tiggi

Kreative ideer til bryllup

10 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

Jeg er ved at lave de kreative ting til vores bryllup, og ville høre hvad I andre havde valgt at lave.

Jeg har besluttet

Bryllupstræ

Skilte med Gavebord og nygift (evt. flere)

kirkehæfter

Menukort

Bordkort

Så ellers andre ting jeg kan begiv mig ud i, og hvad har I andre valgt at lave?:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver bordkort selv. Derudover borddekorationerne, hvor jeg har købt nogle glaspotter som jeg fylder med farvet grus og lys. Så kommer der til at stå små kærlighedscitater på. Bordpynten bliver simpel med en bordløber, de lyspotter og så fungere bordkortene, som er favourbokse også som Bordpynt. I hver æske kommer menukortet til at være sammen med lidt chokolade i og så tror jeg at vi køber en lille ting til de to børn der skal med - nogle farveblyanter at ligge i eller et lille spil, som de kan hygge sig med i løbet af aftenen.

Så tror jeg at jeg laver en gæstebog til hilsner.

Bryllupskagen laver vi også selv, men det er også oplagt når min H2B har arbejdet som bager og at min storesøster er super god til sådan noget med fondantkager.

Der er jo mange ting man kan give sig i kast med. Handler jo bare om tid, evner og økonomi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gået big time ind på kreativ pynt osv så vi spare nogle penge og det bliver mere personligt her er nogle af tingene (vores bryllup har temaerne: disney, Harry Potter, pokemon, superhelte og traditionelt)

*bordkort disney - prinsesse kroner lavet af toiletrør

*bordkort Harry Potter - tryllestave lavet af piltræs grene

*bordkort superhelte - tegneserier om brylluppet

* træskiver med personlige billeder på

* stokke til forloverne hvor knoppen er slået af og erstattet med et gearknob + spraymaling

*brudepige buketter + blomster i kirken lavet af tegneserier

* brude sko piftet op med glimmer

*giro kort under tallerken som en joke til gæsterne

* p-bøder i bilerne som en joke til gæsterne

Osv osv osv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er gået big time ind på kreativ pynt osv så vi spare nogle penge og det bliver mere personligt her er nogle af tingene (vores bryllup har temaerne: disney, Harry Potter, pokemon, superhelte og traditionelt)

*bordkort disney - prinsesse kroner lavet af toiletrør

*bordkort Harry Potter - tryllestave lavet af piltræs grene

*bordkort superhelte - tegneserier om brylluppet

* træskiver med personlige billeder på

* stokke til forloverne hvor knoppen er slået af og erstattet med et gearknob + spraymaling

*brudepige buketter + blomster i kirken lavet af tegneserier

* brude sko piftet op med glimmer

*giro kort under tallerken som en joke til gæsterne

* p-bøder i bilerne som en joke til gæsterne

Osv osv osv

Lyder som et fest tema :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har til vores rustic vintage-inspirerede bryllup lavet eller skal lave:

Invitationer + personlige frimærker

Foldede origamistjerner til ris af brunt indpakningspapir

Favorbags til at tage med fra kirken af brunt indpakningspapir med stempel på

Hæfte til favorbag med underholdning og hvem-er-hvem plus spraymalet ikeablyant til hver (mellem kirke og feststed er der 1 time og 10 min, så der kommer også lidt sødt i)

Etagerés af porcelæn fra genbrug til at stille slik og kransekage på

Naboen laver en kageopsats af træ

Træskiver til bordpynt + træstykker i forskellige højder boret ud til fyrfadslys

Skilte til guldrammer (bordnumre, "Hr." og "Fru", menu til ved buffet'en, ved gavebordet og Photo Booth)

Photo Booth + tilbehør (er amatørfotograf så har en masse grej til det i forvejen)

Rustikke bannere/flagranker (til bordplan, gæstebog, buffet, fotobod osv.)

Rustikt banner til H2B's nevø på 1,5 år, hvor der står "Onkel X, her kommer din brud", som han skal gå ind før mig i kirken med (overraskelse til H2B)

Farvet 40 cm store kageservietter i the til dækkeservietter

Spåkopper/flipflappere til menukort og bordkort

Overvejer at sy rustikke duge af bredt bomuldslærred i metermål

Bordplan, som er en stor guldramme med rustikt snor med flagrankenummer på og masser af tøjklemmer, der skal navn på (her skal hænge polaroid-parbilleder, der bliver taget af gæsterne, når de kommer)

Gæstebogsblade, tomme men med plads til at skrive en hilsen og sætte polaroidbilledet på (så samler vi bladene i en stor bryllupsmappe bagefter)

Binde rustik snor om glasvaser (syltede agurker-glas) med nøgle i og lille skilt med citat på

Pynte toastmaster-båthorn med lille skilt

Embossede papirservietter (både til hver kuvert og kageservietter).

Det var vist det... :-) Måske kirkehæfter også, hvis "I skovens dybe stille ro" ikke er i salmebogen :-)

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er indtil videre i gang med egen buket, brystbuket, hårpynt, invitationer, bordkort, bordpynt. Alt med undtagelse af hårpynten er origami i større eller mindre grad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en større samling af projekter. Jeg har lavet bla:

Bordkort

STD

Invitationer

Personlige frimærker 2 slags. (til std og invitation.)
"Kirkehæfte"/ program

Menukort + Vinliste

"menukort" med info til slikbuffet

"menukort" med digt til softicemaskinen (H2B ved intet om den)

Bannere til slikbuffet, alm. bufftet og mr & mrs mv.

Glas til slikbuffet har fået bånd.

Knudret snor (tema ting) med hjerter i vores farver til at hænge i loftet.

Hjerter på pinde til at stikke i jorden inkl. personligt klistermærke.

Tyl med kunstige blomster til loft.

Mr right & Mrs always right, til at sætte på stolene ved vielses stedet. (i en pavillon)

Mr. & Mrs "efternavn" til stolene i festteltet.

Vejviserspyd og wc skilte (til vielses sted)

Sjov folder til H2B

Underholdnings opgaver til gæsterne. ( tip en 13' er, div. kort med oplysninger om regler og info og meget andet)

Sprayede vinglas til champagne.

Kurv til sæbebobler + sæbeboblerne har fået bånd.

Alle vinglas til festen har fået en lille ring og afh. af type har det fået hjerter og sløjfer osv.

Pigernes sko har fået en overhaling af diy. Ballarinaer helt alm. har fået bånd og blomster.

Kurv til udlåneren af vielses stedet.

Ud over det har jeg bestilt en masse ting med navne og dato osv. Bla. små graverede glas, glasbakker, kortspil mv. "præmier" med indgraveret dato og vores navne.

Jeg kan altså næsten ikke huske det hele jeg har lavet, for det er blevet til ret meget efterhånden. Jeg har lavet løbende over det sidste 1½ år så jeg er sikker på der er en masse som jeg har glemt.

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer