MalGim

Det er altid familie der er besværlig

10 posts in this topic

Jeg har verdens dejligste morfar, som jeg er så evigt lykkelig over at han skal med til mit bryllup, min mormor døde desværre for 5 år siden, og vi har snakket meget om hvor glad og stolt hun ville være for at være med. Ikke lang tid efter min mormor døde fik min morfar en veninde, og hele familien syntes at det var fantastisk at en mand på dengang 77år kunne skabe nye bekendt, og ikke lod sig grave helt ned af at have mistet sin kone gennem 50år. Glæden og begejstringen varede dog kun indtil vi mødte hende, for hun er noget af det mest forfærdelige kvindemenneske, og absolut ikke familiens kop te, men vi har accepteret at hun er der.

Nu mit problem at hun for over en måned siden sagde at hun ikke kunne klare at sidde ned i så lang tid pga. dårlig ryg, og hun derfor nok var nødt til at droppe at deltage i bryllupsmiddagen, da man jo skal sidde ned en del af aftenen. Jeg gav hende ret og syntes at det var en god ide at hun bare kom til vielsen og receptionen (så skulle jeg ikke høre på hendes brok over at hun får ondt i ryggen af at skulle sidde). Nu har min morfar så lige udmeldt at hun altså har tænkt at komme med til middagen alligevel, kun 9 dage før brylluppet :o

Bordplanen var lavet, og der var aftalt med restauranten hvor mange gæster der kommer. Vi Holder en ret omkostningsfuld bryllupsfest og hver gæst koster ca.1000kr, så vi er lidt kede af at have en gæst som måske kun kan være der halvdelen af middagen. Derudover er der total krise, da vi med hende bliver 61 i alt. med 60 mennesker havde vi planlagt 6 runde borde med ti gæster ved hvert, det vil blive super fedt og jeg har lavet bordplanen, som er blevet helt genialt, der kan ikke klemmes en ekstra gæst ind på de runde borde, så hvis hun skal med skal vi have lavet bordopstillingen om, så det bliver lige borde som danner to E'er, hvor gæsterne kommer til at sidde mere med ryggen til hinanden en med front hvor de kan lære hinanden godt at kende.

Jeg er så ærgelig over at én person, som jeg ikke engang kan lide, skal ødelægge det jeg indtil nu har forberedt. Kan jeg tillade mig at sige "bordet fanger" på hende afbud til festen? Jeg har rigeligt at tænke på og have styr på, og jeg kommer bare rigtig meget tilbage i forberedelserne, så kort tid før brylluppet, så jeg næsten ikke kan overskue det :td:

0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din frustration - men nej det kan du ikke :) Ikke hvis du respekterer og holder af din morfar, så er du nødt til at gøre plads til hende. Der er sikkert en god chance for at det er din morfar, som har overtalt hende til at komme med.

Synes dog det lyder mærkeligt om du ikke liiiige kunne klemme hende ind på et bord? Det ville jeg gøre - ja så sidder folk måske lidt tæt, men det er jo kun fordi du ikke vidste hun kom i god nok tid.

Hun lyder som en besværlig dame, så havde det været mig, så havde jeg taget højde for at hun måske ombestemte sig - hvilket hun jo nok godt kan nå et par gange endnu.

0

Enig med Rose. Klem hende ind på et eksisterende bord, hvis ikke det kan lade sig gøre er jeres bordplan allerede nu lavet så jeres gæster er placeret for tæt op ad hinanden.

0

Annonce ♥

Jeg synes godt du kan sige at det er for sent, men du skal være obs på at det så måske får din morfar til at melde fra til middagen også.

Så jeg synes du istedet for skal forsøge at lave plads til hende, og så sige at de 1000 kr. er en investering i dit forhold til din morfar :)

0

Jeg synes at det er lidt svært. For jeg synes at det er egoistisk at komme så kort tid før og forvente at man kan melde sig til. Det er et kæmpe arbejde at planlægge et bryllup og det tror jeg at nogle glemmer. Kunne det ikke være en mulighed at snakke med din morfar om situationen og forklarer det bøvl det giver når hun så kort tid før ændrer sit afbud til en tilmelding.? Om ikke andet så ved din morfar hvor meget du har gjort for at gøre ham glad.

1

Uf, det er svært. Er mest enig med mmikke24, det er MEGET sent at melde til alligevel, så ville være fint at snakke med din morfar om det... Ellers ville jeg også "mase hende ind", måske ved siden af et barn, som måske går fra bordet, eller meget tæt med din morfar :tunge:

0

Jeg synes også godt at du kan tale med din morfar, for det er uforskammet tæt på brylluppet og jeg synes det er okay at sige at I naturligvis gerne vil have at han får en god dag, men at I så også forventer at der ikke bliver brok over stole osv.

0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres indlæg.

Mht. at klemme en mere ind, kan det ikke lade sig gøre, da der rundt om de runde borde ikke er plads til 11 kuverter, så det er udelukket at sidde 61 om 6 runde borde. Jeg har snakket med restauranten om det flere gange siden. I mellemtiden er problemet løst. Min mors veninde, som også er gæst til brylluppet, er samtidig chefkok i restauranten hvor festen bliver holdt, det var meningen at hun skulle deltage i festen og have fri den aften, men en af hendes ansatte har været ude for et uheld i køkkenet og er sygemeldt, så min mors veninde er nødt til at være på arbejde, og derfor følge med i middagen på sidelinjen, hvilket har givet en ekstra plads.

Jeg er selvfølgelig ked af at min mors veninde ikke kan deltage i middagen, men ligeså snart desserten er serveret, så er hun gæst igen :wink:

Tak for jeres hjælp, og jeg vil helt sikkert tage en snak med min morfar efter brylluppet, og hvis hans veninde kommer over og vil diskutere episoden på selve dagen, for det kunne ligne hende, vil jeg sige at det snakker vi om en anden dag, for jeg gider ikke at diskutere om noget som helst på min og min kommende mands store dag, som der oveni købet kun er en uge til :loveshower:

1