Papaya

Long Island Iced Tea som velkomstdrink - go eller no go?

13 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Vi skal holde bryllupsfest for 85 mennesker hvoraf ca. 60 af dem er mennesker under 40 år. Vi vil egentlig gerne have gang i festen lidt hurtigt fordi vi er lidt nervøse for om folk holder sig tilbage fordi vi har valgt at holde festen på et gods. Og det sidste vi ønsker, er et stift og fornemt selskab hvor der ikke er plads til spas...

For ligesom at lette stemningen fra start har vi talt om at servere Long Island Iced Tea som velkomstdrinks... det smager jo af saftevand og gør måske at folk lige slapper lidt af :-)

Men kan man det (det er jo nærmest 75% sprut)? Hvad tænker I?

Kh. Den festglade :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg personligt syntes overhovedet ikke det smager af saftevand,men derimod afsindig sprittet. Så jeg syntes måske det er et ret så vovet valg, for måske mange så alligevel ikke rigtig vil drikke af det. Tænker også at man risikere folk er fulde under middagen, og det måske kunne skabe nogle trælse episoder. Men altså det er jo bare mine tanker, hvis I syntes det er det rette, så er det jo bare det I skal servere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, der er jeg nok også enig med Rikke. Jeg har kun lyst til at drikke det på de tidspunkter, hvor man burde lade være... ligesom tequilashots ;-)

Det lyder vovet, og hvis jeg var med som gæst, ville jeg i hvert fald blive hurtigt fuld af sådan en og så lidt vin til maden. Man får jo hurtigt drukket noget alkohol under middagen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige et helt klart no go. Efter maden kan man sagtens servere den, men på tom mave slå alkohol rigtig hårdt. Tænker ikke det vil være fedt, hvis folk brækker sig før desserten, fordi de har fået for meget velkomstdrik (det er trukket lidt hårdt op, men tænker at det er pointen, der tæller :wink: ).

Selvom I gerne vil have at folk har det sjov, så tænker jeg lidt, at der vil gå drukfest i den, hvis man starter med sådan en drink.

Jeg tænker også lidt på de ca. 30% af festen der er over 40, vil de synes det er fedt? Vil jeres forældre og bedsteforældre synes det okay, hvis folk bliver hurtigt fulde?

Hvis det var mig, og jeg ville have gang i festen, så tror jeg, at jeg ville servere det efter middagen, som en partystarter. Der tænker jeg også at nogen af de ældre går hjem efter brudevalsen og det jo i virkeligheden er der den egentlige fest går i gang :)

Nu kender jeg jer jo selvfølgelig ikke, så derfor kan det være svært at sige, hvad der er rigtig og forkert for jer, jeg kan kun sige hvad der ville være rigtig for mig/os :wink:

Egentlig så synes jeg ikke det er hvor meget alkohol folk har fået, der gør hvor stiv og formel en fest er. Det er i langt højere grad, hvilken stemning værtsparret lægger op til der skal være til festen, og hvilke indlæg gæsterne kommer med. Efter min mening, så vil den bedste måde at skabe en fantastisk stemning til festen på, være at I holder en super fantastisk og underholdende velkomsttale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige long Island icetea er et ondt bekendtskab fordi man kun skal have meget lidt for at blive meget fuld så jeg ville vælge et mindre sprittet alternativ til velkomstdrinks..... Til min 18-års fødselsdag fik vi Tequila Sunrise til velkomstdrinks (også let at lave uden alkohol) og selv mine bedsteforældre synes den var dejlig....Man kan justere lidt på mængden af tequila efter hvad I selv synes....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at det er et vovet valg, da mange måske ikke har det helt store i maven når de ankommer til feststedet (det gælder nok også dig selv). Så det vil nok ramme lidt for hårdt i forhold til at festen ikke engang er startet :-)

Men måske kan i lave en udgave hvor der kun er en lille smule alkohol i og så meget cola.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok vælge en anden drink.

Jeg synes det er en god ide med drinks men måske som en har foreslået det, vælge en som er nemmere for gæsterne at styre.

Jeg ville være så ked af at være til en venindes bryllup og så være fuld for hurtigt og måske te mig åndsvag... efter middagen er det noget andet :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige no-go. Det er for stærk en drink til velkomstdrink. Jeg tænker I kan lave den hvis I vil, men sørg for at have alternativer i form af noget med knap så meget alkohol og noget helt uden alkohol. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg som gæst skulle have den til velkomstdrink ville jeg i hvert fald gerne gøres opmærksom på hvad det er jeg rent faktisk drikker. - mest fordi indholdet er så meget stærkere end et glas champagne.

Jeg ved godt der nok ikke er nogle der skal ud og køre bagefter, men Lad os nu sige der kalkuleres med at man kan drikke et par glas vin og så køre bil bagefter, så har velkomstdrinken smadret det drikke regnskab.

Så herfra No go. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger GO! Velkomstdrinks er som regel hvad der svarer til et lille glas hvidvin, men blandingen af alkohol kan stadigt være Long Island ice tea, så kan I evt. have hyldeblomstdrink eller almindelig cider uden alkohol som alternativ. Jeg regner da ikke med, at I vil servere en "hel", men smagen er fantastisk, og så er det også et statement om at slå sig lidt løs :cheerleader3:I like it!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok sige en no go. Jeg elsker selv Long Island Icethe, men den er måske lige vild nok som en velkomst-drink.

Ville sige at hvis man vil have gang i festen hurtigt, så er det måske federe at man holder en velkomst som netop giver indtrykket af at der er MASSER af plads til sjov og spas. Og det kommer jo også an på jeres selskab. Hvis der er så mange under 40, så skal de vel nok selv sørge for at det bliver hyggeligt og sjovt. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun fået den en gang, og den var så sprittet. Men det tror da fanden med alt det sprut :D

Kan i ikke lave en anden cocktail måske? Stemningen skal da nok lette sig, uden at folk er helt i hegnet efter 20 min ;) Det i jo også skal tænke på, er at de får meget mere at drikke i løbet af aftenen. Måske bliver flere dårlige og er nødt til at tage hjem.. Jeg ville ikke turde. Lav dem en god Mojito :) Den er også meget frisk og sommerlig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer