nillemor3

ringstørrelse

12 posts in this topic

Åh altså jeg synes det er svært med de ringstørrelser!

Vi har fundet nogle ringe på nettet, som kunne være dem, vi gerne vil have, men på nettet kan man jo ikke prøve ringene.

De har prøvebox hvor ringene er 3mm brede, men det er de ringe vi har set på ikke de er 4-5mm brede, og så er det jo en anden str vi snakker om.

Hvordan gør man lige for at sikre sig at man får den rette str? Går i en butik og prøver? Jeg synes bare det er lidt snyde-agtigt at gå ind en butik for at få hjælp, så man kan bruge sine penge i en anden butik...

Og så skal man sætte ca en måned af fra man bestiller ringene til man modtager dem, så det må ikke vare alt for længe før vi bestiller. Jeg er igang md vægttab og risikerer jo så at ringen er for stor, hvis jeg bestiller en str nu og så taber mig.

Hvad gør I andre?

0

Annonce ♥

Jeg bestilte fra 123gold.de. Der sender de prøveringe i samme profil og bredde som den ring man designer fra deres side. Du kan også bare bestille et prøverings sæt uden at købe din ring der. Jeg ved ikke om der er tilsvarende muligheder i DK?

0

Jeg bestilte fra 123gold.de. Der sender de prøveringe i samme profil og bredde som den ring man designer fra deres side. Du kan også bare bestille et prøverings sæt uden at købe din ring der. Jeg ved ikke om der er tilsvarende muligheder i DK?

boede/bor du i Tyskland? Eller brugte du bare siden?

0

Jeg brugte bare siden. Vi er mange 123 piger på bk. Priserne er nemlig meget billigere end i DK :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg brugte også 123gold. De er så søde. Jeg havde glemt uendeligheds-tegnet mellemstore navne og de skrev med det samme om jeg nu var sikker på at der kun skulle stå de to navne.

Jeg fik målt mine fingre ved en guldsmed, fordi jeg skulle have lavet en arvering mindre, så jeg lod bare som om at jeg ikke vidste hvilken fingre ringen skulle være på.

1

Jeg er også en af 123gold-pigerne :wink: og jeg har simpelthen fået den bedste service hos (og med lidt hjælp fra tøserne herinde). Jeg kan ikke et ord tysk og alligevel er vi endt med de ringe som vi ønskede os.. Jeg kan KUN anbefale dem :cheerleader3:

1

Vores ringe er 12 mm brede og jeg skal faktisk have samme størrelse som jeg skal have ved en smal ring, så jeg tror bare du skal gå med den ringstørrelse du bruger. 4-5 mm er jo ikke meget :wink:

0

Din ringstørrelse er omkredsen af din finger. Jeg bruger str. 56 fordi min ringfinger er 56 mm. i omkreds.

Tag en strimmel papir, fold det rundt om din finger og lav et mærke hvor strimlen møder sig selv. Mål derefter strimlen fra start til mærke - og så skulle du gerne have den korrekte ringstørrelse.

Edited by ANMU5EDE
0

Annonce ♥

Vi var ude i sidste uge og se på vielsesringe. Vi var i alle butikkerne og lagde ikke skjul på at vi kun kiggede - vi vil jo finde den ring som passer os bedst. Jeg spurgte i alle butikkerne om ikke vi kunne måle fingrene og det var intet problem. Alle var så forståelige med at vi kun kiggede og så håbede de jo bare at ders udvalg var det bedst. Så du kan sagtens gå i butikken og prøve :-)

0

Vi er nået dertil, hvor vi har besluttet, at vi ikke køber vielsesringe. Min kæreste har meget sarte fingre og vil ikke kunne holde ud at have den på, og jeg vil ikke have en bare for at have en. Så jeg flytter min forlovelsesring over på den anden hånd, når vi bliver gift - den har også en helt særlig betydning :)

0

Man skal i hvert fald huske, at den størrelse man vælger, skal kunne passe, når man har det varmt/er hævet. Hvis man prøver ringen om morgenen- er der en risiko for at den kommer til at stramme om aftenen/ved aktiviteter :)

0

Chanti har jeg også hørt godt om herinde.. dog har jeg selv kun prøvet at bestille øreringe derfra. Men servicen er god og kvaliteten er også god.

De har sådan et prøvesæt man kan få hjem og så kan man prøve sig frem. Det synes jeg er mega smart. Det var måske noget.... Eller ved jeg at man nogle steder også kan købe sådan en "nøglering" hvor der er forskellige "ringe" på så man kan finde sin str. Ligesom dem de bruger hos guldsmede.

Vi har også kun været ude og kigge og der var butikkerne meget forstående og lod os prøve og sådan. Det var ret fedt.. vi var jo bare på en "kiggertur" :loveshower:

0

Annonce ♥