude herinde fra, som er oppe i str. 44-50 som igennem årene har købt i lilly i de to butikker uden problemer, og altså hvor der har været et fint udvalg.

Ekspedienten kan jo også have en dårlig dag.... Men man går lidt derfra med følelsen af at være en uformelig flodhest og det er nok de færreste der vil give flere 1000 kr for den følelse...

Nej det er da dælme heller ikke nogen form for god service. Men syntes faktisk at kunne huske, at flere har klaget over servicen og betjeningen i lilly i kbh. Jeg har haft fantastiske oplevelser med lilly i Århus , og jeg er sådan midt imellem, altså ment at jeg ikke er en decideret plus size, men jeg er heller ikke slank, haha giver det mening? :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, det må være et spørgsmål om hvor i landet det er. For jeg ved da at det ikke er noget problem i Lilly i Århus og Ålborg i hvert fald. Der er da i hvert fald flere brude herinde fra, som er oppe i str. 44-50 som igennem årene har købt i lilly i de to butikker uden problemer, og altså hvor der har været et fint udvalg.

Ekspedienten kan jo også have en dårlig dag.... Men man går lidt derfra med følelsen af at være en uformelig flodhest og det er nok de færreste der vil give flere 1000 kr for den følelse...

Nej det er da dælme heller ikke nogen form for god service. Men syntes faktisk at kunne huske, at flere har klaget over servicen og betjeningen i lilly i kbh. Jeg har haft fantastiske oplevelser med lilly i Århus , og jeg er sådan midt imellem, altså ment at jeg ikke er en decideret plus size, men jeg er heller ikke slank, haha giver det mening? :tunge:

Det giver mening.... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Nu fik jeg ikke lige taget et billede af min kjole, og den er sendt hjem til min mor at hænge indtil den skal bruges. Men ville bare lige anbefale LUXUX i Ålborg - jeg skulle have en str 52, og prøvede 6-7 kjoler deroppe. Hun sagde endda hun havde flere, men det var bare nr 2 der var kjolen så ingen grund til mere prøven ;)

De har desuden en stor outlet, hvor man kan være heldig at finde en kjole fra sidste år til 3000 også med plus size kjoler. Det var fra den afdeling min kom fra - så jeg er bare super tilfreds :D Desuden er hun simpelthen så sød deroppe. Siger sin ærlige mening og forsøger ikke at "proppe noget på en".

Men ja som flere siger, så oplys om størrelsen så er de som regl godt forberedt :)

God fornøjelse med jagten ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer