Camilla_krøier

Ballongas

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Er rimelig sikker på at beholdere til gas skal være hermetisk lukket, så gassen ikke kan sive ud! Det er jo mega usundt at indånde helium som gas, og de fleste andre gasarter… så tror ikke du behøver at bekymre dig…

Hvor har du købt beholderen? vi overvejer nemlig også om vi skal have heliumballoner...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rimelig sikker på at beholdere til gas skal være hermetisk lukket, så gassen ikke kan sive ud! Det er jo mega usundt at indånde helium som gas, og de fleste andre gasarter… så tror ikke du behøver at bekymre dig…

Hvor har du købt beholderen? vi overvejer nemlig også om vi skal have heliumballoner...

Der er grænseværdier for hvor meget laboratoriegas må lække og tænkte at ballongas nok ikke havde skrappere krav end det ;-)

Jeg har ikke fundet andre der er billigere end de her: http://www.mintemafest.dk/pp/Ballongas/Heliumgas_uden_Balloner.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro vi bruger max 2 om året så her står de i maaaange mdr. Tror ikke helium bliver dårligt :wink:

Det var heller ikke gassens kvalitet, men gasflaskens som jeg overvejede :-) nu skal jeg bare finde en som gider at have en gasflaske stående så jeg ikke behøver at slæbe den frem og tilbage over broen af flere omgange ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro vi bruger max 2 om året så her står de i maaaange mdr. Tror ikke helium bliver dårligt :wink:

Det var heller ikke gassens kvalitet, men gasflaskens som jeg overvejede :-) nu skal jeg bare finde en som gider at have en gasflaske stående så jeg ikke behøver at slæbe den frem og tilbage over broen af flere omgange ;-)

Ja okay :) Husk den ikke er tung.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro vi bruger max 2 om året så her står de i maaaange mdr. Tror ikke helium bliver dårligt :wink:

Det var heller ikke gassens kvalitet, men gasflaskens som jeg overvejede :-) nu skal jeg bare finde en som gider at have en gasflaske stående så jeg ikke behøver at slæbe den frem og tilbage over broen af flere omgange ;-)

Ja okay :) Husk den ikke er tung.

Kunne selvfølgelig også bare sende den til Sunes arbejde og få ham til at slæbe den hjem ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et tip: Helium balloner holder ca 6 timer, så hvis du skal holde længere, kan man købe sådan noget væske at putte i ballonen. Jeg kan desværre ikke huske hvad den væske hed, men nu kan du jo undersøge det lidt, så du ikke bliver overrasket over slappe balloner ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et tip: Helium balloner holder ca 6 timer, så hvis du skal holde længere, kan man købe sådan noget væske at putte i ballonen. Jeg kan desværre ikke huske hvad den væske hed, men nu kan du jo undersøge det lidt, så du ikke bliver overrasket over slappe balloner ;)

Er det den her du tænker på? http://www.mintemafest.dk/Info/Ballongas/Heliumgas_uden_Balloner/Ultra_Helium_Hi-Float_Latex_Ballon-spray_Sæt.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et tip: Helium balloner holder ca 6 timer, så hvis du skal holde længere, kan man købe sådan noget væske at putte i ballonen. Jeg kan desværre ikke huske hvad den væske hed, men nu kan du jo undersøge det lidt, så du ikke bliver overrasket over slappe balloner ;)

Er det den her du tænker på? http://www.mintemafest.dk/Info/Ballongas/Heliumgas_uden_Balloner/Ultra_Helium_Hi-Float_Latex_Ballon-spray_Sæt.html

Jep :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tip: Helium balloner holder ca 6 timer, så hvis du skal holde længere, kan man købe sådan noget væske at putte i ballonen. Jeg kan desværre ikke huske hvad den væske hed, men nu kan du jo undersøge det lidt, så du ikke bliver overrasket over slappe balloner ;)

Er det den her du tænker på? http://www.mintemafest.dk/Info/Ballongas/Heliumgas_uden_Balloner/Ultra_Helium_Hi-Float_Latex_Ballon-spray_Sæt.html

Jep :)

Den er skrevet på listen.... Tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som professionel ballon dekoratør og webshop, vil jeg gerne give mit råd med på vejen . Hi-float er rigtig godt, vel at mærke hvis man bruger det korrekt. Bruger man det forkert kan det ødelægge ballonerne.

Når en ballon udvides, så bliver "maskerne" i ballonen større - præcis som når man hiver i sin nylonstrømpe :) . Fylder man ballonen med alm luft, så holder den nogle dage fordi luft er forholdvis store molekyler. Bruger man derimod helium som er meget mindre molekyler, så damper det af i løbet af kort tid. Her kan man så vælge at bruge hifloat, så ballonermne holder i dagevis.

Hifloat er en flydende substans der tætner ballonen i takt med at den pustes op. -så molekylerne ikke kan slippe ud. Men samtidig så bevæger helium sig og er meget påvirkelig for varme og kulde. Puster du dine balloner op i 30 graders varme om fredagen, og der så i løbet af natten bliver 15 grader, så vil ballonerne se halv flade om lørdagen - dog udvider de sig igen når varmen stiger. Men har man hifloat i, så vil den bevægelse få ballonen til at krakelere, så heliummen forsvinder endnu hurtigere, fordi hifloat stivner og dermed ikke kan arbejde med ballon og helium.

Samtidig skal man passe meget på med at fylde for meget hifloat i, da det kan tynge ballonen så den ikke svæver.

Så altså : Hifloat er fantastisk under stabile temperaturer og præcis dosering. Er man usikker, så få hellere naboen til lige at fylde ballonerne op et par timer inden festen. En person kan sagtens lave 50 balloner på under en time.

Vi sælger alt hvad du skal bruge til din fest opdækning til dit bryllup, samt balloner og helium . Vi er også klar til at hjælpe hvis der er spørgsmål. Kom ind i vores bryllups univers på www.ctiparty.dk http://www.ctiparty....yllup-146s.html og se hvad vi har af gode tilbud.

Samtidig vil vi gerne forære alle de smukke "brides to be" en rabat kode så i kan shoppe uden at den kommende gom skæver til regningen ;)

Indsæt koden SANKTHANS i rabatkode feltet. Så giver vi 13% her og nu.

Vi glæder os til at byde jer velkommen, og ønsker jer et fantastisk bryllup.

Med venlig hilsen

Mona Nielsen, CTI Party

Tak for rådene Mona.... Må overveje om det er "sikre" at sætte et par venner til at puste dem op før kirken.... Så må bruden lige styrer kontrolgenet....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer