Kiranha

Tanker omkring ens egen polterabend

8 indlæg i dette emne

Jeg har altid synes at dem der brokkede sig over deres polterabend var utaknemlige. At de I stedet skulle være glad for at overhoved få e,t samt at at det aller vigtigste ved et PA er at være sammen med dem som betyder noget for en. Samtidig har jeg altid været glad for at min tætteste veninde ønsker samme type PA som mig og vi har år tilbage lovet hinanden at vi vil sørge for PA for hinanden hver i sær i vores ånd.

Nu da det handler om mit eget PA er mine følelser helt helt anderledes end jeg synes de burde være :(. Jeg skal giftes start august, har ikke fået et endnu og er ved at gå ud af mit gode skind. Kan simpelthen ikke klare ikke at have kontrol over situationen. Hvilken dato bliver det, hvem kommer og hvad skal vi lave. Mest af alt er jeg bange for at blive skuffet, over at nogle ikke kommer eller af hvad vi skal lave frem for at nyde dagen og værdsætte det store arbejde som jeg ved nogle har lavet for mig.

Min tætte veninde flyttede til udlandet i efteråret og fik baby for nogle måneder siden, så hun har selvfølgelig ikke kunne stå for planlægningen. Nu der også gået op for mig at hun slet ikke deltager (burde måske have givet sig selv), da hun 100 % ikke kommer til DK igen før brylluppet.

Eftersom jeg ikke har fået et endnu og jeg ved mine veninder er ude at rejse forskudt i juli måned, kan jeg se at der vil mangle nogle af dem, som jeg ville ønske var der.

Samtidig har jeg fået fortalt at det min mor og svigerinde (på h2bs side) som står i spidsen af mit PA. Elsker min mor og har det fint med hun skal deltage i min PA, men kan på ingen måde forstille mig hende arranger det i min ånd. Min svigerinde som jeg holder jeg ufattelig meget af og også betragter som en veninde, ved jer er total modsætninger af mig i forhold til hvad vi mener er den perfekte PA (har haft mange samtaler omkring PA i forhold til hendes sidste år). Hun ønskede en stille og rolig PA, hvor jeg håber på en actionfyldt et. Samtidig er hun gravid i 7. måned, så er overbevist over at der ikke kommer action til mit PA.

Jeg ved at jeg bør tage mig sammen, men kan ikke gøre for mine følelser. Kan godt bruge en opsang.

Går I andre også rundt og spekulerer omkring jeres kommende PA? hvordan er jeres følelser omkring den?
Og jer der allerede har haft en, kunne I bare nyde den fuldt ud?

Undskyld det blev så langt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har med vilje været lidt zilla og "bestemt" at det er lillesøster/brudepige der har vetoret og sidste ord, simpelthen fordi jeg stoler 100 pct at hun ikke vil udsætte mig for noget som jeg vil hade, sælge kys på strøget, udklædning og sådan noget.... Hun er simpelthen den der kender mig bedst... Så jeg tager hele det der PA ret afdæmpet, jeg ved jeg får en og jeg ved at det nok skal blive hyggeligt, jeg ved indirekte også hvem der er blevet inviteret med da jeg selv er blevet spurgt om en liste, vi har et par gæster fra Jylland som jeg ikke ved om de kommer, men det er heller ikke dem jeg er aller tættest med så det går nok...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har med vilje været lidt zilla og "bestemt" at det er lillesøster/brudepige der har vetoret og sidste ord, simpelthen fordi jeg stoler 100 pct at hun ikke vil udsætte mig for noget som jeg vil hade, sælge kys på strøget, udklædning og sådan noget.... Hun er simpelthen den der kender mig bedst... Så jeg tager hele det der PA ret afdæmpet, jeg ved jeg får en og jeg ved at det nok skal blive hyggeligt, jeg ved indirekte også hvem der er blevet inviteret med da jeg selv er blevet spurgt om en liste, vi har et par gæster fra Jylland som jeg ikke ved om de kommer, men det er heller ikke dem jeg er aller tættest med så det går nok...

Hvor det dejligt for dig :). Tror også jeg ville tage det afslappet hvis det var min tætteste veninde som stod for det.

Heldigvis tror jeg ikke de kunne finde på at sætte mig til at sælge kys på strøget

Jeg er mere bange for at de vil "passe for meget på mig", så det ikke bliver den "vilde" PA som jeg altid har drømt om.

At det bliver cupcake bagning frem for f.eks. repelling ned fra et højhus.

Andet eksempel er at jeg ville elske en stripper :floejt: men tvivler stærk på mor bestiller en til mig..... (kan nu også sagtens undvære en :wink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest, er det jo slet ikke sikkert alle de ting, du har fået at vide passer :) Kan jo være de prøver at snyde dig. Dernæst, så tror jeg næsten aldrig det kan lade sig gøre, at finde en dag hvor ALLE kan.

Og action for dig behøver jo ikke at betyde, at alle skal være indblandet. Jeg bungee jumpede på min polter :wink: Det kan man godt være tilskuer til, selvom man er gravid, og det kan man sikkert også i andre situationer.

Tror du som udgangspunkt må prøve at stole på, at de trods alt vil dig det bedste og kender dig (måske fra lidt forskellige sider, men alligvel). Hvis du har haft mange samtaler med din svigerinde om, hvad du godt kunne tænke dig på din polter, så ved hun det jo godt! Og så ville det da være direkte uforskammet at planlægge noget modsat, fordi hun ikke selv kan lide de ting, eller være med til dem.

Jeg kan godt forstå dine bekymringer - havde nogen af dem selv i dagene op til den dag, jeg havde gættet mig til, det ville blive, men de blev virkelig gjort til skamme. Du bekymrer dig ALT for meget, og det er noget, der er udenfor din kontrol uanset hvad, så lige meget hvor meget du bekymrer dig, vil det nok ikke ændre resultatet - ergo er det spildt energi! Ja, altså, ved godt det er nemmere sagt end gjort, er bare opdraget med, at det ikke nytter noget at bekymre sig over ting, man ikke er herre over, så prøver selv at leve efter det.

Næste gang du ser din svigerinde, så smid evt en kommentar om, at du godt nok er spændt på din polter, du har ingen anelse om, hvornår det er, men du håber, der sker noget action... Og så tag en dyb indånding og stol på dem - forhåbentlig bliver dine bekymringer også gjort til skamme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest, er det jo slet ikke sikkert alle de ting, du har fået at vide passer :) Kan jo være de prøver at snyde dig. Dernæst, så tror jeg næsten aldrig det kan lade sig gøre, at finde en dag hvor ALLE kan.

Og action for dig behøver jo ikke at betyde, at alle skal være indblandet. Jeg bungee jumpede på min polter :wink: Det kan man godt være tilskuer til, selvom man er gravid, og det kan man sikkert også i andre situationer.

Tror du som udgangspunkt må prøve at stole på, at de trods alt vil dig det bedste og kender dig (måske fra lidt forskellige sider, men alligvel). Hvis du har haft mange samtaler med din svigerinde om, hvad du godt kunne tænke dig på din polter, så ved hun det jo godt! Og så ville det da være direkte uforskammet at planlægge noget modsat, fordi hun ikke selv kan lide de ting, eller være med til dem.

Jeg kan godt forstå dine bekymringer - havde nogen af dem selv i dagene op til den dag, jeg havde gættet mig til, det ville blive, men de blev virkelig gjort til skamme. Du bekymrer dig ALT for meget, og det er noget, der er udenfor din kontrol uanset hvad, så lige meget hvor meget du bekymrer dig, vil det nok ikke ændre resultatet - ergo er det spildt energi! Ja, altså, ved godt det er nemmere sagt end gjort, er bare opdraget med, at det ikke nytter noget at bekymre sig over ting, man ikke er herre over, så prøver selv at leve efter det.

Næste gang du ser din svigerinde, så smid evt en kommentar om, at du godt nok er spændt på din polter, du har ingen anelse om, hvornår det er, men du håber, der sker noget action... Og så tag en dyb indånding og stol på dem - forhåbentlig bliver dine bekymringer også gjort til skamme :)

Jeg har ingenting fået af vide, så de prøver ikke at snyde mig, endnu....

En person har fortalt mig at hun er meget ked af, men desværre ikke kan komme (hvilket jeg stoler på). Men at jeg skulle glæde mig og at min svigerinde og mor havde gjort et kæmpe stykke arbejde for at arrangerer en god PA til mig.

Så ja, jeg bør stole på de kender mig, og være glad for at de vil bruge til og energi på at lave et ti mig. Og lige meget hvad så være taknemmelig og nyde den forstående dag med dem jeg holder af, når den kommer.

Det er bare svært at skubbe de følelser og forhåbentlig unødige bekymringer væk man har. Måske handler det hele om at jeg er meget mere kontrolfreak end jeg gik og troede.

Samtaler om PA med veninde handlede mere om hendes ønsker end mine, da det var hende som skulle giftes

Lyder som om du havde et dejligt PA :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest, er det jo slet ikke sikkert alle de ting, du har fået at vide passer :) Kan jo være de prøver at snyde dig. Dernæst, så tror jeg næsten aldrig det kan lade sig gøre, at finde en dag hvor ALLE kan.

Og action for dig behøver jo ikke at betyde, at alle skal være indblandet. Jeg bungee jumpede på min polter :wink: Det kan man godt være tilskuer til, selvom man er gravid, og det kan man sikkert også i andre situationer.

Tror du som udgangspunkt må prøve at stole på, at de trods alt vil dig det bedste og kender dig (måske fra lidt forskellige sider, men alligvel). Hvis du har haft mange samtaler med din svigerinde om, hvad du godt kunne tænke dig på din polter, så ved hun det jo godt! Og så ville det da være direkte uforskammet at planlægge noget modsat, fordi hun ikke selv kan lide de ting, eller være med til dem.

Jeg kan godt forstå dine bekymringer - havde nogen af dem selv i dagene op til den dag, jeg havde gættet mig til, det ville blive, men de blev virkelig gjort til skamme. Du bekymrer dig ALT for meget, og det er noget, der er udenfor din kontrol uanset hvad, så lige meget hvor meget du bekymrer dig, vil det nok ikke ændre resultatet - ergo er det spildt energi! Ja, altså, ved godt det er nemmere sagt end gjort, er bare opdraget med, at det ikke nytter noget at bekymre sig over ting, man ikke er herre over, så prøver selv at leve efter det.

Næste gang du ser din svigerinde, så smid evt en kommentar om, at du godt nok er spændt på din polter, du har ingen anelse om, hvornår det er, men du håber, der sker noget action... Og så tag en dyb indånding og stol på dem - forhåbentlig bliver dine bekymringer også gjort til skamme :)

Jeg har ingenting fået af vide, så de prøver ikke at snyde mig, endnu....

En person har fortalt mig at hun er meget ked af, men desværre ikke kan komme (hvilket jeg stoler på). Men at jeg skulle glæde mig og at min svigerinde og mor havde gjort et kæmpe stykke arbejde for at arrangerer en god PA til mig.

Så ja, jeg bør stole på de kender mig, og være glad for at de vil bruge til og energi på at lave et ti mig. Og lige meget hvad så være taknemmelig og nyde den forstående dag med dem jeg holder af, når den kommer.

Det er bare svært at skubbe de følelser og forhåbentlig unødige bekymringer væk man har. Måske handler det hele om at jeg er meget mere kontrolfreak end jeg gik og troede.

Samtaler om PA med veninde handlede mere om hendes ønsker end mine, da det var hende som skulle giftes

Lyder som om du havde et dejligt PA :)

Det kan jo sagtens være for at snyde dig, at hun fortæller, at det er din mor, der arrangerer,

Til min egen PA var jeg blevet fyldt med løgne op til - fra alle kanter! Selv min far var med til at snyde mig.

Jeg ved det jo ikke med sikkerhed, men det hele kan sagtens være en del af deres plan. Det bliver bare sjovere at tage røven på nogen, som normalt er kontrolfreaks.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Går I andre også rundt og spekulerer omkring jeres kommende PA? hvordan er jeres følelser omkring den?

Og jer der allerede har haft en, kunne I bare nyde den fuldt ud?

Undskyld det blev så langt

Tja, jeg håber da lidt, at jeg får én. Jeg har ikke udnævnt nogen til noget eller blandet mig i noget som helst, kun hintet på vores hjemmeside at min mor eller svigermor var gode babysittere; samt at jeg arbejder hveranden weekend. Spændende om der bliver noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JA!

Jeg kunne nærmest ikke sove fordi jeg tænkte over det konstant. Jeg er mega kontrolfreak på sådan et område, ville faktisk allerhelst selv planlægge min PA og er ikke typen der kan lide overraskelser. Så jeg ved om nogen hvordan du har det. Men jeg tror du skal tage det helt roligt! De gør det her for DIG :heart: KUN DIG :heart: Husk det. De holder af dig og vil dig det bedste, det er jeg sikker på. Tro mig de hører alle dine små nys.

Jeg fik en dag 100% i min ånd og gik og prøvede at forudsige hvornår det ville blive, og anede INTET om at det ville blive den weekend det blev. Jeg blev så overrasket og jeg var tænkt på og 100% med i ALT hvad vi lavede. Det mit livs bedste dag :heart::balloon::cheerleader3:

Så jeg kan kun sige, slap helt af :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer