milia

Dilemma..

18 indlæg i dette emne

Jeg er desværre i den situation at jeg mistede min far i februar, så skal have fundet en der kan føre mig op. Jeg har to bud, min svoger og min bror, min svoger har de sidste 19 fungeret som en vejleder/ekstra far, han har altid støttet og hjulpet mig med alt.. Min bror har jeg kendt on off i 15 år han har ikke villet se mig før for et år siden, dilemmaet består i at jeg nu har min bror som er min fars eneste søn som gerne vil følge mig op og min svoger som betyder alverden for mig.. Hvem skal jeg vælge uden at såre nogens følelser?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ud fra det du skriver, så lyder det til at du gerne vil have din svoger følger dig op, men føler dig forpligtet til at tage din bror med i overvejelsen, fordi han er din bror?

Følg dit hjerte - hvem vil du allerhelst bruge dine sidste minutter sammen med, før du går op af kirkegulvet til din kommende mand?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville vælge din svoger.

Din bror kan ikke forvente, at han efter så lang tid, hvor han ikke har villet se dig, kan komme ind i dit liv og have samme betydning som en person, som har været der for dig altid.

så jeg stemmer helt klart på din svoger.

Måske du kunne give din bror en anden opgave til brylluppet, så han føler en glæde ved at blive inddraget også?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sige at ud fra det du skriver, der lyder det som om dit hjerte siger din svoger. Var det en mulighed at din bror f.eks. Blev toastmaster eller noget andet, hvis du gerne vil involverer ham?

Det andet er en stor opgave for en som har truffet et valg om ikke at være en del af dit liv i så mange år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk på at personen der følger dig op "giver dig væk" på vegne af din familie. Vælg den bedste mand. Vælg ham, for hvem det betyder mest for, og ham der betyder mest for dig. Det lyder som din svoger...

Lyt til din mavefornemmelse, og vælg ham der er rigtig for DIG, og føl dig ikke forpligtet til andet.

Når du står i våbenhuset og ryster af nervøsitet, hvem ved så lige hvad han skal gøre for at berolige dig, og hvem føler du dig tryggest ved når nu din far ikke er der?

Redigeret af AnetteG
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar, vi har i dag offentliggjort vores forlovelse og min svigerinde skriver så tillykke, din bror glæder sig til at følge dig op.... Åh altså jeg havde bestemt det skulle være min svoger... Kan man have to?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaaaa du kan have to, for det skal jeg have:-)

O inden jeg læste dit sidste indlæg hvor du spørge, ville jeg også skrive at du kunne vælge to.

Jeg har mistet mon far da jeg var 11 år og jeg har den skønneste stedfar. Min storebror er også fantastisk og jeg har altid haft en drøm om de to ved min side. Jeg spurgte præsten som svarede at det kunne jeg sagtens, hvis gangen var bred nok, og det er den.

Så jeg glæder mig til at have en mand på hver side når jeg går op af kirkegulvet.

I øvrigt får jeg pænt meget positiv feedback på den løsning:-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes du skal vælge det du har det bedst med, du skal ikke vælge noget bare for at please andre. Så hvis du virkelig ikke ønsker din bror skal følge dig op, så forklar ham at du altså har valgt en anden. Hvis du gerne vil have begge skal følge dig op, så vælg det.

Min veninde blev gift sidste år, og hun havde hendes to brødre til at følge sig op. Hun ønskede ikke at hendes far skulle følge hende op, og hun ville ikke vælge hendes stedfar, fordi hendes far så ville lave en scene. Så løsningen med hendes to brødre var perfekt, og det var SÅ rørende.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt samme dilemma. To ældre brødre der ikke har snakket sammen i flere år, og ikke kan tåle synet af hinanden.

Da vi annoncerede vores forlovelse stod de hver især og ville følge mig op af gulvet. For i deres verden har jeg jo kun en bror og ikke 3.

Nøj det blev godt nok sure da jeg sagde det ikke ville blive nogen af dem. Men havde allerede som lille pige besluttet at det skulle være min onkel, da jeg aldrig rigtig har haft kontakt til min far.

Og den beslutning har jeg hold fast ved, uanset hvor sure de blev over det.

Ved med stor sandsynlighed at min ældste bror ikke kommer, når han finder ud af at den anden kommer, og rent faktisk er ham der skal lave maden.

Men er simpelthen noget til det punkt, at kan han ikke finde ud af at opfører sig ordentligt, så må han blive væk. Det min dag, og den skal ikke ødelægges af mere familiedrama end højst nødvendigt.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg lade din svoger fører dig op. Ja din bror bliver nok lidt sur og skuffet. Men det er din dag og han skal nok falde ned igen. Det gjorde mine brødre, hvilket er ret stort.

Så følg dit hjerte, og ud fra det du skriver så er det din svoger.

Du kan evt give din bror en lille hvid løgn, og sige at det er noget i har aftalt for længe siden. Håber du finder en løsning.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også klart vælge svogeren, det er ham du har det bedste forhold til, ikke? :loveshower:Hvis du gerne vil have dem begge to, så gør det... Men ikke af pligt, eller fordi "det regner de med", når du ikke har spurgt direkte, så skulder du bestemt ikke noget

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også jeg vælger min svoger, skal bare lige have en rigtig god snak med min bror om det når vi holder ferie sammen.. Det er vigtigt at han ikke bliver ked af det eller skuffet jo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også jeg vælger min svoger, skal bare lige have en rigtig god snak med min bror om det når vi holder ferie sammen.. Det er vigtigt at han ikke bliver ked af det eller skuffet jo

Hvis han regner med at skulle følge dig op, kan du nok ikke undgå at han bliver ked eller skuffet. Men han skal nok blive god igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du træffer det rette valg med din svoger. Du følger jo tydeligvis dit hjerte, hvilket er det bedste valg.

Som de andre foreslår, kunne du jo evt vælge din bror får en anden nogenlunde vigtig rolle... Toastmaster, gavekordinator.. Ja hvad ved jeg?

Men synes det lyder som du har truffet dit valg. Stå ved det og du vil få den bedste dag, for du har valgt den der betyder mest for dig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer